Strona 1 z 92

Nemesis (Adam Kwapiński)

: 29 wrz 2016, 12:53
autor: Toomek
Obrazek

Czyli nowa gra od Rebela. Opis za BGG:

Nemesis is a 1-5 player survival sci-fi game where players are woken up from hibernation as a crew of a space ship. The emergency procedure states that there is a critical system failure and the space ship can't continue its cruise. The goal of the crew is to find what is causing this failure and fix the situation to safely return back to Earth. The main problem is that one crew member is dead. Somebody crashed his hibernation chamber and pulled his body out. In addition, if you listen closely, some additional noises and sounds can be heard. New ones, strange ones, ones that were never heard before…

Nemesis is a cooperation game combined with bluffing, backstabbing, and other elements of an science-fiction survival horror adventure.

https://boardgamegeek.com/boardgame/167355/nemesis

Będzie na Essen. EDIT: premiera w przyszłym roku, być może na następne targi w Essen.

Ja każdy produkt alienopodobny biorę w ciemno <3

Edit:
Informacja o koszulkach.
viewtopic.php?f=1&t=45445&start=800#p1156960

Wątek z pytaniami o zasady

Re: Nemesis

: 29 wrz 2016, 13:03
autor: Helga
"Science-fiction survival horror" też mnie ma. mam nadzieję na jakieś filmiki niedługo.

Re: Nemesis

: 29 wrz 2016, 13:05
autor: mauserem
Wreszcie! byłem ciekaw gdzie Adam trafi z tym projektem.

Rebel to trochę zaskakujący, ale dobry adres.

Po kontaktach z prototypem na Pionku na razie mój radar sygnalizuje BRAĆ! BRAĆ!

Re: Nemesis

: 29 wrz 2016, 13:06
autor: mikeyoski
Czyli Rebel. Brawo Adam :-)

Tapnięte z espiątki

Re: Nemesis

: 29 wrz 2016, 13:40
autor: Rocy7
Relacja z prototypu http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 77#p684277 (gra pewnie zostala ulepszona od tamtego czasu)

Re: Nemesis

: 29 wrz 2016, 13:44
autor: misioooo
Coś kojarzę... Jakieś indywidualne cele, różne klasy postaci - klimat Aliena. To to? Chyba kilka lat temu coś się tutaj o tym przewijało i wtedy mi się bardzo spodobało :)

Re: Nemesis

: 29 wrz 2016, 13:45
autor: Rocy7
misioooo pisze:Coś kojarzę... Jakieś indywidualne cele, różne klasy postaci - klimat Aliena. To to? Chyba kilka lat temu coś się tutaj o tym przewijało i wtedy mi się bardzo spodobało :)
Tak to dokladnie to.

Re: Nemesis

: 29 wrz 2016, 15:17
autor: Ink
misioooo pisze:Coś kojarzę... Jakieś indywidualne cele, różne klasy postaci - klimat Aliena. To to? Chyba kilka lat temu coś się tutaj o tym przewijało i wtedy mi się bardzo spodobało :)
Tak, to to. Tutaj pisałem o (podkreślam) WCZESNYM prototypie: http://www.gamesfanatic.pl/2014/02/03/z ... orycznych/

Re: Nemesis

: 29 wrz 2016, 15:35
autor: KubaP
Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.

Re: Nemesis

: 29 wrz 2016, 15:44
autor: Szaweł
Uuuuuuuu. Sci-fi survival horror? Me like it, me take it!

Re: Nemesis

: 30 wrz 2016, 07:52
autor: warlock

Re: Nemesis

: 30 wrz 2016, 12:45
autor: Ink
Po prostu musiało się tutaj pojawić :)

Re: Nemesis

: 30 wrz 2016, 12:52
autor: Gambit
KubaP pisze:Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.
Chciałem poprosić administrację o sprawdzenie, kto podszywa się pod Kubę.
Kolego, jeśli próbujesz przejąć czyjeś konto, to sprawdź pod kogo się podszywasz. Klimat jest be. Euro rządzi :)

Sorry, nie mogłem się powstrzymać :)

Re: Nemesis

: 30 wrz 2016, 12:53
autor: KubaP
Gambit pisze:
KubaP pisze:Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.
Chciałem poprosić administrację o sprawdzenie, kto podszywa się pod Kubę.
Kolego, jeśli próbujesz przejąć czyjeś konto, to sprawdź pod kogo się podszywasz. Klimat jest be. Euro rządzi :)

Sorry, nie mogłem się powstrzymać :)
Kochany, przypomnę, że pasjami oglądam nawet Prometeusza. Wszystko, co wiąże się z Alienem, jest dla mnie z difoltu interesujące :)

Re: Nemesis

: 30 wrz 2016, 13:03
autor: Gambit
KubaP pisze:
Gambit pisze:
KubaP pisze:Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.
Chciałem poprosić administrację o sprawdzenie, kto podszywa się pod Kubę.
Kolego, jeśli próbujesz przejąć czyjeś konto, to sprawdź pod kogo się podszywasz. Klimat jest be. Euro rządzi :)

Sorry, nie mogłem się powstrzymać :)
Kochany, przypomnę, że pasjami oglądam nawet Prometeusza. Wszystko, co wiąże się z Alienem, jest dla mnie z difoltu interesujące :)
Wiem, tak sobie tylko dworowałem :) Zresztą masz z tego powodu honorable mention w jednym z moich najnowszych materiałów :)

Re: Nemesis

: 30 wrz 2016, 22:32
autor: DarkSide
Patrząc na datę fotorelacji Rocky7'ego i ówczesny stan zaawansowania prototypu (zacnie wyglądający prototyp, a nie pierwsza wersja pierwszej wersji), to historia tworzenia tego tytułu jest doskonałą ilustracją tego ile czasu trwa wykuwanie dobrej gry (bo zapowiada się dobra gra) od pomysłu do finalnego produktu. Ile hektogodzin ogrywania, tłumaczenia testerom i pokątnym, przemyśleń, zmian konceptu, balansu, chłodu i znoju, niedojadania i niedospania (tak, wiem że to oczywiste). Jeśli wyjdzie w przyszłym roku, to zapewne będzie ponad 2 lata czasu (chyba że okres kiełkowania był dłuższy).

Re: Nemesis

: 30 wrz 2016, 23:28
autor: Bea
Gra kooperacyjna z blefowaniem?

Re: Nemesis

: 01 paź 2016, 01:13
autor: Rocy7
Bea pisze:Gra kooperacyjna z blefowaniem?
Nie do konca gracze moga miec czesto na tyle sprzeczne cele, ze wygrac moze tylko jeden z nich. Jednoczesnie musza wspoldzialac jesli chca "przezyc".

Re: Nemesis

: 01 paź 2016, 09:06
autor: Bea
Rocy7 pisze:
Bea pisze:Gra kooperacyjna z blefowaniem?
Nie do konca gracze moga miec czesto na tyle sprzeczne cele, ze wygrac moze tylko jeden z nich. Jednoczesnie musza wspoldzialac jesli chca "przezyc".
No ale to by napisali, że jest to semi - coop czy coś, albo że jest zdrajca, coś w tym stylu. Za czystymi koopami nie przepadam, a takie coś mogłoby być interesujące.

Re: Nemesis

: 01 paź 2016, 09:10
autor: DarkSide
Bea pisze:Gra kooperacyjna z blefowaniem?
"The Curse of The Black Dice" też jest takim quasi-coopem. Niby trzeba współpracować, ale zwycięzca może być tylko jeden :wink:

Re: Nemesis

: 01 paź 2016, 09:10
autor: misioooo
Bo nie ma zdrajcy. To koop. Ale każdy z graczy może mieć całkiem inny cel gry.

Re: Nemesis

: 01 paź 2016, 09:49
autor: BartP
To po co cele? Trzeba wszystkie spełnić, by wszyscy razem wygrali?

Ja jestem w tym samym obozie co Bea. Jak to czysty co-op, to pas. Jak jest szansa na co najmniej dwa stronnictwa, to gra ląduje na radarze.

Re: Nemesis

: 01 paź 2016, 09:59
autor: Rocy7
Bea pisze: No ale to by napisali, że jest to semi - coop czy coś, albo że jest zdrajca, coś w tym stylu. Za czystymi koopami nie przepadam, a takie coś mogłoby być interesujące.
W grze nie ma klasycznego zdrajcy, moga byc partie, gdzie tajne cele da sie pogodzic, ale czesciej sa sprzeczne z soba w pewnym stopniu.

Chodzi o to ze w teorii gre moga wygrac wszyscy jednoczesnie (w duzej ilosc wariantow tajnych celow).

Jesli mechanika celow gry sie nie zmienila od mojej gry to jest tu mechanizm tajnych celow. Cele te nie zawsze sa sprzeczne, ale czesto nie da (lub jest to bardzo trudne) sie ich zrealizowac jednoczesnie tak samo łatwo.

By wygrac musisz
A) przezyc (dotarcie do ziemi statkiem lub ucieczka kapsula, kapsul jest zawsze mniej niz graczy a wprowadzenie kursu na ziemie jest czasochlonne)
ORAZ
B) zrealizowac swoj tajny cel

Gracze musza wspolnie walczyc z obcymi by przetrwac i tutaj jest konieczna kooperacja (nie bez powodu chodzilismy dwojkami po okrecie).

Z tajnymi celami jest trudniej, je pogodzic.

Przyklad z gry opisanej w mojej relacji (cele nie sa przypisane do klas):
cel zolnierza - uratuj minimum 3 osoby
cel pilota - wroc statkiem na ziemie
cel mechanika - zniszcz gniazdo obcych
cel naukowca przebadaj minimum 3 obych

W teorii dało sie spelnic te wszystkie tajne cele jednoczesnie. Naukowiec przebadal obcych (choc mnie wkurzalo ze ryzykowal), ja bronilem ekipe jednak okazało sie, ze gracze nie chcieli ryzykowac i zniszczyc gniazda obcych mimo namow mechanika. Zreszta wyobraz sobie sytuacje, jestescie na statku w kosmosie, atakuja Was obcy a ktos nalega, ze koniecznie trzeba znaleźć gniazdo i zabic je wszystkie ;)

Mechanik wysadzil wiec statek w kosmos (mozna uciec kapsułą) zrealizowało to jego cel (gniazdo obcych zostalo zniszczone), ale było sprzeczne z celem pilota (powrot statkiem do ziemi) i moim (ochrona zalogi, byla ona na pokladzie statku bo sie zahibernowała, chcac doleciec w hibernatorach do ziemi).
Podobno jest np. tajny cel zabij postac X, wtedy pojawi sie duza sprzecznosc:)

Dodatkowo jesli np. masz tajny cel przebadanie obcych to jak tylko go zrobisz wsiadasz do pierwszej z brzega kapsuly. Niestety w ten sposob reszta ma nniejsze szanse na wygrana, bo aktywnosc obcych zalezy od liczby graczy w grze a nie ma okrecie.

Oczywiscie gracze moga powiedziec reszcie jakie maja tajne cele i usilowac zrobic je wszystkie, wtedy moga wygrac wszyscy, jednak z moich doswiadczen gra rzadko na to pozwoli.

Re: Nemesis

: 01 paź 2016, 15:43
autor: kamron6
To jest coś osobnego niż Starlight? (który też miał być coopem sci-fi)

Re: Nemesis

: 01 paź 2016, 15:59
autor: Żucho
Jeśli wyjdzie w przyszłym roku, to zapewne będzie ponad 2 lata czasu (chyba że okres kiełkowania był dłuższy).
Od pierwszego pomysłu spokojnie można liczyć przynajmniej trzy.
Jak to czysty co-op, to pas. Jak jest szansa na co najmniej dwa stronnictwa, to gra ląduje na radarze.
"Nemesis" nie jest i nigdy nie miał być grą kooperacyjną. Adam nienawidzi tego typu gier, na pewno sam by też takiej nie zaprojektował :wink: celem wspólnym dla wszystkich jest powrót na Ziemię, ale cele indywidualne mogą być różne, włącznie z niedopuszczeniem to tego, żeby któraś z pozostałych postaci przeżyła. Wygrać może jedna osoba, wszyscy, lub nikt. Dodatkowo, jeśli twoja postać umiera przed końcem gry, przechodzisz na stronę obcych i wtedy już w zupełnie otwarty sposób grasz przeciwko reszcie.
To jest coś osobnego niż Starlight? (który też miał być coopem sci-fi)
Tak, to dwie różne gry.