Strona 30 z 92

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 14 cze 2019, 15:31
autor: brazylianwisnia
lukkk pisze: 14 cze 2019, 15:18 Powoli skłaniam się do opinii, że gry Awaken Realms są mocno przehypowane i gdyby nie figurki (ładne, ale na rynku dostępne są ładniejsze) to mechanika już tak super się nie broni.
O Tainted Grail nawet czytać nie chcę.
Kompletnie się z tym nie zgadzam. Figurek w ich grach jest mało I szału nie robia więc to nie o to chodzi. Tainted Grail zapowiada się duuuzo lepiej niż Nemesis. Mechanicznie działa bardzo dobrze, są ciekawe walki, rozbudowana historia, eksploracja świata..Ich gry poprostu opierają się na genialnej wizji która potrafią sprzedać graczom.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 14 cze 2019, 15:34
autor: lukkk
Vojtas, fajnie to wszystko opisałeś. I faktycznie, gdy człowiek mocno będzie analizował to zapewne masz rację.
Jednak gra do krótkich nie należy, zasad jest sporo i jeśli w danej grupie graczy rozgrywka nie "pyknie" w przeciągu pierwszych 3 rozgrywek, to gra może nie dostać już kolejnej szansy. W obecnych czasach gry zmienia się jak rękawiczki, więc bardzo ważne jest ich pierwsze wrażenie.
Sam muszę raz jeszcze zagrać, może w innym składzie by lepiej się tej grze przyjrzeć. Może tym razem da mi ciut więcej satysfakcji.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 14 cze 2019, 15:38
autor: lukkk
brazylianwisnia pisze: 14 cze 2019, 15:31
lukkk pisze: 14 cze 2019, 15:18 Powoli skłaniam się do opinii, że gry Awaken Realms są mocno przehypowane i gdyby nie figurki (ładne, ale na rynku dostępne są ładniejsze) to mechanika już tak super się nie broni.
O Tainted Grail nawet czytać nie chcę.
Kompletnie się z tym nie zgadzam. Figurek w ich grach jest mało I szału nie robia więc to nie o to chodzi. Tainted Grail zapowiada się duuuzo lepiej niż Nemesis. Mechanicznie działa bardzo dobrze, są ciekawe walki, rozbudowana historia, eksploracja świata..Ich gry poprostu opierają się na genialnej wizji która potrafią sprzedać graczom.
Hmmmm cięzko powiedzieć to o Lord of Hellas, gdzie figurkami ta gra stoi. Gdyby nagle wszystko było tekturowe, zapewne gra przeszła by bez większego echa.
O Tainted Grail się nie wypowiadam, bo nie obserwowałem projektu. Kto wie, może akurat on trafi w mój gust. Chodziło mi o to, że po LoH i Nemezis, straciłem większe zainteresowanie do gier tego producenta. Kto wie, może kiedyś uda im się mnie zaskoczyć.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 14 cze 2019, 15:49
autor: brazylianwisnia
Setki gier stoją figurkami a nie osiągają takiego sukcesu. Dla przykładu w Tainted Grail mamy 13 malych figurek I 4 większe, w Bloodborne było 123 figurkibI to jakości CMON oraz znana marka. Jednak to Tainted Grail sprzedał znacznie więcej kopii na KS. Sprzedali wizje gry z historia, eksploracja, walka, rozwojem postaci oparta o euro mechaniki i z pięknymi grafikami. I ta wizja właśnie przekonała tonę graczy. Zobaczymy jak będzie z egzekucja ale narazie wydaje się to świetne.

Co do Nemesisa to dla mnie jest to jedno z najlepszych ameri jakie jest. Jeśli porównać mechanicznie do euro gier to wiadomo że tyłka nie urwie ale w swojej kategorii jest dobrze. Oceny to odzwierciedlają. To nie wynik hypeu bo jednak jest wiele innych gier które miały spory hype a oceny takie super nie są.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 14 cze 2019, 15:51
autor: siekan
Problem z Nemesis może być jeszcze inny - gra jest na tyle droga, że opinia wynikająca z instynktu samoobrony (wydałem tyle kasy, więc to musi być dobre!), może być naciągana.
Ja sam się na tym złapałem w przypadku Lisboa - kupa kasy, świetnie zrobiona, ale im dłużej w to gram, tym bardziej mam wrażenie, że sam sobie wmawiam genialność tej gry za tą cenę, a wcale aż tak genialna nie jest.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 14 cze 2019, 15:52
autor: japanczyk
lukkk pisze: 14 cze 2019, 15:38 Hmmmm cięzko powiedzieć to o Lord of Hellas, gdzie figurkami ta gra stoi. Gdyby nagle wszystko było tekturowe, zapewne gra przeszła by bez większego echa.
O Tainted Grail się nie wypowiadam, bo nie obserwowałem projektu. Kto wie, może akurat on trafi w mój gust. Chodziło mi o to, że po LoH i Nemezis, straciłem większe zainteresowanie do gier tego producenta. Kto wie, może kiedyś uda im się mnie zaskoczyć.
Na pewno w LoH te kilka figurek potworów robi większe wrażenie niż wszytskie w Nemesis - chociaż królowa wciąż jest pokaźna. W lohu moze masz sporo figurek, ale hoplici to jakies mieso armatnie
brazylianwisnia pisze: 14 cze 2019, 15:49 Setki gier stoją figurkami a nie osiągają takiego sukcesu. Dla przykładu w Tainted Grail mamy 13 malych figurek I 4 większe, w Bloodborne było 123 figurkibI to jakości CMON oraz znana marka. Jednak to Tainted Grail sprzedał znacznie więcej kopii na KS. Sprzedali wizje gry z historia, eksploracja, walka, rozwojem postaci oparta o euro mechaniki i z pięknymi grafikami. I ta wizja właśnie przekonała tonę graczy. Zobaczymy jak będzie z egzekucja ale narazie wydaje się to świetne.
Sprzedali grę tym, że w cenie podstawki dostajesz 3 gry tak na prawdę. W życiu by się to nie sprzedało gdyby ta gra nie miała przynajmniej tego jednego "dodatku", któy jest druga gra w cenie podstawki. Dyskusja troche zbiega z toru, ale na 90% to było wkalkulowane w te kampanie i jej cenę, ale kudos dla nich za to

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 14 cze 2019, 15:54
autor: lukkk
siekan pisze: 14 cze 2019, 15:51 Problem z Nemesis może być jeszcze inny - gra jest na tyle droga, że opinia wynikająca z instynktu samoobrony (wydałem tyle kasy, więc to musi być dobre!), może być naciągana.
Ja sam się na tym złapałem w przypadku Lisboa - kupa kasy, świetnie zrobiona, ale im dłużej w to gram, tym bardziej mam wrażenie, że sam sobie wmawiam genialność tej gry za tą cenę, a wcale aż tak genialna nie jest.
Dokładnie
Wydaj na grę 700 zł po czym stwierdź, że jest to bani :)
Ciężko!

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 14 cze 2019, 16:06
autor: brazylianwisnia
siekan pisze: 14 cze 2019, 15:51 Problem z Nemesis może być jeszcze inny - gra jest na tyle droga, że opinia wynikająca z instynktu samoobrony (wydałem tyle kasy, więc to musi być dobre!), może być naciągana.
Ja sam się na tym złapałem w przypadku Lisboa - kupa kasy, świetnie zrobiona, ale im dłużej w to gram, tym bardziej mam wrażenie, że sam sobie wmawiam genialność tej gry za tą cenę, a wcale aż tak genialna nie jest.
Nemesis przecież kosztował niewiele ponad 300zl. Żaden szał tak naprawdę.
Co do Lisboa to ta gra jest genialna. Uwielbiam system budowania miasta i to wyciskanie dodatkowych akcji jak w innych grach Lacerdy.


Może inaczej: jakie przygodowe-scifi ameri uważacie za lepsze? Szukam jakiegoś punktu odniesienia.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 14 cze 2019, 16:30
autor: vojtas
Nie ma co się stresować. Komuś gra nie siądzie - ok, byleby wcześniej móc gdzieś zagrać. Ja przed KS grałem 4 razy, więc wiedziałem, w co się pakuję. W prototypie najgorszy był downtime, który w wersji finalnej ładnie zniwelowano.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 14 cze 2019, 20:38
autor: lukkk
vojtas pisze: 14 cze 2019, 16:30 Nie ma co się stresować. Komuś gra nie siądzie - ok, byleby wcześniej móc gdzieś zagrać. Ja przed KS grałem 4 razy, więc wiedziałem, w co się pakuję. W prototypie najgorszy był downtime, który w wersji finalnej ładnie zniwelowano.
A jakie są zmiany w stosunku do wersji sklepowej?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 14 cze 2019, 22:01
autor: vojtas
lukkk pisze: 14 cze 2019, 20:38A jakie są zmiany w stosunku do wersji sklepowej?
Masz na myśli KS? W mechanice nie ma żadnych zmian. Zawartość praktycznie też się nie różni, z wyjątkiem komiksowej kampanii i kilku drobiazgów.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 14 cze 2019, 22:04
autor: lukkk
vojtas pisze: 14 cze 2019, 22:01
lukkk pisze: 14 cze 2019, 20:38A jakie są zmiany w stosunku do wersji sklepowej?
Mechaniczne? Żadne. Zawartość praktycznie też z wyjątkiem komiksowej kampanii i kilku drobiazgów.
Chodziło mi raczej o zmiany względem wersji print and play. Bo mówisz, że zniwelowano downtime.
Jedno co wiem, że dodano "skradanie" względem wersji pierwotnej, czyli wybierasz sobie po ruchu miejsce, w które dodajesz znacznik hałasu.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 14 cze 2019, 22:30
autor: vojtas
lukkk pisze: 14 cze 2019, 22:04Chodziło mi raczej o zmiany względem wersji print and play. Bo mówisz, że zniwelowano downtime. Jedno co wiem, że dodano "skradanie" względem wersji pierwotnej, czyli wybierasz sobie po ruchu miejsce, w które dodajesz znacznik hałasu.
Nie grałem w P&P, tylko w prototyp na konwencie. Tura gracza nie wyglądała tak jak teraz (dwie akcje/pass i kolejny gracz). Każdy uczestnik wykonywał wszystkie swoje akcje od razu. Gra potrafiła wówczas bardzo zwolnić. Teraz gra się dużo szybciej, praktycznie maszynowo ciach-ciach-ciach-i-ciach. Wyleciała też talia paniki - kiedy następował atak intruza z zaskoczenia, ciągnęło się kartę paniki, która wprowadzała różne efekty (np. wystrzelanie całego magazynka w ściany :D ). Pomysł z podstawki wyrzucono, ale talia wróci w dodatku Szepczący w Ciemności. Inna duża zmiana dotyczy walki - w prototypie w czasie walki można było wykonać tylko do dwóch akcji. To był hardcore. :) Ten limit usunięto. Była jeszcze zasada, która pozwalała poruszyć się z kimś w jego turze na doczepkę - przenosiło się wówczas 2 figurki graczy (drugi gracz oczywiście już nie rzucał kością hałasu).

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 15 cze 2019, 13:18
autor: elpormyko
W tym tygodniu pare(set) osób zapewne zdołało już odebrać swoje długo wyczekiwane kopie Nemesis w pl wersji językowej i może nawet rozegrać pierwsze partie.
Mi udało się rozłożyć, przebrnąć przez instrukcję i rozegrać szkoleniową partyjkę (sam ze sobą). Poniżej kilka spostrzeżeń od strony wykonania.

Jeśli chodzi o komponenty to żadnej figurki nie obryzgał kwas obcego, karty też wyglądają na wydrukowane poprawnie, plansza na pierwszy rzut oka trochę ciemna ale po godzinie wpatrywania się w nią, wszystko staje się jasne i czytelne.
Jedyne 3 rzeczy do których chciałbym się przyczepić to:
1) Zamienione miejscami labelki na kartach postaci: tam gdzie jest "Stos kart akcji" powinno być "Odrzucone karty akcji", a tam gdzie jest "Odrzucone karty akcji" powinno być "Stos kart akcji"
2) Żetony intruza (te które ciągniemy z kolonii (woreczka) mają, na odwrocie pod cyferką, napis "WARNING", a nie "UWAGA" - szczerze to bym tego nie zauważył gdyby nie screen w instrukcji 8)
3) Insert ma problem z zakoszulkowanymi kartami, szczególnie tymi małymi, tu link do postu na bgg jak sobie z tym radzą ludzie. U mnie 5 min z szuszarką załatwiło sprawę.

Drobne sprawy, zupełnie nie wpływające na rozgrywkę ani na odczucia ale delikatny niesmak zostawiają, szczególnie, że na językowe wersje "troszkę" czekaliśmy :D

A jak wasze pierwsze wrażenia?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 15 cze 2019, 13:27
autor: jakmis83
Przecież posty powyżej są o pierwszych wrażeniach...

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 15 cze 2019, 13:51
autor: Curiosity
elpormyko pisze: 15 cze 2019, 13:18 A jak wasze pierwsze wrażenia?
Ja na razie tylko rozpakowałem pudełko.
No sorry, ale figurki tyłka nie urywają. Pewnie jestem rozpieszczony, ale - serio - spodziewałem się czegoś lepszego. Nie śledziłem kampanii, bo obiecałem sobie, że nie wesprę nic od Awaken Realms (te opóźnienia trwające po kilka... lat), stąd nie wiedziałem jak finalnie wyglądają. Miałem jedynie Adrestię (promo do Lords of hellas), która wyglądała bardzo dobrze. Nie sądziłem też, że zatęsknię za sundropem, który w LoH był słaby. Mając jednak porównanie gołego plastiku do pomazanej Adrestii, stwierdzam, że ta druga wygląda lepiej.

Plansza też i mi wydaje się być zbyt ciemna. Przy kiepskim oświetleniu to może być problematyczne.
Fajny jest artbook, to chyba pierwszy, jaki w ogóle mam do jakiejkolwiek gry.

Opisywana przez Was losowość mi (chyba) nie będzie przeszkadzała. Bardziej martwi możliwość kopnięcia w kalendarz, bo to zawsze jest niefajne.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 15 cze 2019, 14:03
autor: elpormyko
jakmis83 pisze: 15 cze 2019, 13:27 Przecież posty powyżej są o pierwszych wrażeniach...
Czytałem :) bardziej chodziło mi o wrażenia pod kątem wykonania.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 15 cze 2019, 14:10
autor: brazylianwisnia
Curiosity pisze: 15 cze 2019, 13:51
elpormyko pisze: 15 cze 2019, 13:18 A jak wasze pierwsze wrażenia?
Ja na razie tylko rozpakowałem pudełko.
No sorry, ale figurki tyłka nie urywają. Pewnie jestem rozpieszczony, ale - serio - spodziewałem się czegoś lepszego. Nie śledziłem kampanii, bo obiecałem sobie, że nie wesprę nic od Awaken Realms (te opóźnienia trwające po kilka... lat), stąd nie wiedziałem jak finalnie wyglądają. Miałem jedynie Adrestię (promo do Lords of hellas), która wyglądała bardzo dobrze. Nie sądziłem też, że zatęsknię za sundropem, który w LoH był słaby. Mając jednak porównanie gołego plastiku do pomazanej Adrestii, stwierdzam, że ta druga wygląda lepiej.

Plansza też i mi wydaje się być zbyt ciemna. Przy kiepskim oświetleniu to może być problematyczne.
Fajny jest artbook, to chyba pierwszy, jaki w ogóle mam do jakiejkolwiek gry.

Opisywana przez Was losowość mi (chyba) nie będzie przeszkadzała. Bardziej martwi możliwość kopnięcia w kalendarz, bo to zawsze jest niefajne.
Figurki(w szczególności obcych) są całkiem dobre ale nie jest to jakosc CMON. Kopniecia w kalendarz to nie problem. Można pograc obcym a w niedalekiej przyszłości także androidem.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 15 cze 2019, 14:12
autor: Fenrisek83
Jak ma się nie umierać w grze gdziele przeciwnikiem jest obca krwiorzeracza rasa? Respawn i zacznynanie od początku kiedy zegar dalej tyka lub reanimacja postaci zmaskarowanej przez "obcych"? Gry na oczy nie widziałem ale o tym pisano od początku.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 15 cze 2019, 14:28
autor: Iro
A moglby ktos napisac co dostal w podelku i jakie dodatkowe bonusy? Bo w moim podle bylo wsadzone mniejsze i podpisane KS bonus.
Kupiony mam zestaw KS + medyk. I tez macie dodatkowo do istrukcji dodane nie zszyte dwie kartki?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 15 cze 2019, 14:34
autor: Curiosity
Fenrisek83 pisze: 15 cze 2019, 14:12 Jak ma się nie umierać w grze gdziele przeciwnikiem jest obca krwiorzeracza rasa? Respawn i zaczynanie od początku kiedy zegar dalej tyka lub reanimacja postaci zmaskarowanej przez "obcych"? Gry na oczy nie widziałem ale o tym pisano od początku.
Jest mnóstwo sposobów, żeby "nie umierać". Na przykład: wszyscy bohaterowie mogą być androidami, które co jakiś czas mają robiony "zrzut pamięci" do systemu, a w przypadku "śmierci", ich stan jest odtwarzany w nowym ciele. Mogłoby działać to tak jak w Łowcy Androidów, gdzie "syntetyczne ciała" mają ograniczoną żywotność i trzeba jak najszybciej dolecieć do celu, żeby "ciała" przetrwały.

;)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 15 cze 2019, 14:38
autor: elpormyko
Iro pisze: 15 cze 2019, 14:28 A moglby ktos napisac co dostal w podelku i jakie dodatkowe bonusy? Bo w moim podle bylo wsadzone mniejsze i podpisane KS bonus.
Kupiony mam zestaw KS + medyk. I tez macie dodatkowo do istrukcji dodane nie zszyte dwie kartki?
W podstawowym pudełku powinieneś mieć wszystko co jest opisane w instrukcji. Jedyny błąd to 5 żetonów ciał załogi - jest ich 4 ale wydaje się, że to jest ok bo przy śmierci 5tego gracza jest game over więc żeton jest raczej zbędny.
Dodatkowe pudełko z bonusem to:
- wypraska z żetonami do kampanii
- komiks kampania
- art book z Tainted Grail
- metalowy żeton do Tainted Grail
- podziękowania od Awaken Realms :)

Reszta w drugiej fali.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 15 cze 2019, 14:46
autor: vojtas
elpormyko pisze: 15 cze 2019, 13:18Insert ma problem z zakoszulkowanymi kartami, szczególnie tymi małymi, tu link do postu na bgg jak sobie z tym radzą ludzie. U mnie 5 min z szuszarką załatwiło sprawę.
Napisz, jak to zrobiłeś. Sam myślałem o suszarce, ale nie miałem czasu się tym zająć. Zauważyłem problem z wypraską, jak tylko grę rozpakowałem. Oczywiście problem dotyczy głównie osób koszulkujących, ale wszystkim posiadaczom Nemesis radzę zakoszulkować karty akcji, bo one są walutą rozgrywki, więc praktycznie cały czas są dotykane, miętoszone i tasowane. Reszta kart np. przedmioty czy karty wydarzeń - nie. Wracając do wypraski - o ile dobrze pamiętam małe karty nawet bez koszulek wchodzą z oporem. Do tego stopnia że bezpieczniej układać karty pod lekkim skosem, żeby się nie powyginały z czasem. Jest dla mnie niepojęte, po jaką cholerę zaprojektowano dwie komory na karty z koszulkami i dwie na karty bez nich. Nie pojmuję, dlaczego nie zastosowano jednego rozmiaru, który by umożliwił włożenie wszystkich kart w koszulkach, zwłaszcza że w wyprasce znalazłoby się te 3 milimetry na rozszerzenie sekcji karcianej. Tyle by wystarczyło.

@ Curiosity

Niby tak, ale autor celował w klimat i realia pewnego cyklu filmowego... ;)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 15 cze 2019, 15:02
autor: elpormyko
vojtas pisze: 15 cze 2019, 14:46
elpormyko pisze: 15 cze 2019, 13:18Insert ma problem z zakoszulkowanymi kartami, szczególnie tymi małymi, tu link do postu na bgg jak sobie z tym radzą ludzie. U mnie 5 min z szuszarką załatwiło sprawę.
Napisz, jak to zrobiłeś. Sam myślałem o suszarce, ale nie miałem czasu się tym zająć. Zauważyłem problem z wypraską, jak tylko grę rozpakowałem.
Rozgrzałem górną ściankę tej nieszczęsnej komory (drugiej od prawej, niby przeznaczonej na małe karty bez koszulek) tak aby była lekko plastyczna i "rozciągnąłem" komorę od wewnątrz ku górze (zewnętrznej części insertu).
Niestety zauważyłeś pewnie, że głębokość tej komory jest inna niż tej teoretycznie przeznaczonej na małe karty w koszulkach przez co będą one lekko wystawać, ale pokrywa jest na tyle elastyczna, że nie powinna wyginać kart. Górna wypraska też jakoś mocno nie naciska więc raczej będzie ok.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 15 cze 2019, 15:08
autor: mluckner
elpormyko pisze: 15 cze 2019, 14:38
Iro pisze: 15 cze 2019, 14:28 A moglby ktos napisac co dostal w podelku i jakie dodatkowe bonusy? Bo w moim podle bylo wsadzone mniejsze i podpisane KS bonus.
Kupiony mam zestaw KS + medyk. I tez macie dodatkowo do istrukcji dodane nie zszyte dwie kartki?
W podstawowym pudełku powinieneś mieć wszystko co jest opisane w instrukcji. Jedyny błąd to 5 żetonów ciał załogi - jest ich 4 ale wydaje się, że to jest ok bo przy śmierci 5tego gracza jest game over więc żeton jest raczej zbędny.
Dodatkowe pudełko z bonusem to:
- wypraska z żetonami do kampanii
- komiks kampania
- art book z Tainted Grail
- metalowy żeton do Tainted Grail
- podziękowania od Awaken Realms :)

Reszta w drugiej fali.
Jest jeszcze talia zwykłych kart z ilustracjami do ich następnej gry.