Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Platan
Użytkownik wspierający
Posty: 376
Rejestracja: 03 maja 2008, 23:10
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: Platan » 25 paź 2016, 16:40

Flamme Rouge – w świecie kolarskim oznacza to ostatni kilometr etapu czy wyścigu. Oznaczony jest przeważnie przez czerwony trójkąt zawieszony nad trasą. Jak dla mnie bardzo interesująca gra o wyścigach kolarskich osadzona w latach trzydziestych XX w. Każdy z graczy kontroluje dwóch kolarzy poprzez zagrywanie kart energii. Trzeba to robić bardzo umiejętnie aby dojechać na czołowej pozycji do mety. Jazda w peletonie i na tak zwanym kole to klucz do wygranej. Oczywiście trzeba tak rozprowadzić swojego kolarza by jako pierwszy przekroczył linie mety. Nie mam zbyt wielu rozegranych wyścigów ale mechanika gry bardzo mnie urzekła. Szerszą recenzję na temat tej gry znalazłem na blogu KOSTKARNIA
Ostatnio zmieniony 26 lut 2019, 18:17 przez Platan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
piton
Użytkownik wspierający
Posty: 3066
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Flamme Rouge

Post autor: piton » 25 paź 2016, 16:59

Dzięki za recenzję i przybliżenie gry. Też miałem na radarze.
jednak po opisie to mi bardzo przypomina Um Reifenbreite i w sumie już nie mam parcia na zakup ;) Liczyłem na coś innego, a w zasadzie to trochę zmieniony "klasyk".
Zamiast kupować kolarzówkę/kolarkę pościgam się u kolegi :)

Awatar użytkownika
Coen
Użytkownik wspierający
Posty: 2054
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 109 times
Been thanked: 15 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: Coen » 25 paź 2016, 17:56

Mam na radarze. Można to gdzieś w Polsce zakupić?

Awatar użytkownika
Platan
Użytkownik wspierający
Posty: 376
Rejestracja: 03 maja 2008, 23:10
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: Flamme Rouge

Post autor: Platan » 25 paź 2016, 19:04

Ja swój egzemplarz przywiozłem z Essen. Do Polski może jakiś sklep sprowadzi.
W porównaniu do Um Reifenbreite gra jest zdecydowanie mniej losowa (zarządzamy kartami i przewidujemy co mogą zagrać przeciwnicy. Wszyscy zagrywają wybrane karty jednocześnie), szybsza i bardziej emocjonująca. Na swój sposób gra jest wyjątkowa. Ale oczywiście każdy ma swoje preferencje.

Awatar użytkownika
Vester
Użytkownik wspierający
Posty: 1069
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: Vester » 25 paź 2016, 19:31

Tak na oko mechanika przypomina SnowTails.

Awatar użytkownika
piton
Użytkownik wspierający
Posty: 3066
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Flamme Rouge

Post autor: piton » 25 paź 2016, 19:52

Platan pisze:Ja swój egzemplarz przywiozłem z Essen. Do Polski może jakiś sklep sprowadzi.
W porównaniu do Um Reifenbreite gra jest zdecydowanie mniej losowa (zarządzamy kartami i przewidujemy co mogą zagrać przeciwnicy. Wszyscy zagrywają wybrane karty jednocześnie), szybsza i bardziej emocjonująca. Na swój sposób gra jest wyjątkowa. Ale oczywiście każdy ma swoje preferencje.
tutaj masz dwóch zawodników, w Reifenbreite całą drużynę - tam czuje się jak dyrektor poważnego teamu ;)
Z tym podobieństwem to piszę na sucho, bo nie zagrałem. Sama mechanika czyli zagrywanie kart poruszania się/energii, jazda na kole innego kolarza, ewentualne ucieczki czy blokowanie innych - to podobieństwa. Twój teks jako żywo skojarzył mi się z tym kolarskim klasykiem :)
Pomysł z kartami zmęczenia brzmi za to naprawdę rewelacyjnie. Gra tylko dwoma kolarzami faktycznie musi przyspieszyć rozgrywkę. W Um Reifenbreite faktycznie było sporo przesuwania kolarzy.

Pewnie nie ma lepszej mechaniki na odegranie wyścigu niż rzucanie/zarządzanie kartami - nie liczę losowego turlania. Zjazdy i podjazdy, jazda na kole, sprinterzy itd. to zawsze będzie tak samo wyglądać, bo na tym polega kolarstwo :)
Po prostu czekałem na coś innego mechanicznie, sam nie wiem na co dokładnie, ale innego i bardziej zaskakującego. Przynajmniej parę złotych oszczędzę, ale przetestuję na pewno.

Awatar użytkownika
tomb
Użytkownik wspierający
Posty: 3463
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Been thanked: 3 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: tomb » 02 lut 2017, 00:12

Gra dostępna w Planszostrefie.

Autor na BGG pisał, że jeśli pierwszy nakład szybko zejdzie to będzie szansa na dodatek, a w nim m.in. nowe trasy, w tym odcinki po bruku (kolarze zajmują tylko jeden tor). Do tego czasu można się poszerzyć rozgrywki o autorskie warianty gry solo i wyścigu wieloetapowego oraz o fanowskie trasy i warianty (wszystko dostępne na BGG). A niebawem karta promo z zasadami na wzór czasówek drużynowych.

Zachęcam miłośników szosowych wyścigów i nie tylko. Zaskakująco wiele klimatu i ekscytującej zabawy skrywa się w tej prostej mechanice. Ucieczki, jazda na kole, podciągający peleton, ciężkie podjazdy i wygrane na finiszu - wierzyć się nie chce, ale to wszystko tu jest.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."

Kupię Ginkgopolis z dodatkiem, promosy do Flamme Rouge, Onirim i Sylvion i inne

Awatar użytkownika
cezarr
Użytkownik wspierający
Posty: 300
Rejestracja: 02 mar 2015, 09:45
Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
Has thanked: 3 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: cezarr » 22 mar 2017, 14:34

Testuję sobie grę solo (według reguł zaproponowanych przez autora). 3 wyścigi za mną. Całkiem fajna sprawa.

Niestety, przeszkadza trochę zupełna losowość (więc i nieracjonalność) poczynań sztucznych przeciwników. Z drugiej strony, generuje to akcję od początku do końca wyścigu (ucieczki od pierwszej tury, niespodziewane kontrataki, "kryzysy formy", końcowy sprint o niespodziewanej prędkości, o ile tylko nie staramy się zapamiętywać, jakie karty już zeszły sztucznym kolarzom).

Jako przygoda - symulacja wyścigu, który zwykle można obejrzeć w TV - sprawdza się to, moim zdaniem, nieźle. Na pewno na tyle dobrze, że chcę jeszcze "przejechać" sobie wyścig wieloetapowy (z przenoszeniem kart zmęczenia pomiędzy kolejnymi etapami, "pomiarem czasu" i opartą na nim klasyfikacją łączną).

Awatar użytkownika
narandil
Użytkownik wspierający
Posty: 308
Rejestracja: 09 gru 2013, 10:06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: Flamme Rouge

Post autor: narandil » 29 maja 2017, 10:01

cezarr pisze:Testuję sobie grę solo (według reguł zaproponowanych przez autora). 3 wyścigi za mną. Całkiem fajna sprawa.

Niestety, przeszkadza trochę zupełna losowość (więc i nieracjonalność) poczynań sztucznych przeciwników. Z drugiej strony, generuje to akcję od początku do końca wyścigu (ucieczki od pierwszej tury, niespodziewane kontrataki, "kryzysy formy", końcowy sprint o niespodziewanej prędkości, o ile tylko nie staramy się zapamiętywać, jakie karty już zeszły sztucznym kolarzom).
a próbowałeś ten wariant solo: https://boardgamegeek.com/thread/169951 ... ultiplayer ?

autorowi gry tak się spodobał że planuje zrobi go oficjalnym w najbliższym dodatku :)

Awatar użytkownika
zakwas
Użytkownik wspierający
Posty: 1760
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: zakwas » 12 lis 2017, 15:11

No i odświeżam, bo dodatek JUŻ JEST. Pudełko jak widać wypchane, po przełożeniu do podstawki, ledwo to wszystko się zamyka.

Co nam daje dodatek: nowe rodzaje tras - szerokie na trzy pola Supply Zones, czyli Strefy Zaopatrzenia dające nam gwarantowany ruch za 4 i wąskie nawet na jedno pole Cobblestones - kocie łby, gdzie nie mamy efektu slipstream.

Do tego dwa nowe teamy i możliwość gry na 6 osób - grałem dwa wyścigi w takim składzie i emocje nie do przecenienia. Świetnie się cały stół bawił.

Mamy też wariant z ucieczką - na początku gry licytujemy kartami energii, kto startuje z pięcioma polami przewagi. Wygrywający traci karty z licytacji, reszta nie, więc pomimo startu z przodu, wcale nie ma dużo łatwiej. ;)

No i wariant solo wprowadzający dwa typy drużyn sterowanych wirtualnie i możliwość wrzucania ich nie tylko do solowej rozgrywki, ale też i do wieloosobowych rozgrywek jako dummy players, żeby zagęścić tor jak brakuje ludzi do gry.

Ogólnie rzecz biorąc - świetny dodatek do mojej ulubionej gry wyścigowej. Szkoda, że Flamme Rouge tak trudno dostępny i przez to mało popularny w Polsce. :(

Veto
Użytkownik wspierający
Posty: 157
Rejestracja: 09 gru 2006, 16:27
Lokalizacja: Tychy

Re: Flamme Rouge

Post autor: Veto » 25 lis 2017, 18:11

Ktoś spotkał się z tłumaczeniem instrukcji na polski?

Grę udało mi się dorwać dziś na giełdzie Pionka. Sam grałem w wersję pnp ale chciałem wtajemniczyć ojca który uwielbia rowery, ale nie zna angielskiego a chciał przed rozgrywką instrukcje przeczytać.

Awatar użytkownika
zakwas
Użytkownik wspierający
Posty: 1760
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: zakwas » 25 lis 2017, 20:08

Nie spotkałem się z polską wersją, ale gra ma cztery zasady na krzyż, więc możesz mu przeczytać i wytłumaczyć nawet przez telefon jak nie mieszkacie blisko siebie. ;)

PawelKarolak
Użytkownik wspierający
Posty: 169
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25

Re: Flamme Rouge

Post autor: PawelKarolak » 30 lis 2017, 23:12

Poprosiłbym link do PnP Flamme Rogue.
A może ktoś z Wrocławia posiada i chciałby zagrać?
Paweł Karolak

Awatar użytkownika
tomb
Użytkownik wspierający
Posty: 3463
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Been thanked: 3 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: tomb » 16 mar 2018, 11:44

Autor wrzucił na BGG minidodatek do samodzielnego wykonania (https://boardgamegeek.com/thread/195872 ... -expansion).

-----------
Wygląda to mniej więcej tak:
- przygotowujemy 13 żetonów - 9 z dobrą pogodą i 4 ze złą pogodą (każdy inny);
- rozlosowujemy w ciemno żetony pogody, wykładając po jednym na każdym prostym żetonie odcinka trasy;
- odkrywamy je, usuwamy z gry żetony z dobrą pogodą, a ewentualne pozostałe żetony ze złą pogodą zostawiamy - wpływają one na zasady gry na długości danego żetonu odcinka trasy:
* boczny wiatr - wobec kolarza na tym odcinku nie działa zasada podciągania (slipstreamingu) - ani on sam nie może doganiać grupy przed nim, ani nie można doganiać jego;
* wiatr w plecy - dla kolarza startującego na tym żetonie dociąga się pięć kart, zamiast czterech;
* przedni wiatr - dla kolarza startującego na tym żetonie dociąga się trzy karty, zamiast czterech;
* wichura - kolarz, który stanął na tym żetonie trasy i stracił w bieżącej rundzie jeden lub więcej punktów ruchu w wyniku zblokowania przez innych kolarzy, ulega kraksie.

Kraksa - kolarza należy położyć (w ten sposób, by nadal wskazywał zajmowane przez siebie tor i miejsce jazdy). W następnej kolejce ów kolarz rusza z miejsca, ale od "normalnego" ruchu odejmujemy 2, zatem przykładowo:
* zagranie dowolnej karty o wartości 2 pozwoli jedynie podnieść kolarza, ale nie ruszamy nim z miejsca;
* zagranie karty wyższej od 5, ale kończące ruch na podjeździe, da nam w rezultacie ruch o 3 pola;
* zagranie na zjeździe karty niższej od 5 da nam w rezultacie ruch o 3 pola.
Kolarz biorący udział w kraksie nie korzysta z podciągania (slipstreamingu), ani nie można się do niego podciągać.
Jeśli kolarze biorący udział w kraksie zajęli wszystkie tory jazdy w jednym miejscu, to kolarze za nimi nie mogą ich wyprzedzać (nawet jeśli zagrana na nich karta na to pozwala). Może to wywołać kolejną kraksę.
------------

Zapewne wkrótce ktoś wrzuci na BGG jakieś fajne żetony, bo na razie dodatek nie ma żadnej oprawy graficznej.


Przy okazji - w ostatnim dodatku adwentowym znalazł się fajny żeton trasy do Flamme Rouge.
Przewężenie można dodać do dowolnej trasy w dowolnym miejscu:

Obrazek

Mała rzecz, a cieszy.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."

Kupię Ginkgopolis z dodatkiem, promosy do Flamme Rouge, Onirim i Sylvion i inne

Awatar użytkownika
narandil
Użytkownik wspierający
Posty: 308
Rejestracja: 09 gru 2013, 10:06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: Flamme Rouge

Post autor: narandil » 21 mar 2018, 12:44

ja jestem pełen podziwu jak w tak prostej mechanice autor zawarł bardzo dużo klimatu wyścigu kolarskiego. Gdybym tylko miał więcej chętnych na gry wyścigowe to grałbym i grał - najchętniej całe Grand Prix :) a tak wstrzymuje się z dodatkami, bo szkoda żeby kurz zbierały ...

mement0
Posty: 56
Rejestracja: 18 paź 2017, 19:53

Re: Flamme Rouge

Post autor: mement0 » 10 sie 2018, 20:10

hej

czy coś wiadomo na temat ukazania się tego dodatku Flamme Rouge - Meteo ?
https://www.lautapelit.fi/product.asp?s ... =3&s=26774

amm no i czy ktoś posiada polską instrukcje do podstawki gry i do peletonu ?
dzieki

pozdrawiam

Awatar użytkownika
zakwas
Użytkownik wspierający
Posty: 1760
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: zakwas » 10 sie 2018, 21:55

mement0 pisze:
10 sie 2018, 20:10
hej

czy coś wiadomo na temat ukazania się tego dodatku Flamme Rouge - Meteo ?
https://www.lautapelit.fi/product.asp?s ... =3&s=26774

amm no i czy ktoś posiada polską instrukcje do podstawki gry i do peletonu ?
dzieki

pozdrawiam
Pliki do tego dodatku były idostepniane na BGG. :)

Awatar użytkownika
kaszkiet
Użytkownik wspierający
Posty: 2369
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: kaszkiet » 11 sie 2018, 09:49

Meteo powinno wyjść na Essen z tego co się orientuję.

Awatar użytkownika
krisow
Użytkownik wspierający
Posty: 221
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Been thanked: 4 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: krisow » 11 sie 2018, 21:52

Przeglądam recenzje, przykładowe rozgrywki i gra wydaje się świetna. Proste zasady, a zabawa przednia. Dobrze oddany klimat kolarskiego ścigania powinien przyciągnąć do grania niekoniecznie tylko zatwardziałych planszówkowiczów. Myślę, że Polska edycja (szczególnie gdyby była od razu z dodatkiem Peloton) wybroniłaby się na jakiejś wspieraczce, a może i nawet w zwykłym wydaniu. Właściwie tylko instrukcja do spolszczenia. Elementy są niezależne językowo.

Awatar użytkownika
kaszkiet
Użytkownik wspierający
Posty: 2369
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: kaszkiet » 12 sie 2018, 11:15

Moim zdaniem nie ma na co czekać tylko warto kupować już teraz oryginał, szczególnie że nie jest w wygórowanej cenie.
Gra jest znakomita.

Gawlisz
Posty: 13
Rejestracja: 18 mar 2016, 13:30

Re: Flamme Rouge

Post autor: Gawlisz » 18 sie 2018, 13:37

Cześć,

Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć jak działa wariant breakaway dokładnie? Pozdro

Pitas
Posty: 35
Rejestracja: 23 maja 2017, 13:53

Re: Flamme Rouge

Post autor: Pitas » 21 sie 2018, 12:03

Witam. Napiszcie czy można grać solo bez dodatku peleton, czy są gdzieś opisane zasady takiej gry (najlepiej po polsku) oraz czy aplikacja pomaga w grze solo czy też wieloosobowej? Zamierzam kupić podstawkę i nie wiem jakie ona daje możliwości.

buhaj
Użytkownik wspierający
Posty: 467
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: buhaj » 21 sie 2018, 13:47

Pitas pisze:
21 sie 2018, 12:03
Witam. Napiszcie czy można grać solo bez dodatku peleton, czy są gdzieś opisane zasady takiej gry (najlepiej po polsku) oraz czy aplikacja pomaga w grze solo czy też wieloosobowej? Zamierzam kupić podstawkę i nie wiem jakie ona daje możliwości.
Można grać solo na podstawce. Sporo losowości. Raz przeciwnikom dochodzą mega karty a raz całkowicie bez sensu. Kilmat w każdym razie jest niezły. Tu masz przykładowy wariant: https://www.youtube.com/watch?v=2DV3cmlGIeA

Awatar użytkownika
mauserem
Użytkownik wspierający
Posty: 1566
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 67 times
Been thanked: 34 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: mauserem » 29 sie 2018, 11:21

Tak zacząłem sobie powolutku robić tłumaczenie instrukcji.
I mam pytanie kolarskie o podział na sprinterów i rouler'ów
W naszej nomenklaturze sprinterzy też normalnie funkcjonują,
ale z rouler'ami jest inna bajka - pomocnicy? asysta?
Generalnie to kolarze, będący fundamentem pracy zespołu, ale raczej nie wygrywający.
Dobre warunki fizyczne pozwalają im na długotrwałe utrzymywanie równego tempa.
Ten typ umiejętności jakoś nie dorobił się u nas specyficznego określenia, albo ja nie potrafiłem do niego dotrzeć.

probbi
Użytkownik wspierający
Posty: 390
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: probbi » 29 sie 2018, 11:40

Tempowcy? Pace makerzy czyli zające?

ODPOWIEDZ