Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
krisow
Posty: 378
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Has thanked: 17 times
Been thanked: 64 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: krisow »

Nie ma specjalnych różnic między dodatkiem i podstawką. Na kartach, oprócz kart pomocy i etapów nie ma żadnego tekstu.

Podstawka: 4 komplety kart dla drużyn (zielona, niebieska, czerwona i czarna), Sprinter - 15 kart i Rouler - 15 kart = 120 kart
60 kart zmęczenia, Sprinter i Rouler po 30 sztuk.
6 kart etapów oraz karty pomocy

Peloton: 2 komplety kart dla drużyn (biała i różowa), jak w podstawce Sprinter - 15 i Rouler 15 = 60 kart
30 kart zmęczenia, Sprinter i Rouler po 15 sztuk.
6 dwustronnych kart etapów (dla 2-4 oraz 5-6 graczy) oraz karty pomocy
2 karty drużyny peletonu (rewers Roulera) o wartości 9/2
6 kart drużyny mocnych (rewers sprintera) o wartości 5

Jak gramy z drużynami automatycznymi? Bardzo prosto.

Drużyna Peletonu (może być jedna taka drużyna). Bierzemy karty roulera oraz kolarzy jednej drużyny. Dodajemy do talii 2 karty specjalne o wartościach 9/2. Tasujemy i po zagraniu naszych kart odkrywamy też kartę drużyny peletonu i poruszamy obu zawodników o tyle pól ile jest na karcie. Natomiast jeżeli wylosujemy kartę 9/2 to pierwszego kolarza drużyny peletonu przesuwamy o 2 pola, a drugiego o 9 pól. Stosujemy wszelkie normalne zasady ruchu (kolejność zagrywania, podjazdy, zjazdy, jazda w strumieniu za kolarzem). Bez dodatku najlepiej wtasować do talii dwie kart zmęczenia i jak wyjdą to wiadomo, że jest to karta 9/2 i taki ruch zrobić. Drużyna peletonu zawsze ustawia się na starcie na pierwszych miejscach po prawej stronie toru jeden za drugim.

Drużyna Mocnych. Bierzemy oba komplety kart oraz kolarzy danej drużyny (drużyny mocnych może być więcej niż jedna). Do kart sprintera dodajemy dodatkową kartę o wartości 5. I jak wyżej po wyłożeniu naszych kart odkrywamy obie karty Sprintera i Roulera i wykonujemy ruch, cały czas ze wszystkimi zasadami. Również polecam przy braku dodatku wtasować kartę zmęczenia do talii Sprintera i jak wyjdzie wiadomo, że ma wartość 5. Na linii startu drużyna mocnych zawsze staje w kolejności Sprinter i za nim Rouler.

W wypadku udziału drużyny mocnych i drużyny peletonu, na starcie pierwsza ustawia się drużyna peletonu.

Drużyny automatyczne nie dostają nigdy kart zmęczenia.
Awatar użytkownika
Alucard1982
Posty: 194
Rejestracja: 26 lis 2018, 09:46
Has thanked: 15 times
Been thanked: 19 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: Alucard1982 »

Dzięki! Czyli teoretycznie podstawką można zagrać na 2 osoby + 2 drużyny botów, a nawet możnaby zagrać solo ?
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: mauserem »

Alucard1982 pisze: 07 maja 2019, 11:25 Dzięki! Czyli teoretycznie podstawką można zagrać na 2 osoby + 2 drużyny botów, a nawet możnaby zagrać solo ?
Dokładnie tak :D
Awatar użytkownika
Alucard1982
Posty: 194
Rejestracja: 26 lis 2018, 09:46
Has thanked: 15 times
Been thanked: 19 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: Alucard1982 »

No to super! Biorę! Dzięki wielkie!
gregoff
Posty: 789
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 513 times
Been thanked: 153 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: gregoff »

Ja w weekend grałem 6 etapowy Tour z aplikacją Solo. Wygrał zawodnik Peletonu (Ruler) o 1:00 przed moim rulerem. Spokojnie da się grać, brakuje jednak tej interakcji z drugim człowiekiem nad stołem (dla mnie gry planszowe muszą być grane wielosobowo aby czerpać z nich pełną przyjemność).

Jednak sama rozgrywka jest bardzo emocjonująca i dająca satysfakcję:)
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
krisow
Posty: 378
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Has thanked: 17 times
Been thanked: 64 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: krisow »

Na forum BGG pojawił się wątek o testowaniu nowego dodatku:
https://boardgamegeek.com/thread/219965 ... iler-alert

Wydany ma być w październiku. Zawierać ma 12 różnych kart umiejętności kolarzy, które będą dawały jakieś bonusy typu usunięcia kart zmęczenia, możliwość odrzucenia i dobrania nowych kart itp. Poza tym mają być dodane kafelki trasy, gdzie przy zablokowaniu trzeba będzie pojechać dłuższą drogą, żółta koszulka dla lidera i tzw. "polka dot jersey" (koszula w czerwone grochy, w Tour de France jedzie z nią najlepszy góral) oraz możliwość rozegrania wyścigu Grand Tour o długości aż 21 etapów. Ciekawe czy jest szansa aby to Fox Games też wydał w podobnym terminie, pewnie mała.
gregoff
Posty: 789
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 513 times
Been thanked: 153 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: gregoff »

Nie podoba mi się ten kafelek z objazdem. Jakoś mało klimatycznie to wygląda.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: lotheg »

Też mi się wydaje, że to słabe rozwiązanie. Oczywiście na wyścigach są ronda i to dość duże, ale to sprawia, że peleton rozjeżdża się na dwie części, ale zaraz potem łączy i nie ma to żadnego wpływu na wyścig, a tutaj będzie miało spory wpływ.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Awatar użytkownika
krisow
Posty: 378
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Has thanked: 17 times
Been thanked: 64 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: krisow »

Mam takie same odczucia z tym kafelkiem. Nie wiem skąd ten pomysł :) Już lepsze byłoby wymyślenie jak zrobić indywidualną jazdę na czas.
gregoff
Posty: 789
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 513 times
Been thanked: 153 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: gregoff »

Chyba przy jeździe na czas chyba trzeba by było całkowicie zmodyfikować talie obu kolarzy co by nie było aż takie trudne ale dla samej gry dodanie takiego etapu nie wniesie nic ciekawego poza klimatem Wielkiego wyścigu.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: lotheg »

Jazda na czas już jest. Poniżej linki. Pierwszy to karta z dodatkiem Time Trial, drugi to wątek twórcy gry - Asgera Graneruda z propozycją ITT.

https://boardgamegeek.com/boardgame/214 ... team-trial
https://boardgamegeek.com/thread/219798 ... time-trial
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Maddas
Posty: 178
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 3 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: Maddas »

Szanowni Foxgames.
Na witrynie boardgamegeek można znaleźć dodatek Drużynowej jazdy na czas.
Czy jest jakakolwiek szansa, że moglibyście to udostępnić jako plik do wydruku z treścią przetłumaczoną?

Chodzi o to: https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... team-trial

Pozdrawiam Maddas
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3034
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 570 times
Been thanked: 239 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: DarkSide »

Tłumacz się nie popisał w jednej drobnej kwestii :?

Z oryginalnej instrukcji (str. 4) dotyczy Gór:
If the 6th or above move would allow the rider to enter the first square of an Ascent...
w polskiej wersji:
Jeżeli 6. albo kolejny ruch pozwoliłby zawodnikowi wjechać na pierwszy kwadrat podjazdu...
Nie mogłem rozgryźć tego potworka językowego, dopóki nie sięgnąłem do oryginalnej instrukcji.
Powinno być zmienione na:
"Jeżeli zagranie karty o wartości 6 lub wyższej pozwoliłoby zawodnikowi wjechać na pierwszym kwadrat podjazdu, to..."
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 770
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 23 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: sowacz »

DarkSide pisze: 15 maja 2019, 11:11 Powinno być zmienione na:
"Jeżeli zagranie karty o wartości 6 lub wyższej pozwoliłoby zawodnikowi wjechać na pierwszym kwadrat podjazdu, to..."
Twoje tłumaczenie jest mniej precyzyjne i pozostawia więcej pola na błędne interpretacje. Zagranie karty 6 lub wyższej z reguły pozwala na wjechanie zawodnika na pierwszy kwadrat podjazdu (a nawet i dalej), po prostu zatrzymuje się on po piątym ruchu z takiej karty. Wg mnie tłumaczenie w instrukcji jest poprawne.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3034
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 570 times
Been thanked: 239 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: DarkSide »

sowacz pisze: 15 maja 2019, 11:15 Zagranie karty 6 lub wyższej z reguły pozwala na wjechanie zawodnika na pierwszy kwadrat podjazdu (a nawet i dalej), po prostu zatrzymuje się on po piątym ruchu z takiej karty. Wg mnie tłumaczenie w instrukcji jest poprawne.
:shock: No przecież instrukcja właśnie tego zabrania. Jeżeli zagrywasz kartę 6 lub wyższą i dojeżdżasz do podjazdu to zatrzymujesz zawodnika przed tym podjazdem. :roll:
Poza tym tłumacz przypisał słowo "above" do "move" (może pomylił z "another move") , tymczasem ewidentnie above jest w kontekście wartości karty 6 lub wyższej.
If the 6th or above move would allow the rider to enter the first square of
an Ascent, simply stop him on the last free lane before the Ascent starts.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: mikeyoski »

Moim zdaniem tłumacz dobrze przetłumaczył ten fragment. Dla mnie jest to całkowicie zrozumiałe i nie pozostawia żadnej przestrzeni do złej interpretacji
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 770
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 23 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: sowacz »

DarkSide pisze: 15 maja 2019, 11:22 Jeżeli zagrywasz kartę 6 lub wyższą i dojeżdżasz do podjazdu to zatrzymujesz zawodnika przed tym podjazdem.
To zdanie jest błędne. Karty 6 lub wyższe są po prostu "zamieniane" na karty o wartości 5. Więc jak wjeżdżasz na górkę, a zrobiłeś do tej pory mniej niż 5 ruchów, to jedziesz dalej i zatrzymujesz się dopiero po 5 ruchu. Jak w momencie próby wjazdu na górkę masz w tym momencie zrobione 5 albo więcej ruchów z karty, to nie jedziesz dalej i zatrzymujesz się na polu tuż przed górką.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3034
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 570 times
Been thanked: 239 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: DarkSide »

OK. Przeanalizowałem BGG i nasz dialog i znalazłem przyczynę mej złej interpretacji. :oops:
Nieszczęsna cyfra 6. w instrukcji była przeze mnie interpretowana jako Karta o wartości 6, natomiast występuje tu w funkcji przymiotnika.

A chodzi niniejszym o to, że "Jeżeli podczas wykonywania swego ruchu poruszenie się o szóste lub kolejne pole pozwoliłoby zawodnikowi wjechać na pierwszym kwadrat podjazdu, to należy go zatrzymać na najbliższym wolnym torze tuż przed podjazdem."

Przepraszam za zamieszanie
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 699
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 107 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: Largo »

Dla zainteresowanych. Na targach książki w Warszawie jest stoisko foxgames i również można zakupić Wielką Pętle w cenie 100 zł razem z promkami :)
Ja właśnie to zrobiłem :P
probbi
Posty: 948
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn
Has thanked: 48 times
Been thanked: 91 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: probbi »

A same promki da radę?
Awatar użytkownika
FoxGames
Posty: 112
Rejestracja: 14 lut 2018, 14:55
Has thanked: 3 times
Been thanked: 26 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: FoxGames »

Damy radę ;)
greg
Posty: 55
Rejestracja: 24 cze 2011, 14:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: greg »

Mi się udało :-) Dziękuję FG
Awatar użytkownika
Leviathan
Posty: 2266
Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 394 times
Been thanked: 1044 times
Kontakt:

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: Leviathan »

Na Wojennik TV pojawiły się dwa nowe materiały o Flamme Rouge.

Wojennik TV # 196: Flamme Rouge - unboxing (FR)
Wojennik TV # 202: Flamme Rouge - recenzja


Zapraszam!
Awatar użytkownika
FoxGames
Posty: 112
Rejestracja: 14 lut 2018, 14:55
Has thanked: 3 times
Been thanked: 26 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: FoxGames »

Aplikacja Flamme Rouge Companion jest już dostępna w języku polskim.
Zachęcamy do zapoznania się z nią, bo naszym zdaniem otwiera przed grą zupełnie nowe możliwości. Jeśli macie Państwo jakieś uwagi związane z aplikacją prosimy o komentarz :)
ponika
Posty: 530
Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
Lokalizacja: Zagranica
Has thanked: 231 times
Been thanked: 440 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: ponika »

FoxGames pisze: 05 cze 2019, 10:53 Aplikacja Flamme Rouge Companion jest już dostępna w języku polskim
Głupie pytanie, ale gdzie zmienia się język aplikacji na iOs? W ustawieniach nie widzę...
ODPOWIEDZ