Unlock! - seria

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Unlock

Post autor: Bary »

Kisun pisze:Zwyczajnie tak czułem i dobrze że się wstrzymałem z zakupem. Błędy przez ciebie wymienione (i nie ty jedyny o nich wspominasz) u mnie dyskwalifikują tego typu grę. Choć zamysł zacny i chętnie kupię jeśli będzie poprawiona wersja. Będzie niedługo seria Exit od Galakty i zdaje się też tego typu, ciekawe jak im wyszło tłumaczenie?
Powiem Ci szczerze, że istnienie tych kilku wpadek jest nieco uciążliwe, ale to wspomniany w tekście brak finalnego szlifu wpłynął ostatecznie na mój odbiór. Też czekam z zainteresowaniem na Exit i pewnie przetestuję, jeśli tylko nadarzy się okazja. :)

@kozz84: karta, którą wymieniłeś (swoją drogą warto wrzucić to w spoiler) zawiera w polskiej wersji brak, który znacząco utrudnia ominięcie kary przy okazji użycia karty.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 160 times

Re: Unlock

Post autor: kozz84 »

Ale rozwiązanie przypuszczam jest takie samo, niezależnie od wersji językowej i jest poprostu durne.
Spoiler:
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Unlock

Post autor: rattkin »

Zagrałem trzy scenariusze z pudełka. Wszystkie ukończone, żaden w przepisowym czasie (pierwsze dwa do około 10 min po czasie, trzeci ponad godzinę po czasie). W każdym użyte 2-5 podpowiedzi. W spoilerach elementy rozwiązań, jeśli nie grałeś, nie klikaj i nie czytaj.

Mój update do poprzednich wrażeń:

- aplikacja zmienia wygląd (skin) dla każdego scenariusza. Ten, który widziałem dla tutoriala / elite, był taki sobie, ale każdy scenariusz przynosi swój wygląd i to nadaje życia, dobra sprawa.
- podobnie, każdy scenariusz ma własną muzykę - zapętlony motyw, ok. 1-3 min. To też uprzyjemnia.
- podobnie, styl graficzny różni się pomiędzy scenariuszami - i rzeczywiście jest lepszy. Szczególnie "Mysz i kiełbasa" nawiązująca mocno do Lucasfilmowego Day of the Tentacle.
- mimo wszystko, wciąż można próbować rozwiązywać bruteforce. 60 kart na scenariusz to nie jest dużo i wcale tego nie utrudnia.
- podpowiedzi pozostawiają jeszcze wiele do życzenia. Problemem gry jest nie "podpowiedź do karty", tylko "ogólne zacięcie", gdy nie wiadomo co dalej i o jaką karte pytać. Więc ostatecznie próbuje się pytać o każdą po kolei, dostając wskazówki niespecjalnie przydatne na tym etapie, a tylko mącące w głowie. Na BGG fajnie to jeden użytkownik wymyślił, podając rozwiązanie w postaci serii pytań "czy wiecie już o X / zrobiliście X", z odpowiedziami tak/nie, naprowadzającymi dalej. To najlepszy sposób. Implementacja takiego w aplikacji jest jednak trudniejsza i mniej "systemowa" od po prostu bazy numerów kart z podpowiedziami.
- Formuła:
Spoiler:
- Unlock nie bardzo potrafi się określić, gdzie są uczciwe ramy gry i zagadek. Nie wiadomo, czy do ich rozwiązywania potrzebne są elementy zewnętrzne (np. aplikacje), do czego można sięgać, do czego nie, itd. Oczywiście, jest to zrobione celowo, by sobie trzymać otwartą furtkę do przyszłych zagadek, ale uważam że to jest bardzo nie fair wobec gracza. Najlepszym przykładem jest oczywiście
Spoiler:
.
- tu bardzo subiektywnie - nie mogłem sobie z początku poradzić z faktem, że to rzeczywiście escape room. A znaczy to, że właściwie nic w środku nie ma najmniejszego sensu, relatywnie sensowne są tylko połączenia przedmiotów i "akcje zmierzające do celu", ale nie ich wyniki, czy ogólne zawieszenie w rzeczywistości. Daje to efekt z starych gier przygodowych, typu "stań na lewej nodze i obwiąż kaczkę sznurkiem, a rzucona za siebie uderzy pijaka za płotem, który wręczy Ci jabłko". Jak już się do tego przyzwyczaić, to jest lepiej - po prostu trzeba zapomnieć o logice, a kierować się narzuconymi zasadami escape roomu, czyli "zdefiniowanie pytań" i "znalezienie odpowiedzi".
- w wersji polskiej zdarzyło się kilka problemów z językiem angielskim pozostawionym na kartach, jako elementy zagadek. Ja osobiście nie miałem z tym problemu, ale pogłębiło to problem "nie można grze ufać".
- zagadki dalej pozostają ciekawe i sprytnie zaprezentowane. Są momentami dość dziwne i "trudne" (o tym za chwilę), ale muszą takie być, by grze nie zarzucono największej wady dla coopów - "za łatwe". Tam gdzie się da, umiejętnie korzystają z aplikacji pomocniczej. W przypadku tych lepszych, po ich rozwiązaniu można poczuć się "madrym" i jest taki chwilowy wow effect.
- są też momentami zwyczajnie idiotyczne - nakreślone tak abstrakcyjnie, że gracz raczej nie ma szansy dedukować poprawnego tropu - skazany jest na podpowiedź. Z podpowiedzią zwykle zagadka jest banalnie prosta - i w tym też leży problem z wyważeniem trudności. Nie powinno tak być.
- niektóre zagadki rozwiązuje się "fuksem". Tzn. gra uczy, że pewne połączenia nie są oczywiste, więc potem próbuje się trochę tak "na pałę", tzn. da się powiedzieć, czemu się połączyło jedno z drugim, ale wyjaśnienie jest naciągane. Testuje się więc dostępne numery i tutaj mamy niefrasobliwe sprawdzanie ukradkiem, czy się trafiło - trzeba kartę podejrzeć i zobaczyć czy wynik ma sens w kontekście połączonych przedmiotów. Jeśli nie, szybko kartę chowamy, mamrocząc i starając się zapomnieć, co tam było.
- w najnowszej aktualizacji "maszyny" mają swoje interaktywne odpowiedniki w aplikacji. Nie jestem fanem tego rozwiązania - jest udziwnione i wprowadzające tylko większe zamieszanie. Szczególnie, że maszynom zdarza się w aplikacji wyglądać inaczej niż na kartach.
- "czas" per scenariusz raczej niczemu nie służy, a może tylko stresować, szczególnie, że scenariusze nie sugerują mocno "fabularnego pośpiechu". W najnowszej wersji jest opcja zrezygnowania z niego. Zobaczenie sobie na koniec ile zajeło, porównanie z innymi - spoko. Ale odliczanie? Niepotrzebne. Podobnie dość kuriozalny jest przycisk "pauzy" - przydatny bodaj tylko w sytuacji, gdy nagle przyjdzie dostawca pizzy, czy listonosz.
- w aplikacji brak jest historii gier - nie da się zobaczyć swoich wyników.
-
Spoiler:
- każdy scenariusz jest inny i ma nieco inny charakter/styl zagadek - to bardzo fajnie.
- najbardziej pomysłowy chyba scenariusz ostatni (Groose), a granie razem-ale-osobno poddaje komunikację testowi.
Spoiler:
Ogólnie, mam takie trochę mieszane uczucia. Sama zabawa nam się podobała, było to miejscami ekscytujące i dawało namiastkę TIME Stories, bez konieczności grania w 4 osoby 8 godzin. Z drugiej strony, miejscami skopany flow gry potrafił mocno zirytować. Unlocka należy więc rozpatrywać w kategoriach systemu i implementacji. Ten pierwszy jest dobry lub nawet bardzo dobry. To drugie wymaga więcej pracy, w zależności od scenariusza. Niestety, to nie system gra, tylko konkretny scenariusz - a tu bywa różnie. Odejmuję 0.5 pkt od poprzedniej oceny, za kilka wkurzających zacięć, które rodziły tylko frustrację, zamiast wyzwania.

Bardzo bym chciał zestawić to z grami EXIT - za jakiś czas do mnie dojdą i będe mógł porównać. Na razie jest nieźle, ale myślę, że może być lepiej.

Zestaw nowych trzech przygód już zapowiedziany.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Unlock

Post autor: BartP »

Ciekawe podsumowanie, rattkin. Zgadzam się w szczególności z brakiem wytyczonych ram. Motyw z finalną odpowiedzią drugiego scenariusza nas zdenerwował, bo nie miałem właśnie dostępu do wspomnianego elementu ;].

Kasety też nie umieliśmy przewinąć, jednego przedmiotu nie mogliśmy znaleźć, ale poza tym wszystko pokąsaliśmy. Trzeciego scenariusza jeszcze nie graliśmy.

Nie zgadzam się, że gra udaje TIME Stories w krótszym czasie. Dla mnie jest "na odwrót". Escape roomy zawierają to, co najlepsze w TIME Stories, czyli zagadki; a nie zawierają fabuły rodem z gier komputerowych (czyli bidnawej), rzucania kośćmi i nie zmusza do podejmowania decyzji, na które nie masz prawa znać odpowiedzi (idziesz w prawo czy w lewo? w lewo! aha, no to źle, tracisz czas o_O). Innymi słowy escape roomy wydają mi się idealną formą kooperacyjnej rozgrywki dla mnie. Chociaż nie traktuję ich jak gry planszowe (czy karciane); tylko jako zagadki.
Awatar użytkownika
anoptichtys
Posty: 148
Rejestracja: 23 sty 2017, 05:29
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: Unlock

Post autor: anoptichtys »

Czy wiadomo czy w polskiej wersji językowej dostaniemy demo scenariuszy "5th Avenue" oraz "Temple of RA"?
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Unlock

Post autor: RunMan »

Pytałem o to niedawno w rebelowym temacie, odpisali iż nie planują tłumaczyć scenariuszy demo.
Awatar użytkownika
anoptichtys
Posty: 148
Rejestracja: 23 sty 2017, 05:29
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: Unlock

Post autor: anoptichtys »

Dzięki. Żeby nie było szukalem wcześniej tej informacji, jak widać niezdarnie ;)
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 969
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 349 times
Been thanked: 749 times
Kontakt:

Re: Unlock

Post autor: Apos »

Moim zdaniem to plus dla gry, że trzeba myśleć nieszablonowo (out of the box) i kombinować :). Mógłbym się tylko przyczepić tego, że gra nie uczy tego lub nie daje wskazówek, że granic teoretycznie nie ma.
W porównaniu do prawdziwego Escape room'a Unlock wypada akceptowalnie, dobrze się bawiłem, było trochę móżdżenia, zadania były różne i oddawały klimat tego z RL. W porównaniu do TIME Stories, tutaj Unlock niestety nie wypada już tak fajnie: brakuje rozbudowanej fabuły, ciekawszych grafik, bohaterów w których się wcielamy etc - ale! TIME Stories z ideą escape room ma mało wspólnego.

Gra generalnie na plus i miałem z tego dużo zabawy :). W jeden wieczór zagraliśmy 4 scenariusze: treningowy i 3 z podstawki. Czeka na nas jeszcze Elite do ogrania. Apka również na plus - może brakowało kilku rzeczy jak wytłumaczeń, gdy dostawaliśmy już odpowiedź do jakieś bardzo trudnej zagadki - tylko numer.

Pytanie o jedną rzecz ze scenariusza (uwaga spoilery):

Scenariusz Squeek and cheese
Spoiler:

Teraz po głowie chodzi pytanie: Czy EXIT NEXT? ;)
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Unlock

Post autor: Nataniel »

Spoiler:
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 969
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 349 times
Been thanked: 749 times
Kontakt:

Re: Unlock

Post autor: Apos »

Nataniel pisze:
Spoiler:
Dzięki. To w sumie jest mój i dziewczyny największy problem z Unlock. Szukanie tych prawie niewidocznych numerków. Graliśmy w dobrze oświetlonym pomieszczeniu, ale i tak dodatkowe światło oraz lupa dedykowana tylko do przeglądania kart by się przydały.

Np w 1 i 3 scenariuszu
Spoiler:
Mamy oboje dobry wzrok, ale do komfortowego odczytania tych kart potrzeba idealnych warunków oświetleniowych.
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Unlock

Post autor: Kosternik »

Rzadko piszę o wrażeniach z rozgrywki, ale tu muszę.... bom się zirytował nie na żarty ;)
Krótko mówiąc - w moim osobistym rankigu jedna z najgorszych jeśli nie najgorsza gra w jaką grałem. Doprowadziła mnie do skrajnej irytacji, zresztą całe moje towarzystwo doprowadziła. Żadna inna gra nie wywołała takich emocji.

Elite z dema mnie zaciekawił, ale dalej było już tylko gorzej i to tylko przez jeden element - ukryte przedmioty i to nieszczęsne wpatrywanie się w karty by "coś" zauważyć co często nic nie miało wspólnego z logicznym myśleniem i w efekcie ruszyć dalej.
Najlepszym scenariuszem była "wyspa", szła szybko bo było w niej najwięcej dedukcji i najmniej ukrytych przedmiotów - i tego oczekiwałem od całej gry. Niestety gwoździem do trumny były rozwiązania drugiego i trzeciego scenariusza. Wszyscy grający prawie chóralnie wypowiedzieli: Serio? To ma dawać "fun". No halo.... cytując klasyka "ekskjuzmi, o co kaman?"
Gra wywołuje frustrację (przynajmniej u 4 osób w tym mnie).
Oczekiwałem intelektualnego wyzwania a otrzymałem quiz pod tytułem "zauważ mnie jeśli potrafisz" a jak nie widzisz to się wypchaj i nie skończysz gry.
Oczekiwałem, że scenariusze będą "realne" a okazały się od czapy uabstrakcyjnione.
Moja autorska wstawka fabularna: w ostatniej scenie scenariusza "wyspa" jeden z uczestników popełnia rytualne samobojstwo na ołtarzu majów by wznieść się niczym Mickiewicz nad poziomy, by z zaświatów przekazać wskazówkę pozostałym przy życiu by bezpiecznie mogli opuścić wyspę (sic).
Ostatnio zmieniony 10 sie 2017, 13:19 przez Kosternik, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja mała kolekcja, a myślę o...
Nadis
Posty: 451
Rejestracja: 05 lut 2015, 21:24
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Unlock

Post autor: Nadis »

Z drugiej strony, w prawdziwych escape-roomach też zdarza się, że nie znajdziesz jakiejś wskazówki bo nie dość dokładnie przeszukasz np. kominek... My tak utknęliśmy w Quest Cage`u w Katowicach. Gdyby nie wskazówka obsługi, pewnie byśmy nie ruszyli się dalej nawet na centymetr przez następne 40 minut. Też mnie te ukryte liczby w Unlock denerwują, ale z drugiej strony, akurat to dość dobrze oddaje ideę :P Wczoraj zagraliśmy w ostatni scenariusz, jaki mieliśmy, tj. Elita - podobał nam się chyba najbardziej, poszło nam też chyba dużo lepiej niż w poprzednich.
NoMoRe
Posty: 31
Rejestracja: 29 paź 2014, 22:33

Re: Unlock

Post autor: NoMoRe »

takie pytanie, jako, że dostałem unlock w prezencie, jeszcze do gry nie podszedłem ale jedno mnie zastanawia - co w przypadku przegranej? Nie rozwiązaniu scenariusza w 60 minut? Zaczynanie od nowa chyba nie ma sensu bo to swoiste oszukiwanie. Po prostu przyjąć porażkę na klatę i rozwiązać zagadkę poza czasem?
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Unlock

Post autor: Kosternik »

NoMoRe pisze:takie pytanie, jako, że dostałem unlock w prezencie, jeszcze do gry nie podszedłem ale jedno mnie zastanawia - co w przypadku przegranej? Nie rozwiązaniu scenariusza w 60 minut? Zaczynanie od nowa chyba nie ma sensu bo to swoiste oszukiwanie. Po prostu przyjąć porażkę na klatę i rozwiązać zagadkę poza czasem?
Grasz po prostu dalej. Ten czas jest bez znaczenia.
Moja mała kolekcja, a myślę o...
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Unlock

Post autor: BartP »

Jesteśmy po 3., najtrudniejszym scenariuszu, i... chcę więcej :). Fajnie, że kolejny tryptyk został zapowiedziany. Czy zostanie wydany po polsku?

W 3. scenariuszu musieliśmy wziąć trochę podpowiedzi niestety. Poza tym czasami nie byliśmy pewni, czy kombinacja kart jest dobra, czy nie. Czy możemy ot tak wziąć kartę o jakimś tam numerze, więc zacząłem robić tak, że biorę taką kartę, nie patrzę na treść ani na obrazek, tylko na przekreślone numery kart u góry. Jeśli te, których próbowałem użyć na sobie tam są, to znaczy, że kombinacja jest dobra.

Co było dla nas w trójce za trudne?
Spoiler:
Graliśmy półtorej godziny, podpowiedzi z 5 bodajże poszło, z 7 razy (czasami przez pomyłkę) złe hasło wpisaliśmy, a dostaliśmy 5 gwiazdek o.O. 5 na ile możliwych?
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 969
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 349 times
Been thanked: 749 times
Kontakt:

Re: Unlock

Post autor: Apos »

BartP pisze:Jesteśmy po 3., najtrudniejszym scenariuszu, i... chcę więcej :). Fajnie, że kolejny tryptyk został zapowiedziany. Czy zostanie wydany po polsku?

W 3. scenariuszu musieliśmy wziąć trochę podpowiedzi niestety. Poza tym czasami nie byliśmy pewni, czy kombinacja kart jest dobra, czy nie. Czy możemy ot tak wziąć kartę o jakimś tam numerze, więc zacząłem robić tak, że biorę taką kartę, nie patrzę na treść ani na obrazek, tylko na przekreślone numery kart u góry. Jeśli te, których próbowałem użyć na sobie tam są, to znaczy, że kombinacja jest dobra.

Co było dla nas w trójce za trudne?
Spoiler:
Graliśmy półtorej godziny, podpowiedzi z 5 bodajże poszło, z 7 razy (czasami przez pomyłkę) złe hasło wpisaliśmy, a dostaliśmy 5 gwiazdek o.O. 5 na ile możliwych?
Ad. 2
Spoiler:
Wiele zagadek było dość sytuacyjnych i trudno było na nie po prostu wpaść bądź domyślić się.

btw:
Graliśmy ostatnio w scenariusz Elite. Tematyka oraz poziom trudności przypadły nam do gustu. Zdecydowanie mój ulubiony.
Jeżeli te scenariusze będą się rozwijać w takim kierunku to z chęcią sięgnę po następne :).
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Unlock

Post autor: BartP »

Ad 2. Tak, wiem, ja to trzeba było zrobić. Z tym że niestety wiedzieliśmy (po wyniku) natychmiast, jak należy to osiągnąć :/.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Unlock

Post autor: RunMan »

Spekulacje odnośnie wydania następnej części Unlock - nie wiem czy ma to znaczenie jako czynnik prognostyczny, ale Rebel dał znać, że nie będzie tłumaczyć kolejnych scenariuszy demo (niedawno wyszło 5th Avenue, ma jeszcze pojawić się jakieś demo w klimatach starożytnego Egiptu).
Nadis
Posty: 451
Rejestracja: 05 lut 2015, 21:24
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Unlock

Post autor: Nadis »

Co do scenariuszy demo, rozmawiałam z jedną osobą i planuje je przetłumaczyć ;) Także to kwestia czasu.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Unlock

Post autor: rattkin »

RunMan pisze:Spekulacje odnośnie wydania następnej części Unlock - nie wiem czy ma to znaczenie jako czynnik prognostyczny, ale Rebel dał znać, że nie będzie tłumaczyć kolejnych scenariuszy demo (niedawno wyszło 5th Avenue, ma jeszcze pojawić się jakieś demo w klimatach starożytnego Egiptu).
To akurat nie musi niczego oznaczać. Demo to demo, wystarczy jeden, tłumaczenie i drukowanie kolejnych to tylko wprowadzanie niepotrzebnego zamieszania i para w gwizdek.
Miloszun
Posty: 1
Rejestracja: 28 sie 2017, 09:37

Re: Unlock

Post autor: Miloszun »

Nowy scenariusz demo jest już dostępny.
https://www.asmodee.us/en/games/unlock/#
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Unlock

Post autor: RunMan »

Wydrukowałem i zagrałem w 5th Avenue oraz Ra's Temple. Wrażenia pisane z perspektywy osoby, której Unlock! się podobał i czeka na kolejne scenariusze.

5th Avenue: prosty scenariusz, który przechodzi się bez większych przestojów. Jak dla mnie stoi poziom wyżej od tutoriala i w takiej funkcji spełniać się będzie najlepiej - macie znajomych, którym chcecie pokazać Unlocka!, zagrajcie wraz z nimi w ten scenariusz. Przeszliśmy w niecałe 10 minut, proste, szybkie i przyjemne. Na plus dobra warstwa graficzna.

Ra's Temple: Zdecydowanie najtrudniejszy ze wszystkich scenariuszy demonstracyjnych, procentuje rozegranie poprzednich przygód. Zagadki dość trudne, choć nieco mało różnorodne. Finalna zagadka znów próbuje wychodzić poza narzucone ramy myślenia (co kojarzy mi się z ostatnią zagadką w Myszy i Kiełbasie), ale niestety wywołuje to więcej irytacji niż fajnego zaskoczenia (co znów kojarzy się z końcówką Myszy ;) ). Dla fanów serii - moim zdaniem must print.

My niestety nie poradziliśmy sobie z ostatnią zagadką i musieliśmy posiłkować się podpowiedziami znalezionymi na BGG (bo niestety podpowiedzi z apki na niewiele nam się zdały...). Zamieszczam poniżej rozwiązanie krok po kroku:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Tymczasem do druku udostępniony kolejny scenariusz demo (Doo-Arann Dungeon, który dodawany był do francuskiego czasopisma o grach planszowych) oraz zapowiedziano demo w klimatach japońskich. A trójka nowych przygód swoją anglojęzyczną premierę będzie miała najprawdopodobniej na Essen (nawiedzona posiadłość, ucieczka z łodzi podwodnej, piracka wyspa). Nowa "podstawka" ma być nieco łatwiejsza niż pierwsza, wszystkie scenariusze możliwe do rozegrania solo.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Unlock

Post autor: RunMan »

Unlock! Mystery Adventures dostępne do kupienia w naszym kraju, szukajcie w Planszostrefie.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Unlock

Post autor: RunMan »

Ehh, nic dziwnego, że kolejne części raczej nie będą wydawane po polsku, skoro wrzucam 3 post pod rząd ;)

Przeszliśmy z narzeczoną Unlock! Mystery Adventures. Dla zainteresowanych garść moich wrażeń:
Spoiler:
tl;dr: nowa część przyjemna, kupujcie śmiało :)

To teraz pozostaje mi jedynie czekanie na nowe scenariusze demo oraz zapowiedzianą kolejną część Secret Adventures (a tam m. in. powrót diabolicznego dr Noside'a! :) )
Awatar użytkownika
Dzika Mrówka
Posty: 150
Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:11

Re: Unlock

Post autor: Dzika Mrówka »

RunMan pisze: Przeszliśmy z narzeczoną Unlock! Mystery Adventures. Dla zainteresowanych garść moich wrażeń:
Dzięki za minirecenzję. Właśnie zastanawiałem się czy sobie tego nie sprawić, ale tym angielskim mnie odstraszyłeś. :)
Nie cierpię nie grać w gry planszowe!!
ODPOWIEDZ