Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: ozy »

Nie, akcept robimy na podstawie przesłanego egzemplarza, a nie zdjęć. Zgłosiliśmy poprawki, prace trwają nadal. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Szaweł »

ozy pisze: 08 wrz 2018, 23:51 Nie, akcept robimy na podstawie przesłanego egzemplarza, a nie zdjęć. Zgłosiliśmy poprawki, prace trwają nadal. :)
Zawsze to powtarzałem, powtórzę raz jeszcze. Jednak Phalanx'i to pełna profeska jest! :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: mauserem »

W innym wątku było o u-boot - dość takie zabawne niby, ale mało wesołe :mrgreen:
Lord Voldemort pisze: 12 wrz 2018, 18:16 (...)@KrzysiekL: Czyli rzeźby do UBOOT były z zamierzania kiepskie? :P (...)

Są w innej skali 1:72, która współgra z modelem okrętu i innymi dodatkami (peryskopy, działa itp.).
Figurki do NN są większe, zatem i poziom szczegółu oraz detalu jaki można uzyskać, jest nieporównywalnie lepszy.

Za to funkcjonalnie, figsy do Uboota nawet w wersji przez nas odrzuconej, spelniaja swoja role - wyraznie widac kolor oraz ksztalt podstawki, bo tylko to tak naprawde podczas rozgrywki ma znaczenie. Oczywiscie sama poza marynarza to fajny chrom, ktory sensownie wygladac bedzie tylko po pomalowaniu (a niezbyt wysoki poziom detalu umozliwia to nawet zupelnym laikom w tej dziedzinie).
że niby: "nasza marynarka ma rękawy dobrej długości - to szanowny pan ma za długie ręce" :mrgreen:
rastula pisze: 12 wrz 2018, 18:22 Mistrzowski marketing...mała ilość detali ułatwia malowanie :mrgreen:
Mam nadzieję, że nie wszyscy w Phalanx mają takie podejście do figurek jak do byle jakiego plastiku na wprawki malarskie dla dziecka.
Jak znam "plastikowców" decydują się na dokupienie za niemałe w sumie pieniądze tego plastiku aby ze swoim eksperckim podejściem mieć satysfakcję z malowania na wysokim poziomie. Rozumiem, że KS rządzi się swoimi prawami i "plastik fantastik" - ale w przypadku tak słabej rzeźby to lepszą robotę robią sylwetki z kartonu w podstawkach.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 458 times
Been thanked: 1106 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: detrytusek »

Lord Voldemort pisze: 12 wrz 2018, 18:16
Za to funkcjonalnie, figsy do Uboota nawet w wersji przez nas odrzuconej, spelniaja swoja role - wyraznie widac kolor oraz ksztalt podstawki, bo tylko to tak naprawde podczas rozgrywki ma znaczenie.
To zostawcie same podstawki - taką mam koncepcje.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: ozy »

To jeszcze kilka słów o figurkach.

Jeśli chodzi o figurki marynarzy, to one w tej grze nie pełnią roli kluczowej (tak jak w grach figurkowych) lecz rolę pomocniczą - znacznika. Ładnego, klimatycznego, pasującego skalą itd., ale wciąż znacznika. Dlatego:
- są wykonane z miękkiego plastiku, by gracze nie musieli wycinać ich z wyprasek i samemu montować - w pudle będą już zmontowane, osadzone w podstawkach. Nie będą miały jakości np. twardego plastiku Zvezdy czy GW, bo takie modele przed partią trzeba wyciąć z wyprasek i obrobić.
- są w skali 1/72 realistycznej - mają prawidłowe proporcje, nie są uzbrojone i obwieszone ekwipunkiem itd. Tak zaprojektowany model nie będzie tak atrakcyjny wizualnie jak model z gry bitewnej czy figurkowej, który z proporcjami nie ma nic wspólnego, ale za to bardzo dobrze wygląda. Stawiamy na realizm i dlatego nasi marynarze są w nudnych kombinezonach (albo i koszulkach), bez żadnego ekwipunku przy sobie - bo tak właśnie wyglądali przeciskając się w ciasnych wnętrzach ubootów.
- jako znaczniki ich podstawową funkcją jest informacja. Dlatego mają duże, dobrze widoczne podstawki, które na pierwszy rzut oka pozwalają ustalić ich przynależność i rodzaj. I w tej roli sprawują się perfekcyjnie.

Jeśli chodzi o figurki dział i peryskopów, to te pełnią funkcję bajerów, dlatego są bardziej przybajerzone - proste elementy są wykonane z twardego plastiku, zatem nie będzie powyginanych luf czy peryskopów. Ale wciąż kryterium był montaż u producenta, zatem ich części są wykonane z miękkiego plastiku - np. podstawa peryskopów i oprzyrządowanie armaty 88mm. Ale znów - wyciągasz z pudełka i grasz, a nie wycinasz z wyprasek, kleisz/składasz i dopiero wtedy możesz użyć w grze. By zmieścić tak wiele w pudełku (i poza nim - aplikacja) w tej cenie, musimy iść na pewne kompromisy.

Całość prezentuje się świetnie, a co najważniejsze - wypełnia swoją rolę względem rozgrywki. Tu na zdjęciu widać jak to wygląda osadzone na modelu (bardzo prototypowym, wycinanym laserowo i w ogóle do śmieci). Obok inne komponenty - drewniane narzędzia nawigacyjne i woreczek na żetony załogi.

Obrazek
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1271
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 357 times
Been thanked: 210 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: ShapooBah »

Spoiler:

Super wytłumaczenie. Podoba mi się sposób w jaki podeszliście do tematu. Plastikowi fani pewie będą niezadowoleni. Ale faktycznie w momencie małego detalu i smaczka to marynarze wydają się świetnym kompromisem.
GaGacek
Posty: 180
Rejestracja: 08 sie 2007, 23:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: GaGacek »

Mi się wykonanie gry bardzo podoba.

Tak trzymać.
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Szaweł »

Czy figurki dział, peryskopów, etc. będą miały jakiś "dynks" do montażu na/w okręcie? Tzn. przykładowo w miejscu działa 88mm będzie miało od sporu wystający mały "dzyndzel" a w modelu okrętu w tym miejscu niewielka dziurka odpowiadająca kształtowi wspomnianego wcześniej "dzyndzla" czy po prostu kładziemy odpowiednią figurkę na odpowiednim miejscu i mamy nadzieję, że nikt nie będzie szturał? :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Andy »

Tak, gdzieś wcześniej pisali, że będą dynksy i dzyndzle. :wink:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Lord Voldemort »

Szaweł pisze: 14 wrz 2018, 11:36 Czy figurki dział, peryskopów, etc. będą miały jakiś "dynks" do montażu na/w okręcie? Tzn. przykładowo w miejscu działa 88mm będzie miało od sporu wystający mały "dzyndzel" a w modelu okrętu w tym miejscu niewielka dziurka odpowiadająca kształtowi wspomnianego wcześniej "dzyndzla"
Będzie tak jak piszesz.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Andy »

Jako przeciwnika figurek w planszówkach w ogóle, stopień odwzorowania szczegółów w przypadku marynarzy z UBOOT-a raczej mnie nie porusza. Jeśli czegoś żałuję, to koloru figurek: zdjęcia z czasów kampanii sugerowały, że będą one w czterech kolorach, odpowiadających czterem oficerom/graczom. Takie rozwiązanie byłoby z mojego punktu widzenia znacznie bardziej praktyczne i estetyczne niż potężne kolorowe podstawki.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: costi »

ozy pisze: 14 wrz 2018, 09:35 To jeszcze kilka słów o figurkach.

Jeśli chodzi o figurki marynarzy, to one w tej grze nie pełnią roli kluczowej (tak jak w grach figurkowych) lecz rolę pomocniczą - znacznika. Ładnego, klimatycznego, pasującego skalą itd., ale wciąż znacznika. Dlatego:
- są wykonane z miękkiego plastiku, by gracze nie musieli wycinać ich z wyprasek i samemu montować - w pudle będą już zmontowane, osadzone w podstawkach. Nie będą miały jakości np. twardego plastiku Zvezdy czy GW, bo takie modele przed partią trzeba wyciąć z wyprasek i obrobić.
- są w skali 1/72 realistycznej - mają prawidłowe proporcje, nie są uzbrojone i obwieszone ekwipunkiem itd. Tak zaprojektowany model nie będzie tak atrakcyjny wizualnie jak model z gry bitewnej czy figurkowej, który z proporcjami nie ma nic wspólnego, ale za to bardzo dobrze wygląda. Stawiamy na realizm i dlatego nasi marynarze są w nudnych kombinezonach (albo i koszulkach), bez żadnego ekwipunku przy sobie - bo tak właśnie wyglądali przeciskając się w ciasnych wnętrzach ubootów.
Wszystko super, ale nawet w miękkim plastiku w 1/72 da się zrobić estetyczny model z widocznymi detalami, a nie "bloba", na którym nic nie widać.
Ilości sprzętu nikt się chyba nie czepiał, tylko niskiej jakości odlewu.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Lord Voldemort »

Andy pisze: 14 wrz 2018, 12:00 Jako przeciwnika figurek w planszówkach w ogóle, stopień odwzorowania szczegółów w przypadku marynarzy z UBOOT-a raczej mnie nie porusza. Jeśli czegoś żałuję, to koloru figurek: zdjęcia z czasów kampanii sugerowały, że będą one w czterech kolorach, odpowiadających czterem oficerom/graczom. Takie rozwiązanie byłoby z mojego punktu widzenia znacznie bardziej praktyczne i estetyczne niż potężne kolorowe podstawki.
Testy wykazały, że niekoniecznie. W nieoświetlonym wnętrzu kadłuba ciężko było rozróżnić co gdzie jest. Z nowymi figurkami nie ma tego problemu.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: ozy »

Tak się prezentuje kadłub i figurki z produkcji masowej:

https://youtu.be/dZPHs1aGMpk
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6438
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 563 times
Been thanked: 926 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Odi »

Prezentuje się całkiem nieźle.

Choć najbardziej interesuje mnie osobiście aplikacja, i implementacja do niej tych wszystkich zapowiedzianych fajerwerków pt. konwoje, misje, taktyki eskorty... Napiszesz coś o tym?
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: ozy »

Tak, implementujemy. Tutaj drobny pokaz jak to działa 'od środka': https://youtu.be/f_Dlip_mTTI Autorzy ostro pracują z edytorem misji i testują aplikację, tak by na grudzień wszystko było gotowe. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6438
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 563 times
Been thanked: 926 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Odi »

Ok, thx.
Strzelanie jak strzelanie ale ciekawie będzie się przeciskać między sferami hydrofonów i stożkiem azdyku :)
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Andy »

Bezpośrednia relacja z prezentacji U-Boota w Essen będzie w czwartek 25 października o godz. 13:30. Potrwa niestety tylko 10 minut, ale zobaczymy komponenty w wersji finalnej.

Tutaj: https://www.twitch.tv/boardgamegeektv
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: ozy »

Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
kamil018
Posty: 201
Rejestracja: 22 lis 2015, 10:42
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: kamil018 »

ozy pisze: 09 lis 2018, 20:24 Polskie dokumenty odtajnione: http://phalanxgames.pl/aktualnosci/pols ... wa_38.html :)
link średnio działa
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: ozy »

Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Muttah »

Jeśli chcecie zobaczyć jak gra wygląda docelowo, to poniżej link :)

https://uboot-the-board-game.backerkit. ... zo#updates

Kolejne otwarte testy już 1 grudnia (sobota) w Ludiversum, wkrótce podamy gdzie i jak można się zapisać :)
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Szaweł »

Jakaś aktualizacja by się przydała. Zaraz będzie miesiąc od ostatniej. O ile mnie pamięć nie myli to wysyłki miały ruszyć w pierwszym kwartale, tak? Nie to, żebym się stresował, czy coś. Jeśli rodzime wydanie trafi do nas przed Wielkanocą, będzie git :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: ozy »

Wysyłki edycji PL planujemy w lutym. :) Aplikację wypuszczamy na początku lutego. Zatem będziecie mogli grać od razu.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Szaweł »

ozy pisze: 17 sty 2019, 11:39 Wysyłki edycji PL planujemy w lutym. :) Aplikację wypuszczamy na początku lutego. Zatem będziecie mogli grać od razu.
Bardzo dobra wiadomość. Dzięki za info. Powoli trzeba się zabrać za instrukcję, bo chyba trochę tego do nauki jest :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
ODPOWIEDZ