Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Andy »

1. ̶N̶a̶k̶l̶e̶j̶k̶i̶ ̶p̶o̶w̶i̶n̶n̶y̶ ̶b̶y̶ć̶ ̶w̶ ̶k̶a̶ż̶d̶y̶m̶ ̶p̶u̶d̶e̶ł̶k̶u̶,̶ ̶j̶a̶k̶ ̶w̶s̶z̶y̶s̶t̶k̶o̶ ̶c̶o̶ ̶s̶i̶ę̶ ̶u̶f̶u̶n̶d̶o̶w̶a̶ł̶o̶.̶ (Przepraszam za pomyłkę)
2. Mapy ostatecznie mają formę: po jednej stronie Morze Północne, po drugiej północny Atlantyk. I to wystarczy do rozegrania wszystkich dziewięciu scenariuszy, które znajdą się w aplikacji (oraz kampanii, rzecz jasna).
3. Na razie niewiele pograłem, ale jestem przekonany, że można grać w pojedynkę, to po prostu wymaga nabrania doświadczenia. W pierwszej partii (trzyosobowej) byłem kapitanem i pierwszy oficerem i na ogół dawałem radę.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2019, 23:30 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Playmode
Posty: 21
Rejestracja: 28 sty 2019, 16:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Playmode »

Ale pytanie czy te naklejki powinny tez być w wersji sklepowej? Wczoraj odebrałem i nie ma.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Andy »

̶T̶a̶k̶ ̶j̶a̶k̶ ̶p̶i̶s̶a̶ł̶e̶m̶:̶ ̶w̶ ̶k̶a̶ż̶d̶y̶m̶ ̶p̶u̶d̶e̶ł̶k̶u̶.
EDIT: Guzik prawda! Pomyliłem, patrz niżej.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2019, 22:43 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: ozy »

Playmode pisze: 29 mar 2019, 15:13 Ale pytanie czy te naklejki powinny tez być w wersji sklepowej? Wczoraj odebrałem i nie ma.
Nie. Naklejki tylko na kampanii KS. W wersji sklepowej ich nie ma.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Andy »

Oj, przepraszam za wprowadzenie w błąd, coś musiałem źle zrozumieć! 😞
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2486
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 422 times
Been thanked: 124 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Coen »

ozy pisze: 29 mar 2019, 17:02
Playmode pisze: 29 mar 2019, 15:13 Ale pytanie czy te naklejki powinny tez być w wersji sklepowej? Wczoraj odebrałem i nie ma.
Nie. Naklejki tylko na kampanii KS. W wersji sklepowej ich nie ma.
A gdzie można zgłaszać ich brak w wersji KS?Zapomniałem o tym, że miały być i nie zgłosiłem do tej pory.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: mauserem »

Coen pisze: 29 mar 2019, 19:43
ozy pisze: 29 mar 2019, 17:02
Playmode pisze: 29 mar 2019, 15:13 Ale pytanie czy te naklejki powinny tez być w wersji sklepowej? Wczoraj odebrałem i nie ma.
Nie. Naklejki tylko na kampanii KS. W wersji sklepowej ich nie ma.
A gdzie można zgłaszać ich brak w wersji KS?Zapomniałem o tym, że miały być i nie zgłosiłem do tej pory.
naści
ozy pisze: 27 lut 2019, 15:31 Jeśli czegoś brakuje, reklamacje proszę składać poprzez: http://phalanxgames.pl/formularz-kontaktowy.html
Awatar użytkownika
BartoszK
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2019, 20:07
Lokalizacja: Tychy
Has thanked: 27 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: BartoszK »

Czy wiadomo z jaką dokładnie prędkością U-Boot płynie w zanurzeniu?
Przed zagraniem zapoznaj się z treścią instrukcji dołączonej do opakowania,
bądź skonsultuj się z twórcą lub wydawcą,
gdyż każda gra niewłaściwie zagrana zagraża twojej opinii lub zdrowiu.
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: YoYo »

BartoszK pisze: 29 mar 2019, 21:02 Czy wiadomo z jaką dokładnie prędkością U-Boot płynie w zanurzeniu?
W grze to Ci nie powiem ale w realu, VIIc ciagnal około 7-8 wezlow w normalnych warunkach, przy ukrywaniu sie nawet 1-2 wezly na cichym napedzie. Dzis jest zupelnie odwrotnie.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Andy »

Zależnie od decyzji kapitana:
Mała naprzód - 2 węzły
Pół naprzód - 4 węzły
Cała naprzód - 8 węzłów
Cała wstecz - 4 węzły.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: mauserem »

BartoszK pisze: 29 mar 2019, 21:02 Czy wiadomo z jaką dokładnie prędkością U-Boot płynie w zanurzeniu?
siódemka robiła w zanurzeniu nieco ponad osiem węzłów
GaGacek
Posty: 180
Rejestracja: 08 sie 2007, 23:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: GaGacek »

BartoszK pisze: 29 mar 2019, 21:02 Czy wiadomo z jaką dokładnie prędkością U-Boot płynie w zanurzeniu?
Zasięg widoczności wrogich jednostek
Obserwatorzy Dzień (08:00-20:00) Noc (20:00-08:00)
6 do 7 Mm / 12,9 km do 4,6 Mm / 8,4 km
5 do 6 Mm / 11,1 km do 3,9 Mm / 7,2 km
4 do 5 Mm / 9,3 km do 3,3 Mm / 6,0 km
3 do 4 Mm/ 7,4 km do 2,6 Mm / 4,8 km
2 do 3 Mm / 5,6 km do 1,9 Mm / 3,6 km
1 do 2 Mm / 3,7 km do 1,3 Mm / 2,4 km
Peryskop do 4 Mm / 7,4 km do 2,6 Mm / 4,8 km
Hydrophone do 54 Mm / 100 km

Widoczność U-Boota
Dzień (08:00-20:00) Noc (20:00-08:00)
Statki handlowe poniżej 2,4 Mm / 4,5km poniżej 0,48 Mm / 0,9km
Eskortowce poniżej 2,6 Mm / 4,8km poniżej 0,52 Mm / 1,0km
Peryskop U-Boota poniżej 0,5 Mm / 0,9km poniżej 0,1 Mm / 0,2km

Zasięg uzbrojenia
Torpedy od 0,2 Mm / 0,3 km do 2,0 Mm / 3,7 km
Działo 88mm od 0,0 Mm / 0,0 km do 1,1 Mm / 2,0 km

Prędkość U-Boota (kn / km/h)
Na powierzchni w zanurzeniu
Mała naprzód 4 kn / 7,4 km/h 2kn / 3,7 km/h
Pół naprzód 8 kn / 14,8 km/h 4kn / 7,4 km/h
Cała naprzód 17 kn / 31,5 km/h 8kn / 14,8 km/h
Cała wstecz 8 kn / 14,8 km/h 4kn / 7,4 km/h
Playmode
Posty: 21
Rejestracja: 28 sty 2019, 16:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Playmode »

Gdzieś znajdę video poradniki do nauki w języku polskim?
Awatar użytkownika
Shinue
Posty: 127
Rejestracja: 28 lip 2007, 17:48
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 16 times
Been thanked: 2 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Shinue »

Powiedzcie mi proszę w jakie koszulki pakujecie karty? Ludzie na BGG mieli z tym jakieś problemy. Najchętniej użyłbym premium od Rebela.
Klub Gier Strategicznych "FENIX", Włocławek
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
dżeq
Posty: 39
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:19
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: dżeq »

Ja użyłem Rebel Premium Amircan standard 57.5 x 89 ale karty wchodzą ciężko (karty mają wymiar 58 x 88 ) i wymagały przygniecenia książką na 2h by je wyrównać.
Po tym zabiegu nie mam uwag ;)

Pozdrawiam
Jacek
Kitshu
Posty: 73
Rejestracja: 24 lip 2017, 16:58
Has thanked: 3 times
Been thanked: 17 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Kitshu »

Pytanko od jakiej odległości do celu nożna odpalić torpedy i jak można oszacować ta odległość, czy jest to po prostu na oko?
Veto
Posty: 157
Rejestracja: 09 gru 2006, 16:27
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Veto »

Czy to prawda, że w aplikacji jest błąd?
Tzn mechanik nie musi od razu brać się za konserwację?

Kitshu pisze: 31 mar 2019, 11:35 Pytanko od jakiej odległości do celu nożna odpalić torpedy i jak można oszacować ta odległość, czy jest to po prostu na oko?
Odległość od celu pokazuje aplikacja, a zasięgi masz opisane 3 posty nad Twoim :)
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Andy »

Veto pisze: 31 mar 2019, 15:46 Czy to prawda, że w aplikacji jest błąd?
Tzn mechanik nie musi od razu brać się za konserwację?
Nie do końca rozumiem pytanie: dlaczego to miałby być błąd w aplikacji? To jasne, że starszy mechanik nie musi, a nawet nie powinien podejmować od razu i jednocześnie wszystkich konserwacji i napraw. To prowadzi w konsekwencji do rzekomego braku rozkazów i aktywacji, na który narzekają gracze z całego świata (na ogół po pierwszej partii, w miarę poznawania gry jest z tym coraz lepiej). Mechanik musi uszeregować naprawy wg ich ważności, możliwości naprawczych załogi i realizacji innych zadań, uwzględniając pory zmiany wachty. Ale oczywiście aplikacja nie zmusi graczy do wykonywania jakichkolwiek czynności.

Usterki zielone to w rzeczywistości rutynowe konserwacje. Ich zaniedbanie może prowadzić do powstania awarii (żółtej, potem czerwonej), które będą wymagały większej liczby marynarzy w ekipie naprawczej i dłuższego czasu naprawy, a w końcu doprowadzą do pełnej niesprawności urządzenia.

Ale tak jak ze wszystkim, z naprawami jest podobnie: to gracze decydują co i kiedy zrobią, a z robienia czego zrezygnują. Nie ma obowiązku zanurzania się na widok wrogiego niszczyciela i nie jest to przecież błąd aplikacji, tylko dowódcy, który być może postanowił na dnie z honorem lec. :wink:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Veto
Posty: 157
Rejestracja: 09 gru 2006, 16:27
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Veto »

Dziś w Gliwicach podczas prezentacji U-BOOTa była podawana taka informacja. Niestety sam nie byłem na miejscu, ale "mój" człowiek na miejscu tak twierdzi.

Podobno ruszając na misję nie powinno nic być do konserwacji, a aplikacja jest dopiero we wczesnej fazie dopracowywania. Stąd moje pytanie na forum - czy ktoś się spotkał z taką informacją? Czy "mojego" człowieka wprowadzono w błąd, a ja niepotrzebnie zawracam głowę czytającym ten wątek :)
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: mauserem »

Veto pisze: 31 mar 2019, 15:46 ...Czy to prawda, że w aplikacji jest błąd?
Tzn mechanik nie musi od razu brać się za konserwację?
hehe - na każdym okręcie jest coś do zrobienia.
Nasz szyper zagonił nas do "napraw" zaraz po wypłynięciu z portu, na jachcie, nówce ze stoczni, twierdząc - że jedyne łajby, które nie wymagają pracy od załogi to te które "zaparkowały" na dnie na ostatni spoczynek. :mrgreen:
To był "mocny" rejs, ale to już zupełnie inna historia...
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Andy »

Pozwoliłem sobie przetłumaczyć to powiedzonko i zadedykować jednemu z licznych narzekaczy, że służba na U-Boocie jest ciężka: https://www.boardgamegeek.com/article/31629632#31629632
:wink:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Veto
Posty: 157
Rejestracja: 09 gru 2006, 16:27
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Veto »

Na moje bezpośrednie pytanie do Phalanx czy jest to błąd - otrzymałem odpowiedź, cytuję: "Witam 🙂 tak jeszcze jest parę błędów do poprawy. Można poczytać o nich w updatach kampanii U-Boota:
https://www.kickstarter.com/projects/ph ... ts/2417558"
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Andy »

mauserem pisze: 29 mar 2019, 22:03
BartoszK pisze: 29 mar 2019, 21:02 Czy wiadomo z jaką dokładnie prędkością U-Boot płynie w zanurzeniu?
siódemka robiła w zanurzeniu nieco ponad osiem węzłów
Tylko wczesne wersje VIIA i VIIB osiągały 8 węzłów, a zaopatrzeniowe VIIF 7,9 węzła. Produkowane w największej liczbie VIIC, VIIC/41 i VIIC/42 wyciągały najwyżej 7,6 węzła, a stawiacze min VIID zaledwie 7,3 węzła.

Wbrew popularnym legendom siódemki były przestarzałymi konstrukcjami, bezpośrednio wywodzącymi się z używanego w czasie pierwszej wojny światowej typu UBIII. Były to średniej wielkości okręty podwodne, które nawet nie zasłużyły na oznaczenie U, zastrzeżone podczas Wielkiej Wojny dla U-Bootów pełnomorskich. "Legendarne" siódemki były za małe do służby na Atlantyku i ostały się tak długo w linii z powodu bezmyślnego uporu Doenitza, który obawiał się, że duże, oceaniczne okręty typu IX są za mało zwrotne i za wolno się zanurzają.

Różnicę między USA i Niemcami w podejściu do konstruowania okrętów podwodnych w czasie drugiej wojny światowej nieźle oddaje fakt, że amerykańskie były wyposażone w klimatyzację i chłodnie na żywność, a w kambuzie znajdowała się... maszyna do produkcji lodów! Tymczasem w U-Bootach typu VII część żywności (np.porastające pleśnią bochenki chleba) składowano w wyłączonej z użytkowania toalecie (jednej z dwóch), kiełbasy dyndały od sufitem pomieszczeń, a skrzynki z gnijącymi ziemniakami upychano pod stołem nakresowym w centrali.

Bardzo dobrze, że w grze występuje zjawisko psucia się żywności, bez tego byłoby "za elegancko"! :wink:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: ozy »

Veto pisze: 01 kwie 2019, 15:03 Na moje bezpośrednie pytanie do Phalanx czy jest to błąd - otrzymałem odpowiedź, cytuję: "Witam 🙂 tak jeszcze jest parę błędów do poprawy. Można poczytać o nich w updatach kampanii U-Boota:
https://www.kickstarter.com/projects/ph ... ts/2417558"
Tę kwestię będzie finalnie determinował poziom trudności. Fakty były takie, że okręty wychodziły na patrole w stanie odległym od doskonałości i naprawy 'kończono' na morzu. Plus ciągłe przeglądy urządzeń. To na zasadzie - co ma robić załoga czołgu jeśli ma postój ponad 5 minut?
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Veto
Posty: 157
Rejestracja: 09 gru 2006, 16:27
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Post autor: Veto »

Taaa... Znam te historie... Po co piechocie saperka? Jeśli zatrzymuje się na dłużej niż 5min - ma zacząć kopać okopy...
ODPOWIEDZ