Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
bardopondo
Posty: 726
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
Has thanked: 184 times
Been thanked: 228 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: bardopondo »

Jedna gra na 4ech potyczyla się w ten sposób :
Mimo, iż rozłożyłem startowe kopalnie na środku mapy, inni gracze porozwijali się na jednej połowie planszy tak, że w zasadzie ja byłem na peryferiach.
Grałem nieszczęsnymi Firakami więc przez połowę gry miałem PI, 2 kopalnie i RL który zamieniał się w TS itak w kółko. Nie miałem nawet możliwości się między nich wbić bo ekonomia leżała.
Ich moc krążyła jak szalona, ja skorzystałem z akcji mocy może 3 razy w ciągu gry. Ledwo machnąłem 100 pkt podczas gdy reszta poprzekraczała 160 pkt na koniec. Także jest to trochę gra w socjalizację :)
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: kmd7 »

Co do Cyklu Mocy, to jedną z pierwszych technologii, jaką zawsze staramy się zdobyć, jest ta z czterema Mocami ;).
Wczoraj Firakami wygrałem z Itarianami i to z przyzwoitym wynikiem 166 pkt. W sumie tylko po 2 budynki każdej rasy sąsiadowały ze sobą, każdy rozbudowywał się w inną stronę. Kiedy tylko mogłem korzystałem z wymiany Laboratorium na Placówkę Handlową, co dało wymierne korzyści na torze rozwoju i w technologiach. Na pewno pomógł mi fakt, że przeciwnik miał dłuższą przerwę od gry i pierwszy raz grał Itarianami. Dziś rewanż i czuję, że nie będzie tak łatwo ;).
mnhck91
Posty: 2
Rejestracja: 04 lut 2018, 20:49

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: mnhck91 »

Powiedzcie mi w jaki sposób zbieracie Itarianami tyle żetonów technologii. Skąd macie na to żetony mocy skoro za każdy żeton technologii trzeba odrzucić 4 sztuki?
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Trolliszcze »

Itarianie 1 znacznik mocy dostają co rundę (i to już od pierwszej rundy!), 2 po wybudowaniu Instytutu Planetarnego; 2 są z odpowiedniego kafla wsparcia, 2 za odpowiedni żeton Przymierza, a także 2 z akcji Mocy; 3 można dostać z technologii Projektu Gai, o ile w to idziesz. Dodatkowo w ramach akcji bonusowej możesz w dowolnej chwili możesz zamienić 1 Rudę na 1 znacznik, dowolną liczbę razy. Opcji jest naprawdę sporo.
Awatar użytkownika
bardopondo
Posty: 726
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
Has thanked: 184 times
Been thanked: 228 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: bardopondo »

kmd7 pisze: 03 maja 2018, 12:55 Co do Cyklu Mocy, to jedną z pierwszych technologii, jaką zawsze staramy się zdobyć, jest ta z czterema Mocami ;).
Wczoraj Firakami wygrałem z Itarianami i to z przyzwoitym wynikiem 166 pkt. W sumie tylko po 2 budynki każdej rasy sąsiadowały ze sobą, każdy rozbudowywał się w inną stronę. Kiedy tylko mogłem korzystałem z wymiany Laboratorium na Placówkę Handlową, co dało wymierne korzyści na torze rozwoju i w technologiach. Na pewno pomógł mi fakt, że przeciwnik miał dłuższą przerwę od gry i pierwszy raz grał Itarianami. Dziś rewanż i czuję, że nie będzie tak łatwo ;).
Kiedy budujecie PI Firakami?
Zdolność z PI to w zasadzie jedyna rzecz, którą potrafią, aż korci budowac instytut w 1 rundzie ale otwarcie PI + RL choć teoretycznie możliwe (11 ore + 17 kasy) pochłania cały ich potencjał i w kolejnej rundzie krucho o surowce.
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: kmd7 »

Ja staram się jak najszybciej, jak nie w pierwszej, to w drugiej rundzie. 6 lub 5 w zasadzie darmowych możliwości awansu to jednak spory zastrzyk surowców, a i punkty w ostatecznym rozrachunku się przydają :D. Do tej pory grałem chyba z trzy razy tą rasą i raz sobie odpuściłem szybką budowę, to wyniki były zauważalnie słabsze.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2389
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1295 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: vinnichi »

Jakie macie pomysły na granie Hadż halla. Gramy zazwyczaj we 2 Hadż kontra Terranie i jakoś nie mogę ich rozkręcić. Terranie, którzy mają monopol na fioletowe planety dominują na planszy. Frakcyjna zdolność Hallów to ulepszony market fajna sprawa ale wydaje się być to słabszy bonus niż mają Terranie.
Trolliszcze, grałeś czerwonymi?
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Trolliszcze »

Grałem czerwonymi. To jest trochę taka frakcja "vanilla" - bez jakichś wodotrysków, po prostu solidna, do grania "normalnej" Terry (przepraszam, Gai...). Jeśli nie ma w grze żetonu wzmocnienia z kasą i gracie na 2 osoby, to polecam wypróbować strategię z celowym budowaniem się z daleka od przeciwnika, żeby musiał płacić 6 kasy za Placówkę Handlową (w takiej sytuacji na 2 osoby lepiej wybierać tę frakcję z drugiego miejsca, kiedy się już wie, jaką frakcję wziął przeciwnik - można świadomie wystawić początkowe domki w takich miejscach, gdzie przeciwnik nie ma szans na sąsiedztwo - te Placówki Handlowe za 6 na samym początku gry mocno go zabolą). Hadż Halla poradzą sobie w takiej sytuacji znacznie lepiej. Jeśli chodzi o ich Instytut Planetarny, to poczekałbym z jego budowaniem co najmniej do rundy 3, może nawet 4 - zbudowany wcześniej, spowolni ekonomię, zmniejszając przychód kasy, którą można wydać później na coś innego.

Na pewno sporą ich siłą jest możliwość łatwego zdobywania KIKów (za kasę). Myślę, że tą frakcją sensownie byłoby rozwinąć na początku bardzo wysoki przychód kasy (z żetonu technologii, ze swoich Placówek Handlowych i z toru Ekonomii - optymalny setup to chyba taki, gdy żeton z przychodem 4 kasy leży pod torem Ekonomii albo w dolnym rzędzie), zgromadzić jej jak najwięcej, a później konsekwentnie wymieniać na KIKi. Zrobić wcześnie Przymierze i próbować co rundę punktować to Przymierze z akcji 3 KIKów. Na dwie osoby będzie o to łatwiej, choć zależy to też od frakcji (np. Bal T'akowie też będą mocno konkurować o akcje KIKów). Ale wszystkie te akcje są fajne i w grze dwuosobowej zawsze coś się dobrego ostanie.

A poza tym po prostu standardowa gra: próba szybkiego rozwoju, zajmowanie najlepszych planet, dostosowanie strategii do żetonów punktowania rundy/końca gry.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2018, 21:40 przez Trolliszcze, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2389
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1295 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: vinnichi »

Ostatnie rozgrywki zaczynałem z Instytutem stawianym już w pierwszej rundzie, spróbuję teraz jak piszesz spokojnie się rozbudować. Zastanawiam się jaka technologia jest dla nich dobra, ze względu na KiKi odległość nie jest takim problemem. Niebieską technologię też zazwyczaj pomijam, nie wiem czy jest sesn w ich startową Dyplomację. Na pewno Terraformowanie. Dzięki za odpowiedź spróbuję zagrać jak napisałeś.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
kamilstany
Posty: 136
Rejestracja: 10 maja 2018, 14:47
Has thanked: 39 times
Been thanked: 64 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: kamilstany »

Witam, co sądzicie o grze w 5 osób?
Gra teoretycznie wskazana jest dla 1-4 graczy.
Wczoraj odbyła się moja pierwsza gra. Znajomych druga. Była nas piątka. Powiedzieli, że komponentów starczy dla piątki...


W związku z tym mam mieszane uczucia- przez całą partię towarzyszyło mi uczucie, że coś jest nie tak ( za ciasno) nie wiem czy tak powinno być ;p
Jestem wielkim fanem terra mystica ale przez to projekt gaja jakoś mnie nie porwała ;/
buhaj
Posty: 1044
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 857 times
Been thanked: 512 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: buhaj »

kamilstany pisze: 18 maja 2018, 06:12 Witam, co sądzicie o grze w 5 osób?
Gra teoretycznie wskazana jest dla 1-4 graczy.
Wczoraj odbyła się moja pierwsza gra. Znajomych druga. Była nas piątka. Powiedzieli, że komponentów starczy dla piątki...


W związku z tym mam mieszane uczucia- przez całą partię towarzyszyło mi uczucie, że coś jest nie tak ( za ciasno) nie wiem czy tak powinno być ;p
Jestem wielkim fanem terra mystica ale przez to projekt gaja jakoś mnie nie porwała ;/
Grasz niezgodnie z instrukcją gry i dziwisz się, że coś jest nie tak i gra Cię nie porywa. Jak będzie dodatek dla 5 gracza to Ci odpowiem co sadzę o grze w 5 osób.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Tomzaq »

kamilstany pisze: 18 maja 2018, 06:12 Powiedzieli, że komponentów starczy dla piątki...
Komponentów to wystarczy nawet dla siódemki graczy :wink:
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4630
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1939 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: warlock »

kamilstany pisze: 18 maja 2018, 06:12 Witam, co sądzicie o grze w 5 osób?
Gra teoretycznie wskazana jest dla 1-4 graczy.
Wczoraj odbyła się moja pierwsza gra. Znajomych druga. Była nas piątka. Powiedzieli, że komponentów starczy dla piątki...


W związku z tym mam mieszane uczucia- przez całą partię towarzyszyło mi uczucie, że coś jest nie tak ( za ciasno) nie wiem czy tak powinno być ;p
Jestem wielkim fanem terra mystica ale przez to projekt gaja jakoś mnie nie porwała ;/
Kupiłem czteroosobowy samochód, ale na wakacje postanowiliśmy wyjechać w piątkę, bo szwagier mówił, że na spokojnie się zmieścimy na szerokość we trójkę na tylnym siedzeniu. Nie wiem dlaczego, ale przez całą trasę miałem wrażenie, że coś jest nie tak (za ciasno) i nie wiem, czy tak powinno być (a tak chwalili, że to wygodne auto). Pięciosoobowa Octavia sąsiada jest wygodniejsza z tyłu :wink:
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 386 times
Been thanked: 452 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: KamradziejTomal »

Ej nie wsiadajcie na kolegę. Jak dla mnie spoko, że dzieli się przemyśleniami i eksperymentuje, rozumiem że jak koledzy mieliby w instrukcji napisane skoczcie z mostu to by skakali? :P

Tak na oko patrząc to do gry na 5 osób mapa będzie na pewno za mała o ten 1-2 kafle. Nie starczy też dla wszystkich kafelków technologii (co może wprowadzać ekstra negatywną interakcję - "zabiorę ostatni żeton żeby X go nie dostał") i walka o kafelki technologii zaawansowanych będzie bardziej zażarta.

Jeżeli chcesz więcej eksperymentować to bym poszukał czy ktoś już nie zaproponował gdzieś na BGG dodatkowych kafli planszy jakie można by wykorzystać (chodzi o balans planet), wydrukować na A4 i przetestować.
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
kamilstany
Posty: 136
Rejestracja: 10 maja 2018, 14:47
Has thanked: 39 times
Been thanked: 64 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: kamilstany »

Proszę nie zrozumieć mnie źle.
Gra jest świetna. Muszę się do niej po prostu jeszcze "przyzwyczaić" pouczyć grać rasami, posprawdzać taktyki itp.

Chciałem się tylko zapytać czy ktoś próbował grać w 5 osób.
Grałem pierwszy raz i od razu w piątke ( o dodatku na piątego gracza nic nie słyszałem)

Po pierwszych wrażeniach uważam że do Gaji na pewno jeszcze usiąde, ale...
Gaja na 3-4 graczy
a Terra Mystica na 5-tkę :mrgreen:
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2316
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 565 times
Been thanked: 907 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Galatolol »

Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Fojtu »

Jak często w waszych grach w pierwszej połowie gry korzysta ktoś z akcji a QiC? Jak dla mnie opcja technologii za 4 wydaje się bardzo silna w pierwszej turze i też w ten sposób grająć wykręciłem najwyższe wyniki, ale zauważyłem, że niewiele osób w to idzie.
Awatar użytkownika
bardopondo
Posty: 726
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
Has thanked: 184 times
Been thanked: 228 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: bardopondo »

Fojtu pisze: 04 cze 2018, 16:18 Jak często w waszych grach w pierwszej połowie gry korzysta ktoś z akcji a QiC? Jak dla mnie opcja technologii za 4 wydaje się bardzo silna w pierwszej turze i też w ten sposób grająć wykręciłem najwyższe wyniki, ale zauważyłem, że niewiele osób w to idzie.
Prawie nigdy. Te akcje traktujemy jako bomby punktowe w ostatnich 2 rundach.

Akcja za 4 Kiki w pierwszej rundzie? Musze wyprobowac, ale zawsze 4 kiki wydawalo mi sie sporo, zwlaszcza na poczatek gry gdy Kiki ida na dopalanie i Gaje. Poza startowym KIKiem trzebaby ustrzelic kafel pasowania z KIKiem, pozostale dwa oznaczaloby ukierunkowanie rozwoju na technologiach w Nawigacje i Zielony Tor, co nie zawsze jest chyba po drodze. Jest tez kafel technologi 1ore1Kik, ale on zawsze mi sie wydawal bardzo sytuacyjny i malo rozwojowy.... Z kolei nowy kafel i awans to tez duzo na poczatek. Trzeba potestowac.
Z ciekawosci. Co masz na mysli piszac o najwyzszych wynikach?
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Fojtu »

Max mam 194, nie gralem jeszcze wszystkim.

Mozna otworzyc AC, tam masz 1 kik. Do tego masz startowy, jeden z zetonu technologii i jeden z tracku technologii. Jest tez bonus rundowy z kikiem. Spokojnie da sie w pierwszej turze miec nawet 6 kikow, wiec mi zasze ta opcja technologii za 4 wydawala sie kuszaca. Szczegolnie ze ta technologia dajaca rude i kika jest calkiem dobra opcja bo mozna ja z czystym sumieniem zakryc zaawansowana.

Ogolnie taki poczatek daje minimum AC+3 technologie. Do tego masz startowa kopalnie i co tam wbijesz na trackach. Wydaje mi sie silne.

Podobny uklad testowalem np. xenosami ale z 2 RL zamiast AC i to w sumie chyba gorsza opcja, wiec musze sprobowac z AC.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: mauserem »

Zagrałem wczoraj zapoznawczą rozgrywkę. Graliśmy we trójkę, wg setupu wprowadzającego.
Nie powiem, takie sucharki to ja lubię :mrgreen: Nawet wyczuwam klimat, a mechaniki zgrabnie mi się w tym "kosmosie" odnajdują.
Wiadomo - pierwsza rozgrywka, to szło troszkę ślamazarnie - wszyscy świeżaki, dwóch grało wcześniej w Terra Mystica (ale to było ze trzy lata temu).
Działaliśmy trochę po omacku w pierwszych rundach - wyczuwając stopniowo, możliwości swoich ras i próbując odnaleźć się na planszy.
W połowie gry, dało się wyczuć, że każdy ma już jakiś plan, albo przynajmniej wydaje mu się co jest istotne w jego grze.
Końcówka potrafi być bardzo nerwowa w porównaniu do leniwego startu i stonowanej gry w połowie rozgrywki.
Na prawdę jest pod wrażeniem jak ładnie to "chodzi" - zazębianie się elementów. Nawet nie przeszkadza mi brak jednoznacznej negatywnej interakcji między graczami.
Jest takie ekonomiczne "ocieranie" - ale tutaj nieźle się to sprawdza - otwarty konflikt rozwalałby grę - to nie jest to pudełko ;)
Ale pasjansem ta gra też raczej nie jest.
Plasticzki robią świetną robotę. fajnie by było gdyby planszetki graczy były zrobione w stylu Scythe - z wybraniami, które to trzymają "w kupie"
Gra ma kolosalny potencjał - regrywalność jest ogromna. Mnogość ras, warunków startowych na mapie, na torach. No i tryb "automy" - rozbitkowie na bezludnych wyspach, odsiadujący wyroki w pojedynczej celi, eremici i samotnie opływający glob z pewnością docenią. (poważnie - to normalna, pełnoprawna i licencjonowana "automa")
Gra dla europtymalizatorów lubiących "kosmosy" jest moim zdaniem "must have" bo nie ma zbyt wielu takich.
Troszkę o minusach:
Setup tej gry jest długi - moim zdaniem obowiązkowy jest jakiś przemyślany system organizujący zawartość. Trzeba trochę elementów porozkładać po planszetkach.
To jest "sałatka punktowa" - ja osobiście mam z tym problem, bo mam mieszane uczucia wobec gier gdzie zdobywamy PeZety - bo klimat mi wtedy "leży i kwiczy". Sałatki punktowe mają jeszcze jeden mankament - skutecznie utrudniają możliwość oceny sytuacji - do finałowego liczenia punktów nie jest jasne kto wygrywa. Myślę, że z czasem można opanować umiejętność ogarniania wszystkiego w jednym spojrzeniu.

Tłumaczenie zasad z setupem zajęło nam godzinkę
Czas rozgrywki netto wyszedł nam równo 3 godziny
Ciekawostka zakończyliśmy z wynikami: 93, 92 i 92 - czyli bardzo gęsto (też tak macie?) i oczywiście do samego końca nie byliśmy pewni wyniku :)
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Fojtu »

mauserem pisze: 07 cze 2018, 11:17 Ciekawostka zakończyliśmy z wynikami: 93, 92 i 92 - czyli bardzo gęsto (też tak macie?) i oczywiście do samego końca nie byliśmy pewni wyniku :)
Wyniki często są blisko, ale bliżej przedziału 140-160 :wink:
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: mauserem »

Fojtu pisze: 07 cze 2018, 11:22
mauserem pisze: 07 cze 2018, 11:17 Ciekawostka zakończyliśmy z wynikami: 93, 92 i 92 - czyli bardzo gęsto (też tak macie?) i oczywiście do samego końca nie byliśmy pewni wyniku :)
Wyniki często są blisko, ale bliżej przedziału 140-160 :wink:
właśnie o ten mały rozstrzał wyników mi chodzi.
Same wyniki punktowe, na bank, były efektem gry mało przemyślanej, grubo poniżej optimum - wiadomo, pierwsza gra, byliśmy jak dzieci we mgle :mrgreen:
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 386 times
Been thanked: 452 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: KamradziejTomal »

Nasze pierwsze wyniki też były poniżej bariery 100 (albo ledwo ledwo ponad). Po kilku rozgrywkach łapie się więcej zależności i fajnych sposobów punktowania i pedział 100-150 stał się u nas standardem ( z okazjonalnym przebiciem bariery 150). Jeszcze wiele wody przed nami żeby dobić do jakichś mega rekordow 190+ ;)

Czas rozgrywki też się potem skraca - szczególnie pierwsze tury idą szybko bo jak się silniczek dopiero rozkręca to ruchy są ciach ciach i oczywiste.

Potwierdzam gra jest ekstra, super dograna, wszystko się cudnie zazębia, nic tylko kupować i grać grać grać. Najlepsza gra jaką kupiłem od końcówki 2016 roku.

I jeszcze jedno - tak, łap jak najszybciej dobry insert (lub zrób własny). Wtedy praktycznie nie ma argumentu, żeby w tę grę nie grać :P
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
bardopondo
Posty: 726
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
Has thanked: 184 times
Been thanked: 228 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: bardopondo »

Jestem po eksperymentalnej partii 2 graczy + automa na poziomie ultoma.
Poza wylosowaniem początkowego kafelka wzmocnienia dla automy ( kostką) + nieszablonową planszą grało się bez większych kombinacji względem standardowych reguł.
I grało się bardzo dobrze. Polecam
Awatar użytkownika
Zefireq
Posty: 297
Rejestracja: 20 lut 2016, 08:15
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Zefireq »

Szybkie pytanko - czy Projekt Gaja posiada w zestawie notes do punktów? ;)
ODPOWIEDZ