Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: wirusman »

To oni sami nie wysyłają?
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2786
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 348 times
Been thanked: 623 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: bogas »

wirusman pisze: 04 sty 2019, 14:00 To oni sami nie wysyłają?
Wyślą wspierającym z resztą brakujących rzeczy. Jeśli ktoś kupił w sklepie to musi pisać.
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1217
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 429 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: kastration »

Pogubiłem się w tych narzekaniach na wydawcę i niezadowoleniu graczy, to może zapytam po przycichnięciu dyskusji w tym temacie: czy kupując grę w retailu w pierwszym lepszym sklepie (widzę staniała nieco), dostaję produkt grywalny, czy trzeba pisać do wydawcy i upominać się o jakieś prawowite elementy, by nie było błędów? Chodzi mi głównie o komponenty i instrukcję. A może trzeba czekać na jakąś lepszą edycję?

Pobocznie, czy w ogóle jest to aż tak satysfakcjonująca gra, jak o niej piszą recenzenci? Bardzo lubię gry Rosenberga, a w jednej opinii mnie zaintrygowało, że autor wskazał, że ta bije wszystkie Rosenbergi na głowę. Bardzo ładnie jest wydana też, jak na mój gust. Że się mechanicznie broni, to rozumiem. Ale czy da satysfakcji na wiele rozgrywek? Jaka jest jej regrywalność?
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Fojtu
Posty: 3367
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 551 times
Been thanked: 1255 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: Fojtu »

Gra w żadnym wypadku nie bije Rosenbergi na głowę. Klany są znacznie prostszą grą, niż Agricola czy Caverna i raczej ich bym tak do końca nie porównywał. Ja bym skupił się na tym czy Tobie osobiście przeszkadzają wady, które wymieniają inni, np. losowość wychodzących kontraktów czy możliwe wahania punktowe za jeden kontrakt. Dla mnie to kompletnie przekreśla grę i wolę mniej losowe (i trochę cięższe) gry.
Wojtek.k
Posty: 274
Rejestracja: 09 mar 2017, 08:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 33 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: Wojtek.k »

kastration pisze: 10 sty 2019, 23:26 Pogubiłem się w tych narzekaniach na wydawcę i niezadowoleniu graczy, to może zapytam po przycichnięciu dyskusji w tym temacie: czy kupując grę w retailu w pierwszym lepszym sklepie (widzę staniała nieco), dostaję produkt grywalny, czy trzeba pisać do wydawcy i upominać się o jakieś prawowite elementy, by nie było błędów? Chodzi mi głównie o komponenty i instrukcję. A może trzeba czekać na jakąś lepszą edycję?
Kupując w sklepie musisz skontaktować się z Czachą jeśli chcesz poprawioną instrukcje lub samemu wydrukować. Lepszej czy nawet kolejnej edycji bym się nie spodziewał.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1377
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 190 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: Brylantino »

Ciężko powiedzieć, czy bije Rosenbergi, bo to jednak gry o odmiennych mechanikach. Rosenbergi są typowymi worker-placementami, czego w ogóle nie uświadczysz w Klanach. Dla mnie jest to gra na równi i chętnie sięgam zarówno po gry Cavernę, Uczytę dla Odyna jak i właśnie Klany Kaledonii, gdyż zapewnia po prostu całkowicie inne wrażenia.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: brazylianwisnia »

Fojtu pisze: 11 sty 2019, 08:21 Gra w żadnym wypadku nie bije Rosenbergi na głowę. Klany są znacznie prostszą grą, niż Agricola czy Caverna i raczej ich bym tak do końca nie porównywał. Ja bym skupił się na tym czy Tobie osobiście przeszkadzają wady, które wymieniają inni, np. losowość wychodzących kontraktów czy możliwe wahania punktowe za jeden kontrakt. Dla mnie to kompletnie przekreśla grę i wolę mniej losowe (i trochę cięższe) gry.
Rozumiem że Terraformacja odpada dla Ciebie bo Losowosc kart, GWT także bo Losowosc pracowników i krów, Gallerist odpada bo losowe kontrakty i dzieła... To w co Ty grasz?nie lubię Losowosci ale takie przypadki jak w klanach to minimum Losowosci.

Dla mnie w porównaniu do Rosenbergow:
1. Uczta
2. Agricola
3. Klany
4. Reszta Rosenbergow
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Fojtu
Posty: 3367
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 551 times
Been thanked: 1255 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: Fojtu »

brazylianwisnia pisze: 11 sty 2019, 11:04
Fojtu pisze: 11 sty 2019, 08:21 Gra w żadnym wypadku nie bije Rosenbergi na głowę. Klany są znacznie prostszą grą, niż Agricola czy Caverna i raczej ich bym tak do końca nie porównywał. Ja bym skupił się na tym czy Tobie osobiście przeszkadzają wady, które wymieniają inni, np. losowość wychodzących kontraktów czy możliwe wahania punktowe za jeden kontrakt. Dla mnie to kompletnie przekreśla grę i wolę mniej losowe (i trochę cięższe) gry.
Rozumiem że Terraformacja odpada dla Ciebie bo Losowosc kart, GWT także bo Losowosc pracowników i krów, Gallerist odpada bo losowe kontrakty i dzieła... To w co Ty grasz?nie lubię Losowosci ale takie przypadki jak w klanach to minimum Losowosci.
Za Terraformacją faktycznie średnio przepadam, zazwyczaj gram głównie standardowymi projektami grając tylko kilka kart.
W GWT losowość pracowników:
a) masz na nią wpływ
b) jest ich bardzo dużo podczas całej gry
c) nie jest kluczowa w ostatnich turach, możesz dostosować się podczas gry
Gallerist - tak samo jak GWT, mniej odczuwam to jako kluczowe w ostatniej turze.

W Klanach to czy wyjdzie jakiś konkretny kontrakt pod to co wyprodukowałeś może bardzo dużo zmienić w punktacji końcowej. Nie lubię niespodzianek w ostatniej rundzie gry, bo nie ma jak na nie zareagować.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: brazylianwisnia »

W GWT przecież mogą nie wyjść odpowiednie krowy na rynku, możesz mieć mega słaby dociag kart z własnego decku I tak samo objectivy mogą wyjść takie które ktoś już spełnił. W Gallerist może Ci na koniec nie wyjść kontrakt na sprzedaż konkretnego dzieła i lipa. W klanach jest to podobny poziom. Kontrakt może komus siąść ale to nie jest tak że pojedynczy kontrakt zapewnia duży zysk netto bo trzeba też sporo punktów poświęcić by go spełnić i wydac 15 kasy na jego zakup w ostatniej rundzie za co możnaby kupić np 3-4 tanie towary. Jeszce nie miałem parti w klanach gdzie grałem lepiej od przeciwnika i przegrałem przez sprzyjający mu kontrakt.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Fojtu
Posty: 3367
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 551 times
Been thanked: 1255 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: Fojtu »

Spoiler:
Fakt, GWT ma dość sporą losowość w niektórych miejscach, ale połowa gry to nią zarządzanie, z czym GWT raczej się nie kryje. Do tego jest fantastyczny dodatek jeszcze tą losowość zmniejszający.

Ja mam problem z tym głównie, że jeden kontrakt może zmienić wyniki o bardzo dużo punktów przez zmianę wartości towarów. A jako że kontrakty są losowe to masz średnio na to wpływ. Mnie to osobiście razi, bo dzieje się w ostatniej turze i może mieć potencjalnie duże konsekwencje punktowe. Niespodzianki w euro dla mnie są czasem OK, ale nie w tak kluczowym momencie z tak dużymi konsekwencjami.

Nie jestem jakimś znawcą Klanów, ale widziałem, że sporo innych osób wyraża podobną opinię (nie tylko tu ale też w realu), dlatego jak kolega spytał to chciałem przypomnieć ten apekt wśród peanów fanów gry.
wajwa
Posty: 2217
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 238 times
Been thanked: 391 times
Kontakt:

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: wajwa »

kastration pisze: 10 sty 2019, 23:26 Pobocznie, czy w ogóle jest to aż tak satysfakcjonująca gra, jak o niej piszą recenzenci? Bardzo lubię gry Rosenberga, a w jednej opinii mnie zaintrygowało, że autor wskazał, że ta bije wszystkie Rosenbergi na głowę. Bardzo ładnie jest wydana też, jak na mój gust. Że się mechanicznie broni, to rozumiem. Ale czy da satysfakcji na wiele rozgrywek? Jaka jest jej regrywalność?
To zależy jakie Rosenbergi ;-)
Każdy lubi co innego , dla mnie Uwe w najwyższej formie to była Agri i Le Havre , Ora i Kawerna też trzymały poziom , z kolei Pola i Uczta to dla mnie nadal satysfakcjonujący Uwe , ale (jak dla mnie) już nie ten w najwyższej formie.
Nie wdając się zbytnio w szczegóły ;) bierz Klany w ciemno , będziesz zadowolony. Trzaskam w to ostatnio bez przerwy i nie chce się znudzić - dodatkowo grafiki wykonał niejaki Klemens Franz ;-) , czyli duch produkcji Rosenberga gdzieś tam się wciąż unosi ...
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

kastration pisze: 10 sty 2019, 23:26 Pogubiłem się w tych narzekaniach na wydawcę i niezadowoleniu graczy, to może zapytam po przycichnięciu dyskusji w tym temacie: czy kupując grę w retailu w pierwszym lepszym sklepie (widzę staniała nieco), dostaję produkt grywalny, czy trzeba pisać do wydawcy i upominać się o jakieś prawowite elementy, by nie było błędów? Chodzi mi głównie o komponenty i instrukcję. A może trzeba czekać na jakąś lepszą edycję?

Pobocznie, czy w ogóle jest to aż tak satysfakcjonująca gra, jak o niej piszą recenzenci? Bardzo lubię gry Rosenberga, a w jednej opinii mnie zaintrygowało, że autor wskazał, że ta bije wszystkie Rosenbergi na głowę. Bardzo ładnie jest wydana też, jak na mój gust. Że się mechanicznie broni, to rozumiem. Ale czy da satysfakcji na wiele rozgrywek? Jaka jest jej regrywalność?
Z minusów to:
- instrukcja, ale można sobie coś tam dogryzdać długopisem i jest ok
- planszetki gracza i wszystkie elementy tychże gabarytów mają tendencję do wypałęczania się, coś takiego miałem z planszetkami z gry Viticulture, ta sama fabryka?
- klany, niektóre są proste jak budowa cepa i to jest na plus, ale inne klany to już mechanika sama w sobie, nie przepadam za taką różnorodnością szczególnie jeśli trzeba innym tłumaczyć zasady gry a potem jeszcze pilnować i patrzeć czy wszystko dobrze kumają.
Po za tymi drobnymi uwagami reszta jest ok.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: brazylianwisnia »

wajwa pisze: 11 sty 2019, 11:59
To zależy jakie Rosenbergi ;-)
Każdy lubi co innego , dla mnie Uwe w najwyższej formie to była Agri i Le Havre , Ora i Kawerna też trzymały poziom , z kolei Pola i Uczta to dla mnie nadal satysfakcjonujący Uwe , ale (jak dla mnie) już nie ten w najwyższej formie.
Nie wdając się zbytnio w szczegóły ;) bierz Klany w ciemno , będziesz zadowolony. Trzaskam w to ostatnio bez przerwy i nie chce się znudzić - dodatkowo grafiki wykonał niejaki Klemens Franz ;-) , czyli duch produkcji Rosenberga gdzieś tam się wciąż unosi ...
Zastanawia mnie to uwielbienie do Le Havre. Dużo ludzi chwali a mi się nie podobało. Wkurzalo mnie to szukanie po kartach innych graczy gdzie mogę wykonać akcje. Jak się nie zna kart na pamięć to ciężko się połapać jak ktoś siedzi na skos od Ciebie i ma karty do gory nogami. Do tego za bardzo czuć że jedyne co robimy to przetwarzanie dóbr. Uczta, Pola i Agricola są gdzieś w moim topie ale Le havre mi nie leży.Kawerna też fajna ale te budynki komplikuje sprawę bo jest ich pełno i nie da się położyć tak by każdy swobodnie czytał. Wolę moje własne karty w Agricoli.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1217
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 429 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: kastration »

Dzięki za te krytyczne komentarze zwłaszcza, bo dodają nieco sceptycyzmu do samych ochów i achów, na jakie trafiałem przeważnie. Będę musiał to jakoś wyważyć.

Aż chciałoby się zrobić ankietę Klany czy Projekt Gaja, bo to bezpośredni konkurenci u mnie (przynajmniej do czasu aż znajdę Suburbię - uwaga, lokowanie produktu), ale pewnie zarzucono by mi, że to zupełnie odmienne gry i losowy traf. A tym bardziej trudne byłoby porównanie Gai z Rosenbergami (zarówno Uczta, Kawerna, jak i Agricola to moje topowe gry, Pola Arle ok, ale przez ograniczenie składu raczej nie dla nas, Ora nie lubię, w Le Havre nie grałem) , skoro te ostatnie wydawały mi się w miarę podobne do samych Klanów, a i tak są rozbieżności. Dylemat jest spory, bo obie gry mają bardzo wysokie oceny. Obecnie jest to w granicach rzutu kostką.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1377
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 190 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: Brylantino »

Klany i Gaję jest dość łatwo porównać, gdyż obie gry są nowszą wersją Terry. Gaja jednak postanowiła bardziej rozbudować TM, a Klany zrobić ją łatwiejszą, z przystępniejszym tematem.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: brazylianwisnia »

Klany to też wspaniałe działający rynek i kontrakty. Mam obie gry w kolekcji i obie warto mieć moim zdaniem.

Co do Suburbii to miałem i ostatnio sprzedałem. Zamki szonefk króla Ludwika zabijają Suburbie. Są fajniejsze i ladniejsze. W Suburbii cała gra polega na budowaniu ekonomii a pozniej populacji. Odpowiedni moment przełączania z jednego na drugie decyduje o zwycięstwie. Fajna gra ale zamki ciekawsze. Jeśli jednak jesteś uparty na tą grę to podobno 14tego rusza KS wersji Deluxe Suburbii.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1217
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 429 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: kastration »

brazylianwisnia pisze: 11 sty 2019, 16:58 Klany to też wspaniałe działający rynek i kontrakty. Mam obie gry w kolekcji i obie warto mieć moim zdaniem.

Co do Suburbii to miałem i ostatnio sprzedałem. Zamki szonefk króla Ludwika zabijają Suburbie. Są fajniejsze i ladniejsze. W Suburbii cała gra polega na budowaniu ekonomii a pozniej populacji. Odpowiedni moment przełączania z jednego na drugie decyduje o zwycięstwie. Fajna gra ale zamki ciekawsze. Jeśli jednak jesteś uparty na tą grę to podobno 14tego rusza KS wersji Deluxe Suburbii.
Tak, wiem o kampanii z sąsiedniego wątku. Ale jednak chyba postoję i poczekam na używkę, która w zupełności mi odpowiada. Miałem okazję się zapoznać z Suburbią, świetne pierwsze wrażenie, wręcz genialne. Plus ta oszczędność graficzna, doskonałość w rozumieniu ikonem, prostota wyjaśnienia reguł i gry z marszu na podobnym poziomie. Ćwiczę cierpliwość. Z kolei Zamki uważam za... brzydkie, pstrokate, antyestetyczne. No ale gracze są różni.

Wracając do głównego wątku, w Klanach również mi się podoba wygląd niezmiernie, choć martwi mnie odkształcanie się planszetek w grze nominalnie powyżej 200 zł. Z technicznymi dodatkami wychodzi to już niemało, jak na współczesne standardy, tym bardziej w grach euro. Prostota zasad i rozgrywki także na plus (wystarczająco dużo cięższych tytułów mamy). Ale już nieco dało mi poglądu zebranie informacji.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
wajwa
Posty: 2217
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 238 times
Been thanked: 391 times
Kontakt:

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: wajwa »

brazylianwisnia pisze: 11 sty 2019, 14:28

Zastanawia mnie to uwielbienie do Le Havre. Dużo ludzi chwali a mi się nie podobało. Wkurzalo mnie to szukanie po kartach innych graczy gdzie mogę wykonać akcje. Jak się nie zna kart na pamięć to ciężko się połapać jak ktoś siedzi na skos od Ciebie i ma karty do gory nogami. Do tego za bardzo czuć że jedyne co robimy to przetwarzanie dóbr.
Już tłumaczę. Poznałem Le Havra w czasach kiedy planszówki nie były wydawane z prędkością 1/dzień ;-)
Można wtedy było bardziej się skupić na ograniu jakiegoś tytułu. Trzaskało się w to tydzień w tydzień , co służyło lepszemu poznaniu gry przez najczęściej stałą ekipę. Jest to coś czego mi brakuje teraz w zalewie nowych gier , które często zagra się raz , nie doceni i już huzia do następnej gry , bo tyle tego czeka do zagrania ;-)

Żeby nie offtopować Klany są dla mnie tytułem , któremu chcę poświęcić więcej czasu ( i ludzie z którymi gram też) , bo zdecydowanie gra jest tego warta i (to taki banał ;-) ) zdecydowanie zyskuje z każdą kolejną rozgrywką.
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: Nidav »

Taka ciekawostka w kwestii instrukcji - odebrałem dzisiaj paczkę z Klanami, którą zamówiłem w AlePlanszówki.pl. Rozpakowując paczkę niezmiernie zdziwiłem się, bo została dołączona do niej poprawiona instrukcja. Mała rzecz, a cieszy, bo myślałem, że raczej będę się posiłkował instrukcją w formię PDFu albo napiszę do Czachy w nadziei, że doślą, a tu jednak problem od razu rozwiązany. Ciekawe czy Czacha wysłała instrukcję do sklepów czy po prostu AlePlanszówki ogarniają rzeczy tak dobrze, że postanowili sami sprowadzić i dołączać do nowych egzemplarzy. Niemniej jeśli ktoś planuje zakup, to polecam sklep, żeby od razu mieć w pełni dobry towar ;)
Awatar użytkownika
Geoburak
Posty: 323
Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:32
Has thanked: 12 times
Been thanked: 11 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: Geoburak »

ot i po co było wspierać? Cena o 1 zł droższa a produkt pełnowartościowy od ręki. Wspierający nadal czekają i na instrukcję i na dodatki :/
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: polwac »

Dzięki wspierającym powstała ta gra. Gdyby nie Ty to może nie było by polskiej wersji ;)
No i masz dodatkowe elementy, których w wersji sklepowej nie ma.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
adalbert
Posty: 940
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: adalbert »

No i zdaje się, że wspierający mieli grę wcześniej.
Awatar użytkownika
Geoburak
Posty: 323
Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:32
Has thanked: 12 times
Been thanked: 11 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: Geoburak »

polwac pisze: 23 sty 2019, 07:49 Dzięki wspierającym powstała ta gra. Gdyby nie Ty to może nie było by polskiej wersji ;)
No i masz dodatkowe elementy, których w wersji sklepowej nie ma.
Owszem - dzięki wspierającym, którzy albo nic nie zyskują (Keyflower można dostać ze wszystkim co było na wspieram.to) albo bardzo nie wiele, a na pewno przepłacają podczas kampanii.
Rozumiem używanie wspieraczek do wydania nowej gry, której nie ma na rynku, ale w przypadku przekładu wydawnictwo powinno wziąć to na siebie, a nie ciągle żerować na wspierających.
Awatar użytkownika
Zaan84
Posty: 451
Rejestracja: 16 wrz 2015, 15:14
Has thanked: 16 times
Been thanked: 77 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: Zaan84 »

Geoburak. Ten temat był wałkowany wielokrotnie. Ostatecznie wszystko rozbija się o to jaki model zakupu gry preferujesz Ty osobiście. Wydawca oferuje takie bądź inne rozwiązanie Ty wybierasz czy to popierasz czy nie. Wspieraczki istnieja na naszym rynku nie od dzis, więc chyba każdy zdaje sobie sprawę z ryzyka/skutków wspierania gry przed produkcją.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

Post autor: brazylianwisnia »

Ja np bardzo lubię wspieraczki ale tylko jeśli jest z tego wyraźną korzyść. Dla przykładu kampania Brass gdzie mieliśmy 2 kopie Deluxe za 100$ lub gry Vitala Lacerdy które w sklepie są przynajmniej 100zl drożej.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
ODPOWIEDZ