Sky Ace pisze:Też bym rozegrał najpierw kilka partii w podstawkę, głównie po to żeby się ludzie nauczyli grać cylonami. Szczególnie ukrytymi, bo to jest główny problem dla nowych graczy.
Święta prawda, to nie jest coś, co da się po prostu łatwo wytłumaczyć, dopiero rozgrywka pozwala zrozumieć subtelności gry zdrajcą.
mig pisze:Nie napawa to, niestety, optymizmem - dla nas wszystkich będzie to pierwsza partia
Troszkę gier już znam i dla mnie BSG to niekwestionowany król planszówek z mechanizmem zdrajcy, więc warto się "przemęczyć" przez pierwsze rozgrywki i pouczyć na błędach
Po prostu miejcie świadomość, że pierwsza, a może nawet kilka pierwszych partii, to będzie nauka i poznawanie gry. Nie przejmujcie się tym, że nie wiecie od razu wszystkiego, że czasem nie będziecie potrafili określić, czym się kierować przy podejmowaniu decyzji, że ciężko będzie wyczuć na co może sobie pozwolić ukryty Cylon, aby jego działania były subtelne i dawały frajdę. Ogromna część gry toczy się nad planszą, dyskusje są piekielnie istotne i mają kluczowy wpływ na to co się dzieje w grze. Jak już przejdziecie chrzest bojowy, kolejna gra będzie znacząco inna, dużo bardziej płynna, poczujecie większą kontrolę i świadomość podejmowanych decyzji.
Kilka prostych rad, które może pomogą wam trochę w podejmowaniu licznych decyzji podczas gry:
- W testach umiejętności najczęściej pojawiają się karty fioletowe (te przydają się do bardzo wielu rzeczy nie tylko do testów), żółte i zielone, będziecie ich dużo potrzebować. Karty niebieskie w testach są rzadko, ale jeśli dobiera je kilku graczy, mogą stać się uniwersalnym kołem ratunkowym (Badania naukowe). Karty czerwone w testach są rzadko, przydają się właściwie tylko pilotom do walki.
- Paliwo to bardzo newralgiczny zasób, starcza go niemal na styk, aby dolecieć na Kobol. Utrata każdego punktu może być bardzo niebezpieczna, bardzo trudno odzyskać ten zasób.
- Żywność to jeden z bezpieczniejszych zasobów, nie traci się go zbyt często, a Prezydent ma szanse podnieść jego poziom kartami Kworum (ale może zdobyć ich tylko kilka).
- Morale to zasób bardzo często tracony w Kryzysach i potrafi spadać bardzo szybko, uważajcie na niego. Prezydent ma szanse podnieść Morale kartami Kworum (ale może zdobyć ich tylko kilka).
- Populacja to zasób którego jest najwięcej i jeśli piloci pilnują statków cywilnych to nie powinno być większego problemu. W miarę możliwości warto "oszczędzać" ten zasób, aby w razie czego można go było poświęcić na szybki skok FTL.
- Im szybciej dolecicie, tym mniej Kryzysów do przezwyciężenia i większe szanse na wygraną, a więc Punkty Docelowe pozwalające przebyć 3 jednostki dystansu są na wagę złota. Powinni o to zadbać zaufani gracze z fioletowymi kartami (Wysłanie zwiadowcy).
- Zielona karta Rozkaz prezydencki pozwala zrobić ludziom 2x więcej rzeczy, cały haczyk w tym, aby w swojej turze gracze wykorzystywali ruch, by ustawiać się na polach, które warto wielokrotnie aktywować. No i oczywiście trzeba uważać, żeby nie zagrać Rozkazu na ukrytego Cylona
- W fioletowych kartach jest Strategiczne planowanie dające premię +2 do rzutu kością, pewnie nie raz uratuje wam tyłki, pamiętajcie żeby przed rzutem pytać grupę, czy ktoś może zagrać tę kartę.
- Ujawnienie się Cylona to AKCJA, upewnić się, że każdy to zrozumiał.