Stworze (Grzegorz Arabczyk)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
E2MD
Posty: 382
Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:42
Lokalizacja: 43-518
Has thanked: 53 times
Been thanked: 135 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: E2MD »

polwac pisze:Możecie wrzucić zdjęcia tej nagrody "Radogost", aż jestem ciekawy co im z tego wyszło?
W moim przypadku wyszło bez związku ze zdjęciem (jak pisałemkilka postów wcześniej) ale spoktaktowałem sie z wydawcą i obiecali poprawić. Na razie minął tydzień i brak informacji. Poczekam jeszcze trochę. Dam znać.
Nie przyszedłem tutaj wygrać
pegzi
Posty: 538
Rejestracja: 14 maja 2013, 08:57
Has thanked: 6 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: pegzi »

Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: RUNner »

Przeczytałem cały wątek o tej grze i widzę w jakich bólach się rodziła. Zastanawiam się, jak to jest możliwe, że duże grono wspierających opierało się tylko na grafice i wykonaniu, a nie na mechanice czy grywalności? W większości opinii na tym forum można zauważyć sporo krytycznych uwag. Obejrzałem elementy gry i podobają mi się, instrukcji natomiast nie czytałem. Sama gra jakoś mocno nie porywa osób, które ją testowały. Skąd więc ten "wspieraczkowy sukces"?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4631
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1940 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: warlock »

Policz ilość testerów, policz ilość użytkowników forum, a potem zobacz, ile osób wsparło :).
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5172
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 873 times
Kontakt:

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: raj »

RUNner pisze:Zastanawiam się, jak to jest możliwe, że duże grono wspierających opierało się tylko na grafice i wykonaniu, a nie na mechanice czy grywalności?
Przecież to standard, zwłaszcza na KS. "Kupuje się oczami."
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: RUNner »

Przyznam od razu, że nigdy nie wsparłem żadnej gry, nie śledzę przebiegu żadnej kampanii. Mam racjonalne podejście i zakładam, że dobra gra zawsze się wyda normalnym trybem. Nawet jeśli odbędzie się to kosztem pewnych bajerów, to stawiam na tradycyjny model, bo wiem jedno - żaden wydawca nie będzie ryzykował własnych pieniędzy na projekt, który jest przeciętny. To oczywiście jest trochę mylne założenie, bo mało to gniotów pojawia się na rynku? Wtedy jednak gracze głosują portfelem i po prostu tego nie kupują.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
gregos
Posty: 1032
Rejestracja: 20 gru 2014, 02:21
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 12 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: gregos »

raj pisze:
RUNner pisze:Zastanawiam się, jak to jest możliwe, że duże grono wspierających opierało się tylko na grafice i wykonaniu, a nie na mechanice czy grywalności?
Przecież to standard, zwłaszcza na KS. "Kupuje się oczami."
To jedno, a poza tym sporo osób zainteresowało się grą ze względu na słowiański klimat.
Awatar użytkownika
Fiacik
Posty: 435
Rejestracja: 24 wrz 2013, 09:59
Has thanked: 66 times
Been thanked: 63 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: Fiacik »

gregos pisze:
raj pisze:
RUNner pisze:Zastanawiam się, jak to jest możliwe, że duże grono wspierających opierało się tylko na grafice i wykonaniu, a nie na mechanice czy grywalności?
Przecież to standard, zwłaszcza na KS. "Kupuje się oczami."
To jedno, a poza tym sporo osób zainteresowało się grą ze względu na słowiański klimat.
Głównie dzięki Wiedźminowi 3. Byłem mocno zaintersowany, ale cieszę się, że nie wsparłem bo mój egzemplarz pewnie by na bazarku szybko wylądował. Na szczęście wyleczyłem się ze wspieraczek.
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: Banan2 »

kucyk pisze:Ktos juz pomalowal figurki? Jak cos - powrzucajcie fotki. Rysunki pogladowe sa jakies takie purpurowo-rozowawe. Ciekawy jestem jak podobieraliscie kolory
Pomalował :) Poniżej 3 grupowe. Więcej w podforum "Zrób to sam" w wątku o malowaniu.
Pozdrawiam

Grupowe 1
Spoiler:
Grupowe 2
Spoiler:
Grupowe 3
Spoiler:
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: farmer »

Mixthoor pisze:Post użytkownika "rattkin" http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 58#p999858 powinien być w tym wątku wyróżniony.
Podpisuję się.

Z pewnym zażenowaniem czytałem ostatnie strony tematu, w poszukiwaniu informacji o grze.

Podlinkowana recenzja rattkina jest bardzo merytoryczna, w moim odczuciu w odpowiednich proporcjach łączy spojrzenie subiektywne z obiektywnym i wydaje się wystawiać grze uczciwą ocenę z perspektywy Gracza.

Rattkinowi dziękuję.

Ewentualnych poszukiwaczy wiedzy nt ww gry, odsyłam do podlinkowanego tekstu.

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: rattkin »

Dziękuję, kłaniam się. Tekst będzie wkrótce dostępny w łatwiejszym do dotarcia miejscu.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitologii

Post autor: Mixthoor »

Pierwsze wrażenia drugiego wydania. Od razu należy wspomnieć, iż nie jest to takie wydanie, jakiego się spodziewałem i jakie obserwuję od roku w mojej krótkiej przygodzie z planszówkami u innych wydawców. Śledzę ten wątek oraz temat Stworza od pierwszych dni stycznia bieżącego roku. Twórca dziękował osobom, które podjęły się oceny jego gry. Jednak patrząc na elementy nowego wydania, minusy gdy (poza instrukcją), na które uwagę zwracali oceniający, nie zostały poprawione. Przykład? Na kostkach wartość "2" jako jedyna nadal posiada małą kreskę, która myli jej wartość z cyfrą "3". Na kartach zadań symbole przebiegłości i brutalności są odwrócone, spoglądając na nie z perspektywy karty Stworza (na kartach zadań lis jest powyżej szponów, zaś na kartach Stworzy poniżej szponów). Karta pomocy graca nie została wydrukowana na papierze toaletowym, lecz nieco sztywniejszym, natomiast nadal zawiera niekompletne i na ogół nieprzydatne informacje. Grając w Stworze, nieustannie siedziałem z instrukcją, a najważniejsze dla mnie informacje - "własny skrót zasad" - stworzyłem zupełnie od nowa. Plastikowe podstawki nadal są małe, tak że kartonowe Stworza stale się przewracają. O tym mówili oceniający, a twórcy widocznie zignorowali to. Drugie wydanie to tak naprawdę zwykły dodruk i tak winien być reklamowany. Sklepy i wydawca wprowadzają graczy w błąd!

+++

Rozegrałem 4 partie, w tym jedną w pojedynkę. Gra cierpi na syndrom Metro 2033 - jest obrzydliwie nudna i potrzebuje nowych reguł. Twórcy wykreowali ilustracjami i malowidłami wspaniały klimat, który szybko niknie. Baaaa, sami w swych własnych słowach niszczą ów klimat. Oto przykłady:

1. Testy. Na wielu kartach zadań i misji napisane jest: wykonaj "test". Czy to jest szkoła podstawowa, gdzie uczniowie piszą test z matematyki? Dlaczego nie można tego nazwać np. próbą? W Wiedźminie mamy Próby Traw, dlaczego więc w Stworze nie może być Prób Brutalności i Prób Miłosierdzia?

2. Misje. Banda komandosów Stworzy, jednostki bojowe o kryptonimie STW-OR. Otóż... Otóż nie. Rozkładam grę: planszę, karty, znaczniki. Wsiąkam w klimat i nagle słyszę głos niewidzialnego generała, który rzecze: "misję masz". Nie wyobrażam sobie Rusałki, która miast regenerować siły, pędzi do wiochy, klnąc pod nosem: misję mam! Skoro Stworze ma zostać Opiekunem Krainy i w służbie osadników płata figle, uprzykrza życie bądź wspomaga, czemu nie można było nazwać tego po prostu "Służbą" lub "Powołaniem". Czy nasi potomkowie powiadali, iże na pole jadą, bo "misję" mają? Nie sądzę.

3. Misje można wykonać na 3 sposoby, o ile 2 z nich w ogóle można określić mianem "sposobu". Dla mnie to zwykłe oszustwo wprowadzone, by zwiększyć banalną różnorodność. Można trudzić się, by spełnić warunki niezbędne do odhaczenia misji, można też pokonać jedną z dwóch postaci (jakie są ku temu logiczne podstawy i logiczne wytłumaczenie?) bądź - o zgrozo - "odgadnąć", czy mieszkańcy jednej z 4 wiosek będą przychylni Stworzom, czy nie (jaka w tym logika, jaka zabawa?)

4. Przy rozkładaniu gry, instrukcja nakazuje przekazać pojedyncze karty misji innym graczom. I tu pojawiają się warianty np. Bezkosta, "tego, który włosy szyszką czesze!". I klimat prysł...

+++

Wariant pojedynczego gracza. Dodany na siłę, zupełnie jak w przypadku gry komputerowej Thief z 2014 roku. Puryści i ortodoksyjni fani przygód Złodzieja z 1998 roku otrzymali niezgrabnie poskładaną aplikację, która by zadowolić ich gusta, na siłę dorzucała możliwości zwiększenia stopnia trudności. Problem polegał na tym, że były one nieprzetestowane, a wrzucone niedbale ku uciesze fanów i uniemożliwiały jej ukończenie. Tak również jest i w grze planszowej Stworze. Grając w wariant solo, do dyspozycji mamy misje i zadania, które wprowadzają interakcję między innymi graczami. A tu nie ma nikogo, poza mną. Zadania pokroju "wybrane Stworze odrzuca żeton...", "zdejmij z wybranego Stworza 2 żetony witalności...", "Przesuń wybrane Stworze do..." nie mają racji bytu. Analogicznie wyglądają karty misji pokroju "Wskazany gracz...", "Doprowadź do utraty witalności przez innego Stworza...". Jestem sam, więc jaki jest sens i cel, bym wykonywał takie zadania? Sądzę, że wariant pojedynczego gracza nigdy nie został przetestowany. Nie oferuje żadnej radości, jest bezpłciowy, nudny i ubrany w szaty straty czasu. Przerwałem rozgrywkę, ponieważ była okropna, nielogiczna, niesatysfakcjonująca.

+++

Po wstępnych rozgrywkach pracuję nad własnymi zasadami:
- Karty losuję, nie wybieram.
- Nie rozdaję kart swoich misji innym graczom.
- Rozkładam 6 kart misji, w formie zwężającej się piramidy, z których w pierwszej rundzie gracza aż 3 są dostępne. Dzięki temu gracz ma możliwość wyboru wykonania misji. Gracz delektuje wzrok unikalnymi rewersami kart.
- Po bokach piramidy układam pod kartami misji po jednej karcie atrybutów (2 inne odkładam do pudełka)
- Zmieniam odrobinę zasady rozgrywania rundy.
- Zmieniam rozstawienie kart gracza.

Gdy dopracuję i przetestuję "zasady domowe", podzielę się z Wami w odpowiednim temacie. Może uda nam się stworzyć lepsze Stworze.

+++

Szkoda, że twórcy totalnie zignorowali oceny ze stycznia i lutego. Przykro mi jest, gdy patrzę na nijaki produkt, za który wydałem dużo pieniędzy. Nawet figurki, które nadal można oficjalnie kupić w sklepie, nie rekompensują mi złego nastroju. Przykro patrzeć również na zachowanie twórców, którzy na portalu facebook usuwają niewygodne komentarze. Przykład: pewna osoba spytała, co zostanie poprawione w nowej edycji gry. Twórcy odpowiedzieli, że m.in. instrukcja i plansze pomocnicze gracza. Kolejny użytkownik spytał złośliwie "kiedy zostanie poprawiona cała gra"? I jego komentarz zniknął.
Anawriel
Posty: 45
Rejestracja: 22 wrz 2017, 23:26
Been thanked: 1 time

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitologii

Post autor: Anawriel »

Witam. Mam takie głupie pytanie.... jaka jest różnica między wersją z wspieram to a sklepową? Starałem się to gdzieś odnaleźć lecz poległem :/ Z góry dziękuje za wyrozumiałość i odpowiedź :) Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Gosiek
Posty: 440
Rejestracja: 15 gru 2017, 13:28
Lokalizacja: W-wa
Has thanked: 417 times
Been thanked: 87 times
Kontakt:

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitologii

Post autor: Gosiek »

W samej grze nie ma żadnych bonusów "tylko dla wspierających". Jedynie figurki nie trafiły do sprzedaży, były dostępne wyłącznie na wspieraczce. Obecna wersja sklepowa określana jako "drugie wydanie" ma poprawioną instrukcję i tym się różni od dostępnej na wspieram.

Gambit - fajny materiał, dzięki, że Ci się chciało tyle czasu poświęcić.
Anawriel
Posty: 45
Rejestracja: 22 wrz 2017, 23:26
Been thanked: 1 time

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitologii

Post autor: Anawriel »

Super :) Dziękuję bardzo za szybką i konkretną odpowiedź :)
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitologii

Post autor: Mixthoor »

Figurki można kupić w sklepie za 45 PLN. Pierwszy link na google.pl: http://stworze.com/produkt/zestaw-10-figurek/
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2819
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 840 times
Been thanked: 363 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitologii

Post autor: Gromb »

Tylko nie wiem, czy nie jest to weryfikowane. Figurki miały być wyłącznie dla wspierających kampanie.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Anawriel
Posty: 45
Rejestracja: 22 wrz 2017, 23:26
Been thanked: 1 time

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitologii

Post autor: Anawriel »

Sprawdziłem - Nie da się - dostaje informację zwrotną ze sklepu iż figurki są dostępne wyłącznie dla wspierających z wspieram.to tak samo jak poprawiona instrukcja w wersji drukowanej.
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitologii

Post autor: playerator »

Gdzie można zamówić taką poprawioną instrukcję?

edit: tutaj
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Anawriel
Posty: 45
Rejestracja: 22 wrz 2017, 23:26
Been thanked: 1 time

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitologii

Post autor: Anawriel »

Takie małe pytanie co do zasad jeszcze... jaka jest różnica między kartami z modyfikatorem testu 0 a +0?

+0 to modyfikator który może być boostowany a 0 to taki który nakazuje zdanie testu takiego a nie innego?

czy jak to rozumieć???
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2446
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 550 times
Been thanked: 271 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitologii

Post autor: Markus »

Patrząc na zawartość strony http://stworze.com/ to mam wrażenie że gra powstałą tylko po to aby sprzedać te wszystkie widoczne tam dodatki. Co my tam mamy? Torba z artem , artbook, mata do gry, insert , koszulki z grafikami nawiązującymi do gry, pocztówka, plakat, kalendarz. hmmm.... Dziwny kierunek przybiera to hobby
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitologii

Post autor: rattkin »

Jak ze wszystkim, potrzebny jest kontekst. Ludzie, którzy to robili, to są graficy, studio, druk. Gra im wyszła przypadkiem.
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitologii

Post autor: Pan_K »

rattkin pisze: 13 kwie 2018, 00:15 Jak ze wszystkim, potrzebny jest kontekst. Ludzie, którzy to robili, to są graficy, studio, druk. Gra im wyszła przypadkiem.
O? To jakaś gra im wyszła?
Bo przecież nie Stworze chyba...
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
inzkulozik
Posty: 296
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 67 times
Been thanked: 18 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitologii

Post autor: inzkulozik »

Tak narzekacie, a tymczasem zrobili dodruk-drugą-edycję - po co skoro taka kicha ?
ODPOWIEDZ