Warhammer Underworlds - cała seria (David Sanders)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2437
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 537 times
Been thanked: 269 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Markus »

Wg mnie te kary biją w wszystkich na planszy, leczą wszystkich na planszy
Deathhammer
Posty: 274
Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Deathhammer »

Coraz silniejsze te karty. O balans się nie obawiam, bo choćby zagranie karty zadającej 1 dmg wszystkim potrafi być dewastujące, ale równie dobrze może być też obosiecznym mieczem. Ważny będzie dobry timing(jak ze wszystkim w tej grze). Tylko faktycznie - jak już ktoś zwrócił uwagę na fanpage'u Shadespire na FB - inspirowanie wszystkich Orków na raz będzie potężne, zwłaszcza jeśli karta podejdzie im w pierwszej rundzie. Tutaj może być już nieciekawie.
Morsereg
Posty: 339
Rejestracja: 08 maja 2015, 18:12
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Morsereg »

dokladnie, akurat ta karta moze zniszczyc balans.
tym bardziej, ze masz 50% szans na to, ze dojdzie Ci na start. wiec calkiem sporo.

dziwi mnie to, ze Tworca sie wypowiadal, ze nie chcial by szczury sie inspirowaly po dwa na raz. czemu w takim razie, wychodzi karta ktora inspiruje wszystkich orkow na raz :D
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 152 times
Been thanked: 181 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Błysk »

Morsereg pisze: 05 kwie 2018, 22:38 dokladnie, akurat ta karta moze zniszczyc balans.
tym bardziej, ze masz 50% szans na to, ze dojdzie Ci na start. wiec calkiem sporo.

dziwi mnie to, ze Tworca sie wypowiadal, ze nie chcial by szczury sie inspirowaly po dwa na raz. czemu w takim razie, wychodzi karta ktora inspiruje wszystkich orkow na raz :D
Wydaje mi się, że inspiracja u Orków nie jest jakaś dewastująca, poza tym zagrywając tę kartę tracą tak na prawdę swój główny atut (ciężko zabić ich na 1 hit :) ) Chociaż szczerze to nie pamiętam co dokładnie im daje. Mnie bardziej boli ta karta (no hehe zgadnijcie...) u Stormcastów. Będą mieli 2 modele, które zabijają wszystko poza orkowym liderem na hita w 1 rundzie. Przy tym krasnoludy i orkowie również zyskają dzięki zagraniu tej karty 1 taki model.

Mnie osobiście cieszy karta "Zainspiruj fightera"- to coś, czego moje kurduple potrzebują jak tlenu.
Wontzki
Posty: 284
Rejestracja: 04 maja 2016, 07:45
Kontakt:

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Wontzki »

Błysk pisze: 05 kwie 2018, 21:01
Markus pisze: 05 kwie 2018, 20:24 Karta zadająca obrażenia jest świetna.
Leczenie to wieczny klaser.
Takie mirrory niestety się nie sprawdzają. Częściej z takich par grane są opcje ofensywne
Mnie już zastanawia, czy to leczy tylko swój team czy wszystkich. Pewnie wszystkich, tak jak ta, która zadaje dmg.

Będzie też karta, która inspiruje fightera. Będzie kolejna karta robiaca push wszystkim oraz kolejna reakcja mówiąca "Jeśli ten atak się udał to zadaje +1 dmg".
Na pewno atakuje wszystkich i leczy wszystkich. Podobnie jak Earthquake przesuwa wszystkich na planszy.
Big Bad Dice - odwiedź nasz portal dotyczący gier planszowych, komputerowych oraz fantastyki
Subskrybuj nasz kanał na YouTube - powoli rozwijamy nasz kanał na YouTube - wspomóż nas i zostaw komentarz oraz subskrypcję
Golin
Posty: 324
Rejestracja: 13 paź 2016, 20:04
Has thanked: 17 times
Been thanked: 32 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Golin »

najpierw sie zagra dmg na all i orki zainspirowane a potem heal na all i dalej zainspirowane beda :D
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 152 times
Been thanked: 181 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Błysk »

A no, to jest świetne kombo.

W ogóle chodzą plotki, że w drugim starterze zasady będą na tyle zmienione, że GW zrezygnuje z kostek, które zostaną zastąpione kartami.
Daetorian
Posty: 222
Rejestracja: 03 cze 2016, 09:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Daetorian »

Błysk pisze: 07 kwie 2018, 21:19 A no, to jest świetne kombo.

W ogóle chodzą plotki, że w drugim starterze zasady będą na tyle zmienione, że GW zrezygnuje z kostek, które zostaną zastąpione kartami.
Z jednej strony spoko ale z drugiej, hmm bardzo dużo osób lubi kostki taki x-wing...
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 152 times
Been thanked: 181 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Błysk »

Zobaczymy czy to prawda. Ja bym był wniebowzięty gdyby mi te kości usunęli. Problem jest taki, że wtedy pewnie by trzeba było kupować jakiś "upgrade pack", a drugi jest taki, że kupiłem chyba 3 zestawy kostek. :)
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Dabi »

Pomysł aby usuwać kości z tego typu gry jest okropny.
Wontzki
Posty: 284
Rejestracja: 04 maja 2016, 07:45
Kontakt:

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Wontzki »

Dabi pisze: 09 kwie 2018, 20:24 Pomysł aby usuwać kości z tego typu gry jest okropny.
Myślę dokładnie to samo i wydaje mi się że pomysł z ich usunięciem to plotka. Bo to trochę bez sensu by było jeżeli GW wydało tyle dodatkowych zestawów kości prawda?
Big Bad Dice - odwiedź nasz portal dotyczący gier planszowych, komputerowych oraz fantastyki
Subskrybuj nasz kanał na YouTube - powoli rozwijamy nasz kanał na YouTube - wspomóż nas i zostaw komentarz oraz subskrypcję
Morsereg
Posty: 339
Rejestracja: 08 maja 2015, 18:12
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Morsereg »

a skad takie plotki? pierwszy raz je slysze
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 152 times
Been thanked: 181 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Błysk »

Morsereg pisze: 09 kwie 2018, 21:25 a skad takie plotki? pierwszy raz je slysze
Od właściciela lokalnego sklepu. Skąd je wziął- nie wiem, ale sam pomysł bardzo mi się podoba. ;)
Awatar użytkownika
MaxiCas
Posty: 133
Rejestracja: 03 lis 2016, 10:52
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: MaxiCas »

Jeśli zmienią system walki oparty na kościach na jakiś inny, bardziej deterministyczny - to jak dla mnie bomba. Imho wyniki rzutów kośćmi ma zdecydowanie za duży wpływ na wynik potyczki. To jedyna rzecz jaka mnie boli w Shadespire obecnie.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Dabi »

Ta gra miała być taktyczna i szybka, ale też taka że nie można wszystkiego przeliczyć ani nie jest to też konieczne. Inaczej stanie się przewidywalną i wypraną z większych emocji hybrydą karcianko-planszówki który nie ma w sobie nic z lekkości oryginału. Już nie wspominając, że karty są po prostu wolne.
Mam nadzieję, że nie zarżną tego produktu w taki sposób.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 152 times
Been thanked: 181 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Błysk »

Dabi pisze: 10 kwie 2018, 09:16 Ta gra miała być taktyczna i szybka, ale też taka że nie można wszystkiego przeliczyć ani nie jest to też konieczne. Inaczej stanie się przewidywalną i wypraną z większych emocji hybrydą karcianko-planszówki który nie ma w sobie nic z lekkości oryginału. Już nie wspominając, że karty są po prostu wolne.
Mam nadzieję, że nie zarżną tego produktu w taki sposób.
Karty nie muszą znaczyć 100% policzalności. Moim zdaniem są zdecydowanie zbyt losowe (chociaż krytyki by zmienili...). To i jeszcze bandy z ruchem 2 mnie bolą (szkielety i krasnale). Moment, w którym masz szansę dojść do przeciwnika to a) NIE DASZ RADY b) jak karty Ci siądą to 3 runda. Bez sensu.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2437
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 537 times
Been thanked: 269 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Markus »

:-) jedna plotka od kogoś w sklepie i już afera że wywalą kości :-)
Wolałbym bardziej precyzyjne źródło
Daetorian
Posty: 222
Rejestracja: 03 cze 2016, 09:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Daetorian »

wklejacie jakieś przegięte karty a nikt nie wspomniał o "Hidden Paths", można ta karta od tyłu wlecieć przeciwnikowi , jak dla mnie genialna i must have!
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 152 times
Been thanked: 181 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Błysk »

Daetorian pisze: 10 kwie 2018, 13:51 wklejacie jakieś przegięte karty a nikt nie wspomniał o "Hidden Paths", można ta karta od tyłu wlecieć przeciwnikowi , jak dla mnie genialna i must have!
Też myślałem, że będzie super. Ostatecznie jednak uznałem, że niekoniecznie, bo:

a) trzeba znajdować się już na krawędzi stołu
b) zastępuje ruch (więc jest się narażonym na szarże)

W ostatniej aktywacji może być świetna, ale do sensownego wykorzystania najczęściej będzie trzeba wcześniej się poruszyć lub znaleźć jakoś na krawędzi planszy, chociaż w sumie jest kilka pól startowych, które są/ mogą być przy krawędzi. Potestuję, ale nie wiem. Mnie bardziej zachwyciła +2 move in the next activation, bo moje krótkonogi dzięki niej może gdzieś dobiegną. ;)
Morsereg
Posty: 339
Rejestracja: 08 maja 2015, 18:12
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Morsereg »

Markus pisze: 10 kwie 2018, 13:08 :-) jedna plotka od kogoś w sklepie i już afera że wywalą kości :-)
Wolałbym bardziej precyzyjne źródło
dokladnie tak samo pomyslalem :)

co do hidden paths, mialem tak samo jak Blysk.
pierwsze mysli? o nie, moj lider szkieletow juz nie jest bezpieczny.
druga mysl jednak byla taka, ze ta karta nie jest jednak taka dobra, i watpie by sie na nia gralo na turniejach.
trzecia mysl? przeciez i tak decki na objectivy stana sie niegrywalne wiec nie ma sie co przejmowac liderem szkieletow ;)
Wontzki
Posty: 284
Rejestracja: 04 maja 2016, 07:45
Kontakt:

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Wontzki »

Mam problem ze zrozumieniem tej karty:
Obrazek

Jak działa ten bonus:
- jeżeli postać ma dodge, to zawsze otrzymuje bonusową kość, a postać z tarczą tylko wtedy kiedy jest na guard?
- postać zawsze musi być na guard i tylko wtedy dostaje dodatkową kość?
Big Bad Dice - odwiedź nasz portal dotyczący gier planszowych, komputerowych oraz fantastyki
Subskrybuj nasz kanał na YouTube - powoli rozwijamy nasz kanał na YouTube - wspomóż nas i zostaw komentarz oraz subskrypcję
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 152 times
Been thanked: 181 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Błysk »

Wontzki pisze: 13 kwie 2018, 12:05 Mam problem ze zrozumieniem tej karty:
Obrazek

Jak działa ten bonus:
- jeżeli postać ma dodge, to zawsze otrzymuje bonusową kość, a postać z tarczą tylko wtedy kiedy jest na guard?
- postać zawsze musi być na guard i tylko wtedy dostaje dodatkową kość?

jeżeli postać ma dodge, to zawsze otrzymuje bonusową kość, a postać z tarczą tylko wtedy kiedy jest na guard? Dokładnie tak.
Rafal75
Posty: 304
Rejestracja: 21 gru 2012, 20:54
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Rafal75 »

Rocy7 pisze: 09 lis 2017, 21:07 Chyba nikt jeszcze nie wrzucał więc dodaje skrót zasad PL https://drive.google.com/file/d/0B_PaFp ... hjMWs/view
Hej czy moge prosić olink bo ten już nie działa do zasad w PL. Może sa tez jakieś tłumaczenia kart z podstawki? Chciałbym pograć z moim synkiem 10 letnim i musialbym miecwersje PL :) Z góry dziękuję
Daetorian
Posty: 222
Rejestracja: 03 cze 2016, 09:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Daetorian »

Rafal75 pisze: 16 kwie 2018, 13:01
Rocy7 pisze: 09 lis 2017, 21:07 Chyba nikt jeszcze nie wrzucał więc dodaje skrót zasad PL https://drive.google.com/file/d/0B_PaFp ... hjMWs/view
Hej czy moge prosić olink bo ten już nie działa do zasad w PL. Może sa tez jakieś tłumaczenia kart z podstawki? Chciałbym pograć z moim synkiem 10 letnim i musialbym miecwersje PL :) Z góry dziękuję
http://gusla.eu/
Rafal75
Posty: 304
Rejestracja: 21 gru 2012, 20:54
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

Post autor: Rafal75 »

Podstawka kupiona. Mam nadzieję ze to jest to co szukałem. A szukalem miksa karcianki z bitewniakiem i figurkami 😊
ODPOWIEDZ