The City of Kings (Frank West)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
ma_rio
Posty: 190
Rejestracja: 30 lip 2011, 02:58
Been thanked: 6 times

The City of Kings (Frank West)

Post autor: ma_rio »

Cześć,

Właśnie rozpoczęła się zbiórka na grę The city of kings. https://www.kickstarter.com/projects/tc ... re-for-1-4
U nas ruszył też wątek z zamówieniem zbiorowym.
Z tego co udało mi się zobaczyć zapowiada się naprawdę interesująco. Jest to coop w świecie fantazy, ale autor połączył w nim sporo ciekawych mechanik.
Nie jestem recenzentem, więc nie będę się zbytnio rozpisywał, najlepiej zobaczyć przykładową rozgrywkę przeprowadzoną przez autora.
Gra wydaje się dość prosta jeśli chodzi o zasady, ale z tego co zaobserwowałem stawia gracza przed bardzo ciekawymi wyborami.
Sam się waham, bo niedługo rusza zbiórka na Gloomhaven i tym razem nie zamierzam go przegapić, ale coś mi się wydaję, że skończę z dwiema grami :)
Zajrzyjcie na stronę projektu i zapraszam do dyskusji - jestem ciekaw Waszych opinii.
Awatar użytkownika
xavier5
Posty: 104
Rejestracja: 08 lut 2014, 22:52
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: xavier5 »

Porównanie do Mage Knight i Gloomhaven mnie kupiło :) Autor zdaje się kłaść nacisk na mechanikę, a nie plastik, co jest miłą odmianą na KS :)

Czy ktoś się doczytał czy SG są KS exclusive, czy też wersja retail będzie z nimi, tak jak w gloomhaven? Bo nie mogę znaleźć tej informacji. A niektóre z nich to np. dodatkowy lore na arkuszach postaci, co by sugerowało, że ciężko je rozdzielić od Core Setu.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2017, 09:25 przez xavier5, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: malekith_86 »

nigdzie w kampanii nie ma kompletnie nic żeby cokolwiek było KS exclusive
bigbluedragon
Posty: 233
Rejestracja: 03 lut 2017, 01:36
Been thanked: 1 time

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: bigbluedragon »

A te dwa dodatki nie są KS exclusive'ami patrząc na ich nazwy ;)?

Kickstarter armour set
Kickstarter faction pack

Chyba, że mówimy tylko o SG, to wtedy faktycznie narazie wygląda, jakby wszystko co zostało odblokowane, było poprostu wzbogaceniem wydawanej gry.
azz
Posty: 700
Rejestracja: 12 kwie 2014, 00:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: azz »

Za autorem:
Regarding the kickstarter pack, just curious, why is it called "Kickstarter pack" when it's neither a KS promo/exclusive nor is it given to all backers? But instead is an add on. It would be great if those could unlocked as SG instead.
They were created specifically for the Kickstarter and are included in all editions apart from the Adventurer Edition. The adventurer edition is likely to be the primary retail version, so they will be much harder to get after the campaign and much more expensive.

If you are buying the Adventurer Edition, then you can get them at 60% of the MSRP during the Kickstarter as an addon.

So whilst not exclusive, it's recommended for people to get them during the campaign if they are want to save money and not risk them being out of print.
Wspomogę rabatem 11% Planszostrefa, 7% 3Trolle
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: malekith_86 »

no z jednej strony tak jak pisze autor
ale z drugiej strony te dodatki też mają podaną cenę SCD [ichne MSRP]
wiec to nie do końca tak, że tego nie będzie tylko po prostu będzie droższe
ma_rio
Posty: 190
Rejestracja: 30 lip 2011, 02:58
Been thanked: 6 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: ma_rio »

Coś strasznie małe zainteresowanie tą grą u nas :(
Szkoda, bo zapowiada się bardzo oryginalnie. Rozwój postaci, przepiękne (według mnie) grafiki, ciekawy świat, mechanika, teoretycznie przeogromna regrywalność, wymagająca niezłego kombinowania... a to nie wszystko.
Bardzo ciekawy jest system przeciwników. Nie mamy tak jak w większości gier określonej ilości przeciwników, ale za każdym razem jak pojawia się wróg, to ma on inne statystyki, które są generowane za każdym razem.
Do tego dochodzi bardzo duży nacisk na współpracę. Niestety może to powodować problemy jak się ma samca alfa przy stole, ale większość coopów na to cierpi:)
A przy tym wszystkim gra chyba będzie się bardzo dobrze sprawdzać jako gra solo.
Polecam choć zerknąć i nie zrażać się brakiem plastiku, bo to zupełnie nie przeszkadza.
Powstał też wątek z zamówieniem grupowym - im nas będzie więcej tym będzie taniej :)
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: pavel »

Czy jest ktoś kto czeka na egzemplarze? Czy wspierał TCoK ? :)
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: Ardel12 »

pavel pisze:Czy jest ktoś kto czeka na egzemplarze? Czy wspierał TCoK ? :)
Całkiem spora grupka, w tym ja, zamawiała grupowo tą grę. Jak tylko dostanę ją w ręce pokuszę się o jakiś opis zawartości i partii.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: pavel »

Ardel12 pisze:
pavel pisze:Czy jest ktoś kto czeka na egzemplarze? Czy wspierał TCoK ? :)
Całkiem spora grupka, w tym ja, zamawiała grupowo tą grę. Jak tylko dostanę ją w ręce pokuszę się o jakiś opis zawartości i partii.
Fajnie, będzie można dzielić się wrażeniami. Nie zdziwię się jak przyjdzie równolegle z 7th continent. Będzie trzeba decydować od czego zacząć, taki miły ból głowy.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: Ardel12 »

pavel pisze:
Ardel12 pisze:
pavel pisze:Czy jest ktoś kto czeka na egzemplarze? Czy wspierał TCoK ? :)
Całkiem spora grupka, w tym ja, zamawiała grupowo tą grę. Jak tylko dostanę ją w ręce pokuszę się o jakiś opis zawartości i partii.
Fajnie, będzie można dzielić się wrażeniami. Nie zdziwię się jak przyjdzie równolegle z 7th continent. Będzie trzeba decydować od czego zacząć, taki miły ból głowy.
Dlatego Kontynent w całości wybrałem by dostać w drugiej fali :) Brak problemu, KS wyznacza kiedy w co zagram :D
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: pavel »

Dobrze wykombinowałeś. U mnie to luty\marzec to zbyt duża ilość nowych tytułów, ale poczekają na swoją kolej. TCoK zmartwiła mnie ta wiadomość, o jakieś niewyobrażalnej ilości zniszczonych pudeł, że to cały proces się rozpoczął. Ale spokojnie trzeba czekać. TCoK to jedna z tych gier gdzie efekty wizualne, powodują dreszcze. Wolałbym żeby pudło nie przyszło z najmniejszym uszczerbkiem :)
Awatar użytkownika
harrison
Posty: 286
Rejestracja: 16 lut 2017, 10:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 4 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: harrison »

Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: pavel »

Listy preorder w UK są ogromne. Ilościowo w sklepie (planowo 30.03) będzie niewielka ilość. Chętnych dużo. Dobra wiadomość dla tych co nie wspierali.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: Ardel12 »

Mam za sobą już trzy partie w City Of Kings. Jedną 2os w trybie kampanii i dwie w 4os pojedyncze scenariusz.
Zasady są bardzo proste i ich wytłumaczenie zajmuje z 15 minut za co duży plus. Większość mechanik odkrywa się w trakcie gry, kiedy wchodzą nowe umiejętności przeciwników i kafelki planszy.
Wykonanie stoi na bardzo dobrym poziomie. Woreczki, kafelki, karty i tokeny są dobrej jakości. Niestety odstają od tego planszetki graczy, który są cieniutkie jak w TM.
Mechanika jest zgrabna, pozwala na kombinowanie i taktyczne podejście do partii. Niestety nie ma co się spodziewać przygody. Ruchy trzeba ustalać na bazie obecnej sytuacji. Niezbędne jest levelowanie, bez którego zostaniemy zmieceni przez kolejnych przeciwników. Co ciekawe przeciwnicy dają stosunkowo mało XP, więc jesteśmy przymuszeni do wykonywania bonusowych questów. Niestety mocno losowych (od bardzo prostych, do trudnych). Walka na szczęście jest przeliczalna i można wyliczyć co przeciwnik zrobi i komu. Wbijanie wspólne kolejnych poziomów jest bardzo proste. Tor jasno wskazuje jaki bonus otrzymujemy (ulepszenie parametrów postaci/workera(ruch/atak/życie itp.) lub wybranie specjalnej umiejętności (od podstawowych parametrów do unikalnych zdolności)). Ciekawym mechanizmem jest na pewno dodanie pracowników dla każdego z bohaterów. Bardzo przypomina mi to misje z Warcraft 3, kiedy podróżowało się samym bohaterem i wykorzystywało się chłopków do pozyskiwania kasy/surowców do kupowania artefaktów/sprzętu. Tutaj pełnią bardzo zbliżoną rolę.

Na razie gra na pewno nie jest Gloomhaven killerem, bo jest całkowicie inna. Na razie mam mieszane uczucia co do niej. Wygląda na grę, która z kolejnymi partiami rozwinie skrzydła. Acz pojedyncze scenariusze na razie były mocno średnie. Kampania prezentuje się znacząco ciekawiej, nie tylko fabularnie, ale też dziś nowym celom otrzymywanym w trakcie Story. Nie polecam grać w 4os. Downtime jest znaczący.

W SPOILER wrzucam opis jednego z pojedynczych scenariuszy, który mnie mocno rozczarował:
Spoiler:
Awatar użytkownika
elbruus
Posty: 258
Rejestracja: 18 sty 2015, 10:39
Has thanked: 140 times
Been thanked: 42 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: elbruus »

Ardel12 pisze: 13 kwie 2018, 12:25 Mam za sobą już trzy partie w City Of Kings.
A jak jest z tym generowaniem przeciwników? Z tego co widziałem, to raczej nie ma znaczenia jaki trafimy typ przeciwnika (w sensie nazwa) bo tylko te małe kwadraciki, które dodają chyba specjalne cechy, w jakiś sposób różnicują przeciwników od siebie. Same staty są z góry zdefiniowane tj. na jakim levelu jakie staty będą miały napotkane stwory, prawda?
kompan
Posty: 34
Rejestracja: 23 paź 2015, 13:01
Been thanked: 1 time

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: kompan »

"W jednym z dodatkowych scenariuszy z celem eskortowania. Postać, którą mamy eskortować znajduje się na odkrytym kafelku z bossem. Boss ma staty takie, że zabija każdego na strzała. Jako, że możemy podnieść ludka przechodząc przez pole, najprostrzym rozwiązaniem było wbić jednemu z bohaterów chodzenie na 4 pola i po prostu w jednej turze zebranie z pola ludka i przejście poza zasięg bossa. Bardzo duży fun dla postaci, która został wybrana do tego jakże wybitnego zadania."

To nie do konca tak dziala. Nie mozna zabrac NPC z tego samego kafla na ktorym jest potwor/boss. Albo trzeba sie go pozbyc (tegoz bossa) albo musi sie on sam przesunac na inne pole. W tym wypadku nie ma szans zeby sie go zabilo, bo zwyczajnie nie ma na to czasu. Plus jest taki, ze po kazdym ataku losujesz dla niego nowa umiejetnosc. Jak dostanie cos co go przesunie np. teleportacje wtedy dopiero mozesz 'wykrasc' NPC i doprowadzic do z powrotem do miasta.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: Ardel12 »

elbruus pisze: 13 kwie 2018, 14:12
Ardel12 pisze: 13 kwie 2018, 12:25 Mam za sobą już trzy partie w City Of Kings.
A jak jest z tym generowaniem przeciwników? Z tego co widziałem, to raczej nie ma znaczenia jaki trafimy typ przeciwnika (w sensie nazwa) bo tylko te małe kwadraciki, które dodają chyba specjalne cechy, w jakiś sposób różnicują przeciwników od siebie. Same staty są z góry zdefiniowane tj. na jakim levelu jakie staty będą miały napotkane stwory, prawda?
Tak na prawdę 99% przeciwników to wylosowane z worka abilitki + dociągnięcie następnego paska statów. Ja gram tak, że najpierw losuje wszystkie abilitki a następnie dopasowuję war banner pod to. Przeciwników traktuję jako plemię, którego członkowie posiadają wylosowane umiejętności. Łatwiej trawić, że mamy np. plemię, które włada różnymi żywiołami niż pojedynczego stworka (zarzut Toma z Dice Tower). Ogólnie masz rację. Odskocznią są bossowie, bo mają fabularne abilitki.

Samo generowanie działa dobrze. Przeciwnicy są na prawdę różnorodni a im trudniejsi tym ciekawsze połączenia wychodzą.
kompan pisze: 13 kwie 2018, 14:29 "W jednym z dodatkowych scenariuszy z celem eskortowania. Postać, którą mamy eskortować znajduje się na odkrytym kafelku z bossem. Boss ma staty takie, że zabija każdego na strzała. Jako, że możemy podnieść ludka przechodząc przez pole, najprostrzym rozwiązaniem było wbić jednemu z bohaterów chodzenie na 4 pola i po prostu w jednej turze zebranie z pola ludka i przejście poza zasięg bossa. Bardzo duży fun dla postaci, która został wybrana do tego jakże wybitnego zadania."

To nie do konca tak dziala. Nie mozna zabrac NPC z tego samego kafla na ktorym jest potwor/boss. Albo trzeba sie go pozbyc (tegoz bossa) albo musi sie on sam przesunac na inne pole. W tym wypadku nie ma szans zeby sie go zabilo, bo zwyczajnie nie ma na to czasu. Plus jest taki, ze po kazdym ataku losujesz dla niego nowa umiejetnosc. Jak dostanie cos co go przesunie np. teleportacje wtedy dopiero mozesz 'wykrasc' NPC i doprowadzic do z powrotem do miasta.
Ach no tak jak z workerami. Ja doczytałem tylko fragment stanowiący o ich podnoszeniu z końca instrukcji. Mogli to tam również zawrzeć. Dobra to scenariusz wyratowany :)
xan
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2016, 20:44
Been thanked: 1 time

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: xan »

@Ardel12, ile czasu wam zeszło z kampanią?
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: Ardel12 »

xan pisze: 13 kwie 2018, 19:18 @Ardel12, ile czasu wam zeszło z kampanią?
Nie grałem całej kampanii, tylko Story 1. Ogólnie z 1h z fabułką bez dodatkowych misji. Kolejne są bardziej rozbudowane, pewnie więcej możliwości to i czas może się wydłużać. Gra nie oferuje możliwości zapisu, więc w jednej partti trzeba zaliczyć całe Story.
xan
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2016, 20:44
Been thanked: 1 time

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: xan »

To szybko. Ja w 45 minut robiłem pojedynczy scenariusz. Za story się jeszcze nie brałem bo liczyłem że trzeba 3h+ ale skoro jest szybciej to muszę to jak najszybciej nadrobić. :)
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: Ardel12 »

xan pisze: 14 kwie 2018, 20:31 To szybko. Ja w 45 minut robiłem pojedynczy scenariusz. Za story się jeszcze nie brałem bo liczyłem że trzeba 3h+ ale skoro jest szybciej to muszę to jak najszybciej nadrobić. :)
Story nie daje ci tyle czasu :) Przynajmniej to pierwsze mocno ogranicza czasowo, więc zadania robi się jak najszybciej, nie można zapominać o lvl. W dwie osoby musi być podział na tanka i healea bo inaczej boss cię zjada bez zagryzki :)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: AkitaInu »

Ardel12 pisze: 15 kwie 2018, 22:00
xan pisze: 14 kwie 2018, 20:31 To szybko. Ja w 45 minut robiłem pojedynczy scenariusz. Za story się jeszcze nie brałem bo liczyłem że trzeba 3h+ ale skoro jest szybciej to muszę to jak najszybciej nadrobić. :)
Story nie daje ci tyle czasu :) Przynajmniej to pierwsze mocno ogranicza czasowo, więc zadania robi się jak najszybciej, nie można zapominać o lvl. W dwie osoby musi być podział na tanka i healea bo inaczej boss cię zjada bez zagryzki :)
Skoro musi być tank i healer to troche słabo, nie można wygrać z bosem innymi postaciami ? :)

Ok, mam pytanie, czy matematyka nie zabija klimatu? Bo jakby nie było to jest adventure game z masą matematyki ;)
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: Ardel12 »

AkitaInu pisze: 25 kwie 2018, 09:07
Ardel12 pisze: 15 kwie 2018, 22:00
xan pisze: 14 kwie 2018, 20:31 To szybko. Ja w 45 minut robiłem pojedynczy scenariusz. Za story się jeszcze nie brałem bo liczyłem że trzeba 3h+ ale skoro jest szybciej to muszę to jak najszybciej nadrobić. :)
Story nie daje ci tyle czasu :) Przynajmniej to pierwsze mocno ogranicza czasowo, więc zadania robi się jak najszybciej, nie można zapominać o lvl. W dwie osoby musi być podział na tanka i healea bo inaczej boss cię zjada bez zagryzki :)
Skoro musi być tank i healer to troche słabo, nie można wygrać z bosem innymi postaciami ? :)

Ok, mam pytanie, czy matematyka nie zabija klimatu? Bo jakby nie było to jest adventure game z masą matematyki ;)
Problem jest taki, że ataki idą tylko ortogonalnie, a mając jedną akcję ruchu, którą musimy zakończyć by wykonać inną, zawsze wystawiamy się na atak przeciwnika. Grając w dwie osoby, jedna jest skazana na atakowanie i otrzymywanie obrażeń i żeby to robić najskuteczniej, ktoś inny musi ją leczyć.
Czy dałoby się wygrać innymi postaciami..hmm ciężkie pytanie. Wydaje mi się, że na dalszych lvl, gdy wybierzemy odpowiednie skille, to jesteśmy w stanie wykonać postać ciekawszą od zwykłego tanka/healera.

Nie zgodzę się z tą masą matematyki. W sumie jedyne co trzeba policzyć to ilość obrażeń otrzymywanych swoich i przeciwnika vs liczba życia, którą przywracamy. Gra jest taktyczna, trzeba rozplanować ruchy postaciami, przemyśleć dostępne opcje przeciwnika. IMHO to samo czeka Cię np w Gloomhaven.
Cytryn
Posty: 41
Rejestracja: 09 sie 2013, 20:55
Been thanked: 1 time

Re: [KS] The City Of Kings

Post autor: Cytryn »

Jako że pojawił się reprint na ks z wersją deluxe figurkami itp. To muszę zadać jedno podstawowe pytanie: Czy warto ? Bo sama gra tania nie jest a z dodatkami to już w ogóle wychodzi sporo. Ranking bgg 8.4 obiecuje sporo ale I tak boję się naciąć. Jak z regrywalnością ? Każda przygoda jest inna czy rozgrywa się te same scenariusze w kółko innymi postaciami z innymi wrogami itp ?
ODPOWIEDZ