Brass: Birmingham (Gavan Brown, Matt Tolman, Martin Wallace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4624
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1023 times
Been thanked: 1932 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: warlock »

Glina? Mówisz o żelazie czy węglu? ;)

Sam mam kilka spostrzeżeń co do zasad:

1. Przeczytałem póki co instrukcję z pdfu online i czy mi się wydaje czy Roxley zapomniało napisać jak wygląda setup dla początku fazy kolei? Gdzie jest informacja, że gracze rozpoczynają fazę kolei z 8 kartami i nie kładzie się tej jednej zakrytej karty na indywidualnym discardzie?

2. Nie wiem, czy Roxley nie namotało trochę w przeredagowywaniu instrukcji ;). Zapomnijcie na chwilę, że potraficie grać w Brassa. Macie taki zapis:
"Two locations are considered “connected” to each other if you can trace a route of Link tiles (owned by any player) from one location to the other"
Niżej jest sekcja Consuming Coal:
"To consume coal, a rail Link or Industry tile must be connected to a source of coal (after it is placed)."
Coal must be consumed from: 1 The closest (fewest Link tiles distant) connected unflipped Coal Mine (owned by any player)."
Gdzie z tych zapisów wynika, że kopalnia węgla z tego samego miasta, co budowany przemysł jest z nim połączona?

3. Widzę błąd graficzny na kaflu browaru 4 poziomu. Po co tam symbol jednego piwka, skoro tego przemysłu nie można wybudować podczas fazy kanałów? Trochę głupio, że tyle nad tym pracowali i nie zobaczyli rzeczy, którą dostrzegłem bez posiadania gry w domu ;x.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Brass: Birmingham

Post autor: WRS »

warlock pisze: 28 sie 2018, 22:063. Widzę błąd graficzny na kaflu browaru 4 poziomu. Po co tam symbol jednego piwka, skoro tego przemysłu nie można wybudować podczas fazy kanałów? Trochę głupio, że tyle nad tym pracowali i nie zobaczyli rzeczy, którą dostrzegłem bez posiadania gry w domu ;x.
Śmieszne fakticznie...
ale czy składałeś jakiś większy tekst? Jak się tekst przegląda dziesiątki, a czasem setki razy dla różnych poprawek to mózg zwyczajnie ignoruje to co widzi... podrzuca świadomości jakieś stopklatki z przeszłości...
dlatego po autorze, redaktorze jest jeszcze korektor
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Wolf »

Gatherey pisze: 28 sie 2018, 21:311. Czy zdarzało się komuś "przestój" na węglu? Mieliśmy pełny rynek i ciężko było cokolwiek w tej kwestii zmienić.
W erze kanałów będzie schodzić mniej węgla, bo nie potrzeba go do budowy połączeń, ale w erze kolei znacząco przyspieszy.
Gatherey pisze: 28 sie 2018, 21:31 2. Czy brak wystarczającej ilości gliny to norma? Chciałem w pewnym momencie postawić lv2 kopalni i zamiast 4 kostek w puli była 1 :D (no chyba, że nie doczytałem w instrukcji, że jak brak w zasobach to biorę z marketu?).
To nie jest norma, jeżeli rozumie się już zależności w grze. Stawianie huty żelaza (nie... to nie jest kopalnia gliny :roll:) nie ma sensu jeżeli jest taki nadmiar żelaza w grze, że go nie ma w puli. Cała zaleta huty to szybkie spieniężenie żelaza na rynek i odwrócenie tego kafelka od razu, więc jak żelaza nie brakuje, to opłacalność budowy huty drastycznie spada.
Gatherey pisze: 28 sie 2018, 21:31 EDIT: I jezcze pytanko o doprecyzowanie zasad:
Przy użyciu gliny mam do wyboru 2 opcje:
a) wzięcie z jakiegoś wykrytego kafelka
b) kupienie z marketu.

Czy z marketu można kupić tylko w przypadku, gdy wszystkie kopalnie są flipnięte? Analogiczne pytanie - czy mogę kupić węgiel z marketu zamiast używania go z kopalni przeciwnika?
W wypadku żelaza zawsze bierzesz najpierw z planszy, a jeżeli na planszy nie ma to z rynku (bo nie trzeba być połączonym). W wypadku węgla musisz mieć połączenie, więc jeżeli masz połączenie do węgla z planszy to bierzesz z planszy, a jeżeli nie masz to bierzesz z rynku (zakładając że masz połączenie z rynkiem).
warlock pisze: 28 sie 2018, 22:061. Przeczytałem póki co instrukcję z pdfu online i czy mi się wydaje czy Roxley zapomniało napisać jak wygląda setup dla początku fazy kolei? Gdzie jest informacja, że gracze rozpoczynają fazę kolei z 8 kartami i nie kładzie się tej jednej zakrytej karty na indywidualnym discardzie?
Akurat to o discardzie nie wymaga dopisania, bo to część setupu gry, więc dlaczego miałbyś go powtarzać w drugiej erze (o tym, że nie bierzesz gotówki też nie napisali itd.). Natomiast chyba faktycznie zabrakło informacji, że należy dobrać 8 kart (powinno być dodane do informacji o tym, żeby potasować karty po erze kanałów).
warlock pisze: 28 sie 2018, 22:062. Nie wiem, czy Roxley nie namotało trochę w przeredagowywaniu instrukcji ;). Zapomnijcie na chwilę, że potraficie grać w Brassa. Macie taki zapis:
"Two locations are considered “connected” to each other if you can trace a route of Link tiles (owned by any player) from one location to the other"
Niżej jest sekcja Consuming Coal:
"To consume coal, a rail Link or Industry tile must be connected to a source of coal (after it is placed)."
Coal must be consumed from: 1 The closest (fewest Link tiles distant) connected unflipped Coal Mine (owned by any player)."
Gdzie z tych zapisów wynika, że kopalnia węgla z tego samego miasta, co budowany przemysł jest z nim połączona?
Pierwszy cytowany fragment dotyczy połączonych lokacji, więc akurat, że nie piszą tam o obrębie jednej lokacji to nawet nie dziwi. Natomiast brakuje informacji co to znaczy, że przemysł jest połączony i tutaj powinno być doprecyzowane, że: znajduje się połączonych lokacjach lub w obrębie tej samej lokacji.
warlock pisze: 28 sie 2018, 22:063. Widzę błąd graficzny na kaflu browaru 4 poziomu. Po co tam symbol jednego piwka, skoro tego przemysłu nie można wybudować podczas fazy kanałów? Trochę głupio, że tyle nad tym pracowali i nie zobaczyli rzeczy, którą dostrzegłem bez posiadania gry w domu ;x.
Zgadza się, ale nic to nie zmienia.
hancza123
Posty: 3656
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 50 times
Been thanked: 150 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: hancza123 »

Wczoraj zagrałem pierwszy raz w Birmingham, w Lancashire grałem wiele razy.

Krótko powiem że "stary" Brass ma elegancką mechanikę, a nowy jest nieco udziwniony, nieco przekombinowany podobnie jak wiele nowych eurosów. Zazwyczaj uznaję to za minus ale niekoniecznie w tym przypadku.

Nowym graczom polecał bym zaczynać od starego klasycznego Brassa. Z kolei graczom którzy nagrali się już w Lancashire i chcą czegoś więcej to jak najbardziej polecam Birmingham. Ogromną zaletą gry jest ten losowy set-up rynków który powinien zapewnić większą regrywalność. Pozostałe różnice nie mają dla mnie tak dużego znaczenia. Ja obecnie jestem zainteresowany aby grać tylko w Birmingham. Stary Brass wydaje mi się nieco schematyczny, wiem jak należy zacząć i jak potem grać. Birmingham muszę się jeszcze uczyć.
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Wolf »

Nowy ma większy poziom skomplikowania (chociaż nie aż tak bardzo), ale co do udziwnienia to raczej wygładza ostre krawędzie ze starej wersji.

Co również ważne, otwiera więcej opcji. Może to wpływać na paraliż decyzyjny jak ktoś poznaje grę, ale z drugiej strony sprawia, że czujemy większe możliwości, pod tym względem stary Brass jest bardzo sztywny i bywa frustrujący dla nowych graczy. Dlatego większa ilość opcji w Birmingham jest pozytywna zarówno dla starych jak i nowych graczy. Nowa wersja daje efekt "wow" podczas gdy stara ma potencjał do odstraszenia początkujących. Z tego powodu większy poziom skomplikowania nie powinien być problemem, bo różnica nie jest aż taka duża, a większa paleta możliwości zachęca do jej poznawania.
hancza123
Posty: 3656
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 50 times
Been thanked: 150 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: hancza123 »

Przychodzi myśl: kupić!!! Ale podobno polska wersja ma wyjść? Ktoś zna szczegóły kto ma to wydać i kiedy? I pytanie czy tylko Lancashire czy również Birmingham?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6125
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 641 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Brass: Birmingham

Post autor: pan_satyros »

hancza123 pisze: 29 sie 2018, 10:48 Przychodzi myśl: kupić!!! Ale podobno polska wersja ma wyjść? Ktoś zna szczegóły kto ma to wydać i kiedy? I pytanie czy tylko Lancashire czy również Birmingham?
Phalanx, 2019, oba.
Awatar użytkownika
Sebs
Posty: 179
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:36
Lokalizacja: Mielec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Sebs »

Rozumiem ze spolszczenie obejmie glownie instrukcje a sama gra jest nizalezna jezykowo?
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Brass: Birmingham

Post autor: WRS »

Dokładnie tak.
Tylko zasady wymagają tłumaczenia.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6125
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 641 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Brass: Birmingham

Post autor: pan_satyros »

Sebs pisze: 29 sie 2018, 14:18 Rozumiem ze spolszczenie obejmie glownie instrukcje a sama gra jest nizalezna jezykowo?
Zgadza się.

btw. Info odnośnie wersji retail:

"To reduce probability of board warping, the retail edition will have thicker player boards matching the deluxe edition. This was intended to be a deluxe edition exclusive, so instead we added a few deluxe edition items that were not promised during the campaign, including a fully designed acrylic tray with lid for the Iron Clays, as well as 8 additional 1s included with the game. "

Będzie miała takie same, pogrubiane plansze gracza jak deluxe. Zatem różnice to:
- brak złotego napisu
- mniejsze pudełko
- brak plastikowej wypraski
- brak żetonów pokerowych
- żetony ze zwykłej tektury zamiast "black core"
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4624
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1023 times
Been thanked: 1932 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: warlock »

Szczerze mówiąc retailowe wersje Brassa to rewelacyjny deal :).
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2789
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 349 times
Been thanked: 628 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: bogas »

Nie śledziłem komentarzy i wszystkich aktualizacji podczas kamapnii na KS, więc może się mylę, ale jakaś lipa z planszami (główną i graczy) jest. Miał być "linen finish", a jest zwyczajnie i gładko. Wypraska spoko, żetony rewelacyjne, karty miodzio (tu jest linen finish, podobnie jak i na pudełku), ale te plansze od początku mnie zastanawiały.
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Palmer »

Była jakaś aktualizacja wg której gładka wygrała z linen finish w teście odbijania światła.
kinoji
Posty: 39
Rejestracja: 23 lut 2016, 18:17
Has thanked: 2 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: kinoji »

Tak a propos planszy - moja po pierwszej partii jest mocno poodznaczana od żetonów z wersji deluxe. W okolicy beczek, na których kładzie się pieniądze porobiły się białe smugi, które najlepiej widać pod światło. Szczegół, ale drażni.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4624
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1023 times
Been thanked: 1932 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: warlock »

Miał być "linen finish", a jest zwyczajnie i gładko.
Jak Roxley obejrzało linen finish na planszy podczas ostatecznej akceptacji gry przed masową produkcją to stwierdzili, że odbija światło w nieakceptowalny sposób i szybko zostawia białe ślady na zgięciach, przez co natychmiast zaczęli szukać alternatywnych rozwiązań (skończyło się na matowych gładkich planszach). Stąd wynikało duże opóźnienie kickstartera ;).
Ostatnio zmieniony 29 sie 2018, 15:04 przez warlock, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2789
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 349 times
Been thanked: 628 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: bogas »

Palmer pisze: 29 sie 2018, 14:55 Była jakaś aktualizacja wg której gładka wygrała z linen finish w teście odbijania światła.
No i wszystko jasne :)
Co do wykonania to jeszcze mała uwaga. Generalnie nie lubię koszulkować kart i unikam tego jak mogę, ale tutaj niestety chyba nie ma wyjścia. Karty mają czarne brzegi, co jak wiadomo, przy użytkowaniu objawia się widocznymi przetarciami na brzegach. Generalnie to nie jest jeszcze dla mnie problemem, ale pod warunkiem, że wszystkie karty używane są jednakowo. Tutaj niestety w grze na 2 i 3 graczy, część kart ląduje w pudełku, co przy częstszym graniu w niepełnym składzie "wyróżni" część kart.
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3408
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1149 times
Been thanked: 625 times
Kontakt:

Re: Brass: Birmingham

Post autor: piton »

bogas pisze: Co do wykonania to jeszcze mała uwaga. Generalnie nie lubię koszulkować kart i unikam tego jak mogę, ale tutaj niestety chyba nie ma wyjścia. Karty mają czarne brzegi, co jak wiadomo, przy użytkowaniu objawia się widocznymi przetarciami na brzegach. Generalnie to nie jest jeszcze dla mnie problemem, ale pod warunkiem, że wszystkie karty używane są jednakowo. Tutaj niestety w grze na 2 i 3 graczy, część kart ląduje w pudełku, co przy częstszym graniu w niepełnym składzie "wyróżni" część kart.
Słuszna uwaga! dlatego obowiązkowo koszulkowałem.
Użyłem Ultra Pro 'Matte' (tył mają nieco "przydymiony"). Pasują idealnie, karty są sztywne i dobrze chronione. Zakoszulkowane mieszczą się spokojnie w wyprasce. Polecam takie rozwiązanie.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4624
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1023 times
Been thanked: 1932 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: warlock »

Piton, tak technicznie rzecz ujmując to front jest przydymiony ;). Mat ma redukować refleksy na awersie karty ;). Ale ja tez zawsze używałem ich odwrotnie (matową stroną z hologramem "na zewnątrz"). To jest o tyle spoko rozwiązanie, że karty nie są śliskie w stosie i się nie rozjeżdżają.
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3408
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1149 times
Been thanked: 625 times
Kontakt:

Re: Brass: Birmingham

Post autor: piton »

warlock pisze: 29 sie 2018, 15:26 Piton, tak technicznie rzecz ujmując to front jest przydymiony ;). Mat ma redukować refleksy na awersie karty ;). Ale ja tez zawsze używałem ich odwrotnie (matową stroną z hologramem "na zewnątrz"). To jest o tyle spoko rozwiązanie, że karty nie są śliskie w stosie i się nie rozjeżdżają.
sypię głowę przydymionym popiołem ;) masz całkowitą rację, poza tym używam ich dokładnie jak napisałeś i już mi się ... stąd moje wynurzenie :D
W każdym razie stos kart się nie rozjeżdża i bardzo fajnie się tasuje karty, dlatego polecam ten konkretny typ.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4624
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1023 times
Been thanked: 1932 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: warlock »

Dobra, generalnie zachwytów w sieci jest mnóstwo, więc ponarzekam trochę po otwarciu pudła wersji kickstarterowej ;):

- metalowe monety ze starej wersji deluxe podobają mi się o wiele bardziej niż Iron Clays, nie do końca czaję fenomen żetonów pokerowych w grach ekonomicznych ;). Duże to, mało klimatyczne i wcale nie jakieś genialne w dotyku.
- wypraska to ponury żart jeśli chodzi o o grubość ;). To wypełnienie tekturowe od spodu to konieczność. Ale gorsza jest jak dla mnie funkcjonalność. Najbardziej upierdliwą rzeczą w Brassie była każdorazowa segregacja żetonów w odpowiednie stosy. Wersja deluxe od EGG miała rynienki na żetony pozwalające zachować porządek i fajną plastikową przykrywkę. Tutaj nie ma absolutnie nic takiego, co trochę smuci, bo setup to jeden wielki burdel. Ekipa z Roxley mogłaby naprawdę więcej czasu poświęcić na design wypraski, niż Iron Claysów, bo ta pozostawia wiele do życzenia (pod każdym względem).
- planszetki są grube, ale boki nie są w żaden sposób wykończone, przez co tektura w dłuższym czasie będzie się na 100% rozwarstwiać (już od nowości mam delikatne defekty)
- na planszetkach graczy mogliby dać małą cyferkę wskazującą ile żetonów powinno być na każdym poziomie (to drobnostka, ale fanowskie maty to miały i to pomagało w setupie)
- plansza JEST ciemna, powiedziałbym nawet, że jest bardzo ciemna. Podobnie jak żetony graczy - w zestawieniu ze starą wersją mają mocno przytłumione kolory. Nie mam pojęcia, jak to się będzie zachowywać w trakcie rozgrywki. Podejrzewam, że to kwestia przyzwyczajenia, ale skoro plansza jest ciemna i przytłumiona, do żetony mogłyby być bardziej nasycone.
- karty miast i przemysłów są naprawdę ciemne, w sumie trochę wszystkie zlewają się ze sobą, szczególnie gdy doda się do tego refleks koszulki
- wolałbym, żeby nazwy miast z boku karty szły "od dołu do góry" i były umieszczone... cóż, bokiem (jak w starej wersji), a nie
W
T
E
N
S
P
O
S
Ó
B

bo fatalnie się to czyta ;).

Jak będę w domu w ciągu dnia (z dobrym światłem) to postaram się cyknąć parę fotek porównawczych starego Brassa i Birmingham (wiem, że to nie Lancashire, ale zawsze) ;).
buhaj
Posty: 1043
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 857 times
Been thanked: 511 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: buhaj »

Gra jest bardzo ładna.Zgadzam się co do planszetek, że mogły by być zaokrąglone. Jesli chodzi o planszę - to dla mnie jest świetna. Imo nic nie jest za ciemne, tylko takie jak być powinno. No ale każdy ma swoje preferencje. Natomiast bardzo pochwalam wygląd kart i napisy na nich. Własnie to, ze sa z boku jest rewelacyjne. Tak powinno byc. Nadaje to olbrzymiej funkcjonalności tali trzymanej w ręku. Podsumowując sam wygląd gry: jest kilka minusików ale całosciowo ogromny plus
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4624
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1023 times
Been thanked: 1932 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: warlock »

Nie chodzi o to, że napis jest z boku - w starej wersji też był z boku. Chodzi o to, że czytanie liter w taki sposób, jaki wskazałem jest całkowicie nienaturalne.
buhaj
Posty: 1043
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 857 times
Been thanked: 511 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: buhaj »

Dla mnie jest to super i nie mam z tym problemu. Ale rozumiem, ze komus sie to może nie podobać.
buhaj
Posty: 1043
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 857 times
Been thanked: 511 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: buhaj »

Osobiście uważam, że nowe Brassy miażdżą starą wersję. I tak powinno być :) .
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Wolf »

warlock pisze: 29 sie 2018, 21:58- metalowe monety ze starej wersji deluxe podobają mi się o wiele bardziej niż Iron Clays, nie do końca czaję fenomen żetonów pokerowych w grach ekonomicznych ;). Duże to, mało klimatyczne i wcale nie jakieś genialne w dotyku.
Kompletnie nie kumam tego, sztony pokerowe są genialne, szczególnie do Brassa, rzut okiem na stos wydatków i mamy podliczoną kolejność, a w dotyku bajka.
warlock pisze: 29 sie 2018, 21:58- plansza JEST ciemna, powiedziałbym nawet, że jest bardzo ciemna. Podobnie jak żetony graczy - w zestawieniu ze starą wersją mają mocno przytłumione kolory. Nie mam pojęcia, jak to się będzie zachowywać w trakcie rozgrywki. Podejrzewam, że to kwestia przyzwyczajenia, ale skoro plansza jest ciemna i przytłumiona, do żetony mogłyby być bardziej nasycone.
Jak za ciemna to jest jeszcze wersja dzienna. Grałem na obu i żadnego problemu nie było, z żetonami graczy również.
warlock pisze: 29 sie 2018, 21:58- karty miast i przemysłów są naprawdę ciemne, w sumie trochę wszystkie zlewają się ze sobą, szczególnie gdy doda się do tego refleks koszulki
Są ciemne, ale żadnego problemu w związku z tym nie uświadczyłem podczas rozgrywki.
warlock pisze: 29 sie 2018, 21:58- wolałbym, żeby nazwy miast z boku karty szły "od dołu do góry" i były umieszczone... cóż, bokiem (jak w starej wersji)
Wg mnie w nowej jest właśnie lepiej, podobnie znacznie bardziej podoba mi się rozwiązanie kolorystyczne zamiast mapki.
ODPOWIEDZ