Zombicide: Green Horde (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
5zyderca
Posty: 94
Rejestracja: 07 mar 2006, 09:04
Lokalizacja: Trójmiasto & Olsztyn

Re: [KS] Zombicide Green Horde

Post autor: 5zyderca »

hachi35 pisze:
ajvven pisze:Jako posiadacz Zombicide Black Plague mogę potwierdzić, że zmiany są czysto kosmetyczne.

Dla mnie jedyna zaleta z posiadania zestawu Green Horde to jeszcze więcej Zombie i ekwipunku połączone wszystko do jednego decka :).

Robi się naprawdę różnorodnie - razem z Wulfsburgiem i innymi dodatkami.

Sorki jestem zielony zombicide bp zamówione z portalu czekam:) powiedzcie czy zbp i zgh można ze sobą łączyć? wtasować wszystkie karty bohaterów itd ? czy tylko część elementów można wykorzystać ?

ps w ile osób najczęściej gracie ? moim zdaniem minus zombicide jest że tyle osób (lub kontrolowanych postaci) musi być żeby zagrać nie można w mniej (kijowo się kontroluje kilka postaci na raz..).. z góry thx aha proszę jeszcze o opinię Ci co ograli czy horda lepsza od plagi??>:) pozdro
No nie wiem czy zmiany są czysto kosmetyczne.
a) Zombiaki są bardziej mordercze (Szwendacz zadaje dwa obrażenia, Grubas aż trzy, co wystarcza do zabicia Aktora; wcześniej było odpowiednio 1 i 2).
b) Koniecznie należy korzystać z trebusza, który szybko podnosi poziom doświadczenia części postaci (zazwyczaj 1 czy 2), co sprawia, że na planszy szybko rośnie liczba przeciwników.
c) Mechanizm hordy też potrafi "rozbawić".

Gram solo i nie mam kłopotu z kontrolowaniem szóstki Aktorów.
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: [KS] Zombicide Green Horde

Post autor: Morgon »

No ale zmiany są na plus czy na minus? Na BGG oceny niby lepsze niż przy BP ale już gdzieś czytałem, że konieczność korzystania z trebusza niekoniecznie jest fajna.
Mógłby porównać ktoś kto grał w obie gry?
wladekbud
Posty: 101
Rejestracja: 24 mar 2011, 11:38

Re: [KS] Zombicide Green Horde

Post autor: wladekbud »

Trebusz przydaje się generalnie w trzech sytuacjach.
1) do redukowania hordy przed jej wejściem na planszę,
2) do jak najszybszego wybicia nekromanty,
3) do ubicia Plugastwa, gdy nie mamy jeszcze żadnej pozwalającej na to broni.

Do normalnych walk, dostajemy tyle wypasionego sprzętu (a w misjach gdzie można zdobyć dużo Valut Items, to już w ogóle), że szkoda ruchów na stanie przy trebuszu. Niestety, faktycznie do tej pory, chcąc nie chcąc, ktoś lądował co chwilę przy trebuszu (i to zmieniają się co jakiś czas, żeby zbytnio nie odskoczyć z doświadczeniem). Powoduje to więc trochę dziwny efekt walki wokół trebusza, z wypadami grup w celu realizacji zadań.

Poza tym, w porównaniu do BP, fajnym urozmaiceniem są kanały z wodą, zmieniające ruch zarówno Bohaterów jak i Orków. Najbardziej wkurzające (a przy mechanizmie powodującym konieczność dostawiania dodatkowych Orków przy różnych możliwych trasach ruchu) są tereny zielone, porozdzielane czasem żywopłotami. Grając wg instrukcji, wygląda to tak, jakby Orki wbiegały w krzaki tylko po to by się rozmnażać (przy pechowym ustawieniu Bohaterów - źródeł hałasu, z jednego Biegacza może nagle zrobić się pokaźne stadko). Idiotyzm, i sporo ludzi na BGG (ja również ) optuje za "home rules" powodującym po prostu losowo-kostkowy wybór trasy dla nieparzystej postaci, bez dokładania dodatkowych. We wszystkich poprzednich edycjach Zombicide (od sezonu 1) ten efekt był ledwo odczuwalny, teraz, przy niektórych planszach rozkłada grę.

Ale dzięki różnym obrażeniom od różnych typów potworów, ciekawszemu wyposażeniu, dodatkowym elementom planszy (woda, żywopłoty) uważam GH za krok do przodu. Może nie aż taki, żeby sprzedawać BP i kupować GH, ale dla osób mających wybór, albo po prostu lubiących Zombicide, polecam.
longmen76
Posty: 658
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 53 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: [KS] Zombicide Green Horde

Post autor: longmen76 »

5zyderca pisze:
hachi35 pisze:
ajvven pisze: b) Koniecznie należy korzystać z trebusza, który szybko podnosi poziom doświadczenia części postaci (zazwyczaj 1 czy 2), co sprawia, że na planszy szybko rośnie liczba przeciwników.
Rozwalanie zombiaków za pomocą trebusza podnosi poziom doświadczenia? Strzelanie z trebusza nie jest walką i myślałem, że nie daje XP.

edit:
Zerknąłem na BGG i faktycznie dają XP. To już wiem dlaczego nam tak łatwo szło.
Cytryn
Posty: 41
Rejestracja: 09 sie 2013, 20:55
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Zombicide Green Horde

Post autor: Cytryn »

Nie zauważyłem żeby trebusz był aż tak przepakowany jak go opisujecie, należy pamietać że zasięg jego strzału to 2+ czyli jak zombie dochodzą nas już blisko to i trebusz nam nic nie pomoże I trzeba zwiewać. Rozegrałem na razie 3 pierwsze scenariusze i zazwyczaj kończyło się to szybkim porzuceniem trebusza i ewakuacją do zdobywania celów. Mocniejszy jest chyba scroll "lava burst" który przy szczęśliwych rzutach pozwola nam wywołać smoczy ogień na kratce obok ale wymaga czerwonego poziomu doświadczenia.

Jest to moja pierwsza gra z serii zombicide I jestem bardzo zadowolony z wsparcia jej na ks. Gra mimo losowości oddaje klimat szybkiej potyczki z zombie z przyjemnym i szybkim rozwojej postaci. Dodatkowo pozwala często na heroiczne sytuacje gdzie jedna postać poświęca się dla dobra ogółu albo heroiczna szarża pozwala się przebić przez fale zombie. Już nie mogę się doczekać morza dodatkowych herosów z SG.
longmen76
Posty: 658
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 53 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: [KS] Zombicide Green Horde

Post autor: longmen76 »

My grając w zależności od scenariusza wysyłamy do trebusza od 2 do 3 bohaterów. Pozostała trójka realizuje zadania scenariusza odciągając zombiaków hałasem w odpowiednich momentach. Dodatkowo wysyłamy krasnoluda który ma skilla odepchnięcie i wypycha zombiaków które włażą na pole z trebuszem - dbamy tylko, żeby nie wpadli runner'zy co mają dwa punkty ruchu. Z uwagi właśnie na trebusz uważam, że gra się wyśmienicie sprawdza na 2-3 osoby, bo każdy ma postać w terenie i przy trebuszu.
TomaszB
Posty: 20
Rejestracja: 05 sty 2017, 12:26

Re: [KS] Zombicide Green Horde

Post autor: TomaszB »

Cześć.

Pytanie dla tych, którzy już dostali dodatki - jaka firma kurierska dostarcza paczki z drugiej fali w Polsce i czy otrzymaliście od niej powiadomienie (oprócz tego z OCS)?
Awatar użytkownika
xavier5
Posty: 104
Rejestracja: 08 lut 2014, 22:52
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Zombicide Green Horde

Post autor: xavier5 »

O to ja mam to samo pytanie :D Bo u mnie pierwsza próba się nie powiodła, nie zadzwonili do mnie i nie wiem jaką firmę ścigać :P Mam maila z trackingiem z gamequest ale ni jak nie mogę po tym dojść do trackingu kuriera lokalnego
TomaszB
Posty: 20
Rejestracja: 05 sty 2017, 12:26

Re: [KS] Zombicide Green Horde

Post autor: TomaszB »

xavier5 pisze: 17 cze 2018, 22:27 O to ja mam to samo pytanie :D Bo u mnie pierwsza próba się nie powiodła, nie zadzwonili do mnie i nie wiem jaką firmę ścigać :P Mam maila z trackingiem z gamequest ale ni jak nie mogę po tym dojść do trackingu kuriera lokalnego
Jako, że już dostałem paczkę, odpowiem sam sobie (i Tobie) - u mnie był to kurier DPD.
Agelee
Posty: 4
Rejestracja: 20 sty 2018, 18:26

Re: [KS] Zombicide Green Horde

Post autor: Agelee »

U mnie to samo. Status: Undelivery.
Napisałam do OCS, DPD i CMON. Zobaczymy czy coś to da.
Podobno numer telefonu jest na paczce, ale, że nie ma go na liście przewozowym to kurier nie dzwoni :/ brak tracking number z DPD. Możliwe, że wiele paczek wróci do Anglii.
Budyka
Posty: 154
Rejestracja: 19 lis 2014, 11:54
Lokalizacja: Ostróda/Kraków

Re: [KS] Zombicide Green Horde

Post autor: Budyka »

Wreszcie udało mi się zebrać do pierwszej rozgrywki (póki co solo) i muszę powiedzieć, że podoba mi się ten wariant bardziej niż Czarna Plaga. Póki co przede wszystkim jest nieco trudniej, a to pozytyw, bo przy tamtej grze wydawało mi się, że idzie zbyt łatwo (przynajmniej przy początkowych scenariuszach). Tu padło mi w "zerowym" 3/6 bohaterów, ale dzielnie grałam do końca :P Bo rozumiem, że w scenariuszu "0", jeśli ktokolwiek padnie, to już jest po ptokach? Czy chodzi o to, żeby do wyjścia dotarli wszyscy, którzy żyją na moment usunięcia spawn pointu?
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1358
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 271 times
Kontakt:

Re: [KS] Zombicide Green Horde

Post autor: Portal Games »

Portal Games ma przyjemność ogłosić, że wyda Zombicide: Zielona Horda w języku polskim, oraz dodatek Kompanii i Wrogowie, a także dodatek autorski Adriana Smitha!

Zombicide: Zielona Horda

Obrazek

Następca Czarnej Plagi nadchodzi! Zombicide: Zielona Horda to brutalna rozgrywka w świecie średniowiecznego fantasy, które tym razem pełne jest zainfekowanych orków i goblinów. Zielone zagrożenie jest nie tylko silniejsze, ale też potrafi gromadzić się w masywną hordę! Zombicide: Zielona Horda to kooperacyjna gra o przetrwaniu do sześciu graczy w świecie pełnym nieumarłych przeciwników!

---

Zombicide: Zielona Horda – Kompani i Wrogowie

Obrazek

Dobrze jest mieć kompana w czasie apokalipsy, nawet jeśli nie jest człowiekiem!

Zombicide: Zielona Horda – Kompani i Wrogowie to rozszerzenie, które wprowadza mnóstwo nowych komponentów do gier z serii Czarnej Plagi. Zawiera czterech nowych Ocalałych wraz z ich kartami postaci i nowymi kartami ekwipunku. Oprócz tego podąża za nimi sześć nowych Chowańców, które można zdobyć w trakcie rozgrywki. Przydadzą się do walki z nowymi rodzajami zombie i abominacji! Dodatek zawiera także nową kampanię podzieloną na 10 scenariuszy, wykorzystującą nowe, obustronne kafle terenu.

---

Zombicide: Zielona Horda – Adrian Smith 2

Obrazek

Zestaw trzech figurek do Zombicide: Zielona Horda zaprojektowanych przez Adriana Smitha. Zawiera nekromantę Władcę Czaszek oraz jego dwóch pomagierów, ogry-abominacje Doom i Gloom.

---

Więcej naszych planów wydawniczych na 2019 rok znajdziecie tutaj: https://portalgames.pl/pl/plany-wydawni ... -2019-rok/
Darkstorm
Posty: 848
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 129 times
Been thanked: 197 times

Re: Zombicide: Green Horde (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: Darkstorm »

1. Czy Horda to jest dodatek wymagający posiadania Plagi, czy też jest to samodzielna pozycja?
2. Czy Horda jest kompatybilna z Plagą? Można mieszać przedmioty/postacie?
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Zombicide: Green Horde (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: Banan2 »

Darkstorm pisze: 30 sty 2019, 09:14 1. Czy Horda to jest dodatek wymagający posiadania Plagi, czy też jest to samodzielna pozycja?
To jest samodzielna pozycja.
Darkstorm pisze: 30 sty 2019, 09:142. Czy Horda jest kompatybilna z Plagą? Można mieszać przedmioty/postacie?
W pewnym zakresie jest kompatybilna. Postacie można mieszać. Przedmioty to nie wiem.
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1510
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 82 times
Been thanked: 173 times

Re: Zombicide: Green Horde (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: Goldberg »

Z instrukcji do ZGH:

Zombicide: Black Plague is another core box for the
fantasy era. Black Plague and Green Horde are set in the
same universe and timeline, and are fully compatible
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
MrAtrion
Posty: 651
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 43 times

Re: Zombicide: Green Horde (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: MrAtrion »

Chyba mieszanie tych dwóch byłoby zbyt wielkim overkill po stronie zombie. Za dużo grzybków w barszczu.
DEyON
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2018, 17:10
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide: Green Horde (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: DEyON »

A kiedy No Rest for the Wicked z przepięknym smokiem i duchami :(
Darkstorm
Posty: 848
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 129 times
Been thanked: 197 times

Re: Zombicide: Green Horde (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: Darkstorm »

Dziękuję za odpowiedzi.
stan_n1
Posty: 1
Rejestracja: 24 lis 2016, 16:59
Lokalizacja: Starachowice

Re: Zombicide: Green Horde (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: stan_n1 »

DEyON pisze: 30 sty 2019, 11:51 A kiedy No Rest for the Wicked z przepięknym smokiem i duchami :(
dołączam się + jaka jest szansa na wydanie ‚horde box’ PL ?
stan li
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Zombicide: Green Horde (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: czeczot »

Na Horde box żadna bo to ekskluziw z ks
A do pytania o drugi dodatek tez się dołączam
Ostatnio zmieniony 30 sty 2019, 14:53 przez czeczot, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1510
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 82 times
Been thanked: 173 times

Re: Zombicide: Green Horde (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: Goldberg »

MrAtrion pisze: 30 sty 2019, 11:47 Chyba mieszanie tych dwóch byłoby zbyt wielkim overkill po stronie zombie. Za dużo grzybków w barszczu.
Niekoniecznie. Na BGG masz plik ktory pokazuje jakie kary wyjac z tego i tego decku, aby sie fajnie bawic.
Osobiscie mnie sie klimacik podoba, ot taki swiat ala Warcraft :)
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6124
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 637 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Zombicide: Green Horde (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: pan_satyros »

Mieszać można, chociaż GH z natury przeciwników, będzie ciut trudniejszy przy rozgrywce klasycznymi bohaterami.
Ogólnie wydanie tej edycji pl to świetna wiadomość. Wciąż czekam na dostawę Invader, ale póki go nie sprawdzę, jako fan serii, uważam że lepszego Zombicide od Green jeszcze nie było.
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Zombicide: Green Horde (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: morthi »

Ja dodatki do green horde kupowałem w tym sklepie:
Wysyłka do Polski 20£
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Zombicide: Green Horde (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: KrzysiekL »

morthi pisze: 31 sty 2019, 07:45 Ja dodatki do green horde kupowałem w tym sklepie:
Wysyłka do Polski 20£
Sporo taniej, bo z darmową wysyłką na niemieckim Amazonie: https://www.amazon.de/CoolMiniOrNot-GUG ... the+Wicked
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Zombicide: Green Horde (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: Bary »

Wiadomo mniej więcej, kiedy Portal wypuści dwa duże dodatki do Hordy?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
ODPOWIEDZ