Strona 1 z 5

Maximum Apocalypse (Mike Gnade)

: 13 kwie 2017, 10:45
autor: maciejo
Obrazek

Opis via BGG:
Spoiler:
https://boardgamegeek.com/boardgame/188 ... apocalypse
Gra już się ufundowała,wygląda nieźle (szczególnie grafiki),fajnie jakby wyszła po polsku :D

Re: Maximum Apocalypse

: 11 lut 2018, 21:18
autor: woytas
Gra już doszła do wspierających.
Przetłumaczyłem instrukcję. Szukam kogoś, kto sprawdzi moje tłumaczenie. Tekstu jest naprawdę mało, więc zajęłoby to ledwie kilka chwil.

Re: Maximum Apocalypse

: 11 lut 2018, 23:07
autor: maciejo
Masz egzemplarz ?
Możesz proszę napisać coś o samej rozgrywce.
Gra warta uwagi ? :wink:

Re: Maximum Apocalypse

: 11 lut 2018, 23:37
autor: woytas
Tak, mam egzemplarz. Jak zagram, to coś napiszę.

Re: Maximum Apocalypse

: 11 lut 2018, 23:47
autor: maciejo
woytas pisze:Tak, mam egzemplarz. Jak zagram, to coś napiszę.
Wsparłeś na KS czy kupiłeś na wolnym rynku ?

Re: Maximum Apocalypse

: 11 lut 2018, 23:53
autor: woytas
Z KickStartera.

Re: Maximum Apocalypse

: 12 lut 2018, 10:11
autor: maciejo
Czy na kartach jest dużo tekstu czy są to raczej krótkie polecania w stylu "dobierz kartę"?
I jakbyś mógł cokolwiek napisać o wariancie solo,na BGG
nie wygląda to za dobrze.

Re: Maximum Apocalypse

: 12 lut 2018, 12:23
autor: woytas
Tekstu na kartach jest mało i raczej nie powinien sprawić problemów. Kilka przykładów:
-Move up to 3 spaces. Draw a card.
-Look through your deck for your Axe and put it directly into play. Shuffle your deck. Draw a scavenge card.
-If lighter is in play, deal 4 damage to all enemies in range.
-Passive: Reduce damage by 1.
-Action: Discard a monster (cannot be used on Bosses) in front of you and replace it with a monster token. Take 3 damage.
-Reduce hunger by 2.
-Fully reload a weapon.
-Passive: Whenever you take the scavenge action, draw two cards. Keep one and put the other on the bottom of the deck.

Wczoraj zagrałem misję 0 (wprowadzającą) i nie wiem co myśleć, bo setup i złożenie gry po, zajęło mi więcej czasu niż sama rozgrywka. Udało mi się wygrać bardzo łatwo i dosyć szybko, trwało to zaledwie kilka rund. Zastanawiałem się, czy na pewno grałem dobrze, ale to chyba jest wina samej misji, która jest oznaczona jako ekstremalnie łatwa. Zobaczymy co będzie w kolejnych.

Gra chyba się nie skaluje. Niezależnie od liczby postaci w grze, nic się w niej nie zmienia, żeby utrudnić tę rozgrywkę. Czyli grając 6 postaciami, będzie najłatwiej. W instrukcji są podane "sposoby" na utrudnienie rozgrywki, ale są to zasady opcjonalne, które można wprowadzić jeśli się chce, a powinno to być chyba rozwiązane jednak inaczej. Muszę zagrać jeszcze kilka razy, żeby wyrobić sobie opinię, może wówczas coś jeszcze dopiszę.

Samo wydanie gry jest świetne. Grubaśne kafle mapy, dobrej jakości karty, drewniane żetony, solidne pudełko.

Re: Maximum Apocalypse

: 15 sie 2018, 18:38
autor: jnowaczy
jestem po dwóch rozgrywkach i muszę powiedzieć ze gra sie calkiem przyjemnie. Gram w wersje solo. Tutorial rzeczywiście poszedł bardzo łatwo, przyjemnie i bez większych problemów. Scenariusz numer 2 a w grze oznaczony jako pierwszy juz poszedł zdecydowanie gorzej i rzutem na taśme i to przy śmierci mojego strazaka, który otoczony przez wrogów na komisariacie nie był w stanie się długo bronić a wsparcie utkneło daleko stąd, zbyt daleko by dotrzeć na czas. Nie był to scenariusz zbyt trudny ale wszytsko w nim szło nie tak, stąd te kłopoty z wypełnieniem zadania. Mimo, ze to dopiero dwie rozgrywki za mna to w sumie podoba mi się ta gra. Można we własny sposób budować mapę w momencie w którym scenariusz tego niewymaga i to może zmienić rozgrywkę w danym senariuszu i uczynić go innym. Jestem miło zaskoczony jak narazie

Re: Maximum Apocalypse

: 24 wrz 2018, 12:49
autor: maciejo
Jestem po kilkunastu rozgrywkach solo i we 2 osoby.
Gra to czysta kooperacja także nie na znaczenia w ile osób gramy,jeśli nie ma mądrali oczywiście :D
Świetnie sprawdza sie jako gra tato syn.
Bardzo dobre wykonanie.Grube kafle, jakość kart i
poziom grafik pierwsza klasa.
Instrukcja banalna, chociaż napisana trochę lakonicznie i bez niejasności się nie obyło,na szczęście na bgg jest FAQ i koledzy na forum :wink:
Co mnie urzekło to sama mechanika gry, praktycznie nie ma turlania kostkami ( jedynie rzucamy na początku tury gdzie pojawią się potwory i przy teście na ukrycie) zagrywamy karty z reki,budujemy comba używamy akcji z kart już wyłożonych jako ekwipunek itd.
Karty są zróżnicowane każda talia potworów składa się z 25 sztuk a talie bohaterów ( a jest ich 6) z 30.
Mapę budujemy w większości przypadków sami.Po przejściu scenariuszy możemy mieszać karty i tworzyć nowe scenariusze,nowe talie potworów jak i bohaterów.
Myślę że regrywalność powinna stać na wysokim poziomie.
Zasady do ogarnięcia w 15 min,niski próg wejścia dla nowych graczy,wykonanie i szybkość rozgrywki to zdecydowane atuty tej gry.
Wad na razie nie zauważyłem.
Zdecydowanie polecam :)

Re: Maximum Apocalypse

: 26 wrz 2018, 08:23
autor: pyz
My bardzo lubimy z żoną popykać w tę grę. Tak bardzo, że wsparliśmy tez dodatek. ;) póki co mamy ograne apokalipsy zombie, weszliśmy na mutantów i dostaliśmy ostry łomot. Chyba będziemy próbować po dwie postaci grać, zobaczymy jak to wyjdzie.

Gra jest bardzo przyjemna, czasem losowość potrafi dać w kość, ale to w sumie tematyczne jest. Nigdy nie wiadomo, czy w tym sklepie, który idziemy szabrować nie kryje sie jakiś mordulec. Albo dwa. Gramy z zasadą, która została dodana do instrukcji dodatku, że można szabrować dana lokacje raz na turę. Dodatkowo muszę przyznać, ze gra jest bardzo dobrym systemem do przyjmowania home rules’ów. Raz graliśmy, że można szabrować pare razy, ale za kazde kolejne w danej turze ciągniemy potwora (cos jak w dead of winter z hałasem). Czytałem na BGG ze można spróbować grać tak, że dana lokacje można wyczyścić z zasobów trzema akcjami scavenge. Z każda akcja obracać kafelek lokacji i voila.

Fajne jest to, że każda postac ma zupełnie inną talię kart i rzeczywiście ‚feeling’ każdej z nich jest inny. Nie są to tylko różnice w ilosci obrażeń czy ilustracjach.

A, jeszcze co do losowości, to tez czytałem żeby układając mapę upewnić sie, że lokacja, do której musimy dotrzeć (jeśli o to chodzi w scenariuszu) znalazła sie daleko od Vana, żeby nie było za łatwo i trzeba było sie przejść po tej mapie. :)

Moim zdaniem gra jest bardzo przyjemna, poziom trudności można sobie trochę modyfikować (dodawać więcej lub mniej ‚pustych’ kart do talii scavenge na przykład), ale i tak potrafi kopać dupsko na normalnych ustawieniach.

Jedyne co mi nie pasuje to naboje-penisy i standee postaci. Po prostu nie cierpię standee. Wszystko inne jeśli chodzi o wykonanie to bajka: grube tekturowe kafle mapy, karty plotnowane, drewniane znaczniki paliwa i potworów, wszystko ładne. Styl rysowania tez bardzo przypadł mi do gustu, kojarzy mi sie z komiksem Żywe Trupy.

Polecam, jeśli ktoś lubi coopy i lubi poczuć klimat (mi zazwyczaj klimat wisi, ale tu naprawdę mi sie podoba, i go czuje przede wszystkim). Nie ma to jak poświęcenie Strażaka, który przyciąga do siebie wszystkie potwory flarą, żeby reszta drużyna mogła dać długą do Vana resztkami sił, ledwo uciekając z antidotum!

Czekam na dodatek, który ma wprowadzić oczywiście nowe apokalipsy i postaci, ale przede wszystkim fajny system dnia/nocy, gdzie za dnia potwory sie przemieszczają (!) a w nocy mogą sie wydarzyć różne dziwne rzeczy. :) No i apokalipsa dinozaurów... wyglada cudnie. :D

Re: Maximum Apocalypse

: 18 kwie 2019, 12:17
autor: japanczyk
http://watermelonpublishing.pl/games/czasapokalipsy/

Watermelon publishing zapowiedziało na maj kampanie crowdfundingowa

Re: Maximum Apocalypse

: 19 kwie 2019, 19:55
autor: maciejo
japanczyk pisze: 18 kwie 2019, 12:17 http://watermelonpublishing.pl/games/czasapokalipsy/

Watermelon publishing zapowiedziało na maj kampanie crowdfundingowa
https://www.kickstarter.com/projects/mi ... escription
Mogliby pociągnąć od razu z grubej rury :wink:

Re: Maximum Apocalypse

: 19 kwie 2019, 20:55
autor: japanczyk
maciejo pisze: 19 kwie 2019, 19:55
https://www.kickstarter.com/projects/mi ... escription
Mogliby pociągnąć od razu z grubej rury :wink:
Myślę że zgranie się w czasie tych dwóch kcji jest nieprzypadkowe i podpisana się pod wspólny druk

Re: Maximum Apocalypse

: 19 kwie 2019, 22:08
autor: maciejo
Byłoby super :D

Re: Maximum Apocalypse

: 19 kwie 2019, 22:23
autor: hola0000
Również byłbym za tym żeby pojechali po całości wydając tą grę

Re: Maximum Apocalypse (Mike Gnade)

: 22 maja 2019, 19:14
autor: maciejo

Re: Maximum Apocalypse (Mike Gnade)

: 23 maja 2019, 08:33
autor: thegammer
Jak wygląda przygotowanie elementów do gry i ile czasu zajmuje ? W recenzjach narzekają na mozolne przygotowanie przed rozgrywką - scenariusze określają jakie karty/ lokację będą w grze. Gdzieś znalazłem informację, że czasami dłużej może zająć setup niż sama gra.

Re: Maximum Apocalypse (Mike Gnade)

: 24 maja 2019, 06:44
autor: maciejo
thegammer pisze: 23 maja 2019, 08:33 Jak wygląda przygotowanie elementów do gry i ile czasu zajmuje ? W recenzjach narzekają na mozolne przygotowanie przed rozgrywką - scenariusze określają jakie karty/ lokację będą w grze. Gdzieś znalazłem informację, że czasami dłużej może zająć setup niż sama gra.
No rzeczywiście trochę to trwa ale warto bo gra jest świetna :D

Re: Maximum Apocalypse (Mike Gnade)

: 25 maja 2019, 16:43
autor: maciejo
Dla zainteresowanych :wink:
Kampania na wspieram.to rusza pierwszego czerwca.

Re: Maximum Apocalypse (Mike Gnade)

: 25 maja 2019, 17:56
autor: wirusman
Tak trochę cicho o niej.

Re: Maximum Apocalypse (Mike Gnade)

: 25 maja 2019, 20:05
autor: maciejo
wirusman pisze: 25 maja 2019, 17:56 Tak trochę cicho o niej.
Też mnie to dziwi :?

Re: Maximum Apocalypse (Mike Gnade)

: 29 maja 2019, 11:55
autor: Largo
Jest może dostępny jakiś draft kampanii?
Tak cicho o tej grze, że mam wrażenie, że gra jest skazana na porażkę startując równolegle do Pangei i vikingow na z.to

Edit: cena EB to 219 zł. Wersja na wspieram.to ma mieć figurki i większe pudło. Jak dla mnie w tej cenie pass. Chyba, że będą się w tym już zawierać jakieś dodatki, ale one chyba są osobnym tworem w sensie albo będą osobno do kupienia albo kiedy indziej będą miały kampanie.
Myślę, że warto byłoby z figurek zrobić jakiś płatny dodatek i obniżyć tym samym cenę gry.

Re: Maximum Apocalypse (Mike Gnade)

: 29 maja 2019, 12:47
autor: mordajeza
Largo pisze: 29 maja 2019, 11:55 Edit: cena EB to 219 zł. Wersja na wspieram.to ma mieć figurki i większe pudło. Jak dla mnie w tej cenie pass. Chyba, że będą się w tym już zawierać jakieś dodatki, ale one chyba są osobnym tworem w sensie albo będą osobno do kupienia albo kiedy indziej będą miały kampanie.
Myślę, że warto byłoby z figurek zrobić jakiś płatny dodatek i obniżyć tym samym cenę gry.
Strasznie się nakręciłem na tę grę (dokładnie czegoś takiego mi brakowało w kolekcji) i nawet sobie założyłem budżet 200+ z myślą o tym, żeby od razu dokupić jakieś dodatki w trakcie kampanii. 219 zł za samą podstawkę + figurki trochę studzi mój zapał... Choć jeszcze zobaczę, jakie będą cele. Jak fajne, to pewnie się skuszę ;)

Re: Maximum Apocalypse (Mike Gnade)

: 29 maja 2019, 13:00
autor: nanautzin
mordajeza pisze: 29 maja 2019, 12:47
Largo pisze: 29 maja 2019, 11:55 Edit: cena EB to 219 zł. Wersja na wspieram.to ma mieć figurki i większe pudło. Jak dla mnie w tej cenie pass. Chyba, że będą się w tym już zawierać jakieś dodatki, ale one chyba są osobnym tworem w sensie albo będą osobno do kupienia albo kiedy indziej będą miały kampanie.
Myślę, że warto byłoby z figurek zrobić jakiś płatny dodatek i obniżyć tym samym cenę gry.
Strasznie się nakręciłem na tę grę (dokładnie czegoś takiego mi brakowało w kolekcji) i nawet sobie założyłem budżet 200+ z myślą o tym, żeby od razu dokupić jakieś dodatki w trakcie kampanii. 219 zł za samą podstawkę + figurki trochę studzi mój zapał... Choć jeszcze zobaczę, jakie będą cele. Jak fajne, to pewnie się skuszę ;)
Cele może i będą fajne, ale przy takiej cenie osobiście wątpię, żeby wspierający do nich dotarli ;) Sam miałem kupować, ale za taką cenę to spasuje. Uważam, że figurki w podstawce są zbędne. Niech Watermelony przemyślą jeszcze raz system sprzedaży gry, bo może być niewypał, a gra zapowiada się fajnie.