Cywilizacja: Poprzez Wieki 3 ed. (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: CydPL »

NTomasz pisze:
sqb1978 pisze:
NTomasz pisze:HA nie warto! bo o ile w nations można pograć to TTA można - spalić / sprzedać / schować
Piłeś, nie pisz ;)
no niestety ale nie ma 2giej takiej gry: tak brzydko wydanej, tak dłużącej się i dającej tak mocne poczucie tego że sama gra okrada z czasu nie dając nic w zamian. a w trakcie ruchu innych graczy mozna skoczyć po piwo na stacje benzynową do sąsiedniego województwa :) Rozumiem że kogoś może bawić ta gra no ale...
Dużo brzydszą grą (poza okładką) w moim odczuciu jest Nations, które powstało 7 lat po TTA.

Nowa szata graficzna chyba nie ma na celu poprawy czytelności... Tak czy inaczej gra zdecydowanie potrzebuje takiego odświeżenia, bo ci którzy już są jej fanami, nie przestaną nimi być a ci którzy są jej potencjalnymi nabywcami są zasypywani masą pięknych gier wydawanych każdego miesiąca i niekoniecznie chcieliby się pochylać nad niezbyt urodziwym "dziadkiem TTA".
Jeśli wyrównają poziom layoutu i zajmą się jeszcze wszystkimi planszami, chętnie wymienię swojego staruszka.

Skracanie gry na mój gust nie ma żadnego sensu. Przestałaby być tą samą, "epicką" grą cywilizacyjną. Do krótszej rozgrywki istnieje tryb zaawansowany i myślę że dla wszystkich, którzy niekoniecznie chcą poświęcić cały dzień jest to dobra alternatywa. W tą wersję można realnie "pyknąć" w 3 godziny. Ktoś mówił, że dobrze byłoby gdyby wymienili "Action Point Allowance System" na rzecz czegoś nowocześniejszego. Absolutnie się z tym nie zgadzam. Gdyby to zrobiono, byłaby to po prostu zupełnie inna gra a chyba nie o to chodzi w reedycji. Jeśli komuś nie pasuje tego typu gra, to chyba powinien poszukać zupełnie innej a nie oczekiwać, że TTA stanie się gierką na godzinkę do popykania przy piwie. Wydawanie białych i czerwonych kosteczek jest wspaniałe i moim zdaniem bardzo intuicyjne. Kosteczka za zagranie karty, kosteczka za wystawienie budynku, kosteczka za to, za tamto... i zostają mi 2 kosteczki - damn, nie zdążę wybudować cudu w tej turze... To że muszę czekać na ruch innych nie jest dla mnie szczególnie bolesne, taka specyfika tej konkretnej gry. Trzeba to zaakceptować, albo grać w coś innego.

Dużo bardziej wolę raz na jakiś czas poświęcić 6 godzin na rozgrywkę w TTA na żywo niż pykać przez internet.
Scrollować w dół i w górę aby zobaczyć cywilizacje innych graczy?...
Na stole wystarczy mi rzut oka aby zobaczyć, że jeden gracz ma pełno "budulca" a inny "żarcia". Obracam się w lewo i widzę masę "żarówek" innego gracza i kiepską siłę militarną drugiego.
Mimo tego, że przez internet gra się szybciej to przy grze online tracę 80% pozytywnych doznań z gry na żywo.
daaz
Posty: 49
Rejestracja: 29 mar 2011, 12:35
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: daaz »

A ja mam nadzieje ze bedzie mozliwosc kupienia samych kart tak jak to bylo z tash kalar, bo z tego co widze karty duzo ładniejsze a plansze raczej te same...
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: costi »

gafik pisze:
Vester pisze:...Natomiast czytelność grafiki jest wątpliwa. Ładnie jest, bez dwóch zdań, ale czy usprawni to grę? Może zamiast upiększać obrazki, zmienionoby layout kart? Co by karty np. farm nałożone na siebie tworzyły zwartą grafikę. ...I może daliby plansze graczy z dziurami na kostki?
+1
Też zawsze chciałem oglądać upgrady moich technologii tworzące pewną graficzną całość na stole... można by pójść nawet dalej - spróbować wykonać "kontynuujące się" grafiki nie tylko w ramach jednej technologii (w kolumnach), ale i w rzędach - hehe, takie dodatkowe puzzle, które można by aranżować sobie na stole w różnych kofiguracjach w oczekiwaniu na swój ruch ;)
Puzzle -to jest to. Zamiast kart, zazębiające się kafelki, żeby cywilizacja nie rozpadła się od byle kichnięcia :D
CydPL pisze:Dużo bardziej wolę raz na jakiś czas poświęcić 6 godzin na rozgrywkę w TTA na żywo niż pykać przez internet.
Scrollować w dół i w górę aby zobaczyć cywilizacje innych graczy?...
Na stole wystarczy mi rzut oka aby zobaczyć, że jeden gracz ma pełno "budulca" a inny "żarcia". Obracam się w lewo i widzę masę "żarówek" innego gracza i kiepską siłę militarną drugiego.
Mimo tego, że przez internet gra się szybciej to przy grze online tracę 80% pozytywnych doznań z gry na żywo.
Grasz na boardgaming-online.com? Jak nie, to polecam, interfejs jest bardzo przyjemny i czytelny.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: CydPL »

costi pisze:
CydPL pisze:Dużo bardziej wolę raz na jakiś czas poświęcić 6 godzin na rozgrywkę w TTA na żywo niż pykać przez internet.
Scrollować w dół i w górę aby zobaczyć cywilizacje innych graczy?...
Na stole wystarczy mi rzut oka aby zobaczyć, że jeden gracz ma pełno "budulca" a inny "żarcia". Obracam się w lewo i widzę masę "żarówek" innego gracza i kiepską siłę militarną drugiego.
Mimo tego, że przez internet gra się szybciej to przy grze online tracę 80% pozytywnych doznań z gry na żywo.
Grasz na boardgaming-online.com? Jak nie, to polecam, interfejs jest bardzo przyjemny i czytelny.
Chyba kiedyś tam zagrałem raz czy dwa. Grywam (jak już mi się zdarza) na BGA.
Cieszę się, że rozwijają gry online. Niech ich powstaje jak najwięcej, bo nie każdy ma możliwość klapnięcia ze znajomymi przy stole.
Póki jednak mam wybór i możliwości zdecydowanie wolę grać na żywo.
Nic nie zastąpi śmiechu współgraczy, możliwości pogrożenia palcem, zobaczenia zaskoczonej miny, zmieniającego się tonu wypowiedzi itd.
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: NTomasz »

CydPL pisze: Dużo brzydszą grą (poza okładką) w moim odczuciu jest Nations, które powstało 7 lat po TTA.

Nowa szata graficzna chyba nie ma na celu poprawy czytelności... Tak czy inaczej gra zdecydowanie potrzebuje takiego odświeżenia, bo ci którzy już są jej fanami, nie przestaną nimi być a ci którzy są jej potencjalnymi nabywcami są zasypywani masą pięknych gier wydawanych każdego miesiąca i niekoniecznie chcieliby się pochylać nad niezbyt urodziwym "dziadkiem TTA".
Jeśli wyrównają poziom layoutu i zajmą się jeszcze wszystkimi planszami, chętnie wymienię swojego staruszka.

Skracanie gry na mój gust nie ma żadnego sensu. Przestałaby być tą samą, "epicką" grą cywilizacyjną. Do krótszej rozgrywki istnieje tryb zaawansowany i myślę że dla wszystkich, którzy niekoniecznie chcą poświęcić cały dzień jest to dobra alternatywa. W tą wersję można realnie "pyknąć" w 3 godziny. Ktoś mówił, że dobrze byłoby gdyby wymienili "Action Point Allowance System" na rzecz czegoś nowocześniejszego. Absolutnie się z tym nie zgadzam. Gdyby to zrobiono, byłaby to po prostu zupełnie inna gra a chyba nie o to chodzi w reedycji. Jeśli komuś nie pasuje tego typu gra, to chyba powinien poszukać zupełnie innej a nie oczekiwać, że TTA stanie się gierką na godzinkę do popykania przy piwie. Wydawanie białych i czerwonych kosteczek jest wspaniałe i moim zdaniem bardzo intuicyjne. Kosteczka za zagranie karty, kosteczka za wystawienie budynku, kosteczka za to, za tamto... i zostają mi 2 kosteczki - damn, nie zdążę wybudować cudu w tej turze... To że muszę czekać na ruch innych nie jest dla mnie szczególnie bolesne, taka specyfika tej konkretnej gry. Trzeba to zaakceptować, albo grać w coś innego.

Dużo bardziej wolę raz na jakiś czas poświęcić 6 godzin na rozgrywkę w TTA na żywo niż pykać przez internet.
Scrollować w dół i w górę aby zobaczyć cywilizacje innych graczy?...
Na stole wystarczy mi rzut oka aby zobaczyć, że jeden gracz ma pełno "budulca" a inny "żarcia". Obracam się w lewo i widzę masę "żarówek" innego gracza i kiepską siłę militarną drugiego.
Mimo tego, że przez internet gra się szybciej to przy grze online tracę 80% pozytywnych doznań z gry na żywo.
no spoko :) jedni wolą zagrać w 4-5 gier w czasie 6 godzin
a inni wolą zagrac w TTA i połowę tego czasu patrzeć co robią inni. każdy ma możliwość aby robić to co lubi :)
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: CydPL »

NTomasz pisze:no spoko :) jedni wolą zagrać w 4-5 gier w czasie 6 godzin
a inni wolą zagrac w TTA i połowę tego czasu patrzeć co robią inni. każdy ma możliwość aby robić to co lubi :)
Dokładnie... Każdemu jego porno... ;p

Jedni wolą czytać książki, inni streszczenia.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: GrzeL »

Jakie 6 godzin, w pełnym składzie (bez zamulaczy) gra zajmuje do 4 godzin, a przy sprawnie grających można zejść do ok. 3 godzin.
jax pisze:Kastrowanie i skracanie TtA to jakiś absurd.
Ta gra nie jest dobra dlatego że jest krótka, ale dlatego że jest długa. Można realizować strategię, rozwijać imperium i czuć satysfakcję z jego rozkwitu. Skrócenie gry wyeliminuje mnóstwo funu.
Tym niemniej reedycja może być dobrym pomysłem (lepsza szata graficzna, re-balans cudów/postaci, może nowe karty - z licznych mini-dodatków, zapowiedziane scenariusze itd). Z pewnością będę się zagrywał w obie wersje. No chyba że kastracja reedycji będzie zbyt znaczna.
+1
xelos80
Posty: 669
Rejestracja: 15 lis 2013, 17:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: xelos80 »

Kurcze najbardziej narzekają na krótszy czas rozgrywki osoby które ta grę mają. A co was mających ta grę obchodzi czy kolejna wersja będzie do skończenia w 2 godziny. Macie ja to grajcie i 6 godzin jeśli chcecie i nie narzekajcie na to ze ktoś inny chce zagrać w rozsądnym czasie. Ja nigdy nie znajdę grupy na taką grę na 3-4 godziny i jestem za uproszczona wersja.
Awatar użytkownika
bartek_mi
Posty: 655
Rejestracja: 13 sie 2008, 20:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: bartek_mi »

xelos80 pisze:Kurcze najbardziej narzekają na krótszy czas rozgrywki osoby które ta grę mają. A co was mających ta grę obchodzi czy kolejna wersja będzie do skończenia w 2 godziny. Macie ja to grajcie i 6 godzin jeśli chcecie i nie narzekajcie na to ze ktoś inny chce zagrać w rozsądnym czasie. Ja nigdy nie znajdę grupy na taką grę na 3-4 godziny i jestem za uproszczona wersja.
6h to chyba jakis niepismienni graja...

secundo - jak ktos jest fanem gry to chce miec najnowsze wydanie wiec interesuja go zmiany (nawet bardziej niz "nowych")
Dice Hate Me :(
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: CydPL »

bartek_mi pisze:6h to chyba jakis niepismienni graja...

secundo - jak ktos jest fanem gry to chce miec najnowsze wydanie wiec interesuja go zmiany (nawet bardziej niz "nowych")
Może wszyscy jesteśmy idiotami i dlatego gra nam tyle zajmuje :)
A może nie ciśniemy jak opętani i jest to dla nas również spotkanie towarzyskie a nie start w maratonie :]
Rozłożenie, żarcie, przerwa na fajkę dla kolegi, gadki szmatki... W każdym razie tyle nam schodziło na pełną partię (od przyjścia do wyjścia) w komplecie graczy.

Pod "secundo" się podpisuję... To że grę już posiadam, nie oznacza, że nie kupię nowej wersji, choćby dlatego że będzie ładniejsza.
Skoro niepiśmienni grają pełną grę w 6 godzin to co szkodzi piśmiennym zagrać partyjkę zaawansowaną w godzinkę (strzelam, i proszę o weryfikację czasu kogoś kumatego)?
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: NTomasz »

Ja nie mam gry, ale znajomi mają i lubią (o zgrozo) niektórzy... maja tez Nations... więc z dwojga zlego już lepsze to 2gie :)
najbardziej w TTA przeszkadza mi czas czekania na ture ( nie czas gry czas czekania) i jakosc wydania
Tolis
Posty: 1079
Rejestracja: 05 maja 2010, 09:02
Been thanked: 6 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Tolis »

Osoby które porównują TTA do Nations, mają całkiem inne pojęcie gry cywilizacyjnej. Grając w TTA czuję klimat rozwoju technologii, w Nations to jest dorzucony temat do mechaniki.
W TTA w 4 osoby można spokojnie zagrać w 3 godziny w pełnym wariancie, co do zmian też się obawiam o uproszczenie i skrócenia rozgrywki, ale co by nie pisać mam spore zaufanie do autora, więc do nowego TTA siądę z ochotą. Czy kupie - to już inna sprawa, chyba że w ramach promocji nowego TTA zamkną wersję online, wtedy trzeba będzie się zdecydować czy zakupić starą czy nową wersję.
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Ryu »

Spokojnie Tolis. Ja kupię to na 100% zagrasz :)
Ja jednak liczę że gra będzie przystępniejsza niż jest bo wtedy może uda mi się wciągnąć żonę do rozgrywek. Póki co nawet sam nie gram i tak, wstydzę się tego ;)
Fakt, nie chciałbym z TtA robić jakieś gry familijnej ale małe uproszczenia mogą być jak nie zubożą za bardzo rozgrywki.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2313
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 563 times
Been thanked: 903 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Galatolol »

http://boardgamingonline.freeforums.org ... t1893.html

Ponoć będzie można współdzielić taktyki innych graczy, a maksymalna możliwa siła zostanie ograniczona do 50.
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: CydPL »

Galatolol pisze:http://boardgamingonline.freeforums.org ... t1893.html

Ponoć będzie można współdzielić taktyki innych graczy, a maksymalna możliwa siła zostanie ograniczona do 50.
Nowszy prototyp (sądząc po zmienionym torze siły militarnej) a plansze dla graczy wciąż tak samo odpychające ;p
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: uday »

Za to przynajmniej niektóre karty wyglądają już jako tako ;)
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1053
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 145 times
Been thanked: 25 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: uyco »

cały czas czekam na impuls do zakupu. odrobinę lepsze grafiki i korekta toru militarnego to trochę mało. dajcie karty, nowe karty :D moze jakieś reguły / dodatki opcjonalne rozszerzające grę.
dodam, ze to moja ulubiona gra i mam wersje polską (z dodatkami) i angielską
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Nataniel »

Niebawem zaczniemy publikować więcej informacji o nowej edycji Cywilizacji, teraz tylko mogę powiedzieć, że już w nią gram i zmiany są wyłącznie na lepsze :) Polska edycja powinna być jeszcze w tym roku (tuż po Essen).
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3644
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: gafik »

Wspaniałe wieści! :mrgreen:
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Trolliszcze »

Nataniel pisze:Niebawem zaczniemy publikować więcej informacji o nowej edycji Cywilizacji, teraz tylko mogę powiedzieć, że już w nią gram i zmiany są wyłącznie na lepsze :) Polska edycja powinna być jeszcze w tym roku (tuż po Essen).
Widzieliście już nowe grafiki? Mnie osobiście obecne jakoś szczególnie nie przeszkadzają, ale gry wciąż nie mam, bo najlepsza z żon nie może na nie patrzeć...
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: REBEL.pl »

Trolliszcze pisze:
Nataniel pisze:Niebawem zaczniemy publikować więcej informacji o nowej edycji Cywilizacji, teraz tylko mogę powiedzieć, że już w nią gram i zmiany są wyłącznie na lepsze :) Polska edycja powinna być jeszcze w tym roku (tuż po Essen).
Widzieliście już nowe grafiki? Mnie osobiście obecne jakoś szczególnie nie przeszkadzają, ale gry wciąż nie mam, bo najlepsza z żon nie może na nie patrzeć...
Tak większość, są zdecydowanie lepsze, chociaż nas głównie interesowały raczej zmiany w mechanice. Jest tutaj wiele poprawek, zarówno wydarzeń, kart liderów i cudów, także kart budynków publicznych. Do tego kilka ciekawych rozwiązań zmniejszających downtime. Prace nad finalną wersją potrwają jeszcze dwa tygodnie, następnie autor przygotuje obszerny artykuł co zostało zmienione w jaki sposób i dlaczego zdecydował się na takie zmiany.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2015, 12:39 przez REBEL.pl, łącznie zmieniany 1 raz.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Ryu »

No i super. Żonie już przekazałem że trzeba spróbować, nawet jeśli po pierwszej partii sprzedamy. A grafiki, cóż... Ważne że nie są postapo ;P
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: mig »

a udało się skrócić czas rozgrywki?
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: REBEL.pl »

mig pisze:a udało się skrócić czas rozgrywki?
A po co? ;) Nie było to zamierzeniem autora, poza rozgrywką 4 osobową, której długość pod względem ilości rund prawdopodobnie zostanie zrównana do długości rozgrywki 2 i 3 osobowej. Ale cała gra trwa mniej więcej tyle samo. Dowolna ingerencja w długość rozgrywki spłyciła by ją niepotrzebnie.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: mig »

REBEL.pl pisze:
mig pisze:a udało się skrócić czas rozgrywki?
A po co? ;)
Żeby moja żona chciała usiąść do niej drugi raz ;)
czterogodzinna dwuosobowa pierwsza rozgrywka odcisnęła na jej miłości do tego tytułu zbyt duże piętno ;)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
ODPOWIEDZ