Cywilizacja: Poprzez Wieki 3 ed. (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: ChlastBatem »

Grafiki są ładne i na pewno lepsze od poprzednich ale cały czas nie rozumiem jednego. Dlaczego w miarę poważna gra o cywilizacji ludzkości musi być w klimacie bajkowym, kolorowym, przyjaznym czy dziecinnym. Dla mnie brakuje powagi na kartach, rysunkach.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: sqb1978 »

Wg. mnie jest OK. Nie jest dziecinnie, a rysunkowo wcale nie oznacza niepoważnie.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 641 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: pan_satyros »

kemotix pisze:Mads Mikkelsen został Napoleonem? :)
Miałem identyczne skojarzenie :D
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Jelithe »

Według mnie również nie jest dziecinnie. No na pewno nie na karcie Aggression: Raid, bo gdzie żołnierze z wycelowaną w Ciebie bronią są dziecinni?? A Kremlin owszem bajkowy, ale przecież Cerkiew Wasyla właśnie tak wygląda w rzeczywistości :D
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2360
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: karawanken »

Karty wyglądają bardzo dobrze. Na pewno o wiele lepiej niż w niedawno przecenionej grze o budowaniu cywilizacji.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3645
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: gafik »

Jest dobrze, ale szału nie ma. Layout kart duużo lepszy niż poprzednio, ale nadal kuleje.

Zastanawia mnie dlaczego na kartach, które powodują otrzymanie ekstra białych/czerwonych kostek akcji (Joanna/Kreml) są narysowane kostki, a na kartach za które trzeba zapłacić akcjami (agresja/taktyka) są kulki?

Widzę kolejną niekonsekwencję: na karcie Vast Territory widnieje znak minus na niebieskiej kostce. Dlaczego nie ma znaku plus na żółtych?

Może ostatecznie to zmienią?
pan_satyros pisze:
kemotix pisze:Mads Mikkelsen został Napoleonem? :)
Miałem identyczne skojarzenie :D
Hahaha. A Cezar pokazuje "I'm with stupid" ;)
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: CydPL »

gafik pisze:Widzę kolejną niekonsekwencję: na karcie Vast Territory widnieje znak minus na niebieskiej kostce. Dlaczego nie ma znaku plus na żółtych?
A dlaczego na moim rachunku w banku nie ma plusa jak mam stan powyżej zera, ale wstawiają minus jak schodzę na debet? ;P Przez nich nie wiem ile mam piniądzów! ;]

A tak serio to co według Ciebie kuleje w layoucie? Jakieś konkrety?
Moim zdaniem jest czytelny i elegancki. Nazwałbym go raczej przyjaznym niż dziecinnym :) To że jest przyjazny uważam za plus. Po co na siłę wprowadzać mroczne/ciężkie klimaty, które nie do wszystkich przecież przemawiają? Nie jest to przecież gra o składaniu krwawych ofiar z ludzi dla gniewnych bogów, tylko gra cywilizacyjna w której "zbieramy punkty kultury" :)
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: REBEL.pl »

gafik pisze:Zastanawia mnie dlaczego na kartach, które powodują otrzymanie ekstra białych/czerwonych kostek akcji (Joanna/Kreml) są narysowane kostki, a na kartach za które trzeba zapłacić akcjami (agresja/taktyka) są kulki?
Właśnie po to, aby odróżnić koszt (kulki) od posiadanych/otrzymanych akcji (sześciany) :)
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
krys
Posty: 34
Rejestracja: 31 sie 2011, 17:38

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: krys »

A są już wizualizacje innych elementów niż karty? Bardzo bym chciał, żeby stosowano te półprzezroczyste plastikowe kostki znane z polskiej edycji 8) . To jeden z moich ulubionych znaczników ever.

Zmian w regułach nowej edycji nie ma?
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: yosz »

krys pisze:Zmian w regułach nowej edycji nie ma?
Jest bardzo dużo zmian i są też zmiany na kartach (np widać to na przykładzie Joanny D'arc czy Kremlu które już pokazali). Możesz poszukać na BGG, gdzieś jest opisane jakie są zmiany. Może pokuszę się o spisanie tego po polsku w najbliższym czasie.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2318
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 565 times
Been thanked: 907 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Galatolol »

Ciekawi mnie jak to wpłynie na scenę ligową (zakładając, że nowa wersja pojawi się na BGO).
No i wypadałoby założyć osobny wątek, bo to nie lekkie odświeżenie, ale jednak nowa gra - na BGG ma już własną stronę.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: yosz »

Nowa wersja jest / była testowana na BGO właśnie - tak więc myślę że są gotowi na "Day 1" z nową wersją :)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Coen »

Galatolol pisze:Ciekawi mnie jak to wpłynie na scenę ligową (zakładając, że nowa wersja pojawi się na BGO).
Nowa wersja, nowa liga??? sam nie wiem jeszcze jak to zrobić, może przeprowadzę referendum ;)
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
krys
Posty: 34
Rejestracja: 31 sie 2011, 17:38

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: krys »

Jest bardzo dużo zmian i są też zmiany na kartach (np widać to na przykładzie Joanny D'arc czy Kremlu które już pokazali). Możesz poszukać na BGG, gdzieś jest opisane jakie są zmiany. Może pokuszę się o spisanie tego po polsku w najbliższym czasie.
Ajwaj, to żyłem w błogiej nieświadomości i sądziłem, że to po prostu lifting połączony z drobnymi korektami zasad. Dawno nie grałem i nie wyłapałem zmian na kartach.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: yosz »

To może ten wpis pomoże: jakie zmiany w zasadach będą w nowej wersji, a o samych kartach i wrażeniach z rozgrywki napiszę za parę dni.

http://info.znadplanszy.pl/2015/09/08/c ... -medialny/
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Sandman »

yosz pisze:To może ten wpis pomoże: jakie zmiany w zasadach będą w nowej wersji, a o samych kartach i wrażeniach z rozgrywki napiszę za parę dni.

http://info.znadplanszy.pl/2015/09/08/c ... -medialny/
Z tekstu "może w końcu ktoś skusi się na zagranie Czingis-chanem!"
Po tylu latach tak mało wiesz o tej grze? Chan, to bardzo sensowny i fajny do wykorzystania lider.
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: yosz »

Oczywiście - pomimo ponad setki rozegranych partii jestem w tę grę beznadziejny :P I bardzo rzadko widziałem Czyngisa w akcji - nowa wersja bardziej do mnie przemawia.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: uday »

Z moich doświadczeń też wynika, że Mongoł jest raczej rzadko grany (tak samo Joanna d'Arc czy Konfucjusz). Ale moje doświadczenia to też głównie przegrane :P
Awatar użytkownika
kruker
Posty: 436
Rejestracja: 27 gru 2008, 00:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 53 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: kruker »

uday pisze:Z moich doświadczeń też wynika, że Mongoł jest raczej rzadko grany (tak samo Joanna d'Arc czy Konfucjusz). Ale moje doświadczenia to też głównie przegrane :P
Konfucjusz to mega karta imho - nie dość, że masz buźki i kulturę ze świątyń od samego początku, to jeszcze możesz olać filozofię przez kilka rund.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: GrzeL »

Na BGG pojawiła się informacja, że karty będą miały nietypowy rozmiar 50 × 73 mm, czyli będą szersze i wyższe o 5 mm od dotychczasowych (mini euro).
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: mst »

yosz pisze: teraz możemy zdobywać nieograniczoną liczbę tych punktów na turę (podobno zdarzało się że w niektórych partiach gracze dochodzili do końca tych torów ;) )
W przypadku nauki i kultury to faktycznie dosyć rzadkie ale maksymalna siła (czasami nawet wszystkich cywilizacji ;-)) to częste zjawisko (wystarczy spojrzeć na rozgrywki online :-)).
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: yosz »

Taa widziałem te Wasze rozgrywki - dlatego nigdy nie próbowałem nawet sił w lidze bo się Was po prostu boję :P

Zresztą grałem z Tobą mst kiedyś i tak to wyglądało - pierwsza tura:
- Agresja próbkująca od Ciebie
- Agresja próbkująca od Nataniela
Druga tura
- Agresja próbkująca od Ciebie
- Agresja próbkująca od Nataniela

Potem było tylko gorzej :P
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: CydPL »

GrzeL pisze:Na BGG pojawiła się informacja, że karty będą miały nietypowy rozmiar 50 × 73 mm, czyli będą szersze i wyższe o 5 mm od dotychczasowych (mini euro).
Whaaat?! Czy oni właśnie wymyślili "nowy format" kart?! Po kiego grzyba?!
Jest tyle formatów "standardowych" spośród których można wybierać jeśli uważali że mini euro są zbyt małe (choć już wtedy gra zajmowała mnóstwo miejsca na stole) :/
Jeśli to skutek "mamy X kart... musimy je wcisnąć na max Y arkuszy... teraz zobacz jak duże mogą być" to zdecydowanie wolałbym by pozostały mini euro.
Piszą jednocześnie, że postarają się zadbać by takie koszulki się pojawiły... Mam nadzieję że jeśli tak będzie, chociaż rebel je sprowadzi i będzie sprzedawał...
Inaczej dostanie ich w Polsce będzie pewnie graniczyło z cudem (podzielą los wynalazków takich jak karty pieniędzy w drugiej edycji Cash and Guns)

Jak będę musiał je sprowadzać z obczyzny i płacić za to krocie to będę chlipać w kącie i obrażę się na CGE :(
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Sandman »

yosz pisze:Oczywiście - pomimo ponad setki rozegranych partii jestem w tę grę beznadziejny :P I bardzo rzadko widziałem Czyngisa w akcji - nowa wersja bardziej do mnie przemawia.
Rzadko, bo ludzie nie potrafią z niego korzystać. Np. bardzo dobre combo pod Cooka, opcji wykorzystania go jest więcej. BTW ponad sto rozegranych gier, to bardzo mała ilość, ciągle jesteś początkującym w tej grze. :twisted:
DarkSide pisze:Czy doprecyzowano działanie Michała Anioła? Chyba o żadnej innej karcie tyle nie napisano co właśnie o tej.
A co tu doprecyzowywać? Działanie oczywiste. Tu potrzebna gruntowna zmiana karty, a nie jakieś doprecyzowanie, bo lider praktycznie totalnie niegrywalny (poza grami dla zabawy z totalnymi noobami). Michał Anioł = przegrana gra na 99%.
kruker pisze:
uday pisze:Z moich doświadczeń też wynika, że Mongoł jest raczej rzadko grany (tak samo Joanna d'Arc czy Konfucjusz). Ale moje doświadczenia to też głównie przegrane :P
Konfucjusz to mega karta imho - nie dość, że masz buźki i kulturę ze świątyń od samego początku, to jeszcze możesz olać filozofię przez kilka rund.
Obie karty brane wyłącznie ratunkowo, jak nic innego się nie ostało. Zmiana Joanny jak najbardziej na plus w nowej wersji.
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4037
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: AkitaInu »

GrzeL pisze:Na BGG pojawiła się informacja, że karty będą miały nietypowy rozmiar 50 × 73 mm, czyli będą szersze i wyższe o 5 mm od dotychczasowych (mini euro).

Myślę że coś się wybierze ze swan panasia:

Swan Panasia 50x100 (Odin's Ravens, Delphi, Thor, Korsar) (160 sztuk)
Swan Panasia 51x67 (Kremlin) (160 sztuk)
Swan Panasia 50x110 (Caesar&Cleopatra) (160 sztuk)
Swan Panasia 51x77 (160 sztuk)
Swan Panasia 51x89 (Goldbrau) (160 sztuk)
Swan Panasia 52x52 (160 sztuk)
Swan Panasia 52x105 (The Boss) (160 sztuk)
Swan Panasia 53x75 (Street Car, Game Link add) (160 sztuk)
Swan Panasia 54x85 (Doujin Game Standard) PREMIUM (80 sztuk)
Swan Panasia 55x82 (160 sztuk)
Swan Panasia 55x82 PREMIUM (80 sztuk)
Swan Panasia 55x105 (Paranoia) (160 sztuk)
ODPOWIEDZ