Strona 1 z 47

Cywilizacja: Poprzez Wieki 3 ed. (Vlaada Chvatil)

: 14 kwie 2015, 09:42
autor: REBEL.pl
Czech Games Edition planuje na tegoroczne targi w Essen przygotować 3 edycję Cywilizacji: Poprzez Wieki.

Prace trwają nad balansem oraz nową oprawą graficzną. Celem autora i całego zespołu jest zbalansowanie grywalności cudów świata oraz liderów, nieznaczne uproszczenie mechaniki i rozliczania oraz stworzenie alternatywnych ścieżek rozwoju opartych na przykład na rozwoju religii.

Rebel na pewno wyda polską edycję tej gry, staramy się, aby było to równolegle z premierą wersji angielskiej (jeśli to będzie możliwe), albo niedługo po.

Poniżej można zobaczyć kilka ilustracji z prac nad grą. Grafiki na kartach i ikonografia nie są jeszcze finalne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 09:47
autor: TTR_1983
pysznie :mrgreen: biorę !

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 10:17
autor: sqb1978
Fajne. Mam nadzieję, że plansze również otrzymają lifting :)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 10:22
autor: cezner
Idą z duchem czasów:
"tworzenie alternatywnych ścieżek rozwoju opartych na przykład na rozwoju religii" - czyli będzie można sobie stworzyć państwo islamskie a w ramach agresji podrzucić komuś jakiś zamach terrorystyczny i wywalić ze stołu np. Wieżę Eiffla
Pytanie jeszcze o jakość wykonania. Czy będzie to zbliżone do wydania amerykańskiego czy raczej niestety polskiego. Poczekamy, zobaczymy.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 10:43
autor: Don Simon
Czy bedzie wiecej kart?
Czy bedzie duzo innych kart?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 10:51
autor: BartP
Mnie, prawdę mówiąc, interesuje jedynie, czy zmniejszy się downtime i czas rozgrywki. Innymi słowy czy zniknie mechanizm action point allowance system na korzyść czegoś "nowocześniejszego" (aka streamlined), czegoś, co sprawi, że nie będzie się na swoją turę czekać wiecznie. No i chciałbym również, aby jakiś sensowny wariant gry zamykał się w 2h, no ale to pewnie marzenia.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 10:55
autor: cezner
Patrząc na te zdjęcia, to można wnioskować że wielkiej rewolucji nie będzie. I raczej bym się spodziewał jakiejś niewielkiej korekty niektórych kart, może kilku nowych, może kilka wyrzucą.
Jeśli chcą trochę uprościć, to raczej powinni zmniejszyć ilość kart niż zwiększać bo to zawsze wydłuża rozgrywkę.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 11:12
autor: Cierń
Z rozmowy z Petrem wynikało ,że CGE chce wypuścić edycję w którą komfortowo będzie można grać na żywo, a nie tylko online - zmiany może nie są duże ale mam wrażenie, że w zdecydowanie dobrym kierunku.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 11:34
autor: TTR_1983
mam nadzieję, że pudełko będzie kwadratowe, standardowych rozmiarów.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 11:36
autor: CydPL
sqb1978 pisze:Fajne. Mam nadzieję, że plansze również otrzymają lifting :)
Podpisuję się ręcyma i nogima.

Karty może i bez szału ale wyglądają przyzwoicie...
Ikonki kamień, nauka, siła, kultura spoko, ale te buźki wyglądają jak z jakiegoś komunikatora ;p

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 12:24
autor: uyco
Moja ulubiona gra w nowej odsłonie! Must have!
przyłączam się do pytania o nowe karty - czy będą, ile?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 12:58
autor: Don Simon
Moze jakis dodatek chociaz z nowymi kartami?

Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 13:16
autor: Markus
Wbrew pozorom nowe grafiki budynków nie podniosły czytelności. Odczucie mam jak przy grafikach do budynków w puerto rico w polskiej wersji :-) (po co to zrobili? :-))
Skrócenie rozgrywki do 2 godz? Byłoby miło

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 13:25
autor: costi
Zmian jestem bardzo ciekaw. Oby nie popsuli tym gry.

Jeśli polskie wydanie nie będzie znowu drukowane na papierze od ksero to "shut up and take my money".

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 15:17
autor: Coen
Hmm... czyli teraz jest najlepszy czas na sprzedanie poprzednie edycji? ;)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 15:21
autor: Don Simon
I przez pol roku (albo dluzej) nie grac?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 16:25
autor: Coen
Niestety większość gier w Poprzez wieki i tak gram online, nie pamiętam kiedy grałem przy planszy :(

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 16:54
autor: Vester
Na oko v2 wygląda podobnie. Jeśli zmiany skrócą czas gry o połowę i nie spłycą doznań, będę zadziwiony. Niech moc będzie z Chvatilem.

Natomiast czytelność grafiki jest wątpliwa. Ładnie jest, bez dwóch zdań, ale czy usprawni to grę? Może zamiast upiększać obrazki, zmienionoby layout kart? Co by karty np. farm nałożone na siebie tworzyły zwartą grafikę. Głośno myślę.

Podbijam pytanie o liczbę kart. Mniej? Więcej? Podobnie?

I może daliby plansze graczy z dziurami na kostki?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 18:56
autor: mig
Wygląda super - znacznie lepiej niż poprzednia edycja. Jakoś nie mam specjalnych obaw o czytelność; w kazdym razie w rozgrywce nie powinno to przeszkadzać.

Natomiast nie za bardzo sobie wyobrażam istotne skrócenie czasu gry. Byłoby to mozliwe albo gdyby zrezygnowano z części elementów (a kastracja tej grze niekoniecznie jest potrzebna) albo zmieniono istotnie mechanikę (a na taką rewolucję sie też raczej nie zanosi). Jeśli zostaną zmienione jakieś drobiazgi, to specjalnie na długość rozgywek nie wpłynie. Więc wygląda mi to raczej na chwyt marketingowy niż realną możliwość.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 19:50
autor: jax
Kastrowanie i skracanie TtA to jakiś absurd.
Ta gra nie jest dobra dlatego że jest krótka, ale dlatego że jest długa. Można realizować strategię, rozwijać imperium i czuć satysfakcję z jego rozkwitu. Skrócenie gry wyeliminuje mnóstwo funu.
Tym niemniej reedycja może być dobrym pomysłem (lepsza szata graficzna, re-balans cudów/postaci, może nowe karty - z licznych mini-dodatków, zapowiedziane scenariusze itd). Z pewnością będę się zagrywał w obie wersje. No chyba że kastracja reedycji będzie zbyt znaczna.

A w temacie 'czy kupować': kupić TtA, Nations i Patchistory. 3 wielkie i różne gry. Na dzień dzisiejszy wyczerpują w pełni temat gier cywilizacyjnych.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 20:49
autor: gafik
Coen pisze:Hmm... czyli teraz jest najlepszy czas na sprzedanie poprzednie edycji? ;)
Raczej, nadchodzi najlepszy czas by ją kupić!"P

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 14 kwie 2015, 21:02
autor: Rafal_Kruczek
jax pisze:Kastrowanie i skracanie TtA to jakiś absurd.
Ta gra nie jest dobra dlatego że jest krótka, ale dlatego że jest długa.
Rzeczywiście takiego skracania jak tryb dla poczatkujacych (tylko I era) nie ma sesnsu robić.
Ale jak pokazał przykład z tworzenia Roll for the Galaxy grę można czasami skrócić żeby była lepsza.
Wei-Hwa Huang stworzył Rolla i poczatkowej wersji grzcza rozpoczynali z jednym kafelkiem. Tom Lehmann przyjrzał sie tej wersji dokładnie i stwierdził "Ta gra jest za długa... gracze w poczatkowych fazach zawsze rozpoczynaja prawie tak samo. Dla poczatkujacych graczy to jest dobre ale zaawasowani gracze po kilku partiach bedą sie nudzić" i zaproponował żeby zaczynać od 3 kafelków = 1 świat starowy i podwójny kafelek frakcji. I rzeczywiiście taka gra ma przwie idealna długość.
I w TTA tez mam wrażenie że wiek A i początek I to taka rozpędówka - przedłużony setup. Oczywiście odciecie Antyku z TTA nie przyniosłoby wiele oszczednosci jeśli chodzi o czas. Ale to miał być przykład że da się grę poprawić przez jej skrócenie.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 15 kwie 2015, 09:48
autor: kapitanzbik
Tego pana odpowiedzialnego za grafiki powinni wyrzucic. Przebolalbym,ze karty sa mniej czytelne gdyby tlo bylo ladne, ale ono jest po prostu beznadziejne. Gra ogolnie nadal brzydko wyglada.

Moje chlopaki 7 i 9 lat daliby rade cos lepszego nabazgrolic

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 15 kwie 2015, 10:13
autor: gafik
Vester pisze:...Natomiast czytelność grafiki jest wątpliwa. Ładnie jest, bez dwóch zdań, ale czy usprawni to grę? Może zamiast upiększać obrazki, zmienionoby layout kart? Co by karty np. farm nałożone na siebie tworzyły zwartą grafikę. ...I może daliby plansze graczy z dziurami na kostki?
+1
Też zawsze chciałem oglądać upgrady moich technologii tworzące pewną graficzną całość na stole... można by pójść nawet dalej - spróbować wykonać "kontynuujące się" grafiki nie tylko w ramach jednej technologii (w kolumnach), ale i w rzędach - hehe, takie dodatkowe puzzle, które można by aranżować sobie na stole w różnych kofiguracjach w oczekiwaniu na swój ruch ;)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 15 kwie 2015, 10:23
autor: sqb1978
Fakt, gra wygląda jakby była zrobiona w Powerpoincie. Kiedy pierwszy raz ją zobaczyłem, nie mogłem uwierzyć, że można było zrobić coś brzydszego niż Puerto Rico :)
Dlatego nowy layout cieszy, nawet jeśli na kolana nie powala. Jak napisali nie wszystko jeszcze ma ostateczny wygląd, więc może jeszcze czytelność dopracują.
Strzelam, że 50% sukcesu Osadników Portalu to właśnie przyjemna i kolorowa grafika.