Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
gregos
Posty: 1032
Rejestracja: 20 gru 2014, 02:21
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 12 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: gregos »

Również najczęściej wybieram wariant z 1 punktem za kość celu. Alternatywą może być jeszcze 0 lub 2 pkt.
Awatar użytkownika
Zefireq
Posty: 297
Rejestracja: 20 lut 2016, 08:15
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: Zefireq »

Ja gram właśnie na 2 pkt i sprawdza się to u nas fajnie, w miarę zbalansowanie to wychodzi (tj. podobne punktowanie za każdy pojedynczy cel).
Awatar użytkownika
eventide
Posty: 171
Rejestracja: 12 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 14 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: eventide »

Ja grałem jeszcze w taki sposób:

Przy podliczaniu własnych celów oczka nie mają znaczenia. Ma znaczenie tylko kolor.

Jeżeli masz 1 kostkę w swoim kolorze, dostajesz 1 PZ.
Jeżeli masz 2 kostki w swoim kolorze, dostajesz 3 PZ.
Jeżeli masz 3 kostki w swoim kolorze, dostajesz 5 PZ.
Jeżeli masz 4 kostki w swoim kolorze, dostajesz 8 PZ.
Jeżeli masz 5 kostek w swoim kolorze, dostajesz 11 PZ.
Jeżeli masz 6 kostek w swoim kolorze, dostajesz 15 PZ.
Jeżeli masz 7+ kostek w swoim kolorze, dostajesz 20 PZ.

W miarę sensownie działało.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1525
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 183 times
Been thanked: 558 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: Ayaram »

Tak a pro po modyfikacji zasad to rozwala mnie przywiązanie niektórych do zasad z instrukcji. Już słyszałem w jednej recenzji, że żeby grać na 2 z mniejszą ilości kości w woreczku to trzeba kupić dodatek :shock:
probbi
Posty: 949
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn
Has thanked: 48 times
Been thanked: 91 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: probbi »

Recenzenci oceniają produkt, który wypuszcza wydawca. Oczywiście, że można zagrać z home rulesami i grę sobie uprzyjemnić i naprawić (w tym przypadku), lecz oni oceniają gotowy produkt (wraz z instrukcją). który trafia do graczy
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1525
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 183 times
Been thanked: 558 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: Ayaram »

Zgoda i nie zgoda. Powinien oceniać gotowy produkt i zasady z instrukcji, ale nie widzę totalnie żadnego logicznego powodu by głosić "żeby to naprawić, kup dodatek" zamiast "żeby to naprawić, graj zgodnie z zasadami z dodatku"
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: Blue »

Ayaram pisze: 21 gru 2018, 11:35 Tak a pro po modyfikacji zasad to rozwala mnie przywiązanie niektórych do zasad z instrukcji. Już słyszałem w jednej recenzji, że żeby grać na 2 z mniejszą ilości kości w woreczku to trzeba kupić dodatek :shock:
Graliśmy w Hexer Von Salem u znajomych. Genialna gra! A potem kumpel doczytał zasady i jak zagraliśmy wg nich było do bani. Problem taki, że potem tak długo po tej zepsutej partii nie wylądowała na stół że już zapomnieliśmy jak graliśmy za pierwszym razem :/.
Awatar użytkownika
gregos
Posty: 1032
Rejestracja: 20 gru 2014, 02:21
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 12 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: gregos »

Ayaram pisze: 21 gru 2018, 12:27 Powinien oceniać gotowy produkt i zasady z instrukcji, ale nie widzę totalnie żadnego logicznego powodu by głosić "żeby to naprawić, kup dodatek" zamiast "żeby to naprawić, graj zgodnie z zasadami z dodatku"
Przecież po coś ten dodatek został wydany, więc trzeba też odpowiednio nakręcać na niego popyt. :wink:
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: Paskuder »

A ja gram dla przyjemności. Po skończonej partii to nawet zwykle nie podliczamy pkt tylko patrzymy kto ile pustych miejsc ma na witrażu :D
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
donPedro
Posty: 205
Rejestracja: 21 lut 2015, 14:41
Been thanked: 1 time

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: donPedro »

1. Jak ma się polskie wydanie do angielskiego jeżeli chodzi o jakość komponentów?
2. Czy dobrze zauważyłem, że w polskim wydaniu jest tylko 45 kości, a w oryginalnym aż 90?
Awatar użytkownika
konrad.rymczak
Posty: 998
Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
Has thanked: 173 times
Been thanked: 48 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: konrad.rymczak »

donPedro pisze: 03 sty 2019, 02:38 2. Czy dobrze zauważyłem, że w polskim wydaniu jest tylko 45 kości, a w oryginalnym aż 90?
Źle ;)
Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
Awatar użytkownika
krisow
Posty: 378
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Has thanked: 17 times
Been thanked: 64 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: krisow »

Kości jest 90. Jakość wydania pewnie taka sama (ale nie widziałem innych wersji). Za to w naszej są dodane trzy promocyjne karty witraży i jest ich 15, a nie 12.
Awatar użytkownika
gregos
Posty: 1032
Rejestracja: 20 gru 2014, 02:21
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 12 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: gregos »

Komponenty są tej samej jakości.
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1129
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: kaimada »

gregos pisze: 21 gru 2018, 23:47
Ayaram pisze: 21 gru 2018, 12:27 Powinien oceniać gotowy produkt i zasady z instrukcji, ale nie widzę totalnie żadnego logicznego powodu by głosić "żeby to naprawić, kup dodatek" zamiast "żeby to naprawić, graj zgodnie z zasadami z dodatku"
Przecież po coś ten dodatek został wydany, więc trzeba też odpowiednio nakręcać na niego popyt. :wink:
Tak tak bo recenci są opłacani przez wydawnictwa...

Dodatek bardzo mocno ma tę grę poprawić. Zobaczymy, ocenimy.

Na razie zapraszam do recenzja Sagrady na ZnadPlanszy. Recenzja opiera się na zasadach z pudełka. :mrgreen:
Awatar użytkownika
_Berenice_
Posty: 763
Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 62 times
Been thanked: 478 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: _Berenice_ »

Moja kolekcja

Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!

ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1525
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 183 times
Been thanked: 558 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: Ayaram »

Po 17 partiach (wszystkie 2 osobowe) to jak dla mnie Sagrada to taki (przepraszam jak kogoś urażę ;) ) Hearthstone gier logicznych.

Jest to typowa gra "easy to learn, hard to master. Zasady ma prostę i nauczyć się jak stawiać kostki i grać by realizować cele jest łatwo, ale jak chcemy grać super optymalnie to jest o czym myśleć. Ile zostało jakich kości w woreczku, co potrzebuje przeciwnik, jakie mamy narzędzie, kiedy warto skorzystać z narzędzi, a kiedy sobie darować jakiś cel itd. itp. Tylko, że... tym super optymalizowaniem uciułamy raptem parę punktów więcej, a z szczęściem do celu indywidualnego natrzaskamy z 3x tyle :D Wartości za cel indywidualny są chore. Największa ilość punktów za cel to bodajże 6 pkt. za 5 różnych kolorów w rzędzie, tyle samo dostajemy za zabranie kostki z 6tką w swoim kolorze i wrzuceniu jej byle gdzie :sho, ck:

Jestem strasznie zniesmaczony, bo na problem z kostkami przy mniejszej liczbie graczy i celem indywidualnym widzą wszyscy. Jest to:
a) widoczne na pierwszy rzut oka
b) bardzo łatwe zasady do poprawienia

więc nie bardzo rozumiem, jakim cudem to przetrwało fazę testów... A szkoda, bo poza tym to naprawdę kawał porządnych puzzli do pokombinowania.
probbi
Posty: 949
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn
Has thanked: 48 times
Been thanked: 91 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: probbi »

1. Usuwam odpowiednią ilość kostek przy grze w niepełnym składzie
2. Narysowalem sobie cele indywidualne z dodatku i zastapilem te oryginalne

Tym sposobem śpię spokojnie i gram bez irytacji
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: ko2a »

probbi pisze: 03 lut 2019, 09:14 1. Usuwam odpowiednią ilość kostek przy grze w niepełnym składzie
2. Narysowalem sobie cele indywidualne z dodatku i zastapilem te oryginalne

Tym sposobem śpię spokojnie i gram bez irytacji
Mógłbyś podrzucić fote celów indywidualnych z dodatku?
Bregorz
Posty: 24
Rejestracja: 03 sty 2015, 12:57
Has thanked: 27 times
Been thanked: 1 time

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: Bregorz »

Słyszałem ze dodatek który niedługo ma wyjść rozwiązuje te problemy
Awatar użytkownika
FoxGames
Posty: 112
Rejestracja: 14 lut 2018, 14:55
Has thanked: 3 times
Been thanked: 26 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: FoxGames »

Dla przypomnienia - w 2. edycji (która już płynie do Polski) zamieściliśmy zasadę opcjonalną dotyczącą ilości kostek w woreczku.
Tu uzupełniona instrukcja:

http://foxgames.pl/wp-content/uploads/2 ... 19_WEB.pdf
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1525
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 183 times
Been thanked: 558 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: Ayaram »

Ależ jak najbardziej zgadzam się, że te "zarzuty" są bardzo łatwe do naprawienia :) Ba, myślę że każdy bez zaglądania do tego wątku mógłby wymyślić dużo bardziej sensowne swoje home-rulesy. Tylko, że dlatego, że jest to takie proste i oczywiste to tym bardziej kują w oczy zasady z instrukcji :wink:

Myślę, że do tego typu wniosków doszedł każdy po max. 5 partiach, więc jakim cudem tego testerzy nie widzieli? :D
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: AnimusAleonis »

Ayaram pisze: 04 lut 2019, 07:45 Myślę, że do tego typu wniosków doszedł każdy po max. 5 partiach, więc jakim cudem tego testerzy nie widzieli? :D
No właśnie, coś w tym jest.
Ostatnio gdy pojawiły się wieści o serii nowych rozszerzeń dla Sagrady (cykl The Great Fascades) przyjrzałem się znów Sagradzie i już wydanemu rozszerzeniu (5-6 Graczy), wszystko fajnie, rozszerzenie 5-6 Graczy z reguł wydaje się poprawiać kilka mniejszych mankamentów które miałem do gry, i Great Fascades wydaje się że jeszcze bardziej sprostuje problemy i doda nowe elementy/głębię do rozgrywki.
Mam tylko nieodzowne wrażenie że to wszystko było już w grze od początku tylko zostało pocięte z powodów marketingowych... albo została wydana nie do końca przetestowana/dopracowana gra by właśnie klienci ją testowali/dopracowywali, bo w bazowej grze jak dla mnie trzeba było dość sporo zmieniać z reguł by usprawnić grę. Na koniec dnia jest to gra mieszająca roll-and-write z elementami abstrakcji i kilku innych mechanizmów, i naprawdę nie jest to TI, i tego typu tytuł nie powinien potrzebować tylu zmian/poprawek od praktycznie samego początku jeśli byłby dopracowany - wystarczy spojrzeć dla przykładu na Azul, który wyszedł w mniej więcej tym samym czasie, nie widzę by potrzebował tylu 'house rules' by poprawiać rozgrywkę.

Poczekam aż wyjdzie cała seria Great Fascades (a po nich pewnie jakiś Big Box czy Delux Edition zbierające wszystko), z którą Sagrada jestem pewny będzie bardzo fajną, głęboką i ciekawą grą, a do tego czasu niezbyt mi się widzi płacenie za de facto playtestowanie.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 145 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: Munchhausen »

Albo - szalona myśl - gra była testowana na osobach, które chcą sobie luźno pograć z rodziną, a nie bawić się w prawdopodobieństwo i matematykę :)
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: AnimusAleonis »

Munchhausen pisze: 04 lut 2019, 10:07 Albo - szalona myśl - gra była testowana na osobach, które chcą sobie luźno pograć z rodziną, a nie bawić się w prawdopodobieństwo i matematykę :)
Czyli innymi słowy osoby/rodzina które grają luźno i nie są w hobby nie zauważają błędów i niedopracowań w grze więc jest ok by im taką niedopracowaną grę sprzedawać. To tak jakby dealer samochodowy sprzedawał samochód z wadami dla kogoś po pełnej cenie bo kupiec się nie zna i nie zauważy. Albo bardziej a propos, jakby wydawca gier komputerowych świadomie wypuszczał gry z bugami, bo większość graczy i tak nie zauważy - ktoś w EA pewnie dostał czkawki :lol:
Nie wiem jak Ciebie ale mnie takie podejście wydawców raczej gryzie.

Poza tym my w Sagrade graliśmy właśnie z rodziną głównie, i nawet dzieciaki, no nastolatkowie w sumie, którzy nie są graczami mieli podobne odczucia że coś zgrzyta, tylko nie umieli ich wyrazić nie znając mechanizmów, teorii gier itd itp.

Jak kupuję grę oczekuję że jest dopracowana i gotowa, i uważam że Sagrada nie jest. Dlatego też poczekam aż wyjdą wszystkie rozszerzenia z serii Great Fascades, aż gracze na forach dojdą do konsensusu najlepszych zmian/wariantów/house rules, i wtedy powrócę do tytułu, bo jestem pewny że będzie bardzo dobry :D

Ale to tylko moja osobista opinia, i rozumiem że są fani tej gry tak jak teraz wygląda, i nic im nie odbieram. Ja lubię ogórki kiszone i jeśli ktoś preferuje mało-solne nie będę próbował przekonać by jadła kiszone :P
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Awatar użytkownika
bobule
Posty: 1008
Rejestracja: 21 wrz 2017, 22:09
Has thanked: 45 times
Been thanked: 207 times

Re: Sagrada (A. Adamescu, D. Andrews)

Post autor: bobule »

powiedzcie mi, czy po poprawieniu instrukcji Sagrada jest w pełni satysfakcjonującą grą dla 2 graczy?
ODPOWIEDZ