Pulsar 2849 (Vladimir Suchy)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5597
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 779 times
Been thanked: 1217 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: mat_eyo »

Niestety, oprawa graficzna do pięknych nie należy :/ Boli to tym bardziej, że grafika na okładce jest według mnie fenomenalna. Pod względem użytkowym nie ma się do czego przy grafice przyczepić, a dla mnie zawsze użytkowość jest ważniejsza od ozdobności ;)

Co do samej gry, to z każdą kolejną partią podoba mi się coraz bardziej. Z kościanek już prześcignęła u mnie Troyes i Bora Bora, a Zameczkom depcze po piętach ;)
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: Wincenty Jan »

Zapomniałem o Bora Bora. Ale chyba Pulsar cenie wyzej niz „muszelki i tatuaże” :D
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: Tomzaq »

Lepsze niż Troyes :?: Lepsze niż Bora :?: Kiedyż wreszcie ukaże się polskie wydanie :!: :!: :!:
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4625
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1023 times
Been thanked: 1933 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: warlock »

A jak z interakcją? :) Bo Troyes cenię najwyżej z kościanek właśnie ze względu na to, że to nie jest łamigłówkowy pasjans, tylko jedno wielkie pole bitwy :).
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: detrytusek »

warlock pisze:A jak z interakcją? :) Bo Troyes cenię najwyżej z kościanek właśnie ze względu na to, że to nie jest łamigłówkowy pasjans, tylko jedno wielkie pole bitwy :).
Na pewno jest jej dużo mniej ale można podebrać komuś kość na którą się ślini albo jak ktoś jest na torach w tyle to można mu zabrać kości "pozytywne" by go zepchnąć w odchłań kar i upokorzeń...
Natomiast nie zgadzam się, że w GAH jest tak źle, a tu jest tak dobrze. Grająć w 2 os. w P. rzucamy 7 kośćmi - szansa, że nie wypadnie to co chcieliśmy jest dużo większa niż w GAH gdzie się rzuca 10-oma. Do tego w GAH można przerzucić - tu nie. P. rozwiązuje to w ten sposób, że najczęściej z taką "niechcianą" kością jest co zrobić co nie zmienia faktu, że główny plan w danej rundzie leży.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: AkitaInu »

detrytusek pisze:
warlock pisze:A jak z interakcją? :) Bo Troyes cenię najwyżej z kościanek właśnie ze względu na to, że to nie jest łamigłówkowy pasjans, tylko jedno wielkie pole bitwy :).
Na pewno jest jej dużo mniej ale można podebrać komuś kość na którą się ślini albo jak ktoś jest na torach w tyle to można mu zabrać kości "pozytywne" by go zepchnąć w odchłań kar i upokorzeń...
Natomiast nie zgadzam się, że w GAH jest tak źle, a tu jest tak dobrze. Grająć w 2 os. w P. rzucamy 7 kośćmi - szansa, że nie wypadnie to co chcieliśmy jest dużo większa niż w GAH gdzie się rzuca 10-oma. Do tego w GAH można przerzucić - tu nie. P. rozwiązuje to w ten sposób, że najczęściej z taką "niechcianą" kością jest co zrobić co nie zmienia faktu, że główny plan w danej rundzie leży.
Nie zapominaj że można sterować faktem która kość zostanie na torze.

Zmienia to między innymi punktację w rundach która zależy od tej właśnie kości :) Można komuś napsuć krwi i zabrać kilkanaście punktów.
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: Wincenty Jan »

detrytusek pisze:
warlock pisze:A jak z interakcją? :) Bo Troyes cenię najwyżej z kościanek właśnie ze względu na to, że to nie jest łamigłówkowy pasjans, tylko jedno wielkie pole bitwy :).
Na pewno jest jej dużo mniej ale można podebrać komuś kość na którą się ślini albo jak ktoś jest na torach w tyle to można mu zabrać kości "pozytywne" by go zepchnąć w odchłań kar i upokorzeń...
Natomiast nie zgadzam się, że w GAH jest tak źle, a tu jest tak dobrze. Grająć w 2 os. w P. rzucamy 7 kośćmi - szansa, że nie wypadnie to co chcieliśmy jest dużo większa niż w GAH gdzie się rzuca 10-oma. Do tego w GAH można przerzucić - tu nie. P. rozwiązuje to w ten sposób, że najczęściej z taką "niechcianą" kością jest co zrobić co nie zmienia faktu, że główny plan w danej rundzie leży.
Co do interakcji zgadzam się z Detrytusek. Jest jej mniej niż w Troyes.
Co do GAH to po prostu za nim nie przepadam. Oceniam na 6 w skali BGG. A ta ocena trafia do gier, którę wole unikać. Zdecydowanie wolę draft i mechanikę P niż GAH. GAH został dla mnie zabity przez czas rozgrywki w większym gornie niż dwie osoby.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 195 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: orzeh »

AkitaInu pisze:
detrytusek pisze:
warlock pisze:A jak z interakcją? :) Bo Troyes cenię najwyżej z kościanek właśnie ze względu na to, że to nie jest łamigłówkowy pasjans, tylko jedno wielkie pole bitwy :).
Na pewno jest jej dużo mniej ale można podebrać komuś kość na którą się ślini albo jak ktoś jest na torach w tyle to można mu zabrać kości "pozytywne" by go zepchnąć w odchłań kar i upokorzeń...
Natomiast nie zgadzam się, że w GAH jest tak źle, a tu jest tak dobrze. Grająć w 2 os. w P. rzucamy 7 kośćmi - szansa, że nie wypadnie to co chcieliśmy jest dużo większa niż w GAH gdzie się rzuca 10-oma. Do tego w GAH można przerzucić - tu nie. P. rozwiązuje to w ten sposób, że najczęściej z taką "niechcianą" kością jest co zrobić co nie zmienia faktu, że główny plan w danej rundzie leży.
Nie zapominaj że można sterować faktem która kość zostanie na torze.

Zmienia to między innymi punktację w rundach która zależy od tej właśnie kości :) Można komuś napsuć krwi i zabrać kilkanaście punktów.
To raz a dwa - są Transmitery, możesz sobie "zrobić" kość jaką chcesz, co prawda na stałe ale może być ich wiele
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: Wincenty Jan »

Interakcja jest też przy kolonizacji planet i stawianiu pulsarów. Można tam komuś mocno pokrzyżować plany.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: detrytusek »

AkitaInu pisze:
Nie zapominaj że można sterować faktem która kość zostanie na torze.

Zmienia to między innymi punktację w rundach która zależy od tej właśnie kości :) Można komuś napsuć krwi i zabrać kilkanaście punktów.
Chyba nie do końca zrozumiałem. W jakim momencie punktacja zależy od tego jaka kość zostanie na torze?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: Wincenty Jan »

Warlock na tyle na ile już Cię „znam” to myślę, że obowiązkowo powinieneś sprawdzić ten tytuł.
Nie wiem czy się zachwycisz ale chyba „mechanicznie” powinien zwrócić Twoja uwagę.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: detrytusek »

orzeh pisze: To raz a dwa - są Transmitery, możesz sobie "zrobić" kość jaką chcesz, co prawda na stałe ale może być ich wiele
Ale szansa, że akurat da się zrobić kość jaką się potrzebuje jest dość mała bo musi się kilka czynników zgrać na raz. Czynników, które są zupełnie losowe.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: detrytusek »

Wincenty Jan pisze:Warlock na tyle na ile już Cię „znam” to myślę, że obowiązkowo powinieneś sprawdzić ten tytuł.
Nie wiem czy się zachwycisz ale chyba „mechanicznie” powinien zwrócić Twoja uwagę.
Warlocku na ile Cię znam to to jest pewniak :)
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: AkitaInu »

Orzech - kość z transmiterów jest jednorazowa a nie stała. Chyba że czegoś nie pamiętam ;)

Punktacja która jest zależna od kostki to ta gdzie w rundzie gyrodine punktuje za "znak zapytania" a nie konkretną wartość. Znak zapytania = kostka która została na torze kostek
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 195 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: orzeh »

detrytusek pisze:
orzeh pisze: To raz a dwa - są Transmitery, możesz sobie "zrobić" kość jaką chcesz, co prawda na stałe ale może być ich wiele
Ale szansa, że akurat da się zrobić kość jaką się potrzebuje jest dość mała bo musi się kilka czynników zgrać na raz. Czynników, które są zupełnie losowe.
Nie będę przekonywał, losowość dla mnie jest do "ogarnięcia" modyfikatorami + patentami, dużo można dzięki temu osiągnąć i jak najbardziej można zrealizować z góry założony cel. Wczoraj miałem 4 kości z transmiterów (+bonusy) - od 3 do 6, praktycznie wszystko co mogłem/chciałem w ostatnich 3 rundach było do osiągnięcia.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: detrytusek »

AkitaInu pisze:Orzech - kość z transmiterów jest jednorazowa a nie stała. Chyba że czegoś nie pamiętam ;)
Jednorazowa
AkitaInu pisze:Punktacja która jest zależna od kostki to ta gdzie w rundzie gyrodine punktuje za "znak zapytania" a nie konkretną wartość. Znak zapytania = kostka która została na torze kostek
Mediana wyznacza wartość ?, a nie to co zostanie.

"This symbol indicates that the number of points depends on the
roll of the dice. If the median marker is on a die space, the
value equals the value of that die space. If the marker is between
two die spaces, use the larger of the two values."
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 195 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: orzeh »

AkitaInu pisze:Orzech - kość z transmiterów jest jednorazowa a nie stała. Chyba że czegoś nie pamiętam ;)

Punktacja która jest zależna od kostki to ta gdzie w rundzie gyrodine punktuje za "znak zapytania" a nie konkretną wartość. Znak zapytania = kostka która została na torze kostek
Jak to jednorazowa, raz na grę?
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: detrytusek »

orzeh pisze: Nie będę przekonywał, losowość dla mnie jest do "ogarnięcia" modyfikatorami + patentami, dużo można dzięki temu osiągnąć i jak najbardziej można zrealizować z góry założony cel. Wczoraj miałem 4 kości z transmiterów (+bonusy) - od 3 do 6, praktycznie wszystko co mogłem/chciałem w ostatnich 3 rundach było do osiągnięcia.
Jak miałeś 4 kości z transmietterów skoro one są jednorazowe i do tego nie możesz użyć więcej niż jednej czerwonej w rundzie??
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 195 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: orzeh »

Ok płączone transmitery dają "oczka kości", jeżli można je wykorzystać jedną raz na grę a nie na turę to źle gram.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: detrytusek »

orzeh pisze:Ok płączone transmitery dają "oczka kości", jeżli można je wykorzystać jedną raz na grę a nie na turę to źle gram.
To ja się nie dziwię, że wszystko zrealizowałeś :)
Kość utworzoną przez transmittery możesz wykorzystać tylko w momencie uruchomienia drugiego trasmittera (online) i to jest jednorazowe dobrodziejstwo. W całej grze możesz użyć maksymalnie 8 czerwonych kości (co się bardzo rzadko udaje).
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: AkitaInu »

Detrytusek - racja, przyznaje ;)

Orzech - tak, w tej turze w której dostaniesz czerwoną kostkę to możesz ją zużyć, jak nie zużyjesz to przepada.

To pamiętaj też że na turę można tylko jednej czerwonej kości użyć ;)
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 195 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: orzeh »

detrytusek pisze:
orzeh pisze:Ok płączone transmitery dają "oczka kości", jeżli można je wykorzystać jedną raz na grę a nie na turę to źle gram.
To ja się nie dziwię, że wszystko zrealizowałeś :)
Kość utworzoną przez transmittery możesz wykorzystać tylko w momencie uruchomienia drugiego trasmittera (online) i to jest jednorazowe dobrodziejstwo. W całej grze możesz użyć maksymalnie 8 czerwonych kości (co się bardzo rzadko udaje).
Teraz widzę - używałem kości transmiterów jakby to były normalne czerwone kości :)
dzięki za wyjaśnienie :)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5597
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 779 times
Been thanked: 1217 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: mat_eyo »

orzeh pisze:
detrytusek pisze:
orzeh pisze:Ok płączone transmitery dają "oczka kości", jeżli można je wykorzystać jedną raz na grę a nie na turę to źle gram.
To ja się nie dziwię, że wszystko zrealizowałeś :)
Kość utworzoną przez transmittery możesz wykorzystać tylko w momencie uruchomienia drugiego trasmittera (online) i to jest jednorazowe dobrodziejstwo. W całej grze możesz użyć maksymalnie 8 czerwonych kości (co się bardzo rzadko udaje).
Teraz widzę - używałem kości transmiterów jakby to były normalne czerwone kości :)
dzięki za wyjaśnienie :)
Chyba nadal coś mylisz. Czerwonych kostek możesz użyć raz na rundę i wszystkie są jednorazowa, niezależnie od źródła. Nigdy nie możesz mieć więcej niż jednej czerwonej kostki w rundzie.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 195 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: orzeh »

mat_eyo pisze: Chyba nadal coś mylisz. Czerwonych kostek możesz użyć raz na rundę i wszystkie są jednorazowa, niezależnie od źródła. Nigdy nie możesz mieć więcej niż jednej czerwonej kostki w rundzie.
Tak tak, to ogarnąłem że jedna czerwona na rundę, nie wem czemu z transmiterami tak "pojechałem" choć w instrukcji wyraźnie jest napisane że w momencie utworzenia jest aktywna, potem przepada.
Awatar użytkownika
Fiacik
Posty: 435
Rejestracja: 24 wrz 2013, 09:59
Has thanked: 66 times
Been thanked: 63 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: Fiacik »

ODPOWIEDZ