Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Forum ogólne o grach planszowych i karcianych, w szczególności dyskusje o konkretnych tytułach.
misioooo
Użytkownik wspierający
Posty: 5207
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42

Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: misioooo » 04 lip 2017, 15:16

Ja tam nic wnie wiem... Tylko tyle:
http://cthulhu.redimpgames.com/
Planowany kickstarter za tydzień ;)
Czyżby następca Pana Lodowego Ogródka?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne

Szaweł
Użytkownik wspierający
Posty: 1830
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Szaweł » 04 lip 2017, 15:50

Czy wiadomo już, czy/kiedy do gry zostanie dołączona instrukcja czy będzie może na nią osobny KS?
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%

Dwntn
Użytkownik wspierający
Posty: 1260
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Dwntn » 04 lip 2017, 19:11

misioooo pisze:Ja tam nic wnie wiem... Tylko tyle:
http://cthulhu.redimpgames.com/
Planowany kickstarter za tydzień ;)
Czyżby następca Pana Lodowego Ogródka?
Swoją drogą dziwię się że dopiero teraz powstał wątek. Wiadomości i zajawki na FB/BGG pojawiają się już przecież od dłuższego czasu.

Czekam na jakiś filmik promocyjny albo instrukcję aby zobaczyć czym to się będzie różniło od PLO ?

- K.

Awatar użytkownika
cohlerc1
Użytkownik wspierający
Posty: 327
Rejestracja: 11 wrz 2012, 07:30
Lokalizacja: Radzionków

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: cohlerc1 » 05 lip 2017, 21:49

Różnić się będzie liczbą graczy, 1-4 ;) chyba że to jakiś błąd ;)

Awatar użytkownika
Bea
Użytkownik wspierający
Posty: 4656
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Bea » 05 lip 2017, 21:59

Dlaczego ta gra w ogóle jest porównywana do PLO?

Awatar użytkownika
crsunik
Użytkownik wspierający
Posty: 2636
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: crsunik » 05 lip 2017, 22:34

Ten sam autor, ten sam typ (Area control / influence)
Ostatnio zmieniony 06 lip 2017, 16:26 przez crsunik, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje uzależnienie... | Sprzedam... | Szukam...

Chętnie pomogę w zakupach:
| Planszostrefa 11% | Planszomania 10% | 3Trolle 5%

Awatar użytkownika
zaba
Użytkownik wspierający
Posty: 297
Rejestracja: 21 sie 2008, 09:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: zaba » 05 lip 2017, 23:22

Bzdura ! to zupełnie inna gra powiem tylko ze dużą role bedzie tam odgrywała mechanika której nie było w PLO

Awatar użytkownika
crsunik
Użytkownik wspierający
Posty: 2636
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: crsunik » 06 lip 2017, 00:21

Nie bzdura, tylko ten sam autor i fakt, że obie gry to jakaś tam wariacja area control mogą i będą powodowały porównania. CO NIE OZNACZA, ŻE GRA JEST TAKA SAMA.

O samej grze nic nie wiem, nie grałem, nie widziałem. Czekam cierpliwie na więcej informacji, ale powód dla którego ludzie będą patrzyli na nią z perspektywy PLO jest jasny i prosty. Nie żadna bzdura.
Moje uzależnienie... | Sprzedam... | Szukam...

Chętnie pomogę w zakupach:
| Planszostrefa 11% | Planszomania 10% | 3Trolle 5%

Awatar użytkownika
Bea
Użytkownik wspierający
Posty: 4656
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Bea » 06 lip 2017, 15:59

crsunik pisze:Ten sam autor, te same mechaniki (Area control / influence)
Jak dla mnie to trochę mało. A jeśli faktycznie są podobne to niezbyt dobrze swiadczyłoby o autorze...

Awatar użytkownika
Tomzaq
Użytkownik wspierający
Posty: 1358
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Tomzaq » 06 lip 2017, 16:19

Grałem na Pionku. To zupełnie różne gry. Warto zainwestować jak ktoś lubi rywalizować, walczyć, knuć, podkładać świnie. Dużo interakcji, wrednych zagrań itp. Jak ktoś jest w klimatach Lovercrafta to wg mnie pozycja Must Have. Wg mnie gra jest trudniejsza od PLO. Wg współgraczy niekoniecznie.
Who is John Galt?
Posiadam

Awatar użytkownika
Gizmoo
Użytkownik wspierający
Posty: 1575
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Gizmoo » 06 lip 2017, 16:22

Plansza wygląda smutnie. Taka trochę przedwczorajsza, wysuszona (pun intended) pizza:
Spoiler:

Awatar użytkownika
Marx
Użytkownik wspierający
Posty: 2167
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Marx » 06 lip 2017, 19:18

placek węgierski!
Waiting is the hardest part.

Awatar użytkownika
Tycjan
Moderator
Posty: 3162
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Tycjan » 06 lip 2017, 19:32


# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl

Awatar użytkownika
kali
Użytkownik wspierający
Posty: 441
Rejestracja: 01 mar 2011, 13:18
Lokalizacja: Łódź

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: kali » 06 lip 2017, 19:50

Marsjanie też się świetnie zapowiadali i mieli genialną promocję promocję przed zgarnięciem kasy.
Mimo iż jestem fanem Cthulhu i spółki - raczej odradzę każdemu ze względu na podejście autora/wydawnictwa do wydania gry. Lepiej kupić kolejną edycję, jak już zostanie poprawiona niż szarpać się o dokończenie produktu.
Żyjemy po to, żeby wytwarzać łupież.

Awatar użytkownika
the_ka
Użytkownik wspierający
Posty: 607
Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: the_ka » 06 lip 2017, 19:55

będzie kickstarter i wspieram.to czy sam kickstarter?

siekan
Użytkownik wspierający
Posty: 307
Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: siekan » 07 lip 2017, 19:11

Giera mnie zainteresowała, ale zobaczyłem wydawnictwo i na pewno po prostu cierpliwie poczekam :)
Trudniejsza niż PLO? Może być ciekawie hardkorowo, bo pomimo zagranych kilkudziesięciu różnych tytułów, nadal uważam PLO za dosyć ciężką grę.

Awatar użytkownika
Muad'Dib
Użytkownik wspierający
Posty: 1027
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Muad'Dib » 10 lip 2017, 12:55

Czy ktoś już przeglądał tę instrukcję? Nie miałem jeszcze czasu a jestem ciekaw jak gra się prezentuje od strony mechanicznej. Wygląda na to, że w przeciągu dwóch dni startuje KS, na razie cisza odnośnie polskiej wersji.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.

konrad.rymczak
Użytkownik wspierający
Posty: 604
Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: konrad.rymczak » 10 lip 2017, 12:56

Muad'Dib pisze:Czy ktoś już przeglądał tę instrukcję? Nie miałem jeszcze czasu a jestem ciekaw jak gra się prezentuje od strony mechanicznej. Wygląda na to, że w przeciągu dwóch dni startuje KS, na razie cisza odnośnie polskiej wersji.
Polska wersja będzie jeśli będzie 300 wspierających z PL na KS
Kolekcja | Kupię: Ginkgopolis (z dodatkiem) | Sprzedam: Projekt Gaja PL (folia), Alien Frontiers 4th | ilość czy liczba

Awatar użytkownika
Rocy7
Użytkownik wspierający
Posty: 5472
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Rocy7 » 10 lip 2017, 17:26

Gizmoo pisze:Plansza wygląda smutnie. Taka trochę przedwczorajsza, wysuszona (pun intended) pizza:
Spoiler:
Plansza to przede wszystkim wygląda mało klimatycznie z tymi wszystkimi ikonami, bardziej na miejsce gdzie się stawia pionki niż miasto pole bitwy między kultystami Przedwiecznych.
Aktualne Top gier: Dropfleet Commander, Forbidden Stars, Burning Suns, The Others 7 Sins, Star Trek Ascendancy

Kolekcja gier
Recenzje Board Time
Przy Stole

malpka
Posty: 61
Rejestracja: 30 wrz 2013, 12:43

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: malpka » 11 lip 2017, 13:44


Veto
Użytkownik wspierający
Posty: 140
Rejestracja: 09 gru 2006, 16:27

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Veto » 11 lip 2017, 14:26

Grałem bodajże 4 razy w prototyp na różnym etapie tworzenia.

Niby w grze istnieją decki które możemy budować/modyfikować, ale z doświadczenia wychodziło, że nie ma potrzeby tego robić, żeby grę wygrać. Co sprawia, że 25% akcji jakie można wykonać w grze jest niepotrzebne.
Co prawda autor twierdził, że osoby bardziej doświadczone w grze używając tych akcji NA PEWNO wygrają z graczami którzy tego nie robią. Cuż - być może - za mało grałem, żeby to sprawdzić. Ale jeśli to prawda - to:
1. W grę nie zagra się z kimś nowym - właściciel owego tytułu zawsze wygra. Trzeba będzie grać zawsze z tymi samymi ludźmi aby tego uniknąć.
2. Skoro na początku można grać bez budowania i modyfikacji decku - to akcje jego budowy wyglądają jak wariant gry dla zaawansowanych a nie podstawowy.


Szkoda, bo osobiście bardzo kibicuję Krzyśkowi i całym RedImpom - a tytuł ten w mojej opinii mocno zaniża średnią poziomu ich gier.
Podkreślam - w mojej opinii po rozegraniu zaledwie 4 gier w wersję prototypową - mechanika do końca nie działa i wymagałaby dopracowania a nie uruchamiania kampanii na KS :(

ariser
Użytkownik wspierający
Posty: 729
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: ariser » 11 lip 2017, 14:45

Veto pisze: Podkreślam - w mojej opinii po rozegraniu zaledwie 4 gier w wersję prototypową - mechanika do końca nie działa i wymagałaby dopracowania a nie uruchamiania kampanii na KS :(
Jak to? Przecież rendery figurek już gotowe, więc na co czekać?

A tak serio to nie wygląda to zachęcająco, szczególnie ta nieszczęsna plansza.

Awatar użytkownika
Błysk
Użytkownik wspierający
Posty: 1047
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Lokalizacja: Kraków/ Żywiec

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Błysk » 11 lip 2017, 15:10

Veto pisze:Grałem bodajże 4 razy w prototyp na różnym etapie tworzenia.
1. W grę nie zagra się z kimś nowym - właściciel owego tytułu zawsze wygra. Trzeba będzie grać zawsze z tymi samymi ludźmi aby tego uniknąć.
2. Skoro na początku można grać bez budowania i modyfikacji decku - to akcje jego budowy wyglądają jak wariant gry dla zaawansowanych a nie podstawowy.
Nigdy nie zrozumiem zarzutu nr 1 do jakiejkolwiek cięższej gry. W każdej ktoś, kto grał więcej ma większe szanse. Moim zdaniem to bardzo dobrze, że żeby gra rozwinęła skrzydła to trzeba mniej więcej umieć w nią grać. ;)

Co do gry, sam temat mnie ciekawi, ale plansza wygląda faktycznie paskudnie. Czekam na więcej info.
Sprzedaj gry tanio: forumowicze robią atak: "Złodziej! Oszust!", do tego dołącza admin.
Próbuj sprzedać gry bardzo drogo: "Tak działa wolny ryneg! JEGO TO MOŻE NAWET ZA MILION SPRZEDAĆ".

Veto
Użytkownik wspierający
Posty: 140
Rejestracja: 09 gru 2006, 16:27

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Veto » 11 lip 2017, 15:41

Błysk pisze:W każdej ktoś, kto grał więcej ma większe szanse.
Zgadzam się - doświadczony gracz powinien mieć większe szanse ale nie pewność wygranej. Tutaj wg zapewnień autora - nie ważne jak dobrze zagra mniej doświadczony gracz i tak przegra z tym bardziej doświadczonym.

Awatar użytkownika
Muad'Dib
Użytkownik wspierający
Posty: 1027
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Muad'Dib » 11 lip 2017, 15:51

Znając gry tego wydawnictwa domyślam się, że jednak doświadczenie odgrywa bardzo istotną rolę. Wiadomo, że tak jest w bardzo dużej ilości gier ale w tym przypadku pewnie dużo bardziej. Grałem zarówno w PLO jak i Achaję i jednak ogranie ma tam olbrzymie znaczenie. Nie wiem jak to się ma do Martians, bo jeszcze leżą na półce ;)

Przycisnąłem RedImp na KS, żeby zrobili grupowe zamówienie z free add-onem (5 customowych kostek), wychodzi zauważalnie taniej. Będę organizował zamówienie ale też obserwował kampanie, najwyżej odpuszczę (odpuścimy) pod sam koniec.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.

ODPOWIEDZ