Objectivy są pod tym kątem w miarę zbalansowane, jednak przyjrzyjmy się bliżej tylko tym, które występują najczęściej:
Public Stage I (skala od 1 - wszyscy gracze mogą osiągnąć VP bez agresji do 5 sytuacja, że bez zaatakowania kogokolwiek wszyscy gracze dostaną VP za ten Cel jest prawie niemożliwa).
- Corner the Market Control 4 planets that each have the same planet trait
4/5 te planet najczęściej nie będą obok siebie. Może się zdarzyć takie ustawienie planszy, że któryś z graczy będzie miał 4 w zasięgu, ale zazwyczaj większość będzie musiała sobie ten punkt wywalczyć
- Develop Weaponry Own 2 unit upgrade technologies
2/5 da się zrobić całkowicie bez atakowania innych. Aczkolwiek skoro już się ma te technologie to czemu ich nie wykorzystać? Niektóre rasy (np. Virus) mogą być promowane do atakowania innych graczy by zrobić ten objective.
- Diversify Research Own 2 technologies in each of 2 colors
1/5 jak poprzedni cel. Nawet mniej “agresywna”, gdyż technologie mogą być “pokojowe”. Niektóre rasy (np. Virus) mogą być promowane do atakowania innych graczy by zrobić ten objective.
- Erect a Monument Spend 8 resources
2/5 zazwyczaj wykonalna przy odpowiedniej kombinacji handlu i zasobów. Niektóre rasy (np. Mentak) mogą być promowane do atakowania innych graczy by zrobić ten objective.
- Expand Borders Control 6 planets in non-home systems
3/5 podobna sytuacja jak Corner the Market. Planet nie ma wystarczająco dużo by starczyło dla wszystkich, a gra nad stołem i „planet trade” może nie wystarczyć. Przy mniejszej ilości graczy do zrobienia przez większość bez niepotrzebnego konfliktu, gdyż planet na gracza jest znacznie więcej.
- Found Research Outposts Control 3 planets that have technology specialties
5/5 tych planet jest 8, graczy 5 lub 6, a zniżki są przydatne. By każdy „skorzystał” z tego Celu ktoś musi zaatakować.
- Intimidate the Council Have 1+ ships in two systems that are adjacent to Mecatol Rex
5/5 Również bardzo bojowy cel. Tylko 6 pól, a przy 6 graczach potrzebne by było 12 by wszyscy byli zadowoleni. Prawie na pewno wywoła jakiś mały konflikt graniczny.
- Lead From the Front Spend a total of 3 tokens from your tactic and/or strategy pool
1/5 Wręcz “antyagresywna” karta, gdyż nakazuje odrzucenie zasobów, które są niezbędne do atakowania innych graczy.
- Negotiate Trade Routes Spend 5 Trade Goods
1/5 Chyba najprostrzy cel do realizacji. Można go wykonać nie ruszając się z Home Systemu.
- Sway the Council Spend 8 influence
2/5 podobnie jak Erect a Monument, tylko, że inf jest trochę trudniejszy do uzyskania, więc może wywoływać jakieś nieduże konflikty graniczne.
Ogólnie średnia to 2,5 czyli przeciętnie.
Stage II to zazwyczaj bardziej wymagające wersje Stage I i o wiele częściej nie da się ich wykonać bez zaatakowania przeciwnika.
Jeśli chodzi o Secret Objectives to 5 z 20 nie da się wykonać bez zaatakowania innego gracza, a 13 z nich można zakwalifikować jako militarne.
Mogłoby być lepiej, ale jeśli ktoś chce by gra była bardziej agresywna to polecam zagranie Virusem