Też starałem się to wszystko oszacować i myślę, że w grze może być talia Evidence - coś jak talia Talent/Flaw w Firefly. Wg opisu wydawcy od ilości uzbieranych Evidence będzie zależał efekt End Game. Zapewne w taliach scenariuszy znajdą się karty, które jeśli nie zostaną pokonane, to będą atakowały powodując utratę Evidence. Załóżmy, że taka talia może mieć 25-30 kart, może 40. Jeśli faktycznie End Game będą w ilości większej niż jeden przypisany do każdego ze scenariuszy, to będziemy mieli kolejną niewielką talię. Myślę też, że X-Files może również posiadać coś na kształt Hatchery, ale nie chcę pisać za dużo o tym, bo temat może przeczytać ktoś, kto nie oglądał serialu i wtedy może oberwać spojlerem To dawałoby teoretycznie kolejne 14 kart (o ile ich ilość będzie taka jak w Alienie).Odi pisze: ↑26 lip 2018, 21:37 I jeszcze jedna rzecz: w porównaniu do Aliena w X-Files będzie 100 kart mniej.
Zakładam, że odpadają karty Aliena i niczego podobnego w X-FIles nie będzie - to jest mniej o 40 kart.
3 scenariusze po 4 talie postaci, to daje 12 talii kart graczy (w porównaniu z 16 w LE:A). Czyli mniej o 56 kart.
3 scenariusze po 3 objectivy, to 9 talii objective w porównaniu do 12 w LE:A. Czyli ok mniej o ok 24-30 kart.
Do tego hatchery (chestburstery i facehuggery), to kolejne 14 kart.
To już łącznie daje ok 130-140 kart mniej. Czego będzie zatem więcej?
Mam przeczucie, że w tej grze regrywalność będzie oparta na dużej możliwości różnych układów kart w talii danego sezonu (objective). Każdy sezon X-Files to co najmniej 20 odcinków, a niektóre miały ich nawet 25. Zakładając, że talia sezonu to 9, 11 lub 13 kart, daje nam to 6, 8 lub 10 kart związanych czysto z fabułą (pozostałe to Eventy i Hazardy - znów: zakładając, że ten układ się nie zmieni w stosunku do Aliena/Predatora). Daje to ogromną ilość możliwości modyfikowania tych talii - pozostaje tylko pytanie w jaki sposób te talie będą modyfikowane oprócz drone'opodobnych zapychaczy. Osobiście stawiam na dwie talie kart urozmaicających każdy mini-deck: Drony (prawdopodobnie będą to trudności z jakimi Mulder i Scully zmagali się podczas dochodzeń nie związanych z głównym wątkiem serialu - paradoksalnie mogą stanowić utrudnienie w przeciwieństwie do tego, jaką pełnią funkcję w Alienie/Predatorze) oraz Informatorzy (wspomniani w opisie gry - te karty mogą stanowić ułatwienie). Gdyby każda z tych talii miała po 25-30 kart, to już mielibyśmy chyba wypełnioną dziuręOdi pisze: ↑26 lip 2018, 21:37 Ad.2
Tu idą trochę na skróty. 3 scenariusze? Mało. W każdym 3 objectivy. Trudno powiedzieć, jak to się będzie ze sobą mieszać. Boję się, że grywalne będą tylko 3 misje i tyle. W Alienie raz, że mieliśmy cztery filmy, a dwa, ż ebył jeszcze wariant z ukrytymi celami, możliwość grania Alienem... Mam nadzieję, że tu będzie coś podobnego. Nie wyobrażam sobie X-Files bez ukrytych agend w dopracowanym wariancie.
Na agendy czy możliwość gry wrogiem jednak nie liczyłbym. Nie to, że taki mechanizm nie pasowałby do X-Files, ale jednak wg mnie tryby gry Obcym/Królową Obcych niezbyt się udały.
Ja właśnie miałem na myśli to, że każda postać będzie miała swoją talię (albo nawet talie), z których będziemy składać baraki (tak jak do tej pory było w każdej z gier z serii LE). Czyli mamy Awatarka Muldera, jego kartę roli oraz talię jego 14 kart do kupienia z Baraków. A 3-4 różne karty roli Muldera, Scully i pozostałych postaci to byłoby coś... :pOdi pisze: ↑26 lip 2018, 21:37 Ad.3.
Pięciu agentów, owszem, ale to raczej będą tylko avatary z jedną kartą specjalną (jak w Alienie: Priest, Scout, Mercenary itp). Może w kilku wersjach (co byłoby fajne). Karty graczy to jednak będą osobne talie serialowych postaci, które będzie się rekrutowało do swojego decku. Tak myślę.