Monolith Arena (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 152 times
Been thanked: 181 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: Błysk »

zioombel pisze: 12 paź 2018, 14:59 Ale przecież to było wiadomo od zawsze, że to ta sama mechanika co NH. Dojdą do tego monolity.
Żetony mają być większe niż w NH.
Jasne, że było, ale kto zabroni popłakać? ;)
longmen76
Posty: 652
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 53 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: longmen76 »

A ja popatrzyłem na instrukcję i filmik z rozgrywką między Trzewikiem a chyba "Multidayem" i wchodzę w to. Kolorystyka mi odpowiada i gra również.
Co do zarzutów, że to reskin NH to ja nie pojmuję pretensji o to. Trzeba przyjąć do wiadomości, że planszówkami interesują się nowi gracze. Jak ktoś wszedł w hobby tydzień temu lub miesiąc albo kilka miesięcy temu to nie będzie odgrzewał "starego kotleta" NH tylko wejdzie w MA. Ja nie mam NH pomimo, że grałem testową partię i mi się podobało - kupię MA a nie NH. Po za tym zauważam, że nikt nie marudzi jak FFG odgrzewa po raz kolejny Arkham Horror, nie mówić o tych samych postaciach w grach z serii Cthulhu od FFG.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2486
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 422 times
Been thanked: 124 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: Coen »

mauserem pisze: 12 paź 2018, 15:12 A fantasy setting jest bardziej strawny i jestem przekonany, że do tej wersji hexa siądziemy nie raz.
Ale ten setting fantasy wygląda na takie postapokaliptyczne fantasy :cry:
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Deathhammer
Posty: 274
Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: Deathhammer »

Od początku było wiadomo, że jest to poniekąd remake Neuroshimy z nową zasadą monolitów. Rozczarowanie jest moim zdaniem nieuzasadnione.

Kilka moich spostrzeżeń:
1. Nowe armie to zawsze dobra rzecz, mechanika NH/MA pozwala na niemal nieograniczone możliwości w zakresie różnych zdolności i zróżnicowania frakcji. Zaprezentowane 2 frakcje wydają się być w dużej mierze reskinem poprzednich, na razie z nowości to tylko szarża i teleportacja. Pewnie jak zaczną wychodzić dodatki to będzie lepiej.
2. Ciężko doszukiwać się jakiegoś klimatu w grze tego typu, ale jak już koledzy wcześniej zauważyli - fantasy z pewnoscią przypadnie większej liczbie osób do gustu niż postapo.
3. Gra wydaje się być nieco mniej czytelna niż NH - wnioskuję po obejrzeniu gameplay. Może to kwestia przyzwyczajenia, ale w NH po spojrzeniu na planszę od razu wyrasta przed oczyma klarowny obraz sytuacji, tu trzeba się jednak chwilę zastanowić co, gdzie i jak. Szczególnie symbole ataków są jakieś takie... małe i trudne do zauważenia.
4. Liczę, że monolity(których niestety nie zaprezentowano w powyższej rozgrywce, a szkoda) wzniosą grę na nowy poziom strategiczny i dodadzą sporo mięcha pod względem decyzyjnym.

rozsądek podpowiada, żeby mimo wszystko nie brać(posiadam Neuroshimę ze wszystkimi dodatkami), ale i tak pewnie prędzej czy później pęknę...
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 698
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 106 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: Largo »

Z tego, co mi wiadomo to gra jest już w sklepach. Ograł ją już ktoś :)? Zastanawiam się nad kupnem. Nigdy nie grałem w Neuroshimę i nie za bardzo wiem czego się spodziewać :P
Awatar użytkownika
Fiacik
Posty: 432
Rejestracja: 24 wrz 2013, 09:59
Has thanked: 61 times
Been thanked: 62 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: Fiacik »

Largo pisze: 25 paź 2018, 16:21 Z tego, co mi wiadomo to gra jest już w sklepach. Ograł ją już ktoś :)? Zastanawiam się nad kupnem. Nigdy nie grałem w Neuroshimę i nie za bardzo wiem czego się spodziewać :P
Neuroshimy? :D + jakiś delikatny twist w postaci monolitów.
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 698
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 106 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: Largo »

W sumie racja :-P poprzeglądam w takim razie oprócz gameplaya MA jakieś recenzje neuroshimy. Mocno zachęcająco prezentuje się też odznaka od dice Tower dla tej gry. Chyba trzeba będzie się skusić :-P
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1263
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 356 times
Been thanked: 206 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: ShapooBah »

Largo pisze: 25 paź 2018, 17:16 W sumie racja :-P poprzeglądam w takim razie oprócz gameplaya MA jakieś recenzje neuroshimy. Mocno zachęcająco prezentuje się też odznaka od dice Tower dla tej gry. Chyba trzeba będzie się skusić :-P
Gra jest niesamowicie prosta w swojej podstawowej strukturze. Dobierasz zawsze do trzech kafelków(kart) na ręce jeden odrzucasz dwoma zagrywasz. Każda frakcja ma odczuwalnie inny balans. Inaczej się nimi gra. Choć po kilku rozgrywkach na 3 osoby z różnymi frakcjami stwierdzam, że zieloni są zbyt OP. Albo my po prostu źle graliśmy nimi.


Plansza jest mała, wiele mechanik opartych jest na zbyt duzej losowości (w pierwszej rozgrywce musiałem odrzucać żetony rozkazów i run, bo i tak nic nie mogłem zrobić bez żołnierzyków, którzy zaczęli przychodzić z końcem rozgrywki.)
Nie miałem wcześniej styczności z Neuroshimą, ale ogrywając Monolith w dwóch trybach ( z użyciem M i bez niego) uważam, że rozkładanie i składanie M jest kompletnie bezsensowne i dużo lepiej gra się bez tego. Ale wtedy chyba można sobie kupić Neruoshimę Hex wyjdzie taniej i większa regrywalność ze względu na większą ilość frakcji.
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 698
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 106 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: Largo »

ShapooBah pisze: 26 paź 2018, 08:53
Largo pisze: 25 paź 2018, 17:16 W sumie racja :-P poprzeglądam w takim razie oprócz gameplaya MA jakieś recenzje neuroshimy. Mocno zachęcająco prezentuje się też odznaka od dice Tower dla tej gry. Chyba trzeba będzie się skusić :-P
Gra jest niesamowicie prosta w swojej podstawowej strukturze. Dobierasz zawsze do trzech kafelków(kart) na ręce jeden odrzucasz dwoma zagrywasz. Każda frakcja ma odczuwalnie inny balans. Inaczej się nimi gra. Choć po kilku rozgrywkach na 3 osoby z różnymi frakcjami stwierdzam, że zieloni są zbyt OP. Albo my po prostu źle graliśmy nimi.


Plansza jest mała, wiele mechanik opartych jest na zbyt duzej losowości (w pierwszej rozgrywce musiałem odrzucać żetony rozkazów i run, bo i tak nic nie mogłem zrobić bez żołnierzyków, którzy zaczęli przychodzić z końcem rozgrywki.)
Nie miałem wcześniej styczności z Neuroshimą, ale ogrywając Monolith w dwóch trybach ( z użyciem M i bez niego) uważam, że rozkładanie i składanie M jest kompletnie bezsensowne i dużo lepiej gra się bez tego. Ale wtedy chyba można sobie kupić Neruoshimę Hex wyjdzie taniej i większa regrywalność ze względu na większą ilość frakcji.
Dzięki za opinię. Losowość mi nie przeszkadza. Liczy się najbardziej miodność partii i możliwość fajnego pomóżdżenia :-)A tak reasumując polecasz na raczej okazjonalne partie?
bosu
Posty: 8
Rejestracja: 26 sie 2018, 17:17
Has thanked: 15 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: bosu »

wiele mechanik opartych jest na zbyt duzej losowości (w pierwszej rozgrywce musiałem odrzucać żetony rozkazów i run, bo i tak nic nie mogłem zrobić bez żołnierzyków, którzy zaczęli przychodzić z końcem rozgrywki.)
Odnośnie losowości w grze, to możną spróbować wariantu który zamieszczony jest pod koniec instrukcji (strona 21):

BARDZIEJ TAKTYCZNA GRA
Jeśli uważacie, że gra jest zbyt losowa i chcielibyście ograniczyć wpływ losu, możecie grać z następującą zasadą: podczas swojej tury gracz dobiera do 6 żetonów (zamiast do 3), musi odrzucić jeden z nich, a następnie może zagrać lub odrzucić maksymalnie 2 żetony. Wszystkie pozostałe żetony gracz zachowuje na kolejną turę.

W tym wariancie zmienia się również Rozpoczęcie Gry: gracze już od pierwszej tury dobierają od razu 6 żetonów. Pierwszy gracz w swojej pierwszej turze musi 1 z nich odrzucić, zagrać zaś może tylko 1. Od tego momentu gra dalej toczy się już normalnie, z uwzględnieniem zmiany opisanej powyżej
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: GrzeL »

Tymczasem Portal na swojej stronie opublikował FAQ.

Uwaga administracyjna:
Wrażeniami z mieszania dwóch różnych gier jakimi są Monolith Arena i Neuroshima Hex proszę dzielić się w dedykowanym wątku, aby były one w jednym miejscu, a nie porozrzucane pomiędzy dwoma wątkami obu gier. Dotyczy to również pytań o zasady, należy je zadawać w odrębnym wątku w odpowiednim dziale.
Kowal092
Posty: 6
Rejestracja: 25 kwie 2016, 15:44

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: Kowal092 »

Cześć,

Tak jak ktoś powyżej nigdy w Neuroshime nie grałem, chociaż od dawna się przymierzalem do zakupu. Klimat post apo lubię, fantasy też. Pytanie brzmi - którą grę wybrać? MA czy NH? Monolity sprawdzają się w przypadku gdy ktoś już grę ogra? Warto inwestować w MA czy kupić taniej używana NH?
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1263
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 356 times
Been thanked: 206 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: ShapooBah »

NH jest już grą rozwiniętą. Masa frakcji dodatkowych pozwala na ciągłe rozbudowanie planszy, no i większa regrywalność. Monolith natomiast jest dużo bardziej czytelniejszy. Jeszcze nie jest "skażony" OP postaciami, ale przypuszczam, że kwestią czasu bedzie rozwijanie frakcji i w tym świecie spostapokalizowanego fantasy.
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1355
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 264 times
Kontakt:

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: Portal Games »

Monolith Arena Strategia i taktyka - Władcy Otchłani

Obrazek

W tym artykule chciałbym omówić podstawowe strategie rozgrywki armią Władców Otchłani. Jak wielu z was zauważyło, ta frakcja przypomina trochę czarne i niebieskie talie z Magica. Jak wycisnąć z niej najwięcej?

Zatruwaj swojego wroga. Ustaw swój sztandar tak, aby mieć dwa sąsiadujące pola gotowe na twoje jednostki atakujące. Każda twoja jednostka stykająca się ze sztandarem zyskuje cechę zatruwania, co jest niezwykle istotne ze strategicznego punktu widzenia.

Jeśli to możliwe, możesz nawet ustawić swój sztandar obok wrogiego! Połóż swoich strzelców za swoim sztandarem i strzelaj nad nim zatrutymi strzałami.

Pamiętaj, aby nie zużywać swoich rozkazów Bitwy zbyt wcześnie. Najpierw postaraj się zatruć wrogi sztandar i dopiero potem rozpętaj wojnę, aktywując tyle bitew, ile to możliwe. Bitwa zagrana zbyt wcześnie to marnotrawstwo.

Teleportacja. Twoja możliwość teleportowania jednostek jest potężna. Mądrze będzie umieścić swoje jednostki w bezpiecznym położeniu, a potem, tylko w razie takiej potrzeby, teleportować je we właściwe miejsce, by kontratakować i sabotować działania przeciwnika. Nie wrzucaj takich jednostek w sam środek kotła od samego początku. Pozwól im czaić się w ciemnościach i wteleportuj się do bitwy, gdy będzie to konieczne!

Jednostki. Koszmar jest najlepszy przeciwko wrogiemu sztandarowi, albo aby ochronić jednostki, które niosą ze sobą truciznę. Chcesz, aby przetrwały jak najdłużej, aby narzuciły te żetony trucizny. Używaj Kolców by atakować wrogi sztandar i umieść ich jak najdalej swojego sztandaru, aby zmusić przeciwnika do wyboru, czy skupi się na twoim sztandarze i zaatakuje go z pełną siłą, czy też wybierze obronę i zaatakuje Kolca, by ochronić się przed trucizną. To jest wybór, do jakiego chcesz zmuszać swych wrogów! Ptasznik najlepiej sprawdza się w środkowej części planszy, aby korzystać z jego możliwości ataków w trzech różnych kierunkach.

A jeśli chodzi o Runę Rozbrojenia, połóż ją w rogu. Brzeg planszy będzie chronić ją z jednej strony, a z drugiej strony będzie osłonięta przed atakami, sama powstrzymując ataki przeciwnika.

Ignacy Trzewiczek
StanleyStone
Posty: 239
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 22 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: StanleyStone »

Są już jakieś może przecieki co do dat wydania i charakteru nowych frakcji?
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1263
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 356 times
Been thanked: 206 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: ShapooBah »

Trzeba czekać na Portalcon który będzie już niedługo.
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1355
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 264 times
Kontakt:

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: Portal Games »

Monolith Arena Strategia & Taktyka: Strażnicy Krain
Ignacy Trzewiczek

Obrazek

Można rzec, że Strażnicy to najłatwiejsza do opanowania frakcją ze wszystkich — są to krasnoludy, więc każdy rozumie jak nimi grać. Bronimy się, chowamy się w bezpiecznym miejscu i raz na jakiś czas musimy porządnie uderzyć. Chwytasz te żółte żetony, spoglądasz na grafikę i natychmiast wiesz, jaki jest twój cel.

Jednak nie jest to takie proste. Owszem, może i ta podstawowa strategia jest banalna, ale zwycięska strategia… To już inna para kaloszy.

Mur
Umieszczamy sztandar w narożniku, zależy nam, aby mieć jedynie trzy wolne pola wokół niego. Większość naszych jednostek atakuje w 3 różnych kierunkach, a więc jest to najlepszy sposób na wykorzystanie tych pól. Twoi wojownicy w pobliżu sztandaru otrzymują dodatkowy punkt życia (ikona tarczy!), tak więc jesteśmy gotowi do obrony!

Runy
Umieszczamy runy zamiast wojowników wokół sztandaru. Runy te będą tworzyć osłonę, przeciwnik nie będzie w stanie zaatakować naszego sztandaru, a co ciekawsze, runy te będą zwiększać siłę twoich wojowników znajdujących się na drugiej linii ataku. W ten sposób będziemy posiadać sztandar otoczony runami, a te otoczone wojownikami. Świetna formacja obronna.

Rozkazy
Strażnicy posiadają trzy ciekawe rozkazy. Bomba mówi sama za siebie — dostrzegasz grupę przeciwników, zrzucasz bombę i tyle. Odepchnięcie trzeba zagrać w strategiczny sposób. Ten rozkaz pozwoli wznieść mury obronne; idealnie nadaje się do tego, aby odsunąć przeciwnika i natychmiast umieścić w tym miejscu swoją jednostkę. Odepchnij go i zajmij odpowiednią pozycję, odepchnij i zajmij pozycję itd. — podczas rozgrywki mamy szansę na 3 takie zagrywki. Fałszywy rozkaz to jeszcze lepsza opcja, nie tylko odpychasz przeciwnika, ale umieszczasz go w wybranym przez siebie polu, raz jeszcze wykorzystać trzeba ten rozkaz w odpowiedni sposób, plan składający się z dwóch kroków. Przesuń przeciwnika i natychmiast zajmij pozycję w nowym polu, wykorzystuj nową sytuację.

Kusznik
Ostatni na liście, ale również kluczowy — Kusznik. Posiadamy trzy takie jednostki w naszej armii, w połączeniu z Runą Penetracji tworzy jedną z najpotężniejszych kombinacji w grze. Bardzo kuszącym pomysłem jest wycelowanie tej kombinacji w przeciwnika sztandar, aby co rundę zadać dwa obrażenia sztandarowi a przy okazji kilku jednostkom po drodze. Jednak efektywniejszym wyborem może okazać się celowanie tuż obok naszego sztandaru, tuż obok naszego najważniejszego punktu, w ten sposób zabijemy wielu przeciwników jednym strzałem, cała grupa wojowników przeciwnika pada od jednego strzału. Niesamowita strategia obronna, gdzie decydujemy się, że najlepszą obroną są strzały!

A jakie wy macie przemyślenia co do strategii Strażników?
Awatar użytkownika
Looke83
Posty: 101
Rejestracja: 26 paź 2013, 11:32
Lokalizacja: Poznań

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: Looke83 »

Jak doczytałem można kłaść żetony jadu w ilości do 5 na jednostkę - czy w związku z tym zasada zatruwamy sztab jak najszybciej nie jest przesadzone ?? Wprawdzie smocze imperium może próbować szarżą trochę poprawić sytuację na planszy, ale pozostałe 2 frakcje niewiele mogą z tym zrobić z wyjątkiem runy leczenia (których nie ma za dużo). Wiem, że to kwestia dociągu, ale generalnie co graliśmy władcami otchłani, to strategia była taka, że ustawiało się sztandar na środku i bardzo szybko pojawiała(y) się 1-2 jednostki przy sztandarze + kolec z boku. Czyli przy 1-szej bitwie już 2-3 jady wchodziły w sztandar.

Wysłannicy puszczy - czy my nie umiemy nimi grać, czy po prostu ta frakcja tak bardzo odstaje od reszty. Czytałem po forach na bgg, że niby nie, ale u nas nie potrafiła wygrać absolutnie z nikim. Zdolność sztabu niby fajna, ale nie bardzo do wykorzystania w praktyce (śmialiśmy się, że gdyby sam sztandar uciekał po mapie to jeszcze :) ). Same jednostki strzelające (nie za mocno), więc z pancerzem nie mają szans. A zabójcy mają inicjatywę 1, więc bardzo późno aktywują się. Morlok jest ok - to charakterystyczna jednostka frakcji, ale praktycznie w każdej frakcji jest na nią kontra, natomiast odniosłem wrażenie, że zieloni nie mają właśnie kontr. Demony ich dosłownie zgwałciły (podobne inicjatywy), a rycerze stratowali :). Jeszcze krasnali nie próbowałem - może one dadzą radę. Fakt nie graliśmy jeszcze na monolity (nie mamy doświadczenia z NHex, więc zaczęliśmy klasycznie, ale nie czujemy tej frakcji.

Ogólnie gra jest genialna, ale na chwilę obecną mam wrażenie słabego balansu frakcji (przynajmniej demony wydają się całkowicie op, a elfy bardzo słabe) - najbardziej zbalansowane wydają się krasnoludy i rycerze - pewnie wynika to z faktu, że zarówno sztandary jak i jednostki są dość przeciwstawne.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: GrzeL »

Portal zapowiedział nowy dodatek:
Monolith Arena: Akademicy
Oto pierwszy dodatek armijny do Monolith Arena, wprowadzający zupełnie nową armię Akademików na pole walki. Akademicy oferować będą zupełnie nowy styl rozgrywki graczom Monolith Areny. Armia jest świetnie wyszkolona i opiera się na działaniu wielu run i ulepszeń, które znajdują się w ich stosie hexów. Świetnie też odnajdują się w osłabianiu możliwości przeciwnika – ich baner spowalnia jednostki wroga! Posiadają w zanadrzu niewiele jednostek, ale są w stanie efektywnie korzystać w ich siły. Bądź gotowy dowodzić nową armią Akademików na Arenie Monolitu!
Premiera ma być podczas Gen Conu.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1505
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 176 times
Been thanked: 533 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: Ayaram »

Chwila... a plan nie był taki, by przenieść neuroshimę do epickiego fantasy, by hype powalił na nogi amerykanów? I na pierwszy ogień nie idą smoki/zwierzoludzie/paladyni, tylko... akademicy? :D

Dla mnie osobiście spoko, bo lubiłem takie akcje jak armia szczurów w Neuroshinie, ale tutaj spodziewałem się na początku armii "mocno oklepanych tematycznie" :D
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: TOMI »

Fajna gra na ok 30 minut i niestety TYLKO fajna.
Trochę kombinowania, i tyle
Nie ma tu wielkich strategii. Wyciskamy po prostu ile się da z tego co wejdzie na rękę. Klimatu brak
W zalewie dziesiątek gier na rynku niczym wielkim się nie wyróżnia. Proste zasady i średnio złożona Można zagrać .....
Dałbym 3+/4-
thegammer
Posty: 152
Rejestracja: 13 kwie 2017, 17:06
Has thanked: 15 times
Been thanked: 29 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: thegammer »

TOMI pisze: 27 sty 2019, 17:22 Fajna gra na ok 30 minut i niestety TYLKO fajna.
Trochę kombinowania, i tyle
Nie ma tu wielkich strategii. Wyciskamy po prostu ile się da z tego co wejdzie na rękę. Klimatu brak
W zalewie dziesiątek gier na rynku niczym wielkim się nie wyróżnia. Proste zasady i średnio złożona Można zagrać .....
Dałbym 3+/4-
Mam podobne odczucia po kilku partiach, Jak dla mnie gra jest poprawna. Grałem trochę wcześniej w Neuroshima Hex. Po Monolith Arena nie spodziewałem się rewolucji - jak dla mnie to NH w lepszym wydaniu - m.in większe bardziej czytelne kafle. Same monolity jakoś nie "zabłysnęły". Trochę nie rozumiem "ochów", "achów" recenzentów na jednym z kanałów YT (PL). IMO recenzenci trochę tracą na wiarygodności.

Każdą z frakcji gra się inaczej i fakt to jest widoczne w rozgrywkach, ale nie oczekiwał bym tutaj klimatu, głębi strategii czy taktyki, w którą będziecie się zagrywać tygodniami czy miesiącami. Trochę podyktowane jest to losowością bo nie wiadomo jakie kafle dojdą. W monolitach często lądowały te same jednostki co po jakimś czasie było mocno przewidywalne grając któryś raz z kolei z tym samym przeciwnikiem.

Co do gry warto spróbować może podejdzie, ale jeżeli ktoś szuka ciekawszej rozgrywki, w której trzeba naprawdę wysilić szare komórki to warto przyjrzeć się bliżej grze Hive (może mniej barwna pod względem graficznym, ale bije na głowę MA).
StanleyStone
Posty: 239
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 22 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: StanleyStone »

Mam odmienne wrażenia. Może to wynikać z tego, że w NH nie grałem za dużo, bo klimat skutecznie mnie odstraszał. Tutaj natomiast oprócz tego jestem bardzo pozytywnie zaskoczony regułami gry (z których klarownością Portal nie jest kojarzony) i tylko jeden zgrzyt wyłapałem - przy runie regeneracji nie mówi się, kto decyduje o wyborze anulowania zadawanych ran przez dwa i więcej żetonów w tej samej fazie inicjatywy. Co do regrywalności, to nie ma gier idealnych, ale tutaj po 10 rozgrywkach bardzo chcę grać więcej. Nie wiem, jak długo ten stan się utrzyma, ale nowe armie powinny działać na korzyść MA. Ciekawość grą może też wynikać z tego, że elfy nie są intuicyjne, ale gdy już się zorientowałem, jak nimi operować, okazują się równie silną frakcją, co 3 pozostałe. Co do losowości - przecież to jest mała gra na 30 min. - trudno by robić z niej szachy. A mimo to wciąż przegrywam z bratem 1:7 (chyba że brat jest wyjątkowym fartuchem).
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4598
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1879 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: warlock »

TOMI pisze: 27 sty 2019, 17:22 Fajna gra na ok 30 minut i niestety TYLKO fajna.
Trochę kombinowania, i tyle
Nie ma tu wielkich strategii. Wyciskamy po prostu ile się da z tego co wejdzie na rękę. Klimatu brak
W zalewie dziesiątek gier na rynku niczym wielkim się nie wyróżnia. Proste zasady i średnio złożona Można zagrać .....
Dałbym 3+/4-
Akurat o NS/MA można powiedzieć wszystko - że słabe, że nie angażujące, że losowe. Ale pisanie że się nie wyróżnia? Przecież to jest totalnie unikatowa gra pod względem mechaniki. W zalawie setek eurosów nie wyróżniać to się może Coimbra. Tu dostajesz całkowicie asymetryczną grę konfrontacyjną z wyjątkowym, deterministycznym systemem walki. Czy to się podoba czy nie to już oczywiście zupełnie inna kwestia.
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Post autor: TOMI »

Napisałem swoją opinię po przeczytaniu pochwał innych graczy. Dobrze żeby osoby zastanawiające się nad zakupem, miały świadomość że ta gra nie jest super hitem ( przynajmniej w mojej ocenie)
ODPOWIEDZ