Strażnicy Xobos / Guardians of Xobos (Jarosław Biliński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Imagine Realm
Posty: 299
Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
Lokalizacja: Opole

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: Imagine Realm »

Wczoraj dotarły do nas figurki: Strażnika i Quarka. Oficjalnie jesteśmy wrogami kosteczek od tego momentu. Nie będzie lekko zastąpić kosteczki miniaturkami, ale jest pewien szatański plan :D


Fotki z gry z figurkami
Spoiler:
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: HoLi »

Nie myśleliście może nad zrobieniem trochę większych figurek Quarków ?
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Imagine Realm
Posty: 299
Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
Lokalizacja: Opole

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: Imagine Realm »

Po szerszych testach będziemy wiedzieć, czy te się sprawdzają i odpowiadają graczom. Nam wczoraj z tymi Quarkami grało się świetnie - łatwo je przemieszczać (zebrać w kupę do ręki gdy porusza się 3 z jednego pola) i nieźle wyszła skala w stosunku do Strażników. Potestujemy, zobaczymy - jest obawa, że mapa może okazać się za ciasna, jeżeli będą większe.
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: HoLi »

Po szerszych testach będziemy wiedzieć, czy te się sprawdzają i odpowiadają graczom. Nam wczoraj z tymi Quarkami grało się świetnie - łatwo je przemieszczać (zebrać w kupę do ręki gdy porusza się 3 z jednego pola) i nieźle wyszła skala w stosunku do Strażników. Potestujemy, zobaczymy - jest obawa, że mapa może okazać się za ciasna, jeżeli będą większe.
Wiadomo testy to najlepszy weryfikator. W moim subiektywnym odczuciu Quarki wydają mi się zbyt małe w stosunku do Strażnika + ich wygląd jest taki nijaki, ale to jestem w stanie zrozumieć bo są to malutkie figurki. Dlatego ich powiększenie może poprawi walory estetyczne, a jeśli w grę wchodzi też powiększenie planszy w granicach rozsądku to czemu nie (można przynajmniej sprawdzić opinie wśród graczy na jakimś jednym testowym egzemplarzu gry z większymi Quarkami i planszą jako porównanie do oryginalnego zamysłu).

Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: misioooo »

Obecna plansza to podajże "4-częściowa" jest. Pasująca do pudełka kwadratowego standardowego 30cm... Jak ją powiększyć? Albo większe, niestandardowe pudło, albo zrobić ją... 9 częściową? I w komplecie z grą odpowiednio wielki stół ;P
Dodatkowo zrobienie planszy w niestandardowym rozmiarze kosztuje często kilkukrotnie drożej niż "standardu". To samo tyczy się pudła. Dla mnie dobrze jest jak jest :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Imagine Realm
Posty: 299
Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
Lokalizacja: Opole

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: Imagine Realm »

HoLi pisze: 14 kwie 2018, 18:51 Wiadomo testy to najlepszy weryfikator. W moim subiektywnym odczuciu Quarki wydają mi się zbyt małe w stosunku do Strażnika + ich wygląd jest taki nijaki, ale to jestem w stanie zrozumieć bo są to malutkie figurki. Dlatego ich powiększenie może poprawi walory estetyczne, a jeśli w grę wchodzi też powiększenie planszy w granicach rozsądku to czemu nie (można przynajmniej sprawdzić opinie wśród graczy na jakimś jednym testowym egzemplarzu gry z większymi Quarkami i planszą jako porównanie do oryginalnego zamysłu).

Pozdrawiam
Z Quarkiami nie jest to łatwa sprawa - to aż 36 mini-figurek, i ich powiększenie wymagałoby wejścia w detal, a koszty wzrastają wówczas okropnie. Oczywiście, chcemy jak najlepiej i sprawa jest otwarta - lecz nie chcemy obiecywać czegoś, co okaże się niewykonalne.

Mapę już powiększyliśmy o 8 cm w każdym wymiarze - więcej się nie da, bo nie wejdzie do standardowego pudła. Po zakończeniu kampanii udostępnimy plik z mapą w wymiarze XL - każdy, kto lubi majsterkować i chce mieć większą od standardowej planszę, może sobie ją samodzielnie zmontować według uznania :)
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: HoLi »

Z Quarkiami nie jest to łatwa sprawa - to aż 36 mini-figurek, i ich powiększenie wymagałoby wejścia w detal, a koszty wzrastają wówczas okropnie. Oczywiście, chcemy jak najlepiej i sprawa jest otwarta - lecz nie chcemy obiecywać czegoś, co okaże się niewykonalne.

Mapę już powiększyliśmy o 8 cm w każdym wymiarze - więcej się nie da, bo nie wejdzie do standardowego pudła. Po zakończeniu kampanii udostępnimy plik z mapą w wymiarze XL - każdy, kto lubi majsterkować i chce mieć większą od standardowej planszę, może sobie ją samodzielnie zmontować według uznania :)
Z Quarkami to jasna sprawa. Sami zobaczycie jak to z nimi wyjdzie. Nie ma co też windować kosztów wykonania jeśli efekt ich powiększenia nie będzie tego warty. Dla mnie zresztą najważniejsze żeby gra mechanicznie się broniła.
A z większą planszą do druku po kampanii to dobry pomysł, wilk syty i owca cała :)

EDIT: Jeszcze mam pytanie dotyczące planszy. Jak to jest z 3 graczami (w sensie ich początkowego rozstawienia, a co wiąże się z kolei z balansem)? Bo patrząc na planszę widać, że każdy z graczy startuje z rogu planszy, więc grając w 3 jeden róg zostaje nieobstawiony pozostawiając przestrzeń między graczami, a z kolei jeden z graczy jest obstawiony przeciwnikami z obu stron. Jest na to jakieś rozwiązanie, czy może planujecie zrobić dwustronną planszę z jednej strony z wariantem dla 2 i 4 graczy, a z drugiej tylko dla 3 ?
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Imagine Realm
Posty: 299
Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
Lokalizacja: Opole

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: Imagine Realm »

@HoLi - plansza jest podzielona na 4 części. Każdy gracz zajmuje 1 część, więc jeżeli gra 3 graczy, jedna część jest "nieaktywna" - można się po niej poruszać, ale nie można tam budować. Hubert z Humigraj dał pewną propozycję, którą testujemy: mianowicie - ponieważ odległość gracza od 3 jest większa o jedno pole względem gracza 1 i 3 do 2, zaproponował aby ruch na nieaktywnej części był podwójny, co niweluje wszelkie niedogodności związane z ustawieniem. W pozostałych układach, czyli 2vs2 i 1vs 1 gra się bez żadnych problemów, ponieważ gracze zajmują (2vs2) pola na przeciw siebie, lub wszystkie :) Zresztą, aktualna rozgrywka na 3 graczy też działa bez zarzutu - problem pojawia się, gdy gracz nr2 (ten w "środku" jest mniej zaawansowany niż gracze oskrzydlający go. Ale jak wspomniałem, propozycja Huberta jest bardzo dobra i niweluje tę niedogodność.
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: HoLi »

Dzięki za odpowiedź :) O to właśnie mi chodziło. Chociaż nie grałem jeszcze w Strażników to te ustawienie dla 3 graczy zapaliło mi lampkę ostrzegawczą, czy przypadkiem gracz oflankowany z obu stron nie ma gorzej na starcie (z racji mniejszej możliwości ruchu w stosunku do dwóch pozostałych graczy). Jeśli zaproponowane rozwiązanie z podwójnym ruchem to niweluje to ok. Mi chodziło też o to, że ten jeden oflankowany z dwóch stron gracz jest trochę na gorszej pozycji startowej z racji tego, że ma na początku mniejsze powierzchnię planszy do przemieszczania się, gdy z kolei pozostali gracze mają jakby nie patrzeć ten większy kawałek ziemi dla siebie po swojej lewej lub prawej stronie. Czy to nie jest problem w rozgrywce ? Może po prostu zrobienie planszy z wariantem dla 3 osób byłoby lepszym rozwiązaniem (plansza jest na planie koła, więc jest to kwestia podzielenia jej tylko na 3 równe części dla każdego z graczy niczym tortu, więc myślę że nie trzeba by wiele zmieniać).

Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Imagine Realm
Posty: 299
Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
Lokalizacja: Opole

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: Imagine Realm »

Mamy przygotowaną plansze na 3 graczy - znalazłaby się na drugiej stronie, ale to będzie cel w kampanii :)
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: HoLi »

Imagine Realm pisze: 30 kwie 2018, 12:24 Mamy przygotowaną plansze na 3 graczy - znalazłaby się na drugiej stronie, ale to będzie cel w kampanii :)
Rozumiem, że jako cele kampanii są dodatkowe plansze z innym układem pól, grafiką itp. Ale skoro gra jest od 2-4 graczy, to czy taka plansza dla 3 graczy nie powinna się znaleźć w podstawce, a nie być celem kampanii ? Przynajmniej takie jet moje zdanie.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: ariser »

Dostaniesz reguły na 3 graczy, a plansza będzie jako SG. Nie ma w tym nic dziwnego, jeżeli tryb jest grywalny (chociaż może nieelegancki).
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Imagine Realm
Posty: 299
Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
Lokalizacja: Opole

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: Imagine Realm »

Plansza (ta trudniejsza) jest do nabycia osobno w kampanii, podobnie jak było to na w.to

Gra na 3 graczy ma swoje reguły, jak wspomniał ariser i tak jak pisaliśmy, jedna "ćwiartka" jest nieaktywna ale można się po niej poruszać. Nie robi to wielkiej niedogodności, ale w pewnych konfiguracjach graczy (np. pierwsza rozgrywka) gracz pomiędzy może poczuć dyskomfort :) Sama gra ma oferuje bardzo dużo rzeczy do obrony i jest tak przygotowana, aby atak na tego w środku nie był "oczywistością" lub formalnością. Wszystko ma tu swoje plusy i minusy, a ponieważ jest to gra taktyczna pozbawiona losowości, decyzja o ataku też niesie ze sobą konkretne konsekwencje. Gracz w środku ma przewagę zaopatrzeniową, nawet jeśli atakuje go 3 innych graczy (powtórzę: tutaj liczy się bardzo dużo aspektów!). Humiś podpowiedział swoje rozwiązanie, my je testujemy (on najpewniej też) i jak okaże się ulepszeniem, wcielamy je w reguły :D
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: HoLi »

Ok, napisałem tylko moje odczucia, ale wierzę w to co autor gry mówi, tym bardziej, że nie grałem w Strażników więc pewne rzeczy opierałem na ogólnych wrażeniach. Jak zagram, to będę mógł coś więcej wtedy powiedzieć. Tymczasem życzę powodzenia w kampanii, liczę na to, że wypali :)
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Imagine Realm
Posty: 299
Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
Lokalizacja: Opole

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: Imagine Realm »

Videorecenzja Strażników Xobos na kanale YT HUMIgraj
https://www.youtube.com/watch?v=y_NdKVN ... ture=share
Olbagamar
Posty: 162
Rejestracja: 03 kwie 2018, 14:09
Been thanked: 2 times

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: Olbagamar »

Niby wszystko jakoś fajnie wygląda, jakoś się zazębia, ale czegoś w samej grze mi brakuje. Nie wiem, może gameplay mi odsłoni więcej.
Boję się natomiast, że większość najważniejszych elementów gry jest robionych w ukryciu za zasłonką, trochę na zasadzie zaufania do graczy, że w odpowiednim momencie jak będzie im potrzeba czegoś nie przestawią, niechcący połączenie nie przestawi się tak jak im potrzeba. Czy gra jakoś zabezpiecza się przed kombinowaniem w tajemnicy za zasłonką;). Bo rozumiem, że ta zasłonka gra przez cały czas, a to gracz informuje jakie są połączenia moc itp, czy odsłania w czasie walki?
Imagine Realm
Posty: 299
Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
Lokalizacja: Opole

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: Imagine Realm »

Olbagamar pisze: 09 maja 2018, 13:36 Niby wszystko jakoś fajnie wygląda, jakoś się zazębia, ale czegoś w samej grze mi brakuje. Nie wiem, może gameplay mi odsłoni więcej.
Boję się natomiast, że większość najważniejszych elementów gry jest robionych w ukryciu za zasłonką, trochę na zasadzie zaufania do graczy, że w odpowiednim momencie jak będzie im potrzeba czegoś nie przestawią, niechcący połączenie nie przestawi się tak jak im potrzeba. Czy gra jakoś zabezpiecza się przed kombinowaniem w tajemnicy za zasłonką;). Bo rozumiem, że ta zasłonka gra przez cały czas, a to gracz informuje jakie są połączenia moc itp, czy odsłania w czasie walki?
Proszę, gameplay :) https://www.youtube.com/watch?v=vMnhYFqHc-8&t=1s - Autor vs Wookie :D

Wszystko dzieje się na planszy - co jest za zasłonką, możesz wydedukować z planszy. Technologie (a tym samym możliwości) są widoczne, ustawienia strażników i możliwość ich połączenia wynika także z planszy. To, co masz skonfigurowane i jak to już zadanie dla Twojego przeciwnika, aby Cię rozgryzł lub dał się przechytrzyć :)
Imagine Realm
Posty: 299
Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
Lokalizacja: Opole

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: Imagine Realm »

Najnowszy videomateriał od Geek Factor

7 powodów, by zainteresować się Strażnikami Xobos
Imagine Realm
Posty: 299
Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
Lokalizacja: Opole

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: Imagine Realm »

Kampania Strażników już wystartowała, walczymy o Xobos! :D :D :D
https://zagramw.to/straznicy-xobos
toblakai
Posty: 1264
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 219 times
Been thanked: 224 times

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: toblakai »

Olbagamar pisze: 09 maja 2018, 13:36Boję się natomiast, że większość najważniejszych elementów gry jest robionych w ukryciu za zasłonką, trochę na zasadzie zaufania do graczy, że w odpowiednim momencie jak będzie im potrzeba czegoś nie przestawią, niechcący połączenie nie przestawi się tak jak im potrzeba. Czy gra jakoś zabezpiecza się przed kombinowaniem w tajemnicy za zasłonką;). Bo rozumiem, że ta zasłonka gra przez cały czas, a to gracz informuje jakie są połączenia moc itp, czy odsłania w czasie walki?
To jest zarzut, który pada przy okazji każdej gry posiadającej element 'zasłonki'. To nie jest problem gry, że ktoś musi podnosić swoją wartość poprzez oszukiwanie w grze - a już na pewno nie ma sensu wprowadzać specjalnych zabezpieczeń przed takimi praktykami. Jako doraźny fix proponuję nie grać z takimi osobami ;)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4625
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1023 times
Been thanked: 1933 times

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: warlock »

Graliście kiedyś w Roll for the Galaxy? Można oszukiwać całą grę. Tylko mi się osobiście nie mieści w głowie, jak można oszukiwać w grach planszowych...
Imagine Realm
Posty: 299
Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
Lokalizacja: Opole

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: Imagine Realm »

Kampania trwa! Drugi dzień i mamy 59% gry ufundowanej! Dzisiaj kończą się EB - o godzinie 23:59! :D
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: polwac »

Imagine Realm pisze: 09 maja 2018, 18:14
Olbagamar pisze: 09 maja 2018, 13:36 Niby wszystko jakoś fajnie wygląda, jakoś się zazębia, ale czegoś w samej grze mi brakuje. Nie wiem, może gameplay mi odsłoni więcej.
Boję się natomiast, że większość najważniejszych elementów gry jest robionych w ukryciu za zasłonką, trochę na zasadzie zaufania do graczy, że w odpowiednim momencie jak będzie im potrzeba czegoś nie przestawią, niechcący połączenie nie przestawi się tak jak im potrzeba. Czy gra jakoś zabezpiecza się przed kombinowaniem w tajemnicy za zasłonką;). Bo rozumiem, że ta zasłonka gra przez cały czas, a to gracz informuje jakie są połączenia moc itp, czy odsłania w czasie walki?
Proszę, gameplay :) https://www.youtube.com/watch?v=vMnhYFqHc-8&t=1s - Autor vs Wookie :D

Wszystko dzieje się na planszy - co jest za zasłonką, możesz wydedukować z planszy. Technologie (a tym samym możliwości) są widoczne, ustawienia strażników i możliwość ich połączenia wynika także z planszy. To, co masz skonfigurowane i jak to już zadanie dla Twojego przeciwnika, aby Cię rozgryzł lub dał się przechytrzyć :)
Ja nie byłem zainteresowany wspieraniem tej gry, aż do opublikowania tego materiału Autor v.s Wookie na YT.
Po obejrzeniu rozgrywki zdecydowanie mnie kupiliście. Wsparłem i to od razu Xobos Packa.
Dobrze, że ten filmik był pierwszy przed grą Wookie vs. Przemek, bo ten gameplay z kolei był jakiś taki nijaki...zdecydowanie ilość cięć przy montażu, była zbyt duża przez co źle mi się tę rozgrywkę śledziło.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
BrigadeGeneral
Posty: 57
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:46
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 3 times

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: BrigadeGeneral »

Gameplay jest trudny do odebrania, tak samo jak patrzenie na rozgrywkę - tam się tyle dzieje, ale tego po prostu nie widać - wszystko dzieje się w głowie gracza, a jak nie znasz gry (a 99,9% graczy z boku jej nie zna) to za diabła nie ogarniesz, że to był TEN ruch, albo gracz kierujący żółtymi robalami właśnie zrobił TAKI MYK, że głowa mała. No, po prostu nie. Z drugiej strony cały czas jest skupienie, i nie ma czasu ani chęci na rozmowę, bo się rozpraszasz ;) Raz widziałem rozgrywkę, gdzie 4 graczy przez 90 minut nie odzywało się do siebie, a po zliczeniu wyników była rozmowa nad stołem, która trwała pół godziny - i dopiero tam było widać emocje (O, a tam mogłem nie stawiać strażnicy, bo mi uciekłeś... Mogłem zrobić ten upg, inaczej mnie dojechałeś przez brak techu itd.).
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Strażnicy Xobos - Imagine Realm

Post autor: polwac »

BrigadeGeneral pisze: 21 maja 2018, 20:52 Gameplay jest trudny do odebrania, tak samo jak patrzenie na rozgrywkę - tam się tyle dzieje, ale tego po prostu nie widać - wszystko dzieje się w głowie gracza, a jak nie znasz gry (a 99,9% graczy z boku jej nie zna) to za diabła nie ogarniesz, że to był TEN ruch, albo gracz kierujący żółtymi robalami właśnie zrobił TAKI MYK, że głowa mała. No, po prostu nie. Z drugiej strony cały czas jest skupienie, i nie ma czasu ani chęci na rozmowę, bo się rozpraszasz ;) Raz widziałem rozgrywkę, gdzie 4 graczy przez 90 minut nie odzywało się do siebie, a po zliczeniu wyników była rozmowa nad stołem, która trwała pół godziny - i dopiero tam było widać emocje (O, a tam mogłem nie stawiać strażnicy, bo mi uciekłeś... Mogłem zrobić ten upg, inaczej mnie dojechałeś przez brak techu itd.).
Właśnie to mnie w tej grze urzekło. Już się nie mogę doczekać kiedy gierka trafi w moje ręce(o ufundowanie raczej się nie martwię #WalczymyoQuarki :wink: ).
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
ODPOWIEDZ