Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6356
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 485 times
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn

Post autor: yosz »

Markus pisze:Ta gra potrzebuje dodatku ASAP ! :D :evil:
oj tak :) Albo inaczej - nie tyle co potrzebuje, co ja go bardzo chcę :)
Moja kilkuminutowa recenzja. Gra jest bardzo "dziwna" i pełna sprzeczności, a mimo to mi się bardzo podoba. Tylko nie namawiałbym nikogo do jej kupna - najpierw najlepiej "Zagrać u kolegi"

http://marcinkrupinski.znadplanszy.pl/2 ... awn-minut/
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
reynmar
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2016, 08:44

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn

Post autor: reynmar »

Nie mogę się dokopać do jakiejkolwiek informacji o polskim wydaniu. Wcześniej przewinęła się Galakta ale nie wiem czy to potwierdzone info. Ktoś coś wiem? Ktoś coś usłyszał?
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn

Post autor: galthran »

Na forum Galakty w wątku dot, Planów wydawniczych, samo wydawnictwo napisało
Civilization: New Dawno
Oczywiście jesteśmy zainteresowani tym tytułem i czekamy na wyceny i terminarz druku :)
LINK DO WĄTKU
reynmar
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2016, 08:44

Sid Meier's Civilization: A New Dawn

Post autor: reynmar »

galthran pisze:Na forum Galakty w wątku dot, Planów wydawniczych, samo wydawnictwo napisało
A nie mogłem dobrać się do tej informacji. Niestety żadnych nawet przybliżonych terminów wydania. Chyba przytulę wersje angielska [emoji6]
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn

Post autor: Chaaber »

yosz pisze:
Markus pisze:Ta gra potrzebuje dodatku ASAP ! :D :evil:
oj tak :) Albo inaczej - nie tyle co potrzebuje, co ja go bardzo chcę :)
Moja kilkuminutowa recenzja. Gra jest bardzo "dziwna" i pełna sprzeczności, a mimo to mi się bardzo podoba. Tylko nie namawiałbym nikogo do jej kupna - najpierw najlepiej "Zagrać u kolegi"

http://marcinkrupinski.znadplanszy.pl/2 ... awn-minut/

Mam podobnie jak yosz. Gra mi się fantastycznie, pomimo tej spłyconej walki. Wciąż potrafi ona mieć wpływ na wynik rozgrywki, co potrafi zdenerwować. Listwa jest jednak rozwiązaniem tak dobrym, że wynagradza te drobne błędy reszty rozgrywki. Jak narazie jestem bardzo na tak.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn

Post autor: costi »

Gdyby walka nie miała wpływu na wynik, to dopiero byłoby słabo...
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn

Post autor: Chaaber »

Bardziej chodziło mi o to, że potrafi zdominować rozgrywkę, a to nie zawsze dobrze.
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn

Post autor: Odokar »

Może komuś się przyda.
Zrobiłem po polsku opisy kart akcji i kart cudów.

Są dostępne pod adresem
https://am76.pl/civilization-karty-akcji-pl.pdf
https://am76.pl/civilization-karty-cudow-swiata-pl.pdf
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1053
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 145 times
Been thanked: 25 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn

Post autor: uyco »

Zagrałem kolejny raz i powiem szczerze, że gra mi się co raz bardziej podoba. Jestem trochę zaskoczony, przyznaję, gdyż po recenzjach wiele sobie nie obiecywałem... Jej niewątpliwym atutem jest krótki czas rozgrywki, ale jednocześnie zachowuje głębię i stawia przed graczami całkiem sporo wyborów.
Gramy z jedną modyfikacją przy nieszczęsnej walce - zamiast rzutu 1d6 rzucamy 2d6 i jako wynik rzucającego bierzemy różnicę oczek - moim zdaniem działa całkiem nieźle, trochę mityguje losowość (patent z jakiejś gry Wallace'a).
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1217
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 429 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: kastration »

Czy ta gra chodzi jakoś na 2 osoby czy lepiej sobie z miejsca darować?
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 387
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 142 times
Been thanked: 82 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: Backero »

Odświeżam temacik, bo dodatek na horyzoncie. Jeszcze niezapowiedziany oficjalnie, ale mamy dużo przesłanek co do niego:

https://www.instagram.com/p/CBbPWp2hGUH/
https://www.board-game.co.uk/product/te ... expansion/

W skrócie:
- slot na piątego gracza (tego było mi trzeba)
- 10 nowych liderów
- każdy lider (także z podstawki) otrzyma własną unikalną kartę technologii
- tokeny dzielnic ulepszające działanie niektórych akcji w swoim zasięgu
- tokeny rządów
- szósty typ kart/technologii
- nowe cuda natury, cuda świata, państwa miasta i surowce

Oczywiście te dane są niepewne i dotyczą wersji beta, w której jeszcze niektóe rzeczy się mogą zmienić, a niektóre z opisanych punktów mogą być jedynie eksperymentalne na opisanym etapie.

Osobiście bardzo liczę, że wyjdzie to w miarę niedługo. Mam polską wersję, więc przy okazji trzymam kciuki na wydanie dodatku też w polskiej wersji językowej, choć pewnie trzeba będzie na to poczekać coś ekstra.
Awatar użytkownika
nimsarn
Posty: 304
Rejestracja: 04 lis 2005, 16:54
Lokalizacja: Z buszu! W centrum Zielonej Góry
Has thanked: 499 times
Been thanked: 163 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: nimsarn »

Czytałem na BBG i trzymam kciuki. :roll:
Golfang
Posty: 1977
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 227 times
Been thanked: 310 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: Golfang »

oby wydali też w wersji PL... chętnie bym dokupił
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
nimsarn
Posty: 304
Rejestracja: 04 lis 2005, 16:54
Lokalizacja: Z buszu! W centrum Zielonej Góry
Has thanked: 499 times
Been thanked: 163 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: nimsarn »

Bardzo ciekawi mnie jak będą wyglądały nowe kraty militarne - jak rozwiążą poruszanie się po mapie armiami - czy będzie to przypominało poruszanie się karawanami?
Obrazek

Myślę że dodatek planuje bardzo szeroką interwencję w kształt dotychczasowej gry - czyżby dodatek był zapowiedzią nowej wersji (domyślnie pełnej)?
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2438
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 540 times
Been thanked: 269 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: Markus »

Dodatek który pewnie tradycyjnie projektowany był z podstawką ma być wydany po tylu latach od premiery podstawki? szaleństwo :-)
Gra jest sympatyczna , jednak już po 2 , 3 rozgrywkach czuło się że wycięto z niej wszystko co można było wyciąć. Ech FFG.
Ja niestety nie miałem cierpliwości i sprzedałem grę.
Czy nie będzie trochę za późno na wydanie tego dodatku?
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 320
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 39 times
Been thanked: 138 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: olocop »

Mam nadzieję, że Galakta jednak podejmie się wypuszczenia wersji PL dodatku. Fajnie, że tyle różności może się w nim pojawić (choć nie ze wszystkich się cieszę) jednak obawiam się czy przez swoje rozbudowanie nie wywinduje ceny na tyle, że wydanie będzie za dużym ryzykiem. Podstawka przez swoje okrojenie nie podbiła jakoś szczególnie rynku, ale jeśli dodatek rozwiązałby główne bolączki tytułu, to może, może...
Dla mnie będzie to must have, ale tylko w polskiej wersji.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1352
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 157 times
Been thanked: 158 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: Zet »

olocop pisze: 16 cze 2020, 17:21 Mam nadzieję, że Galakta jednak podejmie się wypuszczenia wersji PL dodatku.
Miałeś oczywiście na myśli Rebela? :wink:
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 320
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 39 times
Been thanked: 138 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: olocop »

Zet pisze: 16 cze 2020, 17:39 Miałeś oczywiście na myśli Rebela? :wink:
A kto ich tam wie, jak sobie torcik FFG kroją :) Ale faktycznie, teraz to pierwszeństwo ma Rebel. I pewnie bez podstawki dodatku nie wyda (a wciąż w sklepach jest wydanie Galakty).
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1053
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 145 times
Been thanked: 25 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: uyco »

Doskonała wiadomość. Podstawka, choć tak uboga, mimo abstrakcji bardzo mi się podobała. Trzymam kciuki za wydanie PL. W ogóle uważam, że gra jest bardzo niedoceniona.
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: Chaaber »

Zagrałem całkiem sporo partii i niestety im dalej w las tym ta walka bardziej wkurza. Dlatego mega się cieszę widząc te newsy. Nowy system walki ma szansę zrobić z tej gry naprawdę hit. Dawno nie miałem tak, że jedna mechanika potrafi aż tak mocno boleć w grze, do tego nie widać na pierwszy rzut sposobu jak to rozsądnie potraktować home rulem. Natomiast ta listwa wyboru akcji zasługuje na świetną grę dookoła i mam nadzieję, że ten dodatek to sprawi :)
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 387
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 142 times
Been thanked: 82 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: Backero »

https://www.youtube.com/watch?v=1d2VbaHpiwI

Nowy dodatek zapowiedziany. Potwierdziło się właściwie wszystko o czym było mówione wcześniej, ale i dodatkowo:
- Nowy model budowy mapy wprowadzający element eksploracji świata (mgła wojny).
- Szósty rodzaj kart akcji.
- Wojsko reprezentowane przez figurki (a nie "niewidzialne zasięgi") wraz z nowym zestawem kart akcji.
- Zulusi i Nubijczycy jednymi z nowych cywilizacji.
- Piąty gracz będzie miał fioletowy kolor. Będą także karty sugerujące kolor niebieski, przez co na początku myślałem, że będzie miejsce także dla szóstego gracza, ale jednak okazało się, że będą to karty unikalne dla cywilizacji (każda civa dostanie własną unikalną kartę tylko dla niej).

Pozostaje tylko mieć teraz nadzieję, że ktoś się weźmie za wydanie tego dodatku w Polsce.

Obrazek
Turnavine

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: Turnavine »

Jest już dostępna instrukcja, na razie w wersji niemieckiej, ale zapewne będzie już niedługo i w angielskiej.
https://asmodee-resources.azureedge.net ... eitung.pdf

Mamy zmienione karty celów zwycięstwa w tym do trzech wykładanych w grze dochodzą oddzielne dwie dotyczące fortów na mapie. Zmienione też będą najwyraźniej dwa cuda świata (i dochodzi 12 nowych). Jednostki wojskowe są dwie maksymalnie na gracza, w tym druga pojawia się już na drugim poziomie technologii wojskowej (ale zobaczymy jakie zasady im towarzyszą dalej).

Nowych civek jest 10 w tym: Zulusi, Nubia, Anglia, Turcja i Chiny. Każda z cywilizacji (także te z podstawki) otrzyma swoją unikalną technologię, chyba będzie też podmiana jednej karty dyplomacji. Dochodzą rządy, dzielnice miast.

Jest bardzo ciekawie, być może niekoniecznie o wiele dłużej jeśli chodzi o samą rozgrywkę, bardzo się cieszę, mechanika listwy z akcjami jest naprawdę ciekawa, a gra nabierze rumieńców. Z wywiadu z twórcą dodatku oraz po spojrzeniu w instrukcję (oraz patrząc na czas wydania) nie powiedziałbym, że ten dodatek powstawał wraz z podstawką. Może był inny pomysł na rozwój tej gry. Wygląda też na to, że niekoniecznie będzie to jedyny dodatek.
Obrazek
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: michalldz90 »

Czy walka będzie w jakiś sposób urozmaicona czy dalej pozostanie w takiej prostej formie jak obecnie?
Turnavine

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: Turnavine »

Jeśli chodzi o szkielet czyli rzucanie kośćmi plus modyfikatory z terenu, cudów, dyplomacji etc. to tak. Wszystko inne się zmienia bo nie mamy już abstrakcyjnych zasięgów tylko faktyczne modele armii. Nowy dystrykt militarny wprowadza trochę zmian do pozbywania się barbarzyńców i wrogich armii. Karawany mogą teraz się bronić.
Awatar użytkownika
Bruno555
Posty: 300
Rejestracja: 17 sty 2012, 18:45
Has thanked: 13 times
Been thanked: 48 times

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Post autor: Bruno555 »

Pozostaje pytanie czy będzie Polska wersja. Bo jeśli by nie było, to już wolałbym mieć całość po angielsku niż łączyć polską podstawkę z angielskim dodatkiem.
ODPOWIEDZ