Sid Meier's Civilization: A New Dawn

Forum ogólne o grach planszowych i karcianych, w szczególności dyskusje o konkretnych tytułach.
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 606
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisch

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: kastration » 15 sie 2017, 22:33

Czy to będzie dubel, tyle że skoksowany? Czyli czy mają z dodatkami oryginał od Sida, jest sens stawiać na półce wersję usprawniającą, czy może to będzie zupełnie nowa gra? Innymi słowy, czy to ma w założeniu wyprzeć podstawową wersję całkowicie czy nową zrobić konkurencyjną wobec starej?
Kupię Tajemnicze Ruiny - dodatek do Eldritcha i Survival of the Fittest do Last Night on Earth

Awatar użytkownika
Rocy7
Użytkownik wspierający
Posty: 5467
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Rocy7 » 15 sie 2017, 23:58

yNidhogg pisze:Odniosłem wrażenie że koledze chodziło o tzw. "czwórki sześciokątów" których zastosowanie daje pewną kontrolę nad ostatecznym kształtem stworzonej mapy (czyt. nadaje jej bardziej ->naturalny<- wygląd).
dokładnie.
Aktualne Top gier: Dropfleet Commander, Forbidden Stars, Burning Suns, The Others 7 Sins, Star Trek Ascendancy

Kolekcja gier
Recenzje Board Time
Przy Stole

Awatar użytkownika
Pastorkris
Użytkownik wspierający
Posty: 855
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Pastorkris » 16 sie 2017, 11:49

Nie widzę figurek wojsk, także patent z flagami chyba zostanie powtórzony :)

Awatar użytkownika
Vester
Użytkownik wspierający
Posty: 1051
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Vester » 16 sie 2017, 12:41

Jeśli wymyślą coś na większą interakcję, to będzie miód. Bo sam wyścig na mapie i wojenka to za mało, imho (jeśli gracze nie grają militarnie, robi się pasjans).

Awatar użytkownika
Trolliszcze
Użytkownik wspierający
Posty: 3417
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Trolliszcze » 16 sie 2017, 12:45

W systemie z trzema kartami zwycięstwa pasjans będzie niemożliwy, jeśli jedną z kart będzie karta z wymaganiami militarnymi - wówczas siłą rzeczy będzie dochodzić do konfliktów (a przynajmniej mam nadzieję, że tak to będzie wyglądać).

Awatar użytkownika
Vester
Użytkownik wspierający
Posty: 1051
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Vester » 16 sie 2017, 12:51

Rozumiem. Liczyłem bardziej na interakcję na poziomie budowania cywilizacji. Wspólna talia wynalazków mogłaby sporo namieszać.

DJCrovley
Użytkownik wspierający
Posty: 151
Rejestracja: 26 maja 2009, 00:26
Lokalizacja: Poland, Poznań

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: DJCrovley » 16 sie 2017, 13:21

Po przeczytaniu newsa wniosek co do gry nasuwa się jeden. To jest nowy tytuł nie mający żadnego powiązania z poprzedniczką.
Do tego FFG podaje że reprint starej cywilizacji jest na statkach więc jedna gra nie ma zastąpić drugiej. Po prostu ta jest 'oparta' na civ 6 poprzednia była na 5.
'..You the mothers who sent their sons from far away countries, wipe away your tears. Your sons are now lying in our bosom and are in peace. Having lost their lives on this land they have become our sons as well.'
—Atatürk 1934
Kolekcja

Awatar użytkownika
Błysk
Użytkownik wspierający
Posty: 1046
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Lokalizacja: Kraków/ Żywiec

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Błysk » 16 sie 2017, 18:32

DJCrovley pisze:Po przeczytaniu newsa wniosek co do gry nasuwa się jeden. To jest nowy tytuł nie mający żadnego powiązania z poprzedniczką.
Do tego FFG podaje że reprint starej cywilizacji jest na statkach więc jedna gra nie ma zastąpić drugiej. Po prostu ta jest 'oparta' na civ 6 poprzednia była na 5.
Jak już to na 4 :)
Sprzedaj gry tanio: forumowicze robią atak: "Złodziej! Oszust!", do tego dołącza admin.
Próbuj sprzedać gry bardzo drogo: "Tak działa wolny ryneg! JEGO TO MOŻE NAWET ZA MILION SPRZEDAĆ".

reynmar
Posty: 61
Rejestracja: 04 gru 2016, 08:44

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: reynmar » 16 sie 2017, 23:10

Ciekawi mnie jakikolwiek News odnośnie polskiego wydania. Pewnie już trzeba tutaj myśleć o 2018 roku. A może będzie prezent na święta?

DJCrovley
Użytkownik wspierający
Posty: 151
Rejestracja: 26 maja 2009, 00:26
Lokalizacja: Poland, Poznań

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: DJCrovley » 16 sie 2017, 23:38

Biorąc pod uwagę że będą dodatki... to ja wolę angielską aniżeli czekanie 12-18 miesięcy na dodatek.
Obecnie czekam na dodatek do xcom i poślizg jest tragicznie duży.
'..You the mothers who sent their sons from far away countries, wipe away your tears. Your sons are now lying in our bosom and are in peace. Having lost their lives on this land they have become our sons as well.'
—Atatürk 1934
Kolekcja

StanleyStone
Użytkownik wspierający
Posty: 182
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: StanleyStone » 17 sie 2017, 08:58

A ktoś z Was wie może, do czego służą kości w Clash of Cultures? Kości dla mnie są dużym minusem i mam nadzieję, że system walki nie zostanie o nie "wzbogacony".

Awatar użytkownika
Rocy7
Użytkownik wspierający
Posty: 5467
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Rocy7 » 17 sie 2017, 09:16

StanleyStone pisze:A ktoś z Was wie może, do czego służą kości w Clash of Cultures? Kości dla mnie są dużym minusem i mam nadzieję, że system walki nie zostanie o nie "wzbogacony".
Kosci w Clashu sluza do walki i rzutow za wplywy kulturalne. Przy czym w walce to mamy rzut kością i dzielenie wyniku przez 5(+karta), zaś kość kulturalną można boostowac surowcami.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2017, 09:17 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Aktualne Top gier: Dropfleet Commander, Forbidden Stars, Burning Suns, The Others 7 Sins, Star Trek Ascendancy

Kolekcja gier
Recenzje Board Time
Przy Stole

Szaweł
Użytkownik wspierający
Posty: 1829
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Szaweł » 17 sie 2017, 09:17

Też się poważnie zastanawiam nad zakupem nowej Cywilizacji (zakładając, że zostanie wydana przez Galaktę) nie zamiast poprzedniczki a właśnie jako osobną grę. Trzeba by ograć parę partii, żeby stwierdzić jak bardzo są podobne lub też jak bardzo różne są to gry. Wydaje mi się, że właśnie technologii będzie dużo mniej niż poprzednio ale może będzie się z nich 'bardziej korzystało' a i gra zajmie mniej miejsca na stole. Nic to, zaciskam kciuki i czekam na głos ze strony Galakty.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%

StanleyStone
Użytkownik wspierający
Posty: 182
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: StanleyStone » 17 sie 2017, 09:26

Rocy7 pisze:
StanleyStone pisze:A ktoś z Was wie może, do czego służą kości w Clash of Cultures? Kości dla mnie są dużym minusem i mam nadzieję, że system walki nie zostanie o nie "wzbogacony".
Kosci w Clashu sluza do walki i rzutow za wplywy kulturalne. Przy czym w walce to mamy rzut kością i dzielenie wyniku przez 5(+karta), zaś kość kulturalną można boostowac surowcami.
Czyli Wyrzucam na kości 6 i dzielę ją przez 5, więc otrzymuję 1,2? Chyba czegoś nie zrozumiałem.

Awatar użytkownika
AkitaInu
Użytkownik wspierający
Posty: 4114
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: AkitaInu » 17 sie 2017, 09:35

StanleyStone pisze:
Rocy7 pisze:
StanleyStone pisze:A ktoś z Was wie może, do czego służą kości w Clash of Cultures? Kości dla mnie są dużym minusem i mam nadzieję, że system walki nie zostanie o nie "wzbogacony".
Kosci w Clashu sluza do walki i rzutow za wplywy kulturalne. Przy czym w walce to mamy rzut kością i dzielenie wyniku przez 5(+karta), zaś kość kulturalną można boostowac surowcami.
Czyli Wyrzucam na kości 6 i dzielę ją przez 5, więc otrzymuję 1,2? Chyba czegoś nie zrozumiałem.

1. rzucasz i masz wynik: 6,5,3,2

2. Dodajesz to wszystko -> 6+5+3+2 = 16

3. dzielisz wynik przez 5 -> 16 / 5 = 3, reszty 1. Reszte olewamy ;)

4. To jest ilość obrażeń które zadajesz. Więc nawet to jedno oczko na kości może sprawić że wygrasz bądź przegrasz ;)

Awatar użytkownika
Rocy7
Użytkownik wspierający
Posty: 5467
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Rocy7 » 17 sie 2017, 09:38

AkitaInu pisze:Więc nawet to jedno oczko na kości może sprawić że wygrasz bądź przegrasz ;)
wcale nie to jedno oczko moze wplynac na ilosc trafien, ktore moga sie przelozyc na zwyciestwo przy rownych silach. Sposob w jaki opisales ta mechanike sugeruje jakby walka w Clashu była bardzo bardzo losowa, zas w praktyce wcale tak nie jest. Dzielenie wyniku przez 5 zmniejsza losowosc rzutów, gdyż każde oczko sie liczy - dodatkowo można zagrać karty boostujace jednostki.
Aktualne Top gier: Dropfleet Commander, Forbidden Stars, Burning Suns, The Others 7 Sins, Star Trek Ascendancy

Kolekcja gier
Recenzje Board Time
Przy Stole

StanleyStone
Użytkownik wspierający
Posty: 182
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: StanleyStone » 17 sie 2017, 09:41

A, już rozumiem, dzięki. A w Clashu oprócz siły jednostek i kart są jeszcze inne zmienne? Np. bonus za teren itp.?

Awatar użytkownika
Rocy7
Użytkownik wspierający
Posty: 5467
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Rocy7 » 17 sie 2017, 09:44

StanleyStone pisze:A, już rozumiem, dzięki. A w Clashu oprócz siły jednostek i kart są jeszcze inne zmienne? Np. bonus za teren itp.?
Chodzi Ci o zmienne jedynie w walce czy tez w grze? W grze mapa jest losowa, tajne cele i wydarzenia. W samej walce jeszcze są technologie, ktore czasem daja bonusy w bitwie dodatek dodaje nowe typy jednostek, ktore maja swoje zdolnosci w walce oraz liderow.
Mechanike Clasha opisalem tu http://www.gamesfanatic.pl/2017/07/07/c ... wilizacje/
Aktualne Top gier: Dropfleet Commander, Forbidden Stars, Burning Suns, The Others 7 Sins, Star Trek Ascendancy

Kolekcja gier
Recenzje Board Time
Przy Stole

StanleyStone
Użytkownik wspierający
Posty: 182
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: StanleyStone » 17 sie 2017, 09:50

Ok, no to chyba nie jest tak dramatycznie z tymi kośćmi. Mam alergię na gry typu Shogun czy Twilight Imperium (1 kostka wygrywa z pięcioma albo radosna turlanina) i poza nielicznymi wyjątkami (Wojna o Pierścień, Sukcesorzy...) kładącymi nacisk na odpowiadającą mi fabułę raczej unikam tego typu gier. Tutaj chyba jednak nie będzie tak źle. O Clashu dużo dobrego słyszałem i "zgapkę" traktuję jako zdecydowany plus, bo mimo, że pierwszą edycję bardzo lubiłem, to nie oszukujmy się - nie była elegancka mechanicznie.

Awatar użytkownika
Rocy7
Użytkownik wspierający
Posty: 5467
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Rocy7 » 17 sie 2017, 09:54

StanleyStone pisze:Ok, no to chyba nie jest tak dramatycznie z tymi kośćmi. Mam alergię na gry typu Shogun czy Twilight Imperium (1 kostka wygrywa z pięcioma albo radosna turlanina) i poza nielicznymi wyjątkami (Wojna o Pierścień, Sukcesorzy...) kładącymi nacisk na odpowiadającą mi fabułę raczej unikam tego typu gier.
powtarzasz mity o losowosci w walce opartej na kostkach. Rozprawialem sie z nimi w tym feletionie
http://boardtime.pl/2016/07/o-losowosci ... -slow.html
Aktualne Top gier: Dropfleet Commander, Forbidden Stars, Burning Suns, The Others 7 Sins, Star Trek Ascendancy

Kolekcja gier
Recenzje Board Time
Przy Stole

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 2517
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: warlock » 17 sie 2017, 09:59

Rocy7 pisze:
StanleyStone pisze:Ok, no to chyba nie jest tak dramatycznie z tymi kośćmi. Mam alergię na gry typu Shogun czy Twilight Imperium (1 kostka wygrywa z pięcioma albo radosna turlanina) i poza nielicznymi wyjątkami (Wojna o Pierścień, Sukcesorzy...) kładącymi nacisk na odpowiadającą mi fabułę raczej unikam tego typu gier.
powtarzasz mity o losowosci w walce opartej na kostkach. Rozprawialem sie z nimi w tym feletionie
http://boardtime.pl/2016/07/o-losowosci ... -slow.html
W Wojnie o Pierścień trafiasz na 5-6, nie na 4-6 ;).
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Brass, Wojna o Pierścień, Keyflower, Bruxelles 1893

Awatar użytkownika
Rocy7
Użytkownik wspierający
Posty: 5467
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Rocy7 » 17 sie 2017, 10:01

warlock pisze: W Wojnie o Pierścień trafiasz na 5-6, nie na 4-6 ;).
mozesz miec racje w momencie pisania tesktu dawno nie gralem w WotR, ale z tego co pamietam to w czesci sytuacji lub po zagraniu karty masie 4-6.
Aktualne Top gier: Dropfleet Commander, Forbidden Stars, Burning Suns, The Others 7 Sins, Star Trek Ascendancy

Kolekcja gier
Recenzje Board Time
Przy Stole

StanleyStone
Użytkownik wspierający
Posty: 182
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: StanleyStone » 17 sie 2017, 10:02

Wchodzimy teraz w dyskusję prowadzącą do odpowiedzi, które lody są lepsze: jagodowe czy czekoladowe. Rozumiem Twój punkt widzenia, ale nie lubię kości w bitwach i już. Jestem fanem rozwiązania z Cry Havoca czy nawet Blood Rage'a i nic na to nie poradzę :)

Awatar użytkownika
kamron6
Użytkownik wspierający
Posty: 947
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: kamron6 » 17 sie 2017, 10:46

Jeśli bitwy toczy się często to kostki są ok - ale jak jest dużo rzutów. Jak rzutów jest mało to kostki są jak najmniej ok. Plus wszelkie rozwiązania nie kostkowe prawie zawsze są lepsze.

misioooo
Użytkownik wspierający
Posty: 5203
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: misioooo » 17 sie 2017, 10:50

kamron6 pisze:Jeśli bitwy toczy się często to kostki są ok - ale jak jest dużo rzutów. Jak rzutów jest mało to kostki są jak najmniej ok. Plus wszelkie rozwiązania nie kostkowe prawie zawsze są lepsze.
Albo mało rzutów, ale kostki k20 czy nawet k100 :) Wprowadzają znacznie mniej losowości niż k6...
Bez kostek? Omega Centauri świetnie pokazuje, że starcia deterministyczne też dają radę (tam wiesz zanim polecisz czy wygrasz czy nie - ale nawet op przegraną się często lata, bo ma to uzasadnienie!) :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne

ODPOWIEDZ