Karak (Petr Mikša)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1521
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 277 times
Been thanked: 171 times
Kontakt:

Re: Karak

Post autor: mikeyoski »

janusznosacz pisze: 24 wrz 2018, 10:24 Mało kiedy dziecko pokona dorosłego jeśli nie damy mu forów, chyba że mamy do czynienia z małym Kasparowem, wtedy to tylko rozwijać geniusz.
SA gry, w które z dzieciakami nie wygram, choćbym nie wiem jak się starał. Wszelkie gry oparte na memo. Dzieci są w tym niesamowite. Poza tym niektóre gry zręcznościowe typu Speed Cups. No i coś w czym kompletnie nie mam szans, czyli Crazy Circus :-)

Zgadzam się, że dziecku trzeba pomóc w grze, wskazać dobry ruch, zachęcić do przemyślenia, czy akurat to i to jest najlepsze, mądrze się podłożyć (żeby dziecko nie odczuło, że daliśmy mu wygrać). Dziecko ma czerpać radość z gry a nie frustrację. A niestety takie uczucia targały nimi podczas gry w Karaka. Po prostu w naszym gronie ta gra się nie sprawdziła i tyle :-) Tak bywa.
janusznosacz
Posty: 40
Rejestracja: 02 sie 2018, 15:56

Re: Karak

Post autor: janusznosacz »

mikeyoski pisze: 24 wrz 2018, 12:36
janusznosacz pisze: 24 wrz 2018, 10:24 Mało kiedy dziecko pokona dorosłego jeśli nie damy mu forów, chyba że mamy do czynienia z małym Kasparowem, wtedy to tylko rozwijać geniusz.
SA gry, w które z dzieciakami nie wygram, choćbym nie wiem jak się starał. Wszelkie gry oparte na memo. Dzieci są w tym niesamowite. Poza tym niektóre gry zręcznościowe typu Speed Cups. No i coś w czym kompletnie nie mam szans, czyli Crazy Circus :-)

Zgadzam się, że dziecku trzeba pomóc w grze, wskazać dobry ruch, zachęcić do przemyślenia, czy akurat to i to jest najlepsze, mądrze się podłożyć (żeby dziecko nie odczuło, że daliśmy mu wygrać). Dziecko ma czerpać radość z gry a nie frustrację. A niestety takie uczucia targały nimi podczas gry w Karaka. Po prostu w naszym gronie ta gra się nie sprawdziła i tyle :-) Tak bywa.
Doskonale to rozumiem, sam gram z dzieckiem, w gry, gdzie mamy wyrównane szansę. Czyli właśnie memo podobne i gry gdzie duży udział mają kostki, bądź kooperację, żeby bawić się razem.
Ja mówię o bezsensowności siadania z małym dzieckiem do gier typu euro i granie z dzieckiem na siłę w "dorosłe gry".
outsider404
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2016, 18:52

Re: Karak

Post autor: outsider404 »

Chciałbym jeszcze dodać, że chociaż gra jest prosta, dla dzieci i tak dalej, to zdarzają się naprawdę ekscytujące rozgrywki.

Mianowicie ponieważ liczą się zebrane skarby, a nie samo pokonanie smoka, to czasami jest wyścig - jeden z graczy stara się zebrać tyle skarbów, aby drugiemu nie opłacało się pokonać smoka - bo przegra.
Jeśli pierwszy "zaszachuje" drugiego, to z kolei drugi zaczyna zbierać skarby zanim pierwszy ubije smoka. Robi się wtedy niezły rollercoaster.

PS. Od mojej poprzedniej opinii upłynęło pół roku - nadal chętnie gramy w nią z chłopakami.
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Karak

Post autor: kempy »

Retro pisze: 12 lut 2018, 10:36 jedyną wadą dodałbym że niektóre postacie jak przypakują (dwie dobre bronie) to pokonują prawie wszystkich z automatu, dlatego home rule typu popsucie broni podczas walki przy wyrzuceniu 1 na kości daje większy dreszczyk emocji :D
Utrata broni przez wyrzucenie jedynki to zbyt duży nerf. Ale już np. przez wyrzucenie dubletu powinno być bardziej ok.

PS. Jesteśmy po kilku grach z juniorem i rozwiązanie z dubletem sprawdza się dobrze. Oczywiście istnieje ryzyko, że uszkodzi/zniszczy się wszystkie silne bronie i ubicie smoka będzie prawie niemożliwe.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: kempy »

Dublet działa. Każdemu rzutowi, nawet w walce z szczurem, towarzyszy teraz lekki dreszczyk emocji. Jeszcze tylko wyjaśnienie w jaki sposób to aplikujemy.

- po wyrzuceniu dubletu jedna z broni zostaje zniszczona po rozpatrzeniu rezultatu ataku. Czyli najpierw bonus z broni i dopiero po wszystkich wyliczeniach odrzucamy jedną z noszonych broni;

- Horan. Broń odrzucamy jeśli dublet zostanie wyrzucony nawet w pierwszym rzucie, tym który można przerzucić. Ale wciąż dopiero po rozpatrzeniu całej walki. Ważne, jeśli wypadną dwa dublety (w pierwszym i w drugim przerzucie), nadal odrzucamy tylko jedną broń.

- Victorious. Podobnie jak powyżej. Wiążący jest jakikolwiek dublet, przed i po przerzucie jednki (jedynek). Przy wystąpieniu dwóch, i tak odpada tylko jedna broń.

I jeszcze pytanie dodatkowe. Co robicie, jeśli jeden z graczy np. w grze dwuosobowej uzbiera siedem skrzynek? Jego przeciwnik w tym momencie nie ma już szans na wygraną.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: stary gracz »

Jeśli pokona smoka dostaje tytuł "Pogromca Smoka", księżniczkę i pół królestwa ;) . Jeśli tego nie zrobi to jest dupa wołowa i składa grę, pod nadzorem kompetentnych osób, żeby i tego nie spieprzyć.
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: Blue »

O! I to jest sensowna zasada!!! ;)

Generalnie ta gra jest za prostacka trochę, ale z braku lepszej... :P Runebound za skomplikowany dla młodego i za dlugi. Talisman za długi i ja nienawidzę tego praktycznie kompletnego braku decyzji, Descent za długi za skomplikowany. Zostaje Karak, prosty z szybkim setupem, a jak dzieciak chce to niech ułoży mapę i można zagrać co-opa ;).
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: kempy »

stary gracz pisze: 23 sty 2019, 11:29 Jeśli pokona smoka dostaje tytuł "Pogromca Smoka", księżniczkę i pół królestwa ;) . Jeśli tego nie zrobi to jest dupa wołowa i składa grę, pod nadzorem kompetentnych osób, żeby i tego nie spieprzyć.
:D

Coś w tym jest.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
mordajeza
Posty: 353
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:16
Has thanked: 170 times
Been thanked: 240 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: mordajeza »

Mam za sobą dwie partie w Karak:

1. Z żoną. Nuuudy, ta gra zdecydowanie nie jest dla dorosłych. Przede wszystkim jak na przygodówkę, to różnorodność rzeczy, które mogą nam się przytrafić jest na zdecydowanie zbyt niskim poziomie. Przeciwnicy też bardzo szybko przestają być jakimkolwiek wyzwaniem. Po 10 minutach nie mogliśmy się doczekać, aż ktoś w końcu wylosuje i ubije tego smoka. A po partii zgodnie stwierdziliśmy - nigdy więcej w dorosłym gronie (a dla porównania: do takiego Talismana, rzadko bo rzadko, ale czasami możemy usiąść - byle nie za często ;) ).

2. Z dziećmi (3 i 6 lat). Super! Dzieciaki świetnie wczuły się w klimat (choć nie obchodziły ich jakieś tam skarby - chciały tylko znaleźć i ubić smoka ;) ). Graliśmy kooperacyjnie, wymieniając się przedmiotami, kiedy nasze postacie się spotkają, czy pomagając sobie na odległość zaklęciami podczas walki. Oczywiście nie używaliśmy też klątwy (w ogóle możliwość przeklęcia przeciwnika w grze dla dzieci to jakaś pomyłka...). Starszy syn jeszcze wiele godzin po grze przeżywał partię i nie może się doczekać kolejnych :)
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: kempy »

Z profilu Albi:

Przed przybyciem smoka, 🐲🐉 Karakiem rządził surowy i okrutny władca Niegdyś pokonany, teraz powraca by walczyć o utraconą władzę❗️

Dodatek 🔹„Karak: Regent”🔹 to aż 4 nowych bohaterów i wprowadzenie nowego trybu gry - jeden z graczy wciela się we władcę Karaka, 👑 który pragnie powrócić na dawny tron.

W dodatku znajdziecie:
✅18 kafelków podziemi,
✅ 5 kart bohaterów,
✅ 5 pionków bohaterów,
✅ 5 podstawek,
✅ 8 żetonów z potworami,
✅ instrukcję gry w 8 językach.

Aby z niego skorzystać, musicie posiadać podstawową wersję gry Karak.

📣 Dokładną datę premiery podamy wkrótce, więc uważnie obserwujcie nasz profil!

Obrazek

A tutaj znalazłem kilka fotek z playtestu.

http://ksdhlitomysl.cz/obecne/testujeme-karak/
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: stary gracz »

Oby zdążyli przed świętami, młody się ucieszy.
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: kempy »

Czesi mają ustawioną premierę na listopad, więc jest szansa że tak samo będzie u nas.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1521
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 277 times
Been thanked: 171 times
Kontakt:

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: mikeyoski »

Patrząc po zawartości mechanicznie nadal mamy tę samą losową zabawę, w której na dobrą sprawę wiele od nas nie zależy. Więcej potworów, więcej bohaterów, bleee

Nie rozumiem fenomenu tak słabej gry. Moje dzieciaki szybko stwierdziły, że ta gra nie ma większego sensu, bo i tak wszystko sprowadza się do szczęścia. A decyzje są tak oczywiste, że myślenie można wyłączyć
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: Blue »

Dla mnie to nadal lepsze niz talisman, znasz cos podobnego alternatywnego na mniej niz godzinę? Ta gra ma całkiem fajny klimat, jest krotka. Tylko tyle i az tyle, ale nie bede bronił.
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1521
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 277 times
Been thanked: 171 times
Kontakt:

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: mikeyoski »

Talisman to ta sama liga. Staram się grać w takie gry, w których mamy jednak trochę wpływu na rozgrywkę. I do takich tytułów zachęcam moje dzieciaki.

A z tego typu gier wolimy zdecydowanie badziewnie wydaną Tajemnicę Zamku. Też jest losowa, ale decyzję nie są tak oczywiste jak w Karaku.
Retrac
Posty: 162
Rejestracja: 12 lip 2015, 11:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: Retrac »

Kupiłem tę grę z polecenia jednego z tutejszych użytkowników i jestem bardzo zadowolony z zakupu. Oczywiście nie jest to gra, żeby grać w nią w grupie dorosłych ale z małymi dziećmi świetnie się u mnie sprawdziła. Dzieciaki cieszą się jak ktokolwiek ubije jakiegoś potwora. 5 latkowi nie przeszkadza w ogóle sytuacja, że ktoś inny wygrywa grę. Dla niego sama gra to ogromna frajda. Z kolei 3 latka wytrzymuje około połowy partii bo jeszcze niewiele z tego wie :].
Być może krytyka niektórych osób w stronę tej gry wynika z tego, że dzieci ma już starsze. Oceniając takie gry trzeba chyba trochę spojrzeć przez pryzmat wieku graczy.
Awatar użytkownika
Sroczka
Posty: 289
Rejestracja: 19 gru 2017, 15:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 31 times
Been thanked: 7 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: Sroczka »

moje córki - 6,9 i 11 lat uwielbiają tę grę...teraz będziemy siadać do Magi i Miecza ;)
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: kempy »

No to odwiedził nas Mikołaj i jesteśmy po pierwszej grze z Regentem. Oczywiście graliśmy tylko postaciami z dodatku. Czuć mały power-creep względem postaci z podstawki. Pomysł z komnatami jest ok, szczególnie ta zezwalająca na wyzwanie innego gracza. Dobrze, że pojawiła się mechanika, która pozwala na odbicie skrzyni od gracza, który nazbierał ich za dużo uniemożliwiając zwycięstwo innych. Nowy czar zabierający oczko życia średnio przydatny, byłby o wiele lepszy gdyby kasował co najmniej dwa serducha. Do przejęcia przez władcę podziemi nie doszło, ale taki niespodziewany handicap uważam za bardzo dobry pomysł i podejrzewam, że się sprawdzi. Szczególnie w grze na 3+ graczy.

Co do komponentów to wykonanie równie solidne jak w podstawce. Instrukcja to teraz jedna książeczka z wszystkimi wersjami językowymi.

Z minusów. Rewersy kafelków Regenta różnią się nieco kolorem. Przy grze gdy kafle są ułożone w stosach widać tą różnicę stąd polecam używać jakiegoś woreczka, może być nawet ten z podstawki.

Oczywiście nadal gramy z domową zasadą - rzuciłeś dublet to tracisz jedną z broni.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: Blue »

Jest gdzieś dostępna instrukcja? Na czym polega to odbijanie skarbów/pvp?
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: kempy »

Sa nowe typy komnat. Jedna powoduje ze sie ma 50% na zlapanie klatwy a druga pozwala raz na gre przyteleportowac i wyzwac na walke dowolnego gracza. Zwyciezca odbiera punkt zycia oraz moze zabrac przegranemu jeden przedmiot lub skrzynie.
Handicap polega na tym, ze po odslonieciu pieciu jakichkolwiek nowych komnat najslabszy gracz na stole zostaje opetany przez wladce podziemi (takiego gracza wylania podany w instrukcji algorytm), traci swoje umiejetnosci ale otrzymuje umiejetnosci wszystkich pozostalych graczy i kontynuuje gre. W grze dwu osobowej nie traci sie swoich umiejetnosci.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
fantazyn
Posty: 311
Rejestracja: 05 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: nad - Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: fantazyn »

Mam wrażenie, że ostatnio egzemplarze ze sklepów są szybko wyprzedawane.
Czy są jakieś informacje, że Albi dorzuci jeszcze jakieś pudełka do sklepów?
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: kempy »

Że tak spytam. Ma ktoś skan + ewentualne tłumaczenie zasad bohaterki "hrdina Elspeth" dołączanej jako promo do czeskiej wersji?

Obrazek
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
lukaszkuch
Posty: 243
Rejestracja: 09 gru 2006, 23:02
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: lukaszkuch »

kempy pisze: 10 gru 2019, 20:02 Że tak spytam. Ma ktoś skan + ewentualne tłumaczenie zasad bohaterki "hrdina Elspeth" dołączanej jako promo do czeskiej wersji?
Tu masz PDF z czeską wersją, a w galerii zdjęć na tej samej stronie zdjęcie angielskiej wersji.
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: kempy »

Dzięki. Już wydrukowane, powycinane i gotowe do gry.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Karak (Petr Mikša)

Post autor: playerator »

Jest Elspeth po czesku, jest po angielsku. Czemu właściwie nie ma tej promki po polsku?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
ODPOWIEDZ