Aeon's End (Kevin Riley)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
- Lokalizacja: Nadarzyn
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 91 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Te umiejętności są często kluczowe do wygrania. Nie wspominając już o możliwości odrzucania ładunków aby zrzucić złośliwa kartę mocy. Gniewka też przeszliśmy bez problemu ale książę pozeraczy nas zastopowal
- pan_satyros
- Posty: 6127
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 642 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Podpisuje się. Umiejki chociaż wyglądają często na dodane na siłę, są bardzo istotnym elementem strategii.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Też miałem takie odczucia.
Grę już dawno przeszedłem na normalu i na hardzie.
Swoją drogą umieszczałem kiedyś ile rozgrywek mi zajęło przejście każdego nemezis na danym stopniu trudności. Chętnie bym z kimś te wyniki zweryfikował.
BTW. Trzewiczek nie ogłosił nic więcej poza 2 małymi dodatkami które miały być w q1. Wydawało mi się że gra ma mocną pozycję w pl i nie musi się o tym dalej przekonywać na podstawie przyszłych wyników finansowych. Jednak na portalconie ani słowa...czyżby duży dodatek, legacy i to coś nowego nie było wcale takie pewne?
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 211 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
U nas to wychodzi nie więcej niż 1 max 2 na rozgrywkę. Ale jak już wchodzi to w jakimś kluczowym momencie z odpowiednio przygotowanym combem i ma często decydujące znaczenie w rozgrywce.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Nie grałem w podstawowe AE, ale w War Eternal niektórzy magowie mają tylko 4 sloty na ładunki, więc pełne naładowanie umiejętności nie wymaga wielkiego zachodu i może być przeprowadzane częściej niż u innych postaci. Dużo też zależy od aktualnej gry, ale jedno jest pewne: fajnie że jest taka opcja bo to dodaje grze większej głębi i jest naprawdę przydatne.
-
- Posty: 244
- Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 24 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Po ponad miesiącu zmagań i wielogodzinnych sesjach wreszcie udało się nam zaorać Maskę na zagładzie. Losowaliśmy zasoby, ale postaci wybieramy. Wzięliśmy Adelheima i Brimę. Graliśmy na przeczekanie talii (ten potwór raczej nie bije mocno w miasto ) - Adelheim odpalał umiejętność, gdy wyskakiwało wyzwolenie, a Brima pilnowała żywotności postaci. I jak sobie analizuję grę, to trudno mi sobie wyobrazić inne postaci pokonujące Maskę. Udało Wam się inaczej? Jakie są Wasze patenty? (8 punktów życia postaci to na tyle mało, że chyba jeszcze tylko Kadir może pomóc).
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Miał ktoś doświadczenia z insertami/organizerami do Aeon's End? Na naszym ryneczku dostępne są bodajże dwa: ten z Geekmod.pl i ten z Warbox.pl, w cenach poniżej stówki. Jest jeszcze ten z Broken Token ale trzeba by go było sprowadzać.
Generalnie fajnie byłoby zmieścić War Eternal + Legacy (z dodatkami do obu gier). Nie wiem tylko czy warto bo kolejny AE na horyzoncie więc może poczekać na jakiś wypasiony organizer który pomieści dosłownie wszystko?...Jak uważacie? Jak Wy radzicie sobie z ciasnotą pudełek i niedoborem miejsca na karty? Wybaczcie jeśli temat gdzieś się już się wcześniej pojawił.
Generalnie fajnie byłoby zmieścić War Eternal + Legacy (z dodatkami do obu gier). Nie wiem tylko czy warto bo kolejny AE na horyzoncie więc może poczekać na jakiś wypasiony organizer który pomieści dosłownie wszystko?...Jak uważacie? Jak Wy radzicie sobie z ciasnotą pudełek i niedoborem miejsca na karty? Wybaczcie jeśli temat gdzieś się już się wcześniej pojawił.
- Jiloo
- Posty: 2423
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 525 times
- Been thanked: 456 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Nie wiem czy chcesz zmieścić podstawkę i War Eterenal + Legacy czy tylko te dwa które wymieniłeś. Ja mam podstawkę i War Eternal ze wszystkimi małymi dodatkami w pudle od WE i wszystko się już nie mieści. Musiałem się pozbyć kart randomizerów i kart startowych z podstawki. Insert nie pomoże, bo pudełka są za małe.
W przyszłości, po przejściu Legacy planuję trzymać całość w pudełku od Legacy. Pomieści wszystko co do tej pory wyszło, a jeszcze kolejna gra z serii powinna wejść
PS.
Zwróć też uwagę, że polskie wydanie ma inne pudełko i inserty do edycji angielskich raczej nie będą pasować.
I tak, temat insertów chyba się już pojawiał.
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
W końcu "udało" się przegrać i to dosyć dotkliwie. Przyznam, że partia czteroosobowa dostarczyła dużo mniej frajdy. Ciężej jest wtedy koordynować działania, ale najbardziej doskwiera fakt, że każdy mag gra wolniej. W wariancie dwuosobowym każdy rusza się dwa razy na rundę, więc szybciej przewija się talię. Przy czterech graczach idzie to wolniej, ciężej dokopać się do zakupionych zaklęć, a Nemezis bije nawet mocniej niż w wariancie dwuosobowym, bo wszystkimi kartami. Wariant dwuosobowy (raczej dwómagowy, bo solo też zamierzam grać na dwie ręce) pozostanie u mnie domyślnym dla tego tytułu.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Póki co nie planuję zakupu podstawki (a jeśli nawet kiedyś to raczej wersję angielskojęzyczną żeby nie mieszać dwóch wersji językowych), ale dzięki za informację odnośnie ilości miejsca w pudle od WE. Teraz myślę, że trzeba wziąć się za robienie piankowego insertu do pudełka Legacy bo to będzie chyba najlepsze rozwiązanie. Szkoda że twórcy przy projektowaniu wypraski do Legacy nie wzięli pod uwagę tego że po kampanii ktoś będzie chciał trzymać karty z tej i poprzednich gier razem...Jiloo pisze: ↑04 lut 2019, 01:18 W przyszłości, po przejściu Legacy planuję trzymać całość w pudełku od Legacy. Pomieści wszystko co do tej pory wyszło, a jeszcze kolejna gra z serii powinna wejść
PS.
Zwróć też uwagę, że polskie wydanie ma inne pudełko i inserty do edycji angielskich raczej nie będą pasować.
I tak, temat insertów chyba się już pojawiał.
- inzkulozik
- Posty: 296
- Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 18 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Mój "big-box" wygląda takJiloo pisze: ↑04 lut 2019, 01:18 Nie wiem czy chcesz zmieścić podstawkę i War Eterenal + Legacy czy tylko te dwa które wymieniłeś. Ja mam podstawkę i War Eternal ze wszystkimi małymi dodatkami w pudle od WE i wszystko się już nie mieści. Musiałem się pozbyć kart randomizerów i kart startowych z podstawki. Insert nie pomoże, bo pudełka są za małe.
Spoiler:
- polwac
- Posty: 2575
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1167 times
- Been thanked: 461 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Co masz na myśli mówiąc "podstawowe"? Wszystkie karty z podstawki?inzkulozik pisze: ↑05 lut 2019, 10:06
Plansze magów i Nemesis w osobnym pudełku, w koszulkach tylko karty Nemesis i podstawowe.
Dlaczego innych nie zabezpieczałeś?
Pytam, bo sam się zastanawiam czy trzeba koniecznie koszulkować karty.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- inzkulozik
- Posty: 296
- Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 18 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Podstawowe czyli te "basic", które mieszamy z kartami Nemesis, a później tasujemy.
Nie koszulkowałem reszty bo by mi nie weszły wszystkie karty do pudełka poza tym w grze talie magów tasuje się sporadycznie, więc karty nie powinny się niszczyć, a gram solo i bez jedzenia w tle
Nie koszulkowałem reszty bo by mi nie weszły wszystkie karty do pudełka poza tym w grze talie magów tasuje się sporadycznie, więc karty nie powinny się niszczyć, a gram solo i bez jedzenia w tle
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ja zakoszulkowałem karty nemesis, karty kolejności i randomizery - to jedyne karty które się tasuje dlatego dobrze jest je zabezpieczyć (randomizery można sobie nawet odpuścić). Koszulkowanie kart zaklęć, klejnotów czy artefaktów jest niepotrzebne o ile się nie jada podczas rozgrywek, poza tym, jak kolega napisał, karty zajęłyby wtedy znacznie więcej miejsca w pudełku.
- inzkulozik
- Posty: 296
- Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 18 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ogólnie karty w AE/WE mają bardzo minimalnie zaokrąglone krawędzie od nacisku tnącej gilotyny. Wydaje mi się, że to efekt cięcia zbyt dużej ilości arkuszy kart na raz. Mam wersje retail, może w egzemplarzach z kampanii tego nie było. W mojej ocenie to niestety zwiększa podatność na zbieranie zadziorków i przetarć na krawędziach, więc niby nie trzeba koszulek do części, ale tak szczerze mówiąc to wolałbym je mieć. Karty Legacy chyba są w porządku pod tym względem ale za to te dodatkowe z "Accessory packa", które pozwalają na przygotowanie gotowych zestawów 10 kart dla każdego maga, mają to zaokrąglenie od gilotyny w drugą stronę oraz nieznacznie większy rozmiar...
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Mogę potwierdzić że karty w War Eternal, Legacy i dodatkach są naprawdę dobrej jakości, aż się przyjemnie zdziwiłem bo nie jest to pewnik nawet w grach stricte karcianych. To też bodajże pierwsza gra z kartami której wszystkich kart nie zakoszulkowałem. Jest coś fajnego w bezpośrednim kontakcie z tymi kartami.
- inzkulozik
- Posty: 296
- Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 18 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Nowa kampania na KS rusza już 12 lutego, wydarzenie na FB https://www.facebook.com/events/402046477216485/:)
- ShapooBah
- Posty: 1282
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 360 times
- Been thanked: 213 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
https://portalgames.pl/sklep/pl/zestaw- ... 564.p.html przedsprzedaż polskich dodatków ruszyła.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ciekawe jaka cena w normalnych sklepach. Jest już gdzieś?ShapooBah pisze: ↑08 lut 2019, 15:03 https://portalgames.pl/sklep/pl/zestaw- ... 564.p.html przedsprzedaż polskich dodatków ruszyła.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ok. 105 PLN za oba dodatki._leigam_ pisze: ↑08 lut 2019, 17:08Ciekawe jaka cena w normalnych sklepach. Jest już gdzieś?ShapooBah pisze: ↑08 lut 2019, 15:03 https://portalgames.pl/sklep/pl/zestaw- ... 564.p.html przedsprzedaż polskich dodatków ruszyła.
Pozdrawiam
- polwac
- Posty: 2575
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1167 times
- Been thanked: 461 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Rozumiem, że pierwszą partię przy startowym układzie kart to żaden wyczyn przejść? To tak chyba, żeby pierwsza gra nie przestraszył graczy i nie zniechęciła do kolejnych partii.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ja przy startowym układzie i pierwszej rozgrywce przegrałem drugiej zresztą też, ale zupełnie mnie to nie zniechęciło, wręcz przeciwnie - i to dla mnie właśnie duży plus tej gry.
-
- Posty: 662
- Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Z tego co pamiętam, to układem startowym przegraliśmy. Minimalnie, ale przegraliśmy. Kolejne partie swoimi układami wygrywaliśmy. Układy sami wybieramy i nie korzystamy z randomizera (chyba tak można). Z perspektywy czasu uważam, że startowy układ wcale nie jest mocny.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
uklad startowy chyba po prostu ma byc w miare zbalansowany i zrozumialy dla poczatkujacych graczy. i w tym sensie sprawdza sie bardzo dobrze. czy mocny czy slaby trudno ocenic tu jest duzo zmiennych
tworzenie swoich ukladow to fajna zabawa ale jednoczesnie sprawia ze gra sie latwiej. dlatego polecam korzystanie z randomizera. przy niektorych ukladach trzeba mocno poglowkowac.
dodatki powinny wyjsc na przelomie marca/kwietnia. juz nie moge sie doczekac!