Aeon's End (Kevin Riley)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: bartekb8 »

Freshus pisze: 19 mar 2019, 21:42 A tak z innej beczki, jak odczucia co do kart nemesis pochodzących z Legacy? Spotkałem się z opinią, że niektóre są przegięte w stosunku do tych z innych wersji gier :).
To prawda, niektóre są przegięte i to mocno. Z większości takich kart zrezygnowałem. I bez nich gra jest trudna😉
Melafir
Posty: 48
Rejestracja: 04 maja 2013, 16:20
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Melafir »

Witam.

Gra jest świetna. Dwa dodatki już zamówione w przedsprzedaży. Ktoś wie czy premiera planowana jest na początek kwietnia czy na końcówkę?

Oraz drugie pytanie, jaką jest szansa że pozostałe dodatki wyjdą również po polsku? Mówię tutaj o war eternal, void, outer World, burried secrets, legacy, new Age, coś pominąłem? Wiem że to biznes i 'jak będzie popyt, to będzie i podaz' ale jestem nowy w grach tego typu i nie wiem na ile pewne są takie produkcję. Czy nie lepiej kupić wszystko od razu po ang.?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 989
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 982 times
Been thanked: 433 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: KurikDeVolay »

Dodatki do gry mają planowaną premierę na 11 kwietnia. Wydawnictwo gdzieś informowało żeby się nie martwić, póki będzie hype będą wydawać. Ale nie wszystko naraz, powolutku. ;)
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: ko2a »

Czołem. Czy w grze solo kierujemy jednym bohaterem? Jak oceniacie rozgrywkę dla tego wariantu? Czy wersja polska portalu ma jakieś braki źle przetłumaczone karty?
Freshus
Posty: 292
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 49 times
Been thanked: 109 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Freshus »

Jeżeli chodzi o kontynuację po Polsku, to kontaktowałem się bezpośrednio i zostałem zapewniony, że nie ma czym martwić, a reszta dodatków zostanie wydana.

Jeżeli chodzi o tłumaczenie to chyba na chwilę obecną zostało poprawione co miało zostać poprawione. Jedynie do księcia pożeraczy na stronie internetowej została zamieszczona errata, iż na normalnym wariancie "zjada" on na początku tylko i wyłącznie po jednej karcie ze stosów klejnotów (a nie każdego).

Co do gry solo, ja osobiście gram na dwóch magów. Próbowałem grać już tak i tak i jednak na pojedynczego maga traci się dużo synergii, która moim zdaniem odgrywa znaczącą rolę w tej grze. Warto pamiętać o tym, że w grze na jednego maga, bodajże w war eternal zmieniły się zasady i w momencie kiedy umrze nam mag, rozpatrujemy wszystkie efekty (zniszczenia bramy, odrzucenie ładunków, podwójne wyzwolenie) i gramy dalej, ale wszystkie obrażenie w postać zadawane są graveholdowi X2. Przegrywamy dopiero jak padnie miasto :).
Damon22
Posty: 205
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 93 times
Been thanked: 42 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Damon22 »

Freshus pisze: 21 mar 2019, 08:32 Warto pamiętać o tym, że w grze na jednego maga, bodajże w war eternal zmieniły się zasady i w momencie kiedy umrze nam mag, rozpatrujemy wszystkie efekty (zniszczenia bramy, odrzucenie ładunków, podwójne wyzwolenie) i gramy dalej, ale wszystkie obrażenie w postać zadawane są graveholdowi X2. Przegrywamy dopiero jak padnie miasto :).
W podstawowej wersji też tak jest.
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 500
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 156 times
Been thanked: 146 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Scamander »

ko2a pisze: 21 mar 2019, 08:25 Czy wersja polska portalu ma jakieś braki źle przetłumaczone karty?
Aktualnie chyba tylko Książę Pożeraczy ma błąd na rewersie wpływający na gameplay ale nie przeszkadza to podczas grania (trzeba tylko pamiętać o tym podczas przygotowywania gry).

Z mniejszych rzeczy to przetłumaczono angielski "swarm" jako rozmnażanie się co jest kompletnie z czapy i dodatkowo może mylić jak się gra pierwszy raz na królową roju (królowa rozmnaża się przecież podczas wyzwolenia a nie podczas "swarmu").

Planszetki graczy i nemezis są gorszej jakości niż w wersji eng (odpada farba na krawędziach) a nie da się ich zalaminować więc trzeba koniecznie koszulkować.
Awatar użytkownika
vikingowa
Posty: 575
Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42
Has thanked: 453 times
Been thanked: 307 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: vikingowa »

ko2a pisze: 21 mar 2019, 08:25 Czołem. Czy w grze solo kierujemy jednym bohaterem? Jak oceniacie rozgrywkę dla tego wariantu?
Ja gram tylko solo i zawsze dwoma magami. Nie ma z tym żadnego problemu, nic się nie miesza a zabawa zdecydowanie ciekawsza.
Melafir
Posty: 48
Rejestracja: 04 maja 2013, 16:20
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Melafir »

KurikDeVolay pisze: 21 mar 2019, 08:09 Dodatki do gry mają planowaną premierę na 11 kwietnia. Wydawnictwo gdzieś informowało żeby się nie martwić, póki będzie hype będą wydawać. Ale nie wszystko naraz, powolutku. ;)
Dzięki za odpowiedz. Jak kolejne dodatki będą raz na pół roku to nie wiem czy wytrzymam. :)

W teorii jak sprawy licencji są załatwione, to tłumaczenie parudziesieciu kart to kwestia tygodnia,.szczególnie że większość kart to 'wyzwolenie, zadaj 2 obrażenia '.
Awatar użytkownika
inzkulozik
Posty: 296
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 66 times
Been thanked: 18 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: inzkulozik »

Freshus pisze: 21 mar 2019, 08:32 Jeżeli chodzi o kontynuację po Polsku, to kontaktowałem się bezpośrednio i zostałem zapewniony, że nie ma czym martwić, a reszta dodatków zostanie wydana.
Tylko de facto do "podstawki" nie ma już więcej dodatków niż te dwa zaplanowane. Kolejne w kolejce byłoby War Eternal + (znowu) dwa małe dodatki, tylko WE to bardziej nowa samodzielna gra niż dodatek.
Freshus
Posty: 292
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 49 times
Been thanked: 109 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Freshus »

Spoiler:

War eternal nazywany jest standalone expansion, więc jednak nadal dodatek no ale nieważne o nomenklature. Chodziło mi o to, że dostałem informację, że War Eternal jest w planach :).
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: ko2a »

To gra na jednego maga jest o tyle gorsza? Nie lubię solo gier w której trzeba ogarniać dwie postacie
kremitto123
Posty: 98
Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
Has thanked: 40 times
Been thanked: 7 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: kremitto123 »

Ciekawe czy jakosc plansz magow zostanie poprawiona w dodatkach.
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 500
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 156 times
Been thanked: 146 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Scamander »

kremitto123 pisze: 21 mar 2019, 12:28 Ciekawe czy jakosc plansz magow zostanie poprawiona w dodatkach.
Proponuję napisać do wydawnictwa. Jak kilka osób da im znać, że jest problem to może się zreflektują.
Freshus
Posty: 292
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 49 times
Been thanked: 109 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Freshus »

ko2a pisze: 21 mar 2019, 12:17 To gra na jednego maga jest o tyle gorsza? Nie lubię solo gier w której trzeba ogarniać dwie postacie
Może nie tyle gorsza, co istnieje dużo kart, które oddziałują na sojuszników, czy to czarów, mocy specjalnych czy też kilka kart nemesis oddziałujących na więcej niż jednego maga. W wypadku gry solo sam sobie jesteś sojusznikiem, więc wszystkie takie efekty działają na Ciebie. Moim zdaniem przez to traci się trochę "mechaniki", ale też nie wpływa to w dużym stopniu na rozgrywkę.
poket
Posty: 344
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:19
Has thanked: 2 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: poket »

ko2a pisze: 21 mar 2019, 12:17 To gra na jednego maga jest o tyle gorsza? Nie lubię solo gier w której trzeba ogarniać dwie postacie
Uważam, że nie jest mocno gorsza ale jest po prostu inna. Siłą w tej grze są karty, które oddziałują na innych graczy i grając na jednego maga, zawsze wybierasz siebie. Na jednego maga jest trudniej. Na BGG TUTAJ jest solo maraton gdzie są predefiniowane układy pod konkretnych Nemesis ale wymagają dwóch małych dodatków. Grałem kilka partii maratonu dla wersji War Eternal i grało się przyjemnie. Na jednego maga gra się szybciej i krócej.
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: bartekb8 »

Solo zagrałem raptem raz, jednym magiem, dla odwagi startując z 12 życiami. Oczywiście przegrałem, ale tak mi się łatwiej wczuć niż gdybym grał dwoma magami. No i pomimo porażki podobała mi się szybkość i płynność rozgrywki i na pewno do tego wrócę. Oczywiście zgadzam się z przedmówcami co do synergii i większą możliwością zagrań i kombinacji przy solo na dwóch, ale nie skreślałbym wariantu "true solo", nawet jeśli gra staje się wtedy trudniejsza. Myślę że trzeba spróbować obu wariantów.
Awatar użytkownika
BartoszK
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2019, 20:07
Lokalizacja: Tychy
Has thanked: 27 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: BartoszK »

bartekb8 pisze: 21 mar 2019, 20:28 Solo zagrałem raptem raz, jednym magiem, dla odwagi startując z 12 życiami. Oczywiście przegrałem, ale tak mi się łatwiej wczuć niż gdybym grał dwoma magami. No i pomimo porażki podobała mi się szybkość i płynność rozgrywki i na pewno do tego wrócę. Oczywiście zgadzam się z przedmówcami co do synergii i większą możliwością zagrań i kombinacji przy solo na dwóch, ale nie skreślałbym wariantu "true solo", nawet jeśli gra staje się wtedy trudniejsza. Myślę że trzeba spróbować obu wariantów.
A jak się w takim settingu rozkładają karty tur? 2 karty gracza + 1 Nemesis?
Przed zagraniem zapoznaj się z treścią instrukcji dołączonej do opakowania,
bądź skonsultuj się z twórcą lub wydawcą,
gdyż każda gra niewłaściwie zagrana zagraża twojej opinii lub zdrowiu.
Freshus
Posty: 292
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 49 times
Been thanked: 109 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Freshus »

Spoiler:
3 karty dla gracza + 2 dla nemesis z tego co mi się wydaję. W legacy układ jest 4 + 2, ale z tego co czytałem na bgg to jest chyba najłatwiejszy układ ze wszystkich z możliwych.
Damon22
Posty: 205
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 93 times
Been thanked: 42 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Damon22 »

bartekb8 pisze: 21 mar 2019, 20:28 Solo zagrałem raptem raz, jednym magiem, dla odwagi startując z 12 życiami.

3 karty dla gracza + 2 dla nemesis z tego co mi się wydaję. W legacy układ jest 4 + 2, ale z tego co czytałem na bgg to jest chyba najłatwiejszy układ ze wszystkich z możliwych.
Ok. Więc tak: z mojej perspektywy. Gram większość gier w Aeon's End solo. Przede wszystkim zacząłem z instrukcyjnym ułatwieniem, tzn. 4 tury gracza na 2 Nemesis. Udało się pokonać wszystkich (nie od razu) czterech Adelheim'em. Teraz postanowiłem spróbować na 3 tury/2. 3 razy pod rząd porażka z Gnieworodnym, i to dość solidne wtopy, w najlepszej partii miał 30 hp... Oczywiście solo market (standardowy), 10 hp maga. Dzisiaj stwierdziłem... ok, 3 porażki to zrobię coś innego: teraz będę próbował wszystkimi po kolei magami przejść każdego Nemesis'a. Pierwsze podejście Xaxos'em i wygrana.
Uważam, że różnica w ilości kart tur jest zasadnicza, chyba większa niż ilość magów - spróbujcie 2 magami na 3 tury. W standarcie, od 2 do 4 graczy gramy na 4 tury i nie rozumiem skąd pomysł (w instrukcji) na solo 3/2.
Freshus
Posty: 292
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 49 times
Been thanked: 109 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Freshus »

Moim zdaniem wynika to z tego, że przy 4 turach dla jednego maga bardzo łatwo i szybko zbudować talię i ją odchudzić. Co za tym idzie jesteśmy w stanie wciskać masakryczne ilości obrażeń w nemesis co kolejkę. 3/2 ma zachować balans pomiędzy ilością tur, tak żebyśmy nie mieli co kolejkę tej "gratisowej" tury będącej chwilą wytchnienia, tylko grali pod ciągłą presją ataków.

EDIT: co nie zmienia faktu, że też uważam, iż true solo na 3/2 tury gracza jest jednym z trudniejszych wariantów w tej grze :).
Awatar użytkownika
siekan
Posty: 425
Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: siekan »

Wczoraj gralismy w 2 osoby. Przy 50 HP bossa kumpel luz był wyczerpany a na stole stały miniony po 12HP. Rzuciliśmy wszystko na jedną kartę i po prostu full burst w bossa, olewając miniony. Niestety, przy 4 HP Gravehold padł. Emocje były do samego końca :)
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: ko2a »

Po tych wszystkich opiniach, zakupiłem ae.
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 500
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 156 times
Been thanked: 146 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Scamander »

Powodzenia w starciach z nemezis :) dla mnie to zdecydowanie jedna z najlepszych gier w kolekcji.
Wosho
Posty: 1433
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 175 times
Been thanked: 140 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Pamietajcie ze nie trzeba ubijac wszystkich stworow, wazny skill to decyzja w ktorym momencie robimy switch na bossa i olewamy stworki.
ODPOWIEDZ