Aeon's End (Kevin Riley)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
c08mk
Posty: 2462
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: c08mk »

Punkt 3 dodałem na wszelki wypadek. Miałem też w rękach wersję od Portalu i widać, że gra jest drukowana gdzie indziej. Jest spora szansa, że Portal utrzyma jakość kolejnych części serii lepiej niż oryginalny wydawca i nie będzie różnic w odcieniach kart.
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Ardel12 pisze: 26 lip 2019, 09:39 Udało mi sie niedawno przejść wszystkich bossów z podstawki i obu dodatków. Na poziomie podstawowym z losowymi magami i rynkiem. Finalnie trzy przegrane z trzema róznymi bossami(Gnieworodnym-> pierwsze partie, więc nauka gry, Maską Kłamst i Wayward One(nie mogę przypomnieć sobie nazwy polskiej). Niektórych bossów bez odpowiednich umiejętności lub kart nie da się pokonać. Mi to akurat nie przeszkadza, że trzeba zmieniać taktykę pod bossa, niestety losowy rynek nie zawsze może to umożliwić. Mimo to bazowy poziom jest za prosty i przez kolejne rozgrywki idzie się jak burza. Same karty niestety w ogóle się nie kombią. Zagranie dwóch kryształów by dostać 6 klejnotów zamiast 4 nie zaspokaja mojego wewnętrznego ja nastawionego na komba. Niestety, ale o zależnościach jakie tworzą się w serii LE czy Marvel tutaj można pomarzyć. Nawet leciwy dominion oferuje w tej kwestii więcej. Z kolei tak zachwalana mechanika z ustawianiem kolejności swojej talii w sumie nie wiele wprowadza/zmienia. Ot pamiętać muszę by nie wciągnąć na rękę więcej zaklęć niż otwartych bram oraz by parami wciągać niektóre karty kryształów. Grając z Nemesis, który przetasowywał nam coraz talię, w sumie nie odczuwaliśmy większych różnic. Clue zapewne tego było w usuwaniu podstawowych kart. Jest wiele zaklęć i artefaktów umożliwiających nam niszczenie kart, więc nawet tasowanie nie jest nam straszne w takich partiach. Umiejętności pastaci wachają się od bardzo potrzebnych do jak nie mam na co wydać to kupię ładunek. Szału nie robią, ale jest to zawsze większa decyzyjność.

No niestety, ale gra leci na sprzedaż. Grało sie przyjemnie, ale nic ponad to. Po przejściu danego Nemesis nie mam w ogóle parcia, by znowu się z nim zmierzyć. Dodatkowo grafiki w ogóle mnie nie przekonały do siebie. Jest to po prostu poprawna gra, ale istnieją inne deckbuildery, które są znacząco lepsze i wole pyknąc w nie partyjkę.

Co do taktyki, to u nas zwykle wygladała ona nastepująco: kupić z 2 kryształy, co by wzmocnić prawdopodobieństwo kupienia drogich kart, następnie idziemy zaklęcie/artefakt usuwający nam karty z talii(jeśli jest zaklęcie to nawet lepiej) i potem spokojnie dokupujemy ofensywne zaklęcia. Nie ważne jakie karty się pojawiają, jest to uniwersalne. Oczywiście kupując zaklęcia można zwrócić uwagę, czy nie dają dodatkowych efektów, jak np dodanie komuś zycia itp, ale finalnie tak budowalismy talie i sukces murowany. Prostackie :P
Dla ogranych graczy posiom normal jest easy, sprobuj przejsc wszystkich bosow na hardzie.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3349
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 1997 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Ardel12 »

Wosho pisze: 26 lip 2019, 16:04 Dla ogranych graczy posiom normal jest easy, sprobuj przejsc wszystkich bosow na hardzie.
No niestety, ale gra musi mnie wciągnąć, bym chciał się nią katować :p
c08mk pisze: 26 lip 2019, 10:19
Ardel12 pisze: 26 lip 2019, 09:39 ...Prostackie :P
To dlatego, że podstawka nie ma dużej zawartości. Powiedziałbym, że podstawka jest "poprawna" tzn. jest tam tyle, że trochę pograć i mieć z tego pozytywne wrażenia. Z dodatkami i kolejnymi podstawkami gra zmienia swój charakter gównie przez losowy market. Baza kart jest tak duża, że nie zawsze w markecie znajdzie się karta pozwalająca usuwać startery z decka, czasem pojawi się więcej kart drogich przez co trzeba zmieniać taktyki budowania decku. Podstawka jest pod tym względem bardzo przewidywalna. Regrywalność rośnie wraz z bazą kart.
Jeśli dwa dodatki nie potrafią zmienić tego i muszę dalej inwestować aby wyciągnąć pełniejszy obraz, to tym bardziej pass. Kto będzie chciał zainwestować od razu w dwie różne podstawki + dodatki by móc czerpać pełnię frajdy. Podobnie sprawa się ma z Roll Player, sama podstawka jest biedna i szybko się nudzi, ale dodatek podobno wymiata(cenowo wyjdzie podobnie do omawianego kompletu AE).
tommyray
Posty: 1292
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 545 times
Kontakt:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: tommyray »

Nie ma co zazdrościć dobrym graczom (taki np mr Ardel powyżej). Dla wielu zwykłych zjadaczy gier Aeon's End jest trudny, stanowi wyzwanie na wiele partii - dlatego tytuł osiągnął sukces. Jak to dobrze nie być geniuszem ;)
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1270 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: seki »

Właśnie trafiłem na podobny wątek na bgg https://boardgamegeek.com/thread/201457 ... difficulty, w którym ktoś zastanawiał się czy gra nie jest zbyt łatwa po czym okazało się, że grał źle. Ja naprawdę wiele bym dał by zobaczyć live rozgrywek tych osób, które tak psioczą na dziecinnie prostą rozgrywkę. Wszystkie wskazówki, jakie ktoś tu przedstawiał osobiście sam stosuję i są one naturalne. Tu nie ma jakichś złożonych kombinacji, które trudno odkryć. Uważam, że Nemesis mimo mojej całkowicie optymalnej gry i tak ma znacznie większe szanse bo tak jest gra zaprojektowana. Co z tego, że wale po kilkanaście obrażeń na turę w Nemesis bo on wali wtedy we mnie/lub Gravehold/lub osiąga poziom rozwoju który automatycznie kończy grę. I tych elementów często nie możemy powstrzymać bo: losowy market nie daje nam kart leczących Gravehold, albo kart leczących magów, albo kart umożliwiających odchudzanie talii (zwykle mamy kilka z tych braków i trzeba sobie z tym radzić) albo pech sprawia, że Nemesis ma dwie tury pod rząd i aktywuje moce, które w 1 turę sprawiają, że gra jest pozamiatana. I nie, nie da się temu przeciwstawić bo na losowy dobór tur niewielki mamy wpływ poza 1 czy 2 zdolnościami samych magów (a moce Nemesis możemy zniwelować i odrzucić tylko w trakcie naszej tury a nie w dowolnym momencie).
Na przytoczonym forum bgg, ktoś wspomniał, że częstym błędem w grze jest dorzucanie do talii Nemesis zbyt dużej ilości podstawowych kart. Przypominam, że dając ich więcej niż przewiduje instrukcja znacznie ułatwiamy sobie grę.
Nie jestem wszystkowiedzący i nie twierdze, że ktoś gra źle ale twierdzę, że gra jest zaprojektowana na przegrywanie a nie na łatwe wygrywanie a jeśli jest inaczej to albo ktoś ułatwia sobie setup albo ma niezłego farta. Jeśli gracie zgodnie z zasadami to cóż... z jednej strony cieszcie się bo widocznie jesteście szczęściarzami w życiu :) Z drugiej strony żałujcie bo Aeon's end z poziomem trudności jaki ja znam jest wymagający i przez to bardzo wciąga.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3349
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 1997 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Ardel12 »

tommyray pisze: 28 lip 2019, 18:12 Nie ma co zazdrościć dobrym graczom (taki np mr Ardel powyżej). Dla wielu zwykłych zjadaczy gier Aeon's End jest trudny, stanowi wyzwanie na wiele partii - dlatego tytuł osiągnął sukces. Jak to dobrze nie być geniuszem ;)
Daleko mi do geniusza :) ot wiele partii w wiele zbliżonych tytułów i doświadczenie procentuje.

Potrafię pojąć zachwyt nad tą grą i pewnie jakby była jedną z pierwszych to bym też piał zachwyty. Niestety jest już entą grą deckbuildingową, więc szału nie było u mnie.

W sumie jak pomyślę o przegranych to jedna była z winy późnego atakowania Nemesis, jedna z braku możliwości leczenia postaci a jedna z nieleczenia Gravehold(tutaj karta była, ale nikt jej nie kupował). Mi się akurat to spodobało, że przegrana była przeważnie z winy graczy, niż chamskiego układu tur/talii nemesis. Może mieliśmy szczęście w losowaniu marketu i reszty kilka razy, no ale w kilkanaście razy to już nie uwierzę.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1270 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: seki »

Może ma ktoś wolne pół godziny wieczorem by sprawdzić prawdopodobieństwo doboru kart:
- leczących Gravehold
- leczących magów
- niszczących karty z decku gracza ?

Przy założeniu, że startujemy z 3 klejnoty/2 artefakty/4 zaklęcia i każdy z niech ma wartość ANY. Być może w randomizerze jest sekret? Może jeśli korzysta się z randomizerów o określonych wartościach kart to prawdopodobieństwo stworzenia w pełni funkcjonalnego marketu jest większe? Z mojego doświadczenia wynika, że w markecie ZAWSZE czegoś brakuje a zdarza się, że wszystkiego z w/w kluczowych kart. Drodzy forumowicze uważam, ze spór dotyczący trudności Aeon's end nie ma sensu ponieważ mamy tu wiele losowości: dobór marketu, kolejności w trakcie gry. Nie szukał bym wielce w doświadczeniu z grami deckbuildingowymi. Mam stosunkowo niezłe a Aeon's end nie ma wielu zazębiających się kart także nie ma tu zbyt dużej głębi decyzji, która wymagała by dużej przenikliwości i doświadczenia.

Ardel napisał o kilku przypadkach, które spowodowały u niego przegraną. Ja najczęściej winie jednak brak możliwości odchudzania decku. Uważam, że bez tego cięzko się przygotować na tier 2 i 3. To trochę taki wyścig. Albo stworzymy mocną talię (+bramy) do tego czasu, albo będziemy ledwo zipać. Zwykle jest u mnie jest ten drugi przypadek bo rzadko kiedy mogłem niszczyć karty.
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Apropo marketu to korzystajcie z randomizera tak aby byly karty kazdego rodzaju, tanie i drogie.
Awatar użytkownika
vikingowa
Posty: 575
Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42
Has thanked: 455 times
Been thanked: 307 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: vikingowa »

Tak, zawsze. Po co sobie bardziej utrudniać:-)
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 500
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 156 times
Been thanked: 146 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Scamander »

Imho nie trzeba. Nawet na bardzo dziwnych marketach da się wygrać (same drogie zaklęcia? nie szkodzi właśnie takie są najlepsze, drogie gemy? no to trzeba dobrze zaplanować pierwsze tury i je kupić).

Ot taki plus tej gry, że jest bardzo modyfikowalna, każdy gra jak lubi.
c08mk
Posty: 2462
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: c08mk »

Scamander pisze: 29 lip 2019, 12:09 ... drogie gemy? no to trzeba dobrze zaplanować pierwsze tury i je kupić)...
Tylko w tym przypadku, gdyby wszystkie gemy kosztowały 6+ zrobiłbym restart gry. Po za tym każdy market jest grywalny jak się przyjmie odpowiednią taktykę.
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1276
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 359 times
Been thanked: 213 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: ShapooBah »

Tylko dwa gemy w podstawce +dodatki kosztują powyżej 5, tak więc nie możesz mieć sklepu z 3 gemami o tak wysokich nominałach.
wallus86
Posty: 7
Rejestracja: 12 mar 2017, 20:12

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: wallus86 »

Z podstawką Aeons End i dwoma dodatkami (wszystkie wydane PL) mój market jest stworzony 3xgemy, 2xartefakty, 2xczary poziom 2-5 oraz 2xczary 6-8. Sama podstawka to już losowy market ale z dodatkami liczba i koszt czarów w losowaniu byłby przegięty :) mam też War Eternar PL ale już bałbym się zmieszać to wszystko :)
c08mk
Posty: 2462
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: c08mk »

Aktualnie w wersji sklepowej jest 6 "szóstek" (KS może ma ich więcej).
Szansa, że się pojawią trzy 6-ki na raz jest i tak mała. Wszystkich gemów jest 39 rodzajów.
szyimon
Posty: 59
Rejestracja: 20 wrz 2016, 11:14
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: szyimon »

Dzisiaj udało mi się doprowadzić do takiej sytuacji:

Obrazek

Satysfakcja tym większa, że udało się to zrobić praktycznie w ostatniej chwili, przy losowym markecie i losowym doborze magów (podstawowy stopień trudności). W jednej turze udało mi się zmieść Władce Plagi ze stołu :) jak dobrze naliczyłem to w fazie aktywacji zadałem łącznie 36 obrażeń, co jest niewątpliwie moim osobistym rekordem.

Ciekawi mnie jakie ciekawe akcje i kombinacje udało Wam się stworzyć ? :D
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2420
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 524 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Jiloo »

szyimon pisze: 30 lip 2019, 18:40 Dzisiaj udało mi się doprowadzić do takiej sytuacji: (...)
Masz jakąś kartę/umiejętność która pozwala Ci wrzucać kilka czarów na jedną bramę?
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 990 times
Been thanked: 433 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: KurikDeVolay »

Umiejętność Kadir. Jeden ładunek daje znać, że użył jej w poprzedniej turze. ;)
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: polwac »

A to nie działa tak, że możesz przygotować te zaklęcia na otwartych bramach jeśli są one puste?
Nigdy nie dokładałem drugiego zaklęcia na bramie.
Jeśli tak można to sobie widzę utrudniałem grę.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 990 times
Been thanked: 433 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: KurikDeVolay »

Nigdzie nie widziałem takiego warunku. Grając tą postacią też dokładałem kolejne zaklęcia do już tam będących.
szyimon
Posty: 59
Rejestracja: 20 wrz 2016, 11:14
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: szyimon »

Rozwijając sposób w jakim doprowadziłem do tej sytuacji...

W jednej turze miałem na ręce 3 zaklęcia, komplet ładunków, wszystkie otwarte bramy oraz spory stos kart odrzuconych. Uruchomiłem umiejętność Kadir, dobrałem kolejne 3 zaklęcia ze stosu kart odrzuconych i przygotowałem 6 zaklęć na bramach, jak na zdjęciu. Później była jeszcze jedna tura Nemezis, tura drugiego gracza (który podarował mi jeden ładunek) i następnie tura wróciła do mnie. Zdjęcie przedstawia właśnie fazę aktywacji Kadir.
Zakładam, że grałem zgodnie z zasadami. Jeżeli było inaczej to proszę o wyjaśnienie :)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10882
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: japanczyk »

My wczoraj przegraliśmy raz przeciwko Królowej Roju - gdzieś na początku, bo w dwóch turach doszła do 16 karaczanów od... 2 (tranzycja miedzy kartami 1/2 poziomu potworów i rozmnożenie dwa razy)
Drugi raz przegraliśmy przeciwko Księciu Pożeraczy, w 3 fazie wleciał ten mob, który dostaje zycie za kazdy pusty stos, więc miał 8+6, i kolejno wleciał mob, który miał trwały efekt odbierania gravehold 3 punktów zycia. Przy dwoch turach nemesis i dociagnieciu karty z dwoma wyzwoleniami (skonczyl sie jeden stos) poleglismy blyskawicznie i gravehold zeszło z 12 do 0 :D

Zastanawiam sie co moglismy zrobic lepiej i mielismy postacie z ultami: dociagniecie 4 kart, dodatkowa tura, zignorowanie mocy i cos jeszcze
Na pewno nie było wystarczajacej ilosc ultów, rynek to był opal, rubin, jadeit, amulet maga, artefakt + 3 dla gravehold, z czarów były poszerzone widzenie, arka chaosu, pnącza magmy i ten czar co daje po 3 obrazenia za 2 zniszczone karty
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1819 times
Kontakt:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Gambit »

szyimon pisze: 31 lip 2019, 09:54 Rozwijając sposób w jakim doprowadziłem do tej sytuacji...

W jednej turze miałem na ręce 3 zaklęcia, komplet ładunków, wszystkie otwarte bramy oraz spory stos kart odrzuconych. Uruchomiłem umiejętność Kadir, dobrałem kolejne 3 zaklęcia ze stosu kart odrzuconych i przygotowałem 6 zaklęć na bramach, jak na zdjęciu. Później była jeszcze jedna tura Nemezis, tura drugiego gracza (który podarował mi jeden ładunek) i następnie tura wróciła do mnie. Zdjęcie przedstawia właśnie fazę aktywacji Kadir.
Zakładam, że grałem zgodnie z zasadami. Jeżeli było inaczej to proszę o wyjaśnienie :)
Nie widzę teraz zdjęcia (w pracy siedzę) więc zapytam. Czy miałeś na jednej bramie więcej niż 2 zaklęcia? Jeśli tak, to chyba grałeś niezgodnie z zasadami, bo zdolność Kadir pozwala mieć przygotowane do dwóch czarów na bramie. Jeśli nie przekroczyłeś trójki, to wsio OK :)
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1276
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 359 times
Been thanked: 213 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: ShapooBah »

Gambit pisze: 31 lip 2019, 10:10
szyimon pisze: 31 lip 2019, 09:54 Rozwijając sposób w jakim doprowadziłem do tej sytuacji...

W jednej turze miałem na ręce 3 zaklęcia, komplet ładunków, wszystkie otwarte bramy oraz spory stos kart odrzuconych. Uruchomiłem umiejętność Kadir, dobrałem kolejne 3 zaklęcia ze stosu kart odrzuconych i przygotowałem 6 zaklęć na bramach, jak na zdjęciu. Później była jeszcze jedna tura Nemezis, tura drugiego gracza (który podarował mi jeden ładunek) i następnie tura wróciła do mnie. Zdjęcie przedstawia właśnie fazę aktywacji Kadir.
Zakładam, że grałem zgodnie z zasadami. Jeżeli było inaczej to proszę o wyjaśnienie :)
Nie widzę teraz zdjęcia (w pracy siedzę) więc zapytam. Czy miałeś na jednej bramie więcej niż 2 zaklęcia? Jeśli tak, to chyba grałeś niezgodnie z zasadami, bo zdolność Kadir pozwala mieć przygotowane do dwóch czarów na bramie. Jeśli nie przekroczyłeś trójki, to wsio OK :)
Na trzech bramach są umieszczone po dwa zaklęcia, na każdej bramie dwa takie same. Na bramie nr 2 dwukrotnie jedno zaklęcie, na bramie trzy dwukrotnie inne zaklęcie, i na bramie 4 kolejne dwa takie same zaklęcia.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1819 times
Kontakt:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Gambit »

ShapooBah pisze: 31 lip 2019, 10:12 Na trzech bramach są umieszczone po dwa zaklęcia, na każdej bramie dwa takie same. Na bramie nr 2 dwukrotnie jedno zaklęcie, na bramie trzy dwukrotnie inne zaklęcie, i na bramie 4 kolejne dwa takie same zaklęcia.
Jeśli na żadnej bramie liczba zaklęć nie przekracza 2, to jest spoko :) A tak wnioskuję z Twojej wypowiedzi :) To, czy zaklęcia sa takie same, czy różne nie ma znaczenia.
szyimon
Posty: 59
Rejestracja: 20 wrz 2016, 11:14
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: szyimon »

KurikDeVolay pisze: 31 lip 2019, 09:34 Nigdzie nie widziałem takiego warunku. Grając tą postacią też dokładałem kolejne zaklęcia do już tam będących.
Zastanawia mnie co napisałeś.

Zgodność Kadir pozwala przygotować do dwóch zaklęć na każdej otwartej bramie.
Ogólne zasady gry (str. 15) mówią, że:
Aby przygotować Zaklęcie, zagraj kartę Zaklęcia na otwartą Bramę lub na zamkniętą, ale wzmocnioną w tej turze, Bramę. Na każdej Bramie może znajdować się tylko jedno przygotowane Zaklęcie. Nie możesz przygotować Zaklęcia na Bramie, na której już znajduje się przygotowane Zaklęcie.

Wynika z tego, że przy pomocy Kadir można przygotować do dwóch zaklęć na otwartej bramie w tej turze, ale zabronione jest przygotowanie zaklęcia na bramie, na której jest już zaklęcie, tzn. dołożenie drugiego zaklęcia (bo przeczy to definicji przygotowania zaklęcia). Pytanie, czy zdolność Kadir odnosi się do zdania (Na każdej Bramie może znajdować się tylko jedno przygotowane Zaklęcie), a nie zmienia zasady (Nie możesz przygotować Zaklęcia na Bramie, na której już znajduje się przygotowane Zaklęcie)?

Wiem, że dołożenie drugiego zaklęcia w tej samej turze to osobna akcja i dokładam zaklęcie do bramy, gdzie już jedno jest przygotowane (dołożone w poprzedniej akcji tej tury). Ale na arkuszu Kadir jest ta fraza "w tej turze", która to umożliwia. Nie precyzuje, czy można dokładać kolejne zaklęcie do przygotowanego "w poprzednich turach".

W moim przypadku akurat wszystko odbyło się zgodnie z zasadami, ale zastanawiam się nad takim przypadkiem na przyszłość :)
Ostatnio zmieniony 31 lip 2019, 13:43 przez szyimon, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ