Aeon's End (Kevin Riley)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: playerator »

woytas pisze: 23 sie 2019, 01:33 (...) Przecięcie maty wyeliminuje ten mały dyskomfort (...)
Pomysł ocierający się o geniusz! :) Przyjrzę się wszystkim moim matom.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 172 times
Been thanked: 139 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: woytas »

playerator pisze: 23 sie 2019, 20:54
woytas pisze: 23 sie 2019, 01:33 (...) Przecięcie maty wyeliminuje ten mały dyskomfort (...)
Pomysł ocierający się o geniusz! :) Przyjrzę się wszystkim moim matom.
No ale przyznaj, że jeszcze nikt na to nie wpadł :)
Jestem pionierem :wink:
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: playerator »

woytas pisze: 24 sie 2019, 03:35
playerator pisze: 23 sie 2019, 20:54 Pomysł ocierający się o geniusz! :) Przyjrzę się wszystkim moim matom.
No ale przyznaj, że jeszcze nikt na to nie wpadł :)
Jestem pionierem :wink:
Ale ja to serio napisałem. Niejednej macie, którą mam, przyda się przemeblowanie. Chociaż akurat ta do Aeons wyjątkowo dobrze się do tego nadaje. Nawet miałem projekt własnego pomysłu, ale wolę użyć noża, zamiast potfela :)
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
ponika
Posty: 531
Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
Lokalizacja: Zagranica
Has thanked: 231 times
Been thanked: 442 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: ponika »

Taki pakiecik dziś do mnie dotarł, zobaczymy czy trzyma poziom Legacy (który, jak na razie był dla mnie idealnym przykładem tego jak w ogóle gra legacy powinna wyglądać)
Obrazek
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10902
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3351 times
Been thanked: 3205 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: japanczyk »

ponika pisze: 30 sie 2019, 16:52 Taki pakiecik dziś do mnie dotarł, zobaczymy czy trzyma poziom Legacy (który, jak na razie był dla mnie idealnym przykładem tego jak w ogóle gra legacy powinna wyglądać)
W sumie w tej grze chyba ciężko coś zepsuć ;-)
ponika
Posty: 531
Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
Lokalizacja: Zagranica
Has thanked: 231 times
Been thanked: 442 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: ponika »

Oby, tu ponoć jest tryb "pół legacy", a może bardziej kampanii, który teoretycznie da się resetować. Szczerze mówiąc nie szukałam dokładnie co i jak, bo nie chciałam sobie psuć zabawy, teraz przyszła chwila prawdy.
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 991 times
Been thanked: 433 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: KurikDeVolay »

Ten tryb nie ma nic wspólnego z legacy, żaden element się nie niszczy nieodwracalnie. Polecam lekturę: https://kick.agency/aeons-end-the-new-age-planszowa/

Nadal walczę ze sobą czy przemogę się do kupna legacy i wywalenia kasy w błoto, ale New Age łyknę pierwszego dnia preorderów od portalu.
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 500
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 156 times
Been thanked: 146 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Scamander »

KurikDeVolay pisze: 30 sie 2019, 17:18 Nadal walczę ze sobą czy przemogę się do kupna legacy i wywalenia kasy w błoto, ale New Age łyknę pierwszego dnia preorderów od portalu.
Mam podobnie :) chociaż Legacy tutaj tak nie boli bo karty i nemezis zostają do grania po przejściu fabuły.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: c08mk »

Scamander pisze: 30 sie 2019, 18:04 ...karty i nemezis zostają do grania po przejściu fabuły.
Ja kupiłem AELegacy właśnie z myślą o dodatkowych kartach. System legacy okazał się dla mnie świetnym bonusem, tym bardziej że zawsze byłem przeciwny wszelkiego rodzaju leagacowaceniu gier.
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: bartekb8 »

Ja zacząłem od Legacy. Wspaniałe wprowadzenie do serii. Potem już płynnie przeszedłem do War Eternal, mieszając karty z obu gier (te które wmieszać się dało). I nie ma już odwrotu: teraz czekam na New Age i z tego co widziałem nowa gra bije na głowę Legacy. Hype odżył na nowo! :D
@ponika, zazdroszczę że możesz pograć już w ten weekend :-)
Kacyk
Posty: 32
Rejestracja: 08 lip 2013, 01:22
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój, Arbon CH

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Kacyk »

Siema
Mam AE już z rok i myślę że mam już za sobą ze 30 - 40 gier. Ogólnie to uważam że gra jest super wciągająca, ale za trudna - chyba (Gnieworodny padł za 4 razem a grę wygraliśmy jakieś 6-8 razy).

Ostatnio pożyczyłem grę kumplowi i on postanowił przeczytać zasady z nudów. I nasunęło się pytanie: czy karta Mocy odpala się w każdej turze Nemezis, czy tylko w tej w której zdejmuję się ostatni żeton mocy? - albo jestem analfabetą totalnym, ale wygraliśmy na hardzie kilka razy, albo jesteśmy słabi w tą grę.

żeby nie było, że temat powinien być w innym dziale, to mam jedną uwagę do wydawnictwa: czy można by było gdzieś z tyłu okładki instrukcji napisać ile kart podstawowych powinno być w tali nemezis w zależność od liczby graczy. Jakoś nie mogę tego zapamiętać i zawsze szukam tej tabeli.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5229
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 524 times
Been thanked: 1826 times
Kontakt:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Gambit »

Kacyk pisze: 26 wrz 2019, 19:41 I nasunęło się pytanie: czy karta Mocy odpala się w każdej turze Nemezis, czy tylko w tej w której zdejmuję się ostatni żeton mocy?
Kartę mocy odpalasz kiedy zdejmujesz z niej ostatni żeton. A potem ją odrzucasz.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3357
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1280 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: seki »

Gambit pisze: 26 wrz 2019, 19:45
Kacyk pisze: 26 wrz 2019, 19:41 I nasunęło się pytanie: czy karta Mocy odpala się w każdej turze Nemezis, czy tylko w tej w której zdejmuję się ostatni żeton mocy?
Kartę mocy odpalasz kiedy zdejmujesz z niej ostatni żeton. A potem ją odrzucasz.
Jesteś pewien? Wtedy moje kilkanaście partii też byłoby na hardzie. Ja również odpalałem kartę mocy w każdej rundzie nemesis a nie tylko po ostatnim żetonie. Innymi słowy grałem tak, że karta mocy odpalana jest zwykle 2-3 razy zanim się wyczerpie. Wg Twojej wypowiedzi moc działa tylko raz a magowie mają kilka rund na usunięcie mocy.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: c08mk »

seki pisze: 26 wrz 2019, 22:30 ... Jesteś pewien? Wtedy moje kilkanaście partii też byłoby na hardzie. ...
Tak, grałeś na hardzie :) Jaki jest stosunek wygranych do przegranych na takim modzie?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3357
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1280 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: seki »

c08mk pisze: 26 wrz 2019, 22:37
seki pisze: 26 wrz 2019, 22:30 ... Jesteś pewien? Wtedy moje kilkanaście partii też byłoby na hardzie. ...
Tak, grałeś na hardzie :) Jaki jest stosunek wygranych do przegranych na takim modzie?
To tłumaczy te różnice głosów dotyczące trudności gry. Ja cały czas twierdziłem, że jest bardzo trudno i dziwiłem się jak można uważać tę grę za łatwą. Kto tak twierdzi niech spróbuje tego modu. 25% zwycięstw. 3/12 partii. Czesto moce tak kosiły X2 pod rząd że ciężko było odrobić rany. Mimo to grę uwielbiam, a może właśnie dzięki temu? Czas wypróbować łatwiejszy wariant :)
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: polwac »

Też się parę razy spotkałem z opiniami, że normalny tryb w AE jest za trudny.
Za każdym razem się dziwiłem i mówiłem, żeby sobie doczytać instrukcję, bo jak dla mnie normalny tryb jest wręcz zbyt prosty(na 10 gier miałem 1 przegraną przez własną chciwość).

Za trudny wariant się jeszcze nie zabrałem, bo moja żona nie lubi się aż tak męczyć w grach i gramy w AE raczej na luzie dla dobrej zabawy w combosy.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Trudna gra to zaleta niz wada, bedziesz probowac az sie uda a nie przejdziesz z palcem w tylku i zapomnisz o grze..
Gralem sporo i dla mnie jako gracza ogranego w rozne gry tryb normal jest ok, kazdy nemesis z pierwszego cyklu padl po 1 grze, dla mnie zabawa zaczyna sie na hardmodach dopiero ;)
Ale rozumiem ze dla gracza niedzielnego moze byc trudno, wiec tym wieksza zacheta zeby sie uczyc gry i grac wiecej :)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1028 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: RUNner »

Poziom trudności jest wyznaczany rynkiem :)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Na normalu rynek jest losowy z apki, na hardzie rynek ustawiamy bo tam jest przejeb...
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3357
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1280 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: seki »

Komu podstawowe zasady są zbyt łatwe to polecam mój tryb z odpaleniem mocy nemesis w każdej jego turze. Gnieworodny padł za 5 razem. Królowa za 4 razem. Maska za 2 razem. Książę narazie 1 nieudana próba. Dużo zależy od losowego rynku i losowego doboru magów (tak gram) ale jest trudno, jest napięcie. Czasami niewiele brakowało, czasami wynik zależny był od szczęścia w kartach kolejności. Przetestuje tryb zgodny z zasadami ale zdaję się, że pozostane przy swoim hardcore modzie albo zastosuję prawidłowe odpalanie mocy i oficjalny tryb hard. Przychylam się do głosu, że łatwe gry szybko się nudzą, brak w nich wyzwania. Ciekaw jestem czy oficjalny tryb hard jest łatwiejszy czy trudniejszy od mojego. Jest kolejny motywator do testowania.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: c08mk »

seki pisze: 27 wrz 2019, 13:11 ...Ciekaw jestem czy oficjalny tryb hard jest łatwiejszy czy trudniejszy od mojego...
Tak na oko to oficjalny wydłuża grę przez co daje większe złudzenie "że może się jednak uda". Stopień trudności z oficjalnym trybem zależy od nemezis. Czasami wzrasta o 1-3 pkt. a czasami o 5-6 pkt. (w skali trudności nemezis podanej na planszy).
Cyel
Posty: 2573
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1427 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Cyel »

seki pisze: 27 wrz 2019, 13:11 Komu podstawowe zasady są zbyt łatwe to polecam mój tryb z odpaleniem mocy nemesis w każdej jego turze. Gnieworodny padł za 5 razem. Królowa za 4 razem. Maska za 2 razem. Książę narazie 1 nieudana próba. Dużo zależy od losowego rynku i losowego doboru magów (tak gram) ale jest trudno, jest napięcie. Czasami niewiele brakowało, czasami wynik zależny był od szczęścia w kartach kolejności. Przetestuje tryb zgodny z zasadami ale zdaję się, że pozostane przy swoim hardcore modzie albo zastosuję prawidłowe odpalanie mocy i oficjalny tryb hard. Przychylam się do głosu, że łatwe gry szybko się nudzą, brak w nich wyzwania. Ciekaw jestem czy oficjalny tryb hard jest łatwiejszy czy trudniejszy od mojego. Jest kolejny motywator do testowania.
Ja również tak na początku zrozumiałem i grałem z różnymi grupami i też współczynnik sukcesu był ok 20-25%. Po poprawce na właściwe zasady Mocy, niestety trudność spadła na łeb i na szyję i podobnie jak seki w sumie trochę żałuję, że dowiedziałem się jakie zasady są poprawne :] Czas wypróbować sugerowane w grze tryby hard, ciekawe czy wystarczająco utrudnią rozgrywkę.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

8 hp i tryb increased difficulty i jest wesolo :)
Kacyk
Posty: 32
Rejestracja: 08 lip 2013, 01:22
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój, Arbon CH

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Kacyk »

Dzięki Gambit,
Seki to moja interpretacja, pierwszy byłem :lol: :P
Ale oznacza to, że jednak ta zasada jest dość zawile zapisana.
A ten hardmode polecam wszystkim
Awatar użytkownika
inzkulozik
Posty: 296
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 67 times
Been thanked: 18 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: inzkulozik »

Być może w polskiej wersji jest to zamotane, bo oryginalnie to raczej wątpliwe aby ktoś miał wątpliwości
When
a power card enters play, place X power tokens on it. Unless
discarded, power cards stay in play for X nemesis turns before
resolving. During the nemesis main phase, remove one power
token from every power card in play. When a power card has
no tokens left, resolve its effect and then discard it.
ODPOWIEDZ