Aeon's End (Kevin Riley)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1355
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 264 times
Kontakt:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Portal Games »

Premiera War Eternal planowana jest na 3 kwartał 2019.
Melafir
Posty: 48
Rejestracja: 04 maja 2013, 16:20
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Melafir »

Bardzo dziękuję za informację. Dodatkowe pytanie, czy war eternal wraz z dodatkami, czy na początek sam?
Kretilla
Posty: 149
Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Kretilla »

Zastanawia mnie ta cisza na forum... która wskazuje, że nic nadzwyczajnego się nie wydarzyło... a tu zupełnie bez żadnej zapowiedzi przyszły dzisiaj dodatki Czeluście i Bezimienni od Portalu. Aż się boję, czy to nie jakiś błąd i nie powinienem się chwalić? :D

Z pobieżnego przejrzenia elementów wygląda, że wszystko jest ok (bez wpadki z podmienionymi kartami na przykład ;P). Pewnie część osób będzie zawiedziona, bo karty postaci i nemezis są takie jak w podstawce i wygląda na to, że brzegi będą się tak samo "wybielać".

Podpowiem, że w Bezimiennych jest luzem jeden żeton, który przy odrobinie pecha może przyciąć się w pudełku pod wypełniaczem i go nie znajdziecie na początku (a nie ma go nawet wymienionego na liście elementów).
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 500
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 156 times
Been thanked: 146 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Scamander »

Kretilla pisze: 04 kwie 2019, 21:03 Zastanawia mnie ta cisza na forum... która wskazuje, że nic nadzwyczajnego się nie wydarzyło... a tu zupełnie bez żadnej zapowiedzi przyszły dzisiaj dodatki Czeluście i Bezimienni od Portalu. Aż się boję, czy to nie jakiś błąd i nie powinienem się chwalić? :D
Większość pewnie zamawiała w tańszej cenie ze sklepów a nie bezpośrednio od wydawnictwa i wciąż czeka.
Pewnie część osób będzie zawiedziona, bo karty postaci i nemezis są takie jak w podstawce i wygląda na to, że brzegi będą się tak samo "wybielać".
Szło się spodziewać, ja niedawno pisałem do wydawnictwa prośbę żeby coś z tym zrobić w przyszłości. Liczę, że przy War Eternal będzie lepiej z tymi planszetkami graczy/nemezis, póki co ratuję się koszulkami.
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: c08mk »

Dziś pierwsza rozgrywka za mną. Tak jak się spodziewałem gra fajnie chodzi i deck którego się nie tasuje znacząco zmienia gameplay w porównaniu do innych deckbuidlingów.
Temat gry ... RPGowe pokolenie Earthdawna zna ten klimat. Oczywiście nie jest reimplementacja starego RPGa ale rzucanie czarów przez filtry (z opóźnieniem), pobieranie magicznej energii z eteru (astralu), koniec świata i potwory szturmujące ostatnie schronienia ludzkości są to elementy mi znane i miło się do tego wraca.
Jak zwykle nie podoba mi się wypuszczanie gier z KSowymi exclusivami, które nie są później dostępne ale skoro mam wersję sklepową to jej się będę trzymał też w przyszłości.
Melafir
Posty: 48
Rejestracja: 04 maja 2013, 16:20
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Melafir »

Gra bez wątpienia dobra. Chociaż nie wyobrażam sobie na ten moment pokonania maski kłamstw z trudniejszym wariantem. :)
StanleyStone
Posty: 240
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 22 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: StanleyStone »

Nawet na tym najtrudniejszym przy losowanym markecie (8 pkt. życia bohaterów, etc.) jest to do zrobienia. Chociaż wymaga wielu prób i cierpliwości ;) I raczej grania na przetasowanie talii, jeśli z Adelhaimem.
Migello84
Posty: 40
Rejestracja: 06 sty 2018, 19:56
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Migello84 »

Odebrałem dziś dwa dodatki do Aeon End + promoski, moim zdaniem wszystko ok, błędów nie widzę :) mimo, że planszetki magów i nemezis mają te same brzegi to zdecydowanie mam mniej tych białych strzępów niż podstawce. Jestem happy :)
Freshus
Posty: 292
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 49 times
Been thanked: 109 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Freshus »

Spoiler:
Dlatego uwielbiam tę grę. Królowa na hard mode. Teoretyczna kontrola całej gry, aż do tier 3, gdzie złożyło się, że na samym początku tier 3 minion, dzięki którego królowa rozmnaża się co kolejkę, wszedł z 30 hp. Wyścig z czasem. Chyba z 4x udało się uniknąć przegranej przez rozmnożenie dzięki dobremu układowi tur. Wszystkie czary szły żeby zbić karaczany, albo życia nemesis. Ostatnia kolejka (ostatnia karta nemesis), przygotowane czary - każdy z magów miał szansę ubić królową w swojej turze, 0 karaczanów w grze. Już świętowaliśmy zwycięstwo, a tu ostatnia kolejka nemesis (tym razem ten jeden raz tury nam nie posłużyły): rozmnożenie + dmg w miasto z rozmnożeniem + 2x wyzwolenie + rozmnożenie, wyzwolenie, rozmnożenie. Z zupełnie kontrolowanej sytuacji, przez rozpaczliwą acz skuteczną obronę, do sromotnej przegranej w jednej kolejce - cudo :D.

Edit: Gdyby nie Brima to gra skończyła by się, zanim się zaczęła na dobre :D.

Z niecierpliwością czekam na czwartek i kolejne dodatki. Już ostrzę zęby na trójkę nowych nemesis ^^.
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 698
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 106 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Largo »

Macie jakieś ciekawe rozwiązanie przechowywania gry? Chciałbym porozkladac to tak, żeby miało ręce i nogi. Jakiś średnio uśmiecha mi się wydawanie 80 zł na insert warboxa, a trzymanie kart w woreczkach strunowych to też lipa.
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: bartekb8 »

Largo pisze: 06 kwie 2019, 18:21 Macie jakieś ciekawe rozwiązanie przechowywania gry? Chciałbym porozkladac to tak, żeby miało ręce i nogi. Jakiś średnio uśmiecha mi się wydawanie 80 zł na insert warboxa, a trzymanie kart w woreczkach strunowych to też lipa.
Najtaniej jest kupić specjalną piankę, klej do klejenia makiet i nożyk do docinania i samemu zrobić insert. Wiem, czasochłonne, ale tak naprawdę wystarczą 2, 3 ścianki na przegródki w pudełku i już można trzymać wszystko bez chowania do woreczków.
Melafir
Posty: 48
Rejestracja: 04 maja 2013, 16:20
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Melafir »

Freshus pisze: 06 kwie 2019, 14:06
Spoiler:
Dlatego uwielbiam tę grę. Królowa na hard mode. Teoretyczna kontrola całej gry, aż do tier 3, gdzie złożyło się, że na samym początku tier 3 minion, dzięki którego królowa rozmnaża się co kolejkę, wszedł z 30 hp. Wyścig z czasem. Chyba z 4x udało się uniknąć przegranej przez rozmnożenie dzięki dobremu układowi tur. Wszystkie czary szły żeby zbić karaczany, albo życia nemesis. Ostatnia kolejka (ostatnia karta nemesis), przygotowane czary - każdy z magów miał szansę ubić królową w swojej turze, 0 karaczanów w grze. Już świętowaliśmy zwycięstwo, a tu ostatnia kolejka nemesis (tym razem ten jeden raz tury nam nie posłużyły): rozmnożenie + dmg w miasto z rozmnożeniem + 2x wyzwolenie + rozmnożenie, wyzwolenie, rozmnożenie. Z zupełnie kontrolowanej sytuacji, przez rozpaczliwą acz skuteczną obronę, do sromotnej przegranej w jednej kolejce - cudo :D.

Edit: Gdyby nie Brima to gra skończyła by się, zanim się zaczęła na dobre :D.

Z niecierpliwością czekam na czwartek i kolejne dodatki. Już ostrzę zęby na trójkę nowych nemesis ^^.
Ja się muszę publicznie przyznać że raz oszukalem żonę i pominąłem odpalenie dodatkowego wyzwolenia które doprowadziło by Nas do klęski, dzięki czemu wygraliśmy grę... Sumienie gryzie po dziś dzień...
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: wajdzik83 »

Można gdzieś nabyć matę do tej gry ? Nie mogę znaleźć nigdzie :/
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 500
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 156 times
Been thanked: 146 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Scamander »

Maty mają się pojawić na dniach w sklepie wydawnictwa Portal.
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1263
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 356 times
Been thanked: 206 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: ShapooBah »

I kolejna bitwa z Nemesis, tym razem był to bóg zachęcający swymi pozornie przyjaznymi kartami. Brak jakiegokolwiek sposobu leczenia dwóch dzielnych galów magów spowodował tym, że bardzo szybko padli z wycieńczenia. Gravehold trzymało się całkiem nieźle, Maska kłamstw ledwo trzymał się na nogach, niestety dwie karty zepsucia, jedna po drugiej pogrążyły nas na przed ostatecznym uderzeniem.

Mimo że przegraliśmy, i tak bawiliśmy się nieźle, w przeciwieństwie do rozgrywki przeciw królowej roju, której mechanika wciąż jest według mnie strasznie niesprawiedliwa i karząca graczy.
Wosho
Posty: 1433
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 175 times
Been thanked: 140 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Królowa nie jest trudna tylko trzeba zmienić podejście.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: polwac »

Na razie tylko raz grałem w 2 osoby przeciwko Królowej Roju, ale było to dość łatwe zwycięstwo. Staraliśmy się w miarę kontrolować ilość karaczanów na planszy i nawet nieźle poszło.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1263
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 356 times
Been thanked: 206 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: ShapooBah »

Wosho pisze: 08 kwie 2019, 09:09 Królowa nie jest trudna tylko trzeba zmienić podejście.
Skoki ze spadochronu, jazda motocyklem czy sterowanie helikopterem też nie jest trudne, trzeba tylko zmienić podejście :P.


Ja to wiem, ale na moje i mojej lubej sposoby grania, królowa roju sprawia najmniej ... frajdy.
Darkstorm
Posty: 835
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 128 times
Been thanked: 183 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Darkstorm »

Do nas też dotarły świeżutkie dodatki :D :D :D
Królowa hordy na łopatkach 8) 8) 8)
Pojawiły się bardzo fajne nowe czary umożliwiające zrobienie niezłego splash damage 8) 8) 8) 8)
Melafir
Posty: 48
Rejestracja: 04 maja 2013, 16:20
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Melafir »

Królowa wydaje się trochę niesprawiedliwa bo przy 1 turze nemesis gdzieś masz rozmnażanie i wyzwolenie dochodzi całkiem pokazna gromadka karaczanów. Ogólnie 'wystarczy' je zabijać, problem jest wtedy jak zaklęć przygotowanych brak.
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 500
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 156 times
Been thanked: 146 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Scamander »

Z Królową Roju chyba jeszcze nie zdarzyło mi się przegrać ale pojedynek zawsze był bardzo emocjonujący, czuć przytłoczenie tą armią karaczanów. Osobiście bardzo lubię tego nemezis, grając przychodzą automatycznie na myśl Starcraftowe zergi :) (może nie wszyscy wiedzą ale autor gry wcześniej był esportowcem i grał właśnie w Starcraft 2, widać skąd czerpał inspirację).
Melafir
Posty: 48
Rejestracja: 04 maja 2013, 16:20
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Melafir »

Scamander pisze: 08 kwie 2019, 10:36 Z Królową Roju chyba jeszcze nie zdarzyło mi się przegrać ale pojedynek zawsze był bardzo emocjonujący, czuć przytłoczenie tą armią karaczanów. Osobiście bardzo lubię tego nemezis, grając przychodzą automatycznie na myśl Starcraftowe zergi :) (może nie wszyscy wiedzą ale autor gry wcześniej był esportowcem i grał właśnie w Starcraft 2, widać skąd czerpał inspirację).
Książę pożeraczy = Activision? :)
Deathhammer
Posty: 274
Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Deathhammer »

Melafir pisze: 08 kwie 2019, 10:55
Scamander pisze: 08 kwie 2019, 10:36 Z Królową Roju chyba jeszcze nie zdarzyło mi się przegrać ale pojedynek zawsze był bardzo emocjonujący, czuć przytłoczenie tą armią karaczanów. Osobiście bardzo lubię tego nemezis, grając przychodzą automatycznie na myśl Starcraftowe zergi :) (może nie wszyscy wiedzą ale autor gry wcześniej był esportowcem i grał właśnie w Starcraft 2, widać skąd czerpał inspirację).
Książę pożeraczy = Activision? :)
Haha :D

Czy ktoś już grał z dodatkami i podzieli się wrażeniami? Gdybyście mieli kupić jeden, to który?
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 500
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 156 times
Been thanked: 146 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Scamander »

Odpowiedź jest prosta. Zastanów się czego ci bardziej brakuje magów czy nemezis.

Osobiście gdybym miał wybierać z tych dwóch wolałbym więcej nemezis a więc -> "Bezimienni".
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: wajdzik83 »

Hej. Mam pytanie. Czy trudna jest ta gra w swoich zasadach? Ciężko ja wytłumaczyć? Zagram z 10 letnim synem? Dzięki z góry za info. Zastanawiam się nad zakupem ;)
ODPOWIEDZ