Spirit Island (R. Eric Reuss)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
stalker7
Posty: 711
Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
Been thanked: 3 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: stalker7 »

nie wiem czy to kwestia stania czy nie stania moim zdaniem po prostu jest drogo jak za to co dają ( w sensie kosztu produkcji) szczególnie porównując do ceny za całą grę gdy podzielimy ile by wyszło za tą samą część komponentów tj 2 tekturki i 8 kart
z 2 strony rozumiem że każdy chce zarobić bo pomysł stworzenie i testy to nie są tanie rzeczy
z 3 wyrażam tylko swoją opinię ale zapewne i tak bym wziął za te 10 dolców skoro bym brał reszte więc za wysyłkę już nie dopłacę
co do kosztó gier niestety wszystko drożeje a poza tym jeśli coś zaczyna być chodliwe i zwiększa się popyt (w tym przypadku gry planszowe) naturalne będzie że będą coraz droższe niestety dla nas a to że ktoś zarabia 2000 a inny 8000 i jego to te 10 dolarów w ogóle nie boli i jest tanio bo zarabia ile zarabia to nawet o tym nie mówię bo to nie gra roli :wink:
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: rattkin »

stalker7 pisze:nie wiem czy to kwestia stania czy nie stania moim zdaniem po prostu jest drogo jak za to co dają ( w sensie kosztu produkcji) szczególnie porównując do ceny za całą grę gdy podzielimy ile by wyszło za tą samą część komponentów tj 2 tekturki i 8 kart
Ale rozumiesz, że nie kupujesz tektury tylko godziny czasu pracy artysty, designera, edytora, playtesterów? I, że to są promki, które można dostać za darmo na konwentach, a zakup jest tylko dla kogoś, kto bardzo chce teraz-zaraz? I, że ceny promek zawsze są ustawione bezpośrednio pod wsparcie wydawcy, a nie jako "rynkowo" wyceniony produkt, który ma się "opłacać" i być "sprawiedliwie" wyceniony? Manifestujesz wsparcie, a nie kupujesz promkę. Promka jest pochodną tego zabiegu.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6125
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 641 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: pan_satyros »

W sumie macie rację, że to nie miejsce by się licytować. Cena jako taka jest spoko i gdyby nie ten koszt dostawy bym się pewnie nie zastanawiał, bo trzeba przyznać, że pod względem działania promo prezentują się bardzo dobrze i przemyślanie.
Awatar użytkownika
cactusse
Posty: 477
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 390 times
Been thanked: 330 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: cactusse »

superfunktor pisze:Czy ktoś mógłby napisać jak wygląda kwestia zależności językowej?
(...snip...)
Karty mocy duchów mają często dodatkowe warunki bądź efekty opisane czystym tekstem.
Ponieważ klu zabawy to efektywne zagrywanie tych kart, co każdy z graczy generalnie robi we własnym zakresie, wydaje mi się, że osobie nie znającej angielskiego będzie dosyć ciężko zapamiętać wszystkie opisy i grać swobodnie, szczególnie, że w trakcie rozgrywki dostaje się nowe karty i późniejszych fazach można wybierać z zestawu 8-10 kart.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: rattkin »

Zagrałem. Podoba mi się. Na BGG wyśpiewałem szczególne peany nt. świetnego podręcznika, który nie dał mi ani jednej szansy na sformułowanie wątpliwości ani przed grą, ani po grze. Argument o złożoności zasad zdecydowanie muszę wycofać - jest prosto jak w mordę strzelił.

Muszę zagrać więcej razy, szczególnie z dodatkiem i scenariuszami, żeby w pełni ocenić potencjał. Ale to jest prawdopodobnie bardzo dobra gra. Tym niemniej, operowanie 4-10 (myślę, że średnio tyle ma się gdzieś pod koniec) kartami przez całą grę + ewentualnymi zdolnościami wrodzonymi może tworzyć efekt pewnego ograniczenia.
slanesh
Posty: 116
Rejestracja: 27 lip 2015, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: slanesh »

Zagrałem w końcu wczoraj, gra zapowiada się świetnie.

Jedyne co mnie boli od strony wykonania to te blight tokeny, wolałbym kawałek tektury z tą ikonką blight albo nawet szarą kostkę, będę musiał czegoś poszukać.
stalker7
Posty: 711
Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
Been thanked: 3 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: stalker7 »

rattkin pisze:Zagrałem. Podoba mi się. Na BGG wyśpiewałem szczególne peany nt. świetnego podręcznika, który nie dał mi ani jednej szansy na sformułowanie wątpliwości ani przed grą, ani po grze. Argument o złożoności zasad zdecydowanie muszę wycofać - jest prosto jak w mordę strzelił.

Muszę zagrać więcej razy, szczególnie z dodatkiem i scenariuszami, żeby w pełni ocenić potencjał. Ale to jest prawdopodobnie bardzo dobra gra. Tym niemniej, operowanie 4-10 (myślę, że średnio tyle ma się gdzieś pod koniec) kartami przez całą grę + ewentualnymi zdolnościami wrodzonymi może tworzyć efekt pewnego ograniczenia.
ale to jak je dobierzesz to Twoja sprawa + losowość więć za każdym razem będą to trochę inne karty i/lub kolejność no i sytuacyjnie chyba też trochę innych wyborów się dokonuję ? bo na daną rundę ta karta lepsza od tej
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: rattkin »

stalker7 pisze: ale to jak je dobierzesz to Twoja sprawa + losowość więć za każdym razem będą to trochę inne karty i/lub kolejność no i sytuacyjnie chyba też trochę innych wyborów się dokonuję ? bo na daną rundę ta karta lepsza od tej
Owszem, ale ja nie o tym mówiłem przecież. Chodzi raczej o poczucie ograniczenia do zagrywania jedynie kilku efektów, ilość kart wzrasta z czasem gry, dopiero pod koniec jest tych kart więcej. Oczywiście, w każdej grze jest potencjał do tego, żeby było to częściowo inne karty, co zwiększa regrywalność (a z dodatkiem tych kart jest całkiem dużo). Ale w trakcie samej gry, jest to już tylko manipulowanie kolejnością zagrania z tego zestawiku. Wcale też jest niewykluczone, że co rundę będzesz mógł wybierać ze wszystkich, jeśli grasz spiritem, który ma reclaim all w growth i tę grupę właśnie wybierzesz. Jasne, wybieranie spośród efektów 10 kart + elementale + management energii + siły innate, to całkiem sporo.

Więc (od którego zdania nie powinno się zaczynać) - to niekoniecznie musi być wada, ale zarówno ja, jak i współgracze równocześnie to zauważyliśmy i zacząłem się zastanawiać, czy na dłuższą metę, to odejmuje grze trochę punktów. Tak jak napisałem, nie znam jeszcze odpowiedzi.
stalker7
Posty: 711
Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
Been thanked: 3 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: stalker7 »

jeśli dobrze zrozumiałem to chciałbyś większej ilości kart z której można wybierać?
w deck builderach też zagrywasz tylko to co ewentualnie zakupiłeś w kolejności różnej losowej a tutaj przynajmniej manipulujesz kolejnością więc i tak jest lepiej :)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: rattkin »

stalker7 pisze:jeśli dobrze zrozumiałem to chciałbyś większej ilości kart z której można wybierać?
Nie tyle kart, co może ogólnie: akcji. W podręczniku piszą, że zrozumienie jak działa ten czy tamten spirit u innego gracza to skomplikowana sprawa. Nie bardzo to zrozumiałem, zważywszy, że każdy spirit ma tylko jakąś tam umiejkę specjalną, innates oraz zaledwie 4 karty. Po 2 rundach już wiadomo co on robi i jak - bo zagrywa te 4 karty na zmianę.
stalker7 pisze: w deck builderach też zagrywasz tylko to co ewentualnie zakupiłeś w kolejności różnej losowej a tutaj przynajmniej manipulujesz kolejnością więc i tak jest lepiej :)
W deckbuilderach kupujesz zwykle więcej kart i mielisz deck, a także z niego dociągasz. Daje to efekt "suspensu" i niepewności, wyczekiwania - co dociągnę tym razem i czy to co chcę. Tutaj wszystkie karty są dostępne, w niektórych przypadkach, jak pisałem, w każdej turze.

Anyway, nie chcę ciągnąć tej dyskusji dalej. Napisałem bardzo pobieżne wrazenia na szybko i wyplułem przy okazji jedno spostrzeżenie, które może być odczytane jako negatywne. Po to pisałem mało, bo jeszcze za mało wiem, debatowanie nad tym jednym detalem trochę mija się dla mnie (w obecnej chwili) z celem.
Awatar użytkownika
Moniczka.s
Posty: 549
Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: Moniczka.s »

rattkin pisze: Nie tyle kart, co może ogólnie: akcji. W podręczniku piszą, że zrozumienie jak działa ten czy tamten spirit u innego gracza to skomplikowana sprawa. Nie bardzo to zrozumiałem, zważywszy, że każdy spirit ma tylko jakąś tam umiejkę specjalną, innates oraz zaledwie 4 karty. Po 2 rundach już wiadomo co on robi i jak - bo zagrywa te 4 karty na zmianę.
Może się tak wydawać, jeśli graliście tylko prostymi bóstwami. Każde bóstwo ma inną ścieżkę rozwoju. Niektóre szybciej mogą rozłożyć wpływ na planszy, inne mają więcej energii, inne prawie wcale. Niektóre będą dobierały maję kart, inne prawie wcale (ostatnio ktoś zakończył grę z kupioną tylko 1 kartą). Podstawowa wersja gry nie jest taka trudna, ale nacje komplikują działanie.

Serdecznie polecam też grę z dodatkiem, nie komplikuje nadmiernie zasad, a wprowadza kilka ciekawych opcji i zwiększa różnorodność kart terroru oraz kart zdrowa/spaczona wyspa (nie pamiętam jak się nazywają ;) )
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
stalker7
Posty: 711
Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
Been thanked: 3 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: stalker7 »

No ja czekam na tego ksa co ma wyjść w tym roku w lecie ponoć oby bóg dolarów nadal był niski a może i jeszcze niższy :mrgreen:
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: rattkin »

Moniczka.s pisze: Może się tak wydawać, jeśli graliście tylko prostymi bóstwami. Każde bóstwo ma inną ścieżkę rozwoju. Niektóre szybciej mogą rozłożyć wpływ na planszy, inne mają więcej energii, inne prawie wcale. Niektóre będą dobierały maję kart, inne prawie wcale (ostatnio ktoś zakończył grę z kupioną tylko 1 kartą). Podstawowa wersja gry nie jest taka trudna, ale nacje komplikują działanie.
Graliśmy już 6 różnymi, nie tylko tymi prostymi. To oczywiste, że są między nimi różnice. Natomiast nie czuję, by te różnice były na tyle głębokie, żeby po kilku rundach nie załapać, na czym polega granie gracza obok.
Moniczka.s pisze: Serdecznie polecam też grę z dodatkiem, nie komplikuje nadmiernie zasad, a wprowadza kilka ciekawych opcji i zwiększa różnorodność kart terroru oraz kart zdrowa/spaczona wyspa (nie pamiętam jak się nazywają ;) )
Blighted = zniszczona, wyjałowiona. Karty wyspy chyba po prostu. Z dodatkiem zagramy następnym razem, szczególnie mi się podobają te dodatkowe żetony Beasts/Wilds/Strife/Disease, dające jeszcze więcej kontroli i element zarządzania planszą. Jako kontra, oczywista, są Eventy, które z kolei wprowadzają więcej nieprzewidywalności. Ale rzeczywiście, tego nie ma dużo i można spokojnie to udźwignąć.
stalker7
Posty: 711
Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
Been thanked: 3 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: stalker7 »

rattkin pisze:
Moniczka.s pisze: Może się tak wydawać, jeśli graliście tylko prostymi bóstwami. Każde bóstwo ma inną ścieżkę rozwoju. Niektóre szybciej mogą rozłożyć wpływ na planszy, inne mają więcej energii, inne prawie wcale. Niektóre będą dobierały maję kart, inne prawie wcale (ostatnio ktoś zakończył grę z kupioną tylko 1 kartą). Podstawowa wersja gry nie jest taka trudna, ale nacje komplikują działanie.
Graliśmy już 6 różnymi, nie tylko tymi prostymi. To oczywiste, że są między nimi różnice. Natomiast nie czuję, by te różnice były na tyle głębokie, żeby po kilku rundach nie załapać, na czym polega granie gracza obok.
no ale co Ty chciałeś fizyki kwantowej? jeśli grę łatwo się uczy to akurat jej atut myślę że jest w niej sporo decyzji i łatwość ogrania to jest właśnie to co czyni grę przyjemnie płynną i nie nudną
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: crsunik »

Szukam dwóch osób (najlepiej z okolic Warszawy) chętnych na promki do tej gry. Przy 4 zestawach (mam 2 osoby chętne póki co) razem z shippingiem wynosi 64.30USD. Wychodzi mniej więcej 55zł na głowę, co myślę jest do przełknięcia
Awatar użytkownika
Andreus
Posty: 1568
Rejestracja: 01 mar 2009, 19:55
Has thanked: 6 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: Andreus »

crsunik pisze:Szukam dwóch osób (najlepiej z okolic Warszawy) chętnych na promki do tej gry. Przy 4 zestawach (mam 2 osoby chętne póki co) razem z shippingiem wynosi 64.30USD. Wychodzi mniej więcej 55zł na głowę, co myślę jest do przełknięcia
Jestem chętny :)
feniks_ciapek
Posty: 2284
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 926 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: feniks_ciapek »

Ja też.
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 498
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 325 times
Been thanked: 153 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: ArnhemHorror »

crsunik pisze:Szukam dwóch osób (najlepiej z okolic Warszawy) chętnych na promki do tej gry. Przy 4 zestawach (mam 2 osoby chętne póki co) razem z shippingiem wynosi 64.30USD. Wychodzi mniej więcej 55zł na głowę, co myślę jest do przełknięcia
Po walucie wnoszę, że jest to zamówienie spoza Unii. Ta kwota ma już wliczony VAT? Jeśli tak, to też się piszę na jeden zestaw, o ile będzie jeszcze miejsce.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
Kostkizostałyrzucone
Posty: 242
Rejestracja: 29 cze 2015, 12:59
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: Kostkizostałyrzucone »

Jakby co to Dominik popełnił wczoraj recenzję SI gdyby ktoś się jeszcze wahał to zapraszam do lektury:
Spirit Island - recenzja
Awatar użytkownika
elbruus
Posty: 258
Rejestracja: 18 sty 2015, 10:39
Has thanked: 141 times
Been thanked: 42 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: elbruus »

Andreus pisze:
crsunik pisze:Szukam dwóch osób (najlepiej z okolic Warszawy) chętnych na promki do tej gry. Przy 4 zestawach (mam 2 osoby chętne póki co) razem z shippingiem wynosi 64.30USD. Wychodzi mniej więcej 55zł na głowę, co myślę jest do przełknięcia
Jestem chętny :)
Czy jest jeszcze miejsce na liście? Wiesz może ile wyjdzie/wyszło wam VATu do dopłaty? Ewentualnie czy są chętni na zamówienie promo do Wrocławia?
Awatar użytkownika
Robuzz
Posty: 138
Rejestracja: 09 lis 2007, 12:07
Lokalizacja: Czeladź/Wrocław
Has thanked: 1 time

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: Robuzz »

Ja również chętny z Wrocławia, jak coś.
I will learn to breathe water.
stalker7
Posty: 711
Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
Been thanked: 3 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: stalker7 »

jak komuś nie zależy na czasie sądzę że warto poczekać na letniego KSa z nowym dodatkiem i wtedy zamówić wszystko na raz :wink:
Awatar użytkownika
elbruus
Posty: 258
Rejestracja: 18 sty 2015, 10:39
Has thanked: 141 times
Been thanked: 42 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: elbruus »

Gdzieś czytałem, że realizacja letniego KS zajmie półtora roku. Czekać 2 lata na grę mi się nie widzi, dopiero co leczę traumę po TWOM :)
stalker7
Posty: 711
Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
Been thanked: 3 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: stalker7 »

półtora roku? :shock: na sam dodatek? wątpie :roll: szczerze nie chce mi się wierzyć półtora roku to na core game to jeszcze jestem w stanie ale tak to.. szczególnie też że ta gra to nie jest jakaś kobyła tylko dość prosta konstrukcja i nie ma tony elementów
Awatar użytkownika
elbruus
Posty: 258
Rejestracja: 18 sty 2015, 10:39
Has thanked: 141 times
Been thanked: 42 times

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

Post autor: elbruus »

https://boardgamegeek.com/article/27067896#27067896 tutaj i jeszcze gdzieś w nowszych wątkach piszą o tym
ODPOWIEDZ