Strona 9 z 51

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 28 sty 2019, 06:27
autor: vinnichi
Dzięki spróbujemy jak piszesz

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 28 sty 2019, 07:59
autor: stalker7
feniks_ciapek pisze: 28 sty 2019, 02:47
vinnichi pisze: 27 sty 2019, 21:59 Z 6 sztuk dostępnego dodatku na trollach przed weekendem został 1, nieźle, na bgg nota 8.8, czy ktoś może wrzucił dodatek odrazu z podstawką do gry? Czy jednak warto rzeczywiście rozegrać kilka partii w podstawkę na rozgrewkę?
Polecam zacząć od wersji bez dodatku w trybie uproszczonym - określone karty rozwoju duchów, brak efektów blight itp. To dobrze pokazuje system, a dla niektórych nawet na tym poziomie gra bywa trudna. Natomiast potem może z 1-2 rozgrywki normalne z jakimś przeciwnikiem i może scenariuszem. I tyle. Dalej koniecznie z dodatkiem, bo gra staje się znacznie ciekawsza - przynajmniej w moim odczuciu.
a z jagged earth będzie jeszcze fajniejsza <3 ale to chwilę musimy poczekać ::P

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 28 sty 2019, 08:10
autor: cezarr
feniks_ciapek pisze: 28 sty 2019, 02:47 1-2 rozgrywki normalne z jakimś przeciwnikiem i może scenariuszem. I tyle. Dalej koniecznie z dodatkiem, bo gra staje się znacznie ciekawsza - przynajmniej w moim odczuciu.
Ja też wolę grać z dodatkiem i gra jest fajniejsza, ale to dobra rada, by najpierw pograć bez niego (może nawet więcej niż 2 razy), bo dodatek wprowadza do gry znacząco więcej losowości (przez efekty wydarzeń). Zaczynając z nim można by odnieść wrażenie, że gra jest dość losowa: wylosowane wydarzenie potrafi coś popsuć, nie zrobić nic, trochę pomóc albo pomóc bardzo (z moich obserwacji). I to jest super uczucie, gdy gra daje Ci taki duży prezent, że nagle rozwalasz wroga w pył tam, gdzie przed chwilą był silny. Ale z drugiej strony cenię sobie też wcześniejsze partie (bez dodatków), gdy udawało się wygrać w pozornie beznadziejnych sytuacjach bez takiej dodatkowej pomocy. :)

Losowość w tej grze zawsze była, ale z dodatkiem jest jej o tyle więcej, że zastanawiam się czy nikomu to nie przeszkadza. Ale nie słyszałem o takiej osobie. :)

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 28 sty 2019, 08:22
autor: stalker7
cezarr pisze: 28 sty 2019, 08:10
Ja też wolę grać z dodatkiem i gra jest fajniejsza, ale to dobra rada, by najpierw pograć bez niego (może nawet więcej niż 2 razy), bo dodatek wprowadza do gry znacząco więcej losowości (przez efekty wydarzeń). Zaczynając z nim można by odnieść wrażenie, że gra jest dość losowa: wylosowane wydarzenie potrafi coś popsuć, nie zrobić nic, trochę pomóc albo pomóc bardzo (z moich obserwacji). I to jest super uczucie, gdy gra daje Ci taki duży prezent, że nagle rozwalasz wroga w pył tam, gdzie przed chwilą był silny. Ale z drugiej strony cenię sobie też wcześniejsze partie (bez dodatków), gdy udawało się wygrać w pozornie beznadziejnych sytuacjach bez takiej dodatkowej pomocy. :)

Losowość w tej grze zawsze była, ale z dodatkiem jest jej o tyle więcej, że zastanawiam się czy nikomu to nie przeszkadza. Ale nie słyszałem o takiej osobie. :)
To kolejny puzel do dodania i zmienne, które trzeba wprowadzić by obrać ruch. Jak dla mnie fajne :) Jeszcze jak by dodali możliwość ulepszania samych kart by rozszerzyć możliwości rozwoju ducha, tak by każda miała np 2 lub 3 poziomy, a major power może 4? Karty dla 2 i 3 poziomu byłyby na jednej karcie obustronnie dla obniżenia kosztów i łatwości obsługi. Lub 2 scieżki ulepszenia karty mocy albo taka zmiana albo taka. Albo system tokenów, które można by było na karty nakładać by dowolnie zmieniać właściwość karty pod siebie. Tańsza, z slow na fast, mocniejsza, dodatkowy efekt, dodatkowy element, potrójne użycie na raz ale usuwasz ją z gry itp. itd.
Spirit Island : Rage of elements - coming soon to kickstarter ! :)

Te tokeny to sobie chyba sam zrobię nawet bo to żaden problem, wydruk i podkleić na tekturce, dorobić zasady i jazda.


Ograniczenia
Minor powers tylko 1 token
Major powers 2 tokeny

Jakimkolwiek tokenem/kosteczką itp itd można zaznaczać, że karta jest zużyta czyli teoretycznie w stosie zużytych, ale ze względu na token leży żeby to miało ręce i nogi.

Tokeny
Boska interwencja - z slow na fast(tylko major) koszt mocy wzrasta o 1
SIła żywiołów - +1 mocy efektu (wszystkich, tylko major)
SIła ducha - +2 mocy efektu tylko jednego(major i nie może ulepszyć dwa razy tego samego efektu, tj. może ulepszyć np +2 damage i +2 fear z karty ale nie +4 dmg lub +4 fear)
Wzmocnienie ducha - +1 mocy efektu tylko jednego
Energia wyspy - tańsza karta o 1( w przypadku ujemnego kosztu energii zagranie karty generuje nam energię)
Siła elementów - dodatkowy element (w przypadku major 2 dodatkowe) do wyboru
Gniew bogów - z push/pull na destroy (tylko major i zajmuje 2 sloty) koszt 6 energii
Obrońca wyspy - karta otrzymuje efekt +1 def wszędzie gdzie jej efekt zadziała.
Wsparcie plemienia - karta otrzymuje efekt +2 def w wybranym 1 obszarze w którym karta ma działanie.
Niewzruszona obecność- karta otrzymuje efekt +3 def w miejscu z którego została rzucona.
Szał- karta może zostać użyta z efektem Rage(szału)- zostaje użyta 3 krotnie, jej koszt energii jest zwiększony o 50% zaokrąglając w górę(gdy użyjemy efektu rage), zostaje usunięta z gry po użyciu. Gdy ulepszymy kartę efektem Rage, nie jesteśmy zobligowani by go użyć, możemy wybrać kiedy chcemy użyć karty z danym efektem, token normalnie zajmuje slot na karcie.
Wszechstronność - ten token pozwala na położenie 2 dla minor i 3 dla major żetonów, jednak z ograniczeniem, że w minor muszą być różne żetony, a w major nie może być więcej jak 2 tych samych żetonów. Ulepszanie żetonów po ulepszeniu wszechstronnością odbywa się na normalnych zasadach i wlicza się jako ulepszenie.

Można mieć na karcie 2 te same tokeny, których moc się kumuluje.

Koszt ulepszenia karty to 1 energii dla minor, 2 energii dla major.
Ulepszać można tylko pod sam koniec tury i trzeba mieć daną kartę w ręku, tj. nie można jej użyć w danej turze i trzeba mieć pozostałą energię z danej tury by móc ulepszyć kartę. W turze można ulepszyć tylko raz jedną kartę minor i raz jedną kartę major.


Tak na szybko , wybalansować, potestować i powinno nadawać się do grania.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 28 sty 2019, 08:59
autor: cezarr
stalker7 pisze: 28 sty 2019, 08:22 Te tokeny to sobie chyba sam zrobię nawet bo to żaden problem, wydruk i podkleić na tekturce, dorobić zasady i jazda.
I 2-3 lata testowania/wyważania potem. ;) Ale idea chwalebna, oby Ci to wyszło fajnie! :)

Btw, czy może ktoś grywał trochę fanowskimi duchami i może któregoś polecić jako fajnego i wyważonego? Ja na razie wydrukowalem jednego, ale nigdy nie grałem, bo na tyle rzadko mam okazję grać, że szkoda mi władować się w jakąś niezbalansowaną rozgrywkę i stracić czas. Ale próbuje się zmobilizować. :)

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 28 sty 2019, 09:03
autor: stalker7
cezarr pisze: 28 sty 2019, 08:59
stalker7 pisze: 28 sty 2019, 08:22 Te tokeny to sobie chyba sam zrobię nawet bo to żaden problem, wydruk i podkleić na tekturce, dorobić zasady i jazda.
I 2-3 lata testowania/wyważania potem. ;) Ale idea chwalebna, oby Ci to wyszło fajnie! :)

Btw, czy może ktoś grywał trochę fanowskimi duchami i może któregoś polecić jako fajnego i wyważonego? Ja na razie wydrukowalem jednego, ale nigdy nie grałem, bo na tyle rzadko mam okazję grać, że szkoda mi władować się w jakąś niezbalansowaną rozgrywkę i stracić czas. Ale próbuje się zmobilizować. :)
Tam na bgg był taki temat i z tego co pamiętam 2 albo 3 duchy(chyba z 15) były polecane jako "zbalansowane" tylko nie mam teraz niestety linka, trzeba by było poszukać.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 sty 2019, 08:44
autor: vinnichi
Nie wiem, nigdy nie byłem jakoś dobry w zadaniach znajdź 10 różnic na obrazkach ale zerkam na te planszetki które mi wysłali GTG i te które mam i nie widzę żadnych róźnic więc albo druk 5 jest drukiem poprawnym (na stronie pisali że dopiero 6) albo te poprawione elementy pojawią się dopiero gdy zbiorę odpowiednią ilość żywiołów. Ktoś może mi podać jedną chociaż poprawkę z planszetki poprawionych stworów?

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 sty 2019, 08:59
autor: KozaK69

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 sty 2019, 09:06
autor: vinnichi
dzięki

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 sty 2019, 09:10
autor: cezarr
Ja chyba też mam piąte wydanie i o ile dobrze pamiętam elementy z podstawki miałem poprawne, tylko te z dodatku wymagały podmiany.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 sty 2019, 09:39
autor: malekith_86
jeszcze był chyba taki myk, że druk szósty ma na opakowaniu fifth printing i te kopie nie będą miały już tych błędów

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 05 lut 2019, 07:47
autor: skiba
Gra właśnie do mnie jedzie i tylko koszulek mi jeszcze brakuje. Czy ktoś tutaj koszulkował grę nowymi Rebelami Classic (63.5 x 88)? Podkreślam "nowymi", bo mają 88 milimetrów wysokości. Poprzednia wersja tych koszulek miała 89 ;-)

Pytam, bo mam Mage Knighta, który ma karty płótnowane, w tych koszulkach i idzie BARDZO na styk. Arkham Horror LCG za to ładnie leży. Jak jest ze Spirit Island? :-)

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 05 lut 2019, 07:54
autor: stalker7
skiba pisze: 05 lut 2019, 07:47 Gra właśnie do mnie jedzie i tylko koszulek mi jeszcze brakuje. Czy ktoś tutaj koszulkował grę nowymi Rebelami Classic (63.5 x 88)? Podkreślam "nowymi", bo mają 88 milimetrów wysokości. Poprzednia wersja tych koszulek miała 89 ;-)

Pytam, bo mam Mage Knighta, który ma karty płótnowane, w tych koszulkach i idzie BARDZO na styk. Arkham Horror LCG za to ładnie leży. Jak jest ze Spirit Island? :-)
Ogólnie rebele są niskie na górze, ale też różne karty mają różną wysokość i szerokość mimo tego samego standardu, ja mam spirita w starych rebelach i jest super, nie jestem fanem dużego kondona na górze, mimo, że dużo lepiej zabezpiecza kartę i łatwiej ją ściągnąć ze stołu niż tą bez nadmiaru folii na górze. Pamiętaj też, że w spiricie praktycznie tasuje się karty tylko raz przed rozgrywką i tyle, pytanie jak wolisz karty na ciasno czy na luźno. W spiricie karty są też dobrej jakości, w mk wydają się bardzo delikatne. W Mk z tego co pamiętam (bo już mk nie mam) karty są ciut wyższe od tych ze spirita.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 06 lut 2019, 15:38
autor: piwko
Hej. Wiadomo coś o wersji PL? Będzie?

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 06 lut 2019, 18:13
autor: Zaan84
Skoro Portal ani Rebel nie zapowiedzieli to bym się nie spodziewał.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 06 lut 2019, 22:26
autor: Scamander
Przydałaby się, to jeden z fajniejszych coopów.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 07 lut 2019, 00:01
autor: _leigam_
piwo08 pisze: 06 lut 2019, 15:38 Hej. Wiadomo coś o wersji PL? Będzie?
gra na bgg z 8,4 i 16 miejscu z dużym hypem. Ktoś prędzej czy później się skusi, przynajmniej na to liczę.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 07 lut 2019, 08:07
autor: stalker7
Scamander pisze: 06 lut 2019, 22:26 Przydałaby się, to jeden z fajniejszych coopów.
i Top 3 solo;)

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 07 lut 2019, 09:53
autor: Vito
stalker7 pisze: 07 lut 2019, 08:07
i Top 3 solo;)
offtopic: jak na BGG zrobić ranking po liczbie graczy?

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 07 lut 2019, 10:15
autor: Riki
Obok paska do szukania masz
Adv. Search

Dalej masz w połowie
# of Players Range

Wybierasz w obu 1

Submit

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 07 lut 2019, 13:14
autor: skiba
Gdzieś słyszałem, że właściciel IP wie, że to jest bardzo chodliwy tytuł (w sumie każdy dodruk sprzedaje się praktycznie na pniu) i świadomie bardzo niechętnie zgadza się na obce druki. Nie wiem ile w tym prawdy :-)

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 21 lut 2019, 16:58
autor: Fingus
Ogry Games wrzuca na Facebooka zdjęcie z pudełkiem Spirit Island, więc może to jakiś kontrolowany przeciek. ;)

https://www.facebook.com/ogrygames/phot ... =3&sfns=mo

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 22 lut 2019, 08:40
autor: stalker7
Fingus pisze: 21 lut 2019, 16:58 Ogry Games wrzuca na Facebooka zdjęcie z pudełkiem Spirit Island, więc może to jakiś kontrolowany przeciek. ;)

https://www.facebook.com/ogrygames/phot ... =3&sfns=mo
to jest przecież pudełko z podstawki....

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 22 lut 2019, 11:36
autor: Fingus
Teoria spiskowa, że to teaser zapowiedzi polskiej edycji jest zbyt teoriospiskowa? ;)
Spoiler:

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 27 lut 2019, 11:43
autor: kosic
Cześć

orientujecie się może gdzie można dostać insert do Spirit Island?