Nanty Narking (Martin Wallace)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY GIER!
Silesia Settlers
Posty: 85
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Silesia Settlers » 19 sty 2018, 11:49

mr_pepeush pisze:
Silesia Settlers pisze:
mr_pepeush pisze: ...a druga para łap to nieumarłe Treefrog Games (nieumarłe bo nie żyje, ale im należą się prawa jakby dalej żyli) do gry jako takiej, a więc wszystko co obejmuje układ mapy, ilość i rodzaj kart, typ akcji, zasady, oraz treść kart akcji.
To, że nie można użyć tematu gry to jedno. To, że nie można po prostu przepisać gry na karty z nowymi ilustracjami, to drugie. Nawet, jeśli produkt będzie delikatnie odbiegała od pierwowzoru, to i tak ktoś może podjąć decyzję o wytoczeniu procesu o plagiat.
No cóż, myślę że mylisz się.

Dodam jeszcze że uwielbiam tą grę a uniwersum i postacie są mi całkowicie obce. Area control z graczami którzy mają ukryte cele i przy tym świetnie się skaluje zarówno na 2 jak i na 4 - ta gra nie ma odpowiednika na rynku i dlatego jest świetna.
Uwielbiam, gdy ktoś nie znający prawa zaczyna z całą stanowczoscia się o nim wypowiadać. Jeśli jest tak, jak mówisz, nie będzie problemu z tym, jak sobie wydasz swoją wersję chaosu w starym świecie, zakazanych gwiazd i ankh morpork. Napisz im tylko nowa instrukcję, nazwij po nowemu (proponuje: zakazany stary świat, burdel w gwiazdach i świat dyskietki) i możesz trzepać kasiurę, ciesząc się, że żaden ćwok wcześniej na to nie wpadł.

A jeśli chcesz nadal się upierać przy swoim lipnym artykule, traktujacym o prawie autorskim, a całkowicie pomijajacym zagadnienie WLASNOSCI INTELEKTULNEJ to lepiej zmień temat. (Autor linkowanego artykułu odnosi się do gier, co do których nie można wskazać kogoś, do kogo należy własność intelektualna, jaka jest zbiór zasad chińczyka czy szach. Tak samo jest z prozą Lovecrafta - możesz sobie zrobić co chcesz z Cthulhu, nawet ożywić go dzięki technologii motion capture i kazać mu prowadzić program dla kur domowych, bo nie ma osób, które nabyly prawa do dzieł tego autora. Dlatego tutaj prawa autorskie nie działają)
Pozwól że zacytuje jeszcze raz moją stanowczą wypowiedz: "myślę że mylisz się". Pisząc te zdanie potrafię sobie wyobrazić jak pękła ci żyłka i jakim frustratem jesteś skoro po takim zdaniu napinasz internetowe mięśnie. Co do mojego "lipnego" artykułu to wysłałem jeden z wielu przeczytanych w internecie a ty dalej bazujesz tylko na czymś co jest tylko twoją opinią (którą swoją drogą możesz sobie dupę podetrzeć). I kto w tym momencie jest osobą nieznającą prawa wypowiadająca się stanowczo w internecie. Żeby nie było, ja dopuszczam do siebie informację że mogę się mylić ale to nie zmienia faktu że jesteś zwykłym cieciem internetowym i ja z tobą nie będę już dyskutować na ten temat.

RE.Lee
Użytkownik wspierający
Posty: 169
Rejestracja: 28 gru 2015, 19:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ankh-Morpork

Post autor: RE.Lee » 19 sty 2018, 14:25

Potwierdzony wyrokiem sądowym w USA brak możliwości copyrightowania mechaniki gry był dosyć głośną sprawą w 2017. Chyba chodziło o "Bang! The Dice Game".

Reprint oryginału byłby mile widziany, choć (nadal?) mało realny. Jeśli ktoś ma jednak ochotę wydawać ŚD:AM z nową instrukcją, nowym settingiem, nowymi grafikami i bez nazwiska Wallace'a na okładce to powodzenia. Myśle, że trochę smrodu może się jednak ciągnąć za takim ruchem.
TOP 3: Chaos in the Old World, Evolution, The Grizzled.

czeczot
Użytkownik wspierający
Posty: 938
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 4 times
Been thanked: 22 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: czeczot » 19 sty 2018, 14:29

RE.Lee pisze:Potwierdzony wyrokiem sądowym w USA brak możliwości copyrightowania mechaniki gry był dosyć głośną sprawą w 2017. Chyba chodziło o "Bang! The Dice Game".
O ile mnie pamięć nie myli to w USA można zastrzec pomysł. Apple "szczypanie" ekranu żeby zmniejszyć. W europie nie jest to możliwe musi być coś "konkretnego"

Awatar użytkownika
playerator
Użytkownik wspierający
Posty: 1740
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 107 times
Been thanked: 86 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: playerator » 19 sty 2018, 15:02

RE.Lee pisze:... Jeśli ktoś ma jednak ochotę wydawać ŚD:AM z nową instrukcją, nowym settingiem, nowymi grafikami i bez nazwiska Wallace'a na okładce to powodzenia ...
A dlaczego bez Wallace'a? On też miał pod górkę z powodu decyzji spadkobierców Pratchetta. Czemu nie miałby osadzić swojej gry w nowym uniwersum i znowu zacząć zarabiać?
A gdyby moje fantazje się potwierdziły, to może ruszyłby również temat (chyba) ukończonej, a nigdy nie wydanej gry The Gods, która miała zamykać trylogię Świata Dysku. Ale to już jeden PHALANX wie 8).
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)

Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Użytkownik wspierający
Posty: 971
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 16 times
Been thanked: 2 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Rafal_Kruczek » 19 sty 2018, 16:01

czeczot pisze:
RE.Lee pisze:Potwierdzony wyrokiem sądowym w USA brak możliwości copyrightowania mechaniki gry był dosyć głośną sprawą w 2017. Chyba chodziło o "Bang! The Dice Game".
O ile mnie pamięć nie myli to w USA można zastrzec pomysł. Apple "szczypanie" ekranu żeby zmniejszyć. W europie nie jest to możliwe musi być coś "konkretnego"
Czym innym jest Copyright - prawa autorskie - ich naruszenie jest bronione "z automatu" , czym innym zgloszenie przez kreatywna osobę patentu - o który trezba aktywnie wystapić i który ma ograniczenia czasowe( i rózne jurysdykcje - w niektórych krajach nie obronisz ani coryrightu ani patentu).
Znanym przykładem PATENTU jest na przykład między innymi "tapowanie" Kart w MAgic the Gathering i kliku innych grach Wizard of the Coast.
Dokłądnych danych jak skuteczny ten patent był przez 20 lat nie mam - ale był bardzo kreatywnie obchodzony , karty były obracanena druga strone , obracane o 180 stopni , a nie 90 itd. :) . Ktoś tez pisał że to mógł być defensywny patent. WoTC wystapili zeby im toś nie opantował jakiejś mechaniki (lub przyszłej mechaniki) i nie kazał płacić.

RE.Lee
Użytkownik wspierający
Posty: 169
Rejestracja: 28 gru 2015, 19:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ankh-Morpork

Post autor: RE.Lee » 19 sty 2018, 17:38

No z Wallacem to zupełnie inna bajka. Zresztą ma on doświadczenie w "odbijaniu" własnych gier z obcych rąk :lol:

Patent tappowania nie zatrzymał na szczęście podobnych mechanik w innych grach. Podobnie z jakoby zastrzeżonym "meeple'm" :roll:

Co nie zmienia faktu, że ryzykowne są zwykłe reprinty popularnych gier, a co dopiero ich popłuczyn.
TOP 3: Chaos in the Old World, Evolution, The Grizzled.

mr_pepeush
Użytkownik wspierający
Posty: 120
Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ankh-Morpork

Post autor: mr_pepeush » 19 sty 2018, 19:57

Jeśli już zaczął się temat "AM było fajne, ale w nowej edycji warto by..." To trzeba by powalczyć z podstawowym zarzutem dotyczącym gry - mała ilość postaci z celami indywidualnymi. Słyszałem, że to największy problem, bo jak ktoś się ograł w tytuł, to później szybko łapał kto jaka gra postacią. Myślałem, że trochę to potrwa, zanim się gracz nauczy innych ról, ale w drugiej swojej grze dość szybko udawało się złapać co przeciwnik kombinuje i jakie ma zamiary. Więcej bardziej zróżnicowanych zadań i będzie OK.

Awatar użytkownika
Losiek
Użytkownik wspierający
Posty: 402
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Losiek » 19 sty 2018, 20:34

Eee tam. Wszystko zależy od graczy nie raz już żona wprowadziła mnie i córkę w błąd. To kwestia tego czy ktoś umie wprowadzić ozostałych graczy w błąd do czasu kiedy będzie zbyt późno na reakcję.

P.S.
Postacie są policzalne zatem mała liczba postaci z celami

Awatar użytkownika
kwiatosz
Użytkownik wspierający
Posty: 7506
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 26 times
Been thanked: 102 times
Kontakt:

Re: Ankh-Morpork

Post autor: kwiatosz » 20 sty 2018, 10:09

mr_pepeush pisze:
Silesia Settlers pisze:
mr_pepeush pisze: ...a druga para łap to nieumarłe Treefrog Games (nieumarłe bo nie żyje, ale im należą się prawa jakby dalej żyli) do gry jako takiej, a więc wszystko co obejmuje układ mapy, ilość i rodzaj kart, typ akcji, zasady, oraz treść kart akcji.
To, że nie można użyć tematu gry to jedno. To, że nie można po prostu przepisać gry na karty z nowymi ilustracjami, to drugie. Nawet, jeśli produkt będzie delikatnie odbiegała od pierwowzoru, to i tak ktoś może podjąć decyzję o wytoczeniu procesu o plagiat.
No cóż, myślę że mylisz się.

Dodam jeszcze że uwielbiam tą grę a uniwersum i postacie są mi całkowicie obce. Area control z graczami którzy mają ukryte cele i przy tym świetnie się skaluje zarówno na 2 jak i na 4 - ta gra nie ma odpowiednika na rynku i dlatego jest świetna.
Uwielbiam, gdy ktoś nie znający prawa zaczyna z całą stanowczoscia się o nim wypowiadać. Jeśli jest tak, jak mówisz, nie będzie problemu z tym, jak sobie wydasz swoją wersję chaosu w starym świecie, zakazanych gwiazd i ankh morpork. Napisz im tylko nowa instrukcję, nazwij po nowemu (proponuje: zakazany stary świat, burdel w gwiazdach i świat dyskietki) i możesz trzepać kasiurę, ciesząc się, że żaden ćwok wcześniej na to nie wpadł.

A jeśli chcesz nadal się upierać przy swoim lipnym artykule, traktujacym o prawie autorskim, a całkowicie pomijajacym zagadnienie WLASNOSCI INTELEKTULNEJ to lepiej zmień temat. (Autor linkowanego artykułu odnosi się do gier, co do których nie można wskazać kogoś, do kogo należy własność intelektualna, jaka jest zbiór zasad chińczyka czy szach. Tak samo jest z prozą Lovecrafta - możesz sobie zrobić co chcesz z Cthulhu, nawet ożywić go dzięki technologii motion capture i kazać mu prowadzić program dla kur domowych, bo nie ma osób, które nabyly prawa do dzieł tego autora. Dlatego tutaj prawa autorskie nie działają)
Teoretyzowac sobie mozna, tymczasem klony Monopoly, czy tez calkowicie skopiowany Bang w formie Legends of the Three Kingdoms smigaja po rynku mimo prob walki sadowej autorow Banga. Nawet Prawo Dzungli kopiujace Jungle Speeda utrzymalo sie w walce o naruszenie praw, dopiero sprawa o zastrzezony wzor przemyslowy (totem), pozwlila cos ugrac.
Bólu sporo, chociaż faktów promil, jeden średnik. Więc literacko to się jakoś broni.

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier

sendrill
Użytkownik wspierający
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2016, 20:54
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Ankh-Morpork

Post autor: sendrill » 21 sty 2018, 11:24

Pewnie sporo osób czeka na jakąkolwiek edycję i jeśli będzie w prawilnym uniwersum, będzie podobna mechanicznie do pierwowzoru to i tak się sprzeda jakakolwiek by nie była.
-

Awatar użytkownika
Rocy7
Użytkownik wspierający
Posty: 5506
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Rocy7 » 21 sty 2018, 15:57

W kwestii nowej edycji AM to właśnie większa różnorodność celów indywidualnych (jednak nie w stylu fanowskiego dodatku, gdzie nie tyle zrobiono więcej celów indywidualnych tylko zrobiono mieszane postacie) oraz mniejsza losowość draftu kart by się przydały.
kwiatosz pisze:Teoretyzowac sobie mozna, tymczasem klony Monopoly, czy tez calkowicie skopiowany Bang w formie Legends of the Three Kingdoms smigaja po rynku mimo prob walki sadowej autorow Banga. Nawet Prawo Dzungli kopiujace Jungle Speeda utrzymalo sie w walce o naruszenie praw, dopiero sprawa o zastrzezony wzor przemyslowy (totem), pozwlila cos ugrac.
dokładnie o tym mówiłem.

Awatar użytkownika
costi
Użytkownik wspierający
Posty: 3452
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: costi » 21 sty 2018, 16:12

Rafal_Kruczek pisze:
czeczot pisze:
RE.Lee pisze:Potwierdzony wyrokiem sądowym w USA brak możliwości copyrightowania mechaniki gry był dosyć głośną sprawą w 2017. Chyba chodziło o "Bang! The Dice Game".
O ile mnie pamięć nie myli to w USA można zastrzec pomysł. Apple "szczypanie" ekranu żeby zmniejszyć. W europie nie jest to możliwe musi być coś "konkretnego"
Czym innym jest Copyright - prawa autorskie - ich naruszenie jest bronione "z automatu" , czym innym zgloszenie przez kreatywna osobę patentu - o który trezba aktywnie wystapić i który ma ograniczenia czasowe( i rózne jurysdykcje - w niektórych krajach nie obronisz ani coryrightu ani patentu).
Znanym przykładem PATENTU jest na przykład między innymi "tapowanie" Kart w MAgic the Gathering i kliku innych grach Wizard of the Coast.
Dokłądnych danych jak skuteczny ten patent był przez 20 lat nie mam - ale był bardzo kreatywnie obchodzony , karty były obracanena druga strone , obracane o 180 stopni , a nie 90 itd. :) . Ktoś tez pisał że to mógł być defensywny patent. WoTC wystapili zeby im toś nie opantował jakiejś mechaniki (lub przyszłej mechaniki) i nie kazał płacić.
WotC zastrzegło określenie "tapować", a nie obracanie karty o 90 stopni.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja

Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Użytkownik wspierający
Posty: 971
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 16 times
Been thanked: 2 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Rafal_Kruczek » 21 sty 2018, 17:10

costi pisze:
WotC zastrzegło określenie "tapować", a nie obracanie karty o 90 stopni.
Prosze sobie poczytać
https://www.google.com/patents/US5662332 pisze:Tapping and Untapping
Many cards have the symbol of the slanted "T" on them, as noted by reference number 38 in FIG. 1G. If a card has this symbol, the card must be tapped whenever its power or ability is used. Tapping indicates the card cannot be used again until untapped. In one embodiment of the invention, tapping a card means turning it approximately horizontally or 90 degrees from vertical. At the beginning of a player's turn, all cards are untapped, unless prevented from doing so by existing spell cards. Untapping of cards occurs instantaneously, which means that neither the player not the opponents can place spells before or during the untapped phase.

Awatar użytkownika
costi
Użytkownik wspierający
Posty: 3452
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: costi » 21 sty 2018, 17:14

No i dokładnie o tym piszę: tapowanie jest oznaczone specjalnym symbolem i ma określony efekt w grze. Obrócenie o 90 stopni jest przedstawione jako jeden z możliwych sposobów zaznaczenia tego.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja

smalco
Użytkownik wspierający
Posty: 327
Rejestracja: 17 mar 2015, 14:06

Re: Ankh-Morpork

Post autor: smalco » 05 lut 2018, 18:10

ozy pisze:Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego. :)
Możemy liczyć na jakieś konkretne informacje??

Awatar użytkownika
playerator
Użytkownik wspierający
Posty: 1740
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 107 times
Been thanked: 86 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: playerator » 05 lut 2018, 18:34

smalco pisze:
ozy pisze:Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego. :)
Możemy liczyć na jakieś konkretne informacje??
O to, to. Początek lutego przemija w zastraszającym tempie.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)

yNidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 556
Rejestracja: 05 sty 2015, 22:56

Re: Ankh-Morpork

Post autor: yNidhogg » 05 lut 2018, 20:42

playerator pisze:
smalco pisze:
ozy pisze:Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego. :)
Możemy liczyć na jakieś konkretne informacje??
O to, to. Początek lutego przemija w zastraszającym tempie.
Też czekam ale coś czuję że nie będzie to 'news' w stylu:
- "Łubudu będzie nowa edycja TI"
- "Łubudu będzie MK Big Box po polsku"
Spoiler:
Masa gier
... czasem piszę nie po polsku : |

koczkodan
Użytkownik wspierający
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 8 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: koczkodan » 06 lut 2018, 09:45

a to nie ma byc przypadkiem dodruku A-M?

Awatar użytkownika
ozy
Użytkownik wspierający
Posty: 3263
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 39 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: ozy » 06 lut 2018, 13:06

Nie dodruk a nowa edycja, z innym tematem. Jeszcze w tym roku. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare


PHALANX

yNidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 556
Rejestracja: 05 sty 2015, 22:56

Re: Ankh-Morpork

Post autor: yNidhogg » 06 lut 2018, 22:31

ozy pisze:Nie dodruk a nowa edycja, z innym tematem. Jeszcze w tym roku. :)
Wypada więc tylko życzyć powtórzenia sukcesu Zakazanych Gwiazd (jest to w końcu okazja do poprawienia niektórych ograniczeń oryginału).
Masa gier
... czasem piszę nie po polsku : |

Awatar użytkownika
playerator
Użytkownik wspierający
Posty: 1740
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 107 times
Been thanked: 86 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: playerator » 07 lut 2018, 00:01

ozy pisze:Nie dodruk a nowa edycja, z innym tematem. Jeszcze w tym roku. :)
To już wszystkie informacje, zapowiedziane na początek lutego?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)

Awatar użytkownika
ozy
Użytkownik wspierający
Posty: 3263
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 39 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: ozy » 07 lut 2018, 11:25

playerator pisze:
ozy pisze:Nie dodruk a nowa edycja, z innym tematem. Jeszcze w tym roku. :)
To już wszystkie informacje, zapowiedziane na początek lutego?
Będzie więcej. Ale cierpliwości, jeszcze chwilka, chwileczka. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare


PHALANX

KrzysiekL
Użytkownik wspierający
Posty: 1152
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Been thanked: 9 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: KrzysiekL » 15 lut 2018, 13:42

Jest i więcej informacji: https://www.kickstarter.com/projects/ph ... f=activity (na dole posta)

Żubr
Użytkownik wspierający
Posty: 133
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:52
Has thanked: 8 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Żubr » 15 lut 2018, 13:48

Wow, niby to tylko theme, ale nagle straciłem zainteresowanie tym tytułem.

Awatar użytkownika
Gizmoo
Użytkownik wspierający
Posty: 2243
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 108 times
Been thanked: 144 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Gizmoo » 15 lut 2018, 14:22

Oczywiście wolałbym nową edycję w Świecie Dysku, ale nowo wybrany theme jest przegenialny. A figurki i grafika na pudełku od razu krzyknęły do mnie "bierz mnie!". :D

Ozy, będzie wybór polskiej edycji na KS?

ODPOWIEDZ