Strona 2 z 7

Re: Ankh-Morpork

: 19 sty 2018, 11:49
autor: Silesia Settlers
mr_pepeush pisze:
Silesia Settlers pisze:
mr_pepeush pisze: ...a druga para łap to nieumarłe Treefrog Games (nieumarłe bo nie żyje, ale im należą się prawa jakby dalej żyli) do gry jako takiej, a więc wszystko co obejmuje układ mapy, ilość i rodzaj kart, typ akcji, zasady, oraz treść kart akcji.
To, że nie można użyć tematu gry to jedno. To, że nie można po prostu przepisać gry na karty z nowymi ilustracjami, to drugie. Nawet, jeśli produkt będzie delikatnie odbiegała od pierwowzoru, to i tak ktoś może podjąć decyzję o wytoczeniu procesu o plagiat.
No cóż, myślę że mylisz się.

Dodam jeszcze że uwielbiam tą grę a uniwersum i postacie są mi całkowicie obce. Area control z graczami którzy mają ukryte cele i przy tym świetnie się skaluje zarówno na 2 jak i na 4 - ta gra nie ma odpowiednika na rynku i dlatego jest świetna.
Uwielbiam, gdy ktoś nie znający prawa zaczyna z całą stanowczoscia się o nim wypowiadać. Jeśli jest tak, jak mówisz, nie będzie problemu z tym, jak sobie wydasz swoją wersję chaosu w starym świecie, zakazanych gwiazd i ankh morpork. Napisz im tylko nowa instrukcję, nazwij po nowemu (proponuje: zakazany stary świat, burdel w gwiazdach i świat dyskietki) i możesz trzepać kasiurę, ciesząc się, że żaden ćwok wcześniej na to nie wpadł.

A jeśli chcesz nadal się upierać przy swoim lipnym artykule, traktujacym o prawie autorskim, a całkowicie pomijajacym zagadnienie WLASNOSCI INTELEKTULNEJ to lepiej zmień temat. (Autor linkowanego artykułu odnosi się do gier, co do których nie można wskazać kogoś, do kogo należy własność intelektualna, jaka jest zbiór zasad chińczyka czy szach. Tak samo jest z prozą Lovecrafta - możesz sobie zrobić co chcesz z Cthulhu, nawet ożywić go dzięki technologii motion capture i kazać mu prowadzić program dla kur domowych, bo nie ma osób, które nabyly prawa do dzieł tego autora. Dlatego tutaj prawa autorskie nie działają)
Pozwól że zacytuje jeszcze raz moją stanowczą wypowiedz: "myślę że mylisz się". Pisząc te zdanie potrafię sobie wyobrazić jak pękła ci żyłka i jakim frustratem jesteś skoro po takim zdaniu napinasz internetowe mięśnie. Co do mojego "lipnego" artykułu to wysłałem jeden z wielu przeczytanych w internecie a ty dalej bazujesz tylko na czymś co jest tylko twoją opinią (którą swoją drogą możesz sobie dupę podetrzeć). I kto w tym momencie jest osobą nieznającą prawa wypowiadająca się stanowczo w internecie. Żeby nie było, ja dopuszczam do siebie informację że mogę się mylić ale to nie zmienia faktu że jesteś zwykłym cieciem internetowym i ja z tobą nie będę już dyskutować na ten temat.

Re: Ankh-Morpork

: 19 sty 2018, 14:25
autor: RE.Lee
Potwierdzony wyrokiem sądowym w USA brak możliwości copyrightowania mechaniki gry był dosyć głośną sprawą w 2017. Chyba chodziło o "Bang! The Dice Game".

Reprint oryginału byłby mile widziany, choć (nadal?) mało realny. Jeśli ktoś ma jednak ochotę wydawać ŚD:AM z nową instrukcją, nowym settingiem, nowymi grafikami i bez nazwiska Wallace'a na okładce to powodzenia. Myśle, że trochę smrodu może się jednak ciągnąć za takim ruchem.

Re: Ankh-Morpork

: 19 sty 2018, 14:29
autor: czeczot
RE.Lee pisze:Potwierdzony wyrokiem sądowym w USA brak możliwości copyrightowania mechaniki gry był dosyć głośną sprawą w 2017. Chyba chodziło o "Bang! The Dice Game".
O ile mnie pamięć nie myli to w USA można zastrzec pomysł. Apple "szczypanie" ekranu żeby zmniejszyć. W europie nie jest to możliwe musi być coś "konkretnego"

Re: Ankh-Morpork

: 19 sty 2018, 15:02
autor: playerator
RE.Lee pisze:... Jeśli ktoś ma jednak ochotę wydawać ŚD:AM z nową instrukcją, nowym settingiem, nowymi grafikami i bez nazwiska Wallace'a na okładce to powodzenia ...
A dlaczego bez Wallace'a? On też miał pod górkę z powodu decyzji spadkobierców Pratchetta. Czemu nie miałby osadzić swojej gry w nowym uniwersum i znowu zacząć zarabiać?
A gdyby moje fantazje się potwierdziły, to może ruszyłby również temat (chyba) ukończonej, a nigdy nie wydanej gry The Gods, która miała zamykać trylogię Świata Dysku. Ale to już jeden PHALANX wie 8).

Re: Ankh-Morpork

: 19 sty 2018, 16:01
autor: Rafal_Kruczek
czeczot pisze:
RE.Lee pisze:Potwierdzony wyrokiem sądowym w USA brak możliwości copyrightowania mechaniki gry był dosyć głośną sprawą w 2017. Chyba chodziło o "Bang! The Dice Game".
O ile mnie pamięć nie myli to w USA można zastrzec pomysł. Apple "szczypanie" ekranu żeby zmniejszyć. W europie nie jest to możliwe musi być coś "konkretnego"
Czym innym jest Copyright - prawa autorskie - ich naruszenie jest bronione "z automatu" , czym innym zgloszenie przez kreatywna osobę patentu - o który trezba aktywnie wystapić i który ma ograniczenia czasowe( i rózne jurysdykcje - w niektórych krajach nie obronisz ani coryrightu ani patentu).
Znanym przykładem PATENTU jest na przykład między innymi "tapowanie" Kart w MAgic the Gathering i kliku innych grach Wizard of the Coast.
Dokłądnych danych jak skuteczny ten patent był przez 20 lat nie mam - ale był bardzo kreatywnie obchodzony , karty były obracanena druga strone , obracane o 180 stopni , a nie 90 itd. :) . Ktoś tez pisał że to mógł być defensywny patent. WoTC wystapili zeby im toś nie opantował jakiejś mechaniki (lub przyszłej mechaniki) i nie kazał płacić.

Re: Ankh-Morpork

: 19 sty 2018, 17:38
autor: RE.Lee
No z Wallacem to zupełnie inna bajka. Zresztą ma on doświadczenie w "odbijaniu" własnych gier z obcych rąk :lol:

Patent tappowania nie zatrzymał na szczęście podobnych mechanik w innych grach. Podobnie z jakoby zastrzeżonym "meeple'm" :roll:

Co nie zmienia faktu, że ryzykowne są zwykłe reprinty popularnych gier, a co dopiero ich popłuczyn.

Re: Ankh-Morpork

: 19 sty 2018, 19:57
autor: mr_pepeush
Jeśli już zaczął się temat "AM było fajne, ale w nowej edycji warto by..." To trzeba by powalczyć z podstawowym zarzutem dotyczącym gry - mała ilość postaci z celami indywidualnymi. Słyszałem, że to największy problem, bo jak ktoś się ograł w tytuł, to później szybko łapał kto jaka gra postacią. Myślałem, że trochę to potrwa, zanim się gracz nauczy innych ról, ale w drugiej swojej grze dość szybko udawało się złapać co przeciwnik kombinuje i jakie ma zamiary. Więcej bardziej zróżnicowanych zadań i będzie OK.

Re: Ankh-Morpork

: 19 sty 2018, 20:34
autor: Losiek
Eee tam. Wszystko zależy od graczy nie raz już żona wprowadziła mnie i córkę w błąd. To kwestia tego czy ktoś umie wprowadzić ozostałych graczy w błąd do czasu kiedy będzie zbyt późno na reakcję.

P.S.
Postacie są policzalne zatem mała liczba postaci z celami

Re: Ankh-Morpork

: 20 sty 2018, 10:09
autor: kwiatosz
mr_pepeush pisze:
Silesia Settlers pisze:
mr_pepeush pisze: ...a druga para łap to nieumarłe Treefrog Games (nieumarłe bo nie żyje, ale im należą się prawa jakby dalej żyli) do gry jako takiej, a więc wszystko co obejmuje układ mapy, ilość i rodzaj kart, typ akcji, zasady, oraz treść kart akcji.
To, że nie można użyć tematu gry to jedno. To, że nie można po prostu przepisać gry na karty z nowymi ilustracjami, to drugie. Nawet, jeśli produkt będzie delikatnie odbiegała od pierwowzoru, to i tak ktoś może podjąć decyzję o wytoczeniu procesu o plagiat.
No cóż, myślę że mylisz się.

Dodam jeszcze że uwielbiam tą grę a uniwersum i postacie są mi całkowicie obce. Area control z graczami którzy mają ukryte cele i przy tym świetnie się skaluje zarówno na 2 jak i na 4 - ta gra nie ma odpowiednika na rynku i dlatego jest świetna.
Uwielbiam, gdy ktoś nie znający prawa zaczyna z całą stanowczoscia się o nim wypowiadać. Jeśli jest tak, jak mówisz, nie będzie problemu z tym, jak sobie wydasz swoją wersję chaosu w starym świecie, zakazanych gwiazd i ankh morpork. Napisz im tylko nowa instrukcję, nazwij po nowemu (proponuje: zakazany stary świat, burdel w gwiazdach i świat dyskietki) i możesz trzepać kasiurę, ciesząc się, że żaden ćwok wcześniej na to nie wpadł.

A jeśli chcesz nadal się upierać przy swoim lipnym artykule, traktujacym o prawie autorskim, a całkowicie pomijajacym zagadnienie WLASNOSCI INTELEKTULNEJ to lepiej zmień temat. (Autor linkowanego artykułu odnosi się do gier, co do których nie można wskazać kogoś, do kogo należy własność intelektualna, jaka jest zbiór zasad chińczyka czy szach. Tak samo jest z prozą Lovecrafta - możesz sobie zrobić co chcesz z Cthulhu, nawet ożywić go dzięki technologii motion capture i kazać mu prowadzić program dla kur domowych, bo nie ma osób, które nabyly prawa do dzieł tego autora. Dlatego tutaj prawa autorskie nie działają)
Teoretyzowac sobie mozna, tymczasem klony Monopoly, czy tez calkowicie skopiowany Bang w formie Legends of the Three Kingdoms smigaja po rynku mimo prob walki sadowej autorow Banga. Nawet Prawo Dzungli kopiujace Jungle Speeda utrzymalo sie w walce o naruszenie praw, dopiero sprawa o zastrzezony wzor przemyslowy (totem), pozwlila cos ugrac.

Re: Ankh-Morpork

: 21 sty 2018, 11:24
autor: sendrill
Pewnie sporo osób czeka na jakąkolwiek edycję i jeśli będzie w prawilnym uniwersum, będzie podobna mechanicznie do pierwowzoru to i tak się sprzeda jakakolwiek by nie była.

Re: Ankh-Morpork

: 21 sty 2018, 15:57
autor: Rocy7
W kwestii nowej edycji AM to właśnie większa różnorodność celów indywidualnych (jednak nie w stylu fanowskiego dodatku, gdzie nie tyle zrobiono więcej celów indywidualnych tylko zrobiono mieszane postacie) oraz mniejsza losowość draftu kart by się przydały.
kwiatosz pisze:Teoretyzowac sobie mozna, tymczasem klony Monopoly, czy tez calkowicie skopiowany Bang w formie Legends of the Three Kingdoms smigaja po rynku mimo prob walki sadowej autorow Banga. Nawet Prawo Dzungli kopiujace Jungle Speeda utrzymalo sie w walce o naruszenie praw, dopiero sprawa o zastrzezony wzor przemyslowy (totem), pozwlila cos ugrac.
dokładnie o tym mówiłem.

Re: Ankh-Morpork

: 21 sty 2018, 16:12
autor: costi
Rafal_Kruczek pisze:
czeczot pisze:
RE.Lee pisze:Potwierdzony wyrokiem sądowym w USA brak możliwości copyrightowania mechaniki gry był dosyć głośną sprawą w 2017. Chyba chodziło o "Bang! The Dice Game".
O ile mnie pamięć nie myli to w USA można zastrzec pomysł. Apple "szczypanie" ekranu żeby zmniejszyć. W europie nie jest to możliwe musi być coś "konkretnego"
Czym innym jest Copyright - prawa autorskie - ich naruszenie jest bronione "z automatu" , czym innym zgloszenie przez kreatywna osobę patentu - o który trezba aktywnie wystapić i który ma ograniczenia czasowe( i rózne jurysdykcje - w niektórych krajach nie obronisz ani coryrightu ani patentu).
Znanym przykładem PATENTU jest na przykład między innymi "tapowanie" Kart w MAgic the Gathering i kliku innych grach Wizard of the Coast.
Dokłądnych danych jak skuteczny ten patent był przez 20 lat nie mam - ale był bardzo kreatywnie obchodzony , karty były obracanena druga strone , obracane o 180 stopni , a nie 90 itd. :) . Ktoś tez pisał że to mógł być defensywny patent. WoTC wystapili zeby im toś nie opantował jakiejś mechaniki (lub przyszłej mechaniki) i nie kazał płacić.
WotC zastrzegło określenie "tapować", a nie obracanie karty o 90 stopni.

Re: Ankh-Morpork

: 21 sty 2018, 17:10
autor: Rafal_Kruczek
costi pisze:
WotC zastrzegło określenie "tapować", a nie obracanie karty o 90 stopni.
Prosze sobie poczytać
https://www.google.com/patents/US5662332 pisze:Tapping and Untapping
Many cards have the symbol of the slanted "T" on them, as noted by reference number 38 in FIG. 1G. If a card has this symbol, the card must be tapped whenever its power or ability is used. Tapping indicates the card cannot be used again until untapped. In one embodiment of the invention, tapping a card means turning it approximately horizontally or 90 degrees from vertical. At the beginning of a player's turn, all cards are untapped, unless prevented from doing so by existing spell cards. Untapping of cards occurs instantaneously, which means that neither the player not the opponents can place spells before or during the untapped phase.

Re: Ankh-Morpork

: 21 sty 2018, 17:14
autor: costi
No i dokładnie o tym piszę: tapowanie jest oznaczone specjalnym symbolem i ma określony efekt w grze. Obrócenie o 90 stopni jest przedstawione jako jeden z możliwych sposobów zaznaczenia tego.

Re: Ankh-Morpork

: 05 lut 2018, 18:10
autor: smalco
ozy pisze:Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego. :)
Możemy liczyć na jakieś konkretne informacje??

Re: Ankh-Morpork

: 05 lut 2018, 18:34
autor: playerator
smalco pisze:
ozy pisze:Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego. :)
Możemy liczyć na jakieś konkretne informacje??
O to, to. Początek lutego przemija w zastraszającym tempie.

Re: Ankh-Morpork

: 05 lut 2018, 20:42
autor: yNidhogg
playerator pisze:
smalco pisze:
ozy pisze:Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego. :)
Możemy liczyć na jakieś konkretne informacje??
O to, to. Początek lutego przemija w zastraszającym tempie.
Też czekam ale coś czuję że nie będzie to 'news' w stylu:
- "Łubudu będzie nowa edycja TI"
- "Łubudu będzie MK Big Box po polsku"
Spoiler:

Re: Ankh-Morpork

: 06 lut 2018, 09:45
autor: koczkodan
a to nie ma byc przypadkiem dodruku A-M?

Re: Ankh-Morpork

: 06 lut 2018, 13:06
autor: ozy
Nie dodruk a nowa edycja, z innym tematem. Jeszcze w tym roku. :)

Re: Ankh-Morpork

: 06 lut 2018, 22:31
autor: yNidhogg
ozy pisze:Nie dodruk a nowa edycja, z innym tematem. Jeszcze w tym roku. :)
Wypada więc tylko życzyć powtórzenia sukcesu Zakazanych Gwiazd (jest to w końcu okazja do poprawienia niektórych ograniczeń oryginału).

Re: Ankh-Morpork

: 07 lut 2018, 00:01
autor: playerator
ozy pisze:Nie dodruk a nowa edycja, z innym tematem. Jeszcze w tym roku. :)
To już wszystkie informacje, zapowiedziane na początek lutego?

Re: Ankh-Morpork

: 07 lut 2018, 11:25
autor: ozy
playerator pisze:
ozy pisze:Nie dodruk a nowa edycja, z innym tematem. Jeszcze w tym roku. :)
To już wszystkie informacje, zapowiedziane na początek lutego?
Będzie więcej. Ale cierpliwości, jeszcze chwilka, chwileczka. :)

Re: Ankh-Morpork

: 15 lut 2018, 13:42
autor: KrzysiekL
Jest i więcej informacji: https://www.kickstarter.com/projects/ph ... f=activity (na dole posta)

Re: Ankh-Morpork

: 15 lut 2018, 13:48
autor: Żubr
Wow, niby to tylko theme, ale nagle straciłem zainteresowanie tym tytułem.

Re: Ankh-Morpork

: 15 lut 2018, 14:22
autor: Gizmoo
Oczywiście wolałbym nową edycję w Świecie Dysku, ale nowo wybrany theme jest przegenialny. A figurki i grafika na pudełku od razu krzyknęły do mnie "bierz mnie!". :D

Ozy, będzie wybór polskiej edycji na KS?