Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
: 27 lip 2019, 13:10
Zagrałem już sporo w miasto bogów w różnych kombinacjach I sama instrukcja w sumie nie taka straszna ale musiałem się wspomagać forum bgg i wszystko okazało się jasne A sama gra jak na razie każdemu przypadła do gustu nowy gracz może grać od razu z marszu i liczyć się w walce z ogranymi graczami, ponieważ każda akcja praktycznie punktuje, akcje są dość proste, a tury graczy są szybie (ruch, akcja). Fajne jest że gra przyspiesza z zaćmienia na zaćmienie.
Zauważałem różnice w grach na dwóch, trzech i czterech graczy. Na dwóch najlepiej punktuje aleja śmierci, a piramida ok punktuje, na trzech już piramida daje niezłe punkty, a aleja śmierci traci na ważności, a na czterech to już piramida rządzi (brakuje mi tu skalowania tych płytek według ilości graczy). Ważnym elementem jest też świątynia żeby zdobyć to przedostatnie miejsce które naprawdę potrafi fajnie zapunktować, a znowu te ostatnie miejsce które blokujemy dla innych jest już tylko ok (tak naprawdę bym je zamienił, wtedy ten wyścig na torze piramidy miałby większy sens). Zauważyłem też wyższość piramidy czerwonej nad innymi, bardzo dużo punktów generuje. Złocenie niby generator punktów, piramidy i świątyń jednak nie rośnie w sile ta akcja, jest droga i daje mało plusów jeśli idziemy tam trzema czy dwoma robotnikami. Rytuały przez swój sposób odblokowywania też były wykorzystywane głównie na koniec gry kiedy chcemy jeszcze coś ugrać na jednej ze świątyń lub kiedy nie mamy żadnej fajnej możliwości do zrobienia. Maski głównie zbiera się z pól z rytuałami, a że odblokowywanie jest kosztowane to mało jest wykorzystywane (a maski też swoje kosztują).
No ale zbliża się dodatek. I na pierwszy rzut oka ulepsza złocenie (plus), utrudnia budowanie piramidy (plus), dodaje nowe akacje odblokowujące robotników z rytuałów (plus), rytuały staną się lepiej wykorzystywane tak więc maski będą lepiej punktować (plus), nowa wieża na alei umarłych poprawi tą płytkę ponieważ po pierwszym lub drugim zaćmieniu jednym robotnikiem nie ma co już budować, a tak mamy akcje którą zawsze możemy wykonać (plus). Już te rzeczy naprawiają sporo według mnie, w i tak już bardzo dobrej grze, którą polecam Dziwi mnie że dodatek ma taką ocenę nijaką 7.6 jak na to ile powinien poprawić. A dodaje jeszcze te plemiona startowe i karty sezonu które również mogą dodać coś fajnego. A i klimat, jak również tematyka bardzo mi się podoba (plansza, umieranie, piramida, symbolika).
Jestem ciekaw waszych wyników czy ktoś przekroczył wartość 200 pkt (przy czterech graczach, im mniej graczy tym łatwiej punkty się generuje), my jak na razie maks około 181 pkt. (na czterech graczy), 187 pkt. (na trzech graczy)
Zauważałem różnice w grach na dwóch, trzech i czterech graczy. Na dwóch najlepiej punktuje aleja śmierci, a piramida ok punktuje, na trzech już piramida daje niezłe punkty, a aleja śmierci traci na ważności, a na czterech to już piramida rządzi (brakuje mi tu skalowania tych płytek według ilości graczy). Ważnym elementem jest też świątynia żeby zdobyć to przedostatnie miejsce które naprawdę potrafi fajnie zapunktować, a znowu te ostatnie miejsce które blokujemy dla innych jest już tylko ok (tak naprawdę bym je zamienił, wtedy ten wyścig na torze piramidy miałby większy sens). Zauważyłem też wyższość piramidy czerwonej nad innymi, bardzo dużo punktów generuje. Złocenie niby generator punktów, piramidy i świątyń jednak nie rośnie w sile ta akcja, jest droga i daje mało plusów jeśli idziemy tam trzema czy dwoma robotnikami. Rytuały przez swój sposób odblokowywania też były wykorzystywane głównie na koniec gry kiedy chcemy jeszcze coś ugrać na jednej ze świątyń lub kiedy nie mamy żadnej fajnej możliwości do zrobienia. Maski głównie zbiera się z pól z rytuałami, a że odblokowywanie jest kosztowane to mało jest wykorzystywane (a maski też swoje kosztują).
No ale zbliża się dodatek. I na pierwszy rzut oka ulepsza złocenie (plus), utrudnia budowanie piramidy (plus), dodaje nowe akacje odblokowujące robotników z rytuałów (plus), rytuały staną się lepiej wykorzystywane tak więc maski będą lepiej punktować (plus), nowa wieża na alei umarłych poprawi tą płytkę ponieważ po pierwszym lub drugim zaćmieniu jednym robotnikiem nie ma co już budować, a tak mamy akcje którą zawsze możemy wykonać (plus). Już te rzeczy naprawiają sporo według mnie, w i tak już bardzo dobrej grze, którą polecam Dziwi mnie że dodatek ma taką ocenę nijaką 7.6 jak na to ile powinien poprawić. A dodaje jeszcze te plemiona startowe i karty sezonu które również mogą dodać coś fajnego. A i klimat, jak również tematyka bardzo mi się podoba (plansza, umieranie, piramida, symbolika).
Jestem ciekaw waszych wyników czy ktoś przekroczył wartość 200 pkt (przy czterech graczach, im mniej graczy tym łatwiej punkty się generuje), my jak na razie maks około 181 pkt. (na czterech graczy), 187 pkt. (na trzech graczy)