Hard City (M. Raczyński, A. Kwapiński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2036
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 121 times
Been thanked: 331 times

Hard City (M. Raczyński, A. Kwapiński)

Post autor: walkingdead »

Nie znalazłam wątku tej gry, a natknęłam się na nią dość przypadkowo.

Niewiele jeszcze wiadomo, ale jedno jest pewne- gra będzie w klimacie amerykańskiego kina akcji lat 80.

Autorami gry są Marek Franciszek Raczyński i Adam Kwapiński.
Z opisów wynika, że dzielni amerykańscy policjanci odłożą na chwilę kurczowo ściskane w rękach pączki, podciągną nieco opadające z opasłego cielska spodnie i ruszą w pogoń za obrzydliwymi mutantami nasłanymi przez Doktora Zero. Wkrótce na VHS...a nie! Wróć! Wkrótce na Kickstarterze. :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
https://facebook.com/HardCityGame/
http://www.hardcitygame.com/
Średnio lubię lekkie gierki i nie mam raczej w kolekcji, ale już zacieram ręce. Tak po prostu.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Hard City.

Post autor: maciejo »

https://wspieram.to/thewalkingdeadpolska
To chyba to samo tylko w różowych odcieniach :lol:
Kolejne plastikowe badziewie + resorak :x
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Żucho
Posty: 156
Rejestracja: 24 sty 2012, 12:33
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Hard City.

Post autor: Żucho »

walkingdead pisze:Niewiele jeszcze wiadomo, ale jedno jest pewne- gra będzie w klimacie amerykańskiego kina akcji lat 80.
Szczególnie niskobudżetowego kina akcji. Skojarzenia z dokonaniami studia Troma, na czele z kultowym Toksycznym Mścicielem, są bardzo na miejscu :D
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2036
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 121 times
Been thanked: 331 times

Re: Hard City.

Post autor: walkingdead »

maciejo pisze:https://wspieram.to/thewalkingdeadpolska
To chyba to samo tylko w różowych odcieniach :lol:
Kolejne plastikowe badziewie + resorak :x
Nie chcę bronić gry, bo nic o niej nie wiem , ale nie wydaje Ci się, że powtarzalność mechaniki to jednak zarzut, który można postawić wielu grom? A może nawet większości, bo ile znasz gier o naprawdę unikalnych zasadach rozgrywki? No i skąd taka pewność co do tego, że to 1 do 1 walking dead? Wiesz może coś więcej?

Ja zwykle również niechętnie patrzyłam na gry lekkie, małe i przyjemne. Zdałam sobie sprawę,że jednak nie mam nic takiego w kolekcji a czasem dobrze zagrać w coś nieskomplikowanego na szybko. I ten temat mi pasuje, lubię szlamowatą i tandetną tematykę ...nawet jeśli to plastikowe i pstrokate figurasy zamiast super odjechanych modeli z KS. :mrgreen: I wolę taką 100% tandetę (zamierzoną jak zakładam) niż coś z na siłę doklejonym tematem.
Żucho pisze:Szczególnie niskobudżetowego kina akcji. Skojarzenia z dokonaniami studia Troma, na czele z kultowym Toksycznym Mścicielem, są bardzo na miejscu :D
Otóż to! Dla mnie cudownie!
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1557
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Hard City.

Post autor: Muad'Dib »

O grze na razie nic nie wiadomo poza tym, że będzie :) Do KS wersji Star Scrappers dodawali promki (wzorem Awaken Realms), grubego, fioletowego policjanta.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2359
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Hard City.

Post autor: karawanken »

To teraz tradycyjne pytanie. Będzie wersja polska?
Hexy Studio
Posty: 23
Rejestracja: 21 mar 2018, 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Hard City.

Post autor: Hexy Studio »

karawanken pisze:To teraz tradycyjne pytanie. Będzie wersja polska?
Cześć wszystkim!
Dopiero od dzisiaj jesteśmy oficjalnie na forum, już się zabieramy do nadrabiania zaległości w odpisywaniu :wink: w razie pytań o grę, walcie śmiało!

Hexy Studio skupia się na przygotowaniu wersji angielskiej w pierwszej kolejności, ale jesteśmy w kontakcie i rozmawiamy z potencjalnymi współwydawcami innych wersji językowych, w tym polskiej. Jak tylko będziemy mogli publicznie podzielić się wynikami tych rozmów, na pewno to zrobimy :wink:

Tymczasem zapraszamy na nasz fanpage i do poświęconej grze grupy na FB.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Hard City.

Post autor: Rocy7 »

Choć gra z początku nie porwała mnie wizualnie (retro to trochę nie moje klimaty) to jednak osoby autorów (Marek Franciszek Raczyński i Adam Kwapiński) przekonały mnie by dać grze szansę. Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że to mała - wielka gra. Wbrew ostatnim trendom brak tu wielkich modeli (są figurki, ale jest ich tyle co potrzeba) czy wizualnych wodotrysków (choć grafiki mają swój urok), jednak mechanika z nawiązką to wynagradza. Dzięki naprzemiennej aktywacji gra jest szybka, zaś mimo prostych zasad obie strony mają sporo decyzji. Najciekawiej jest jednak zaprojektowana asymetria stron konfliktu. Policjanci jako niedoskonali ludzie nie zawsze trafiają w mutanty (kości), zaś geniusz zła ma problemy z planowaniem swoich działań (karty). Wszyscy mogą w pewnym stopniu kontrolować los, policjanci mogą zapłacić więcej punktów akcji za pewne strzały, Dr. Zero każdą z kart może użyć na kilka sposobów. W chwili obecnej gra zawiera 3 scenariusze (potencjalnie pewnie będzie więcej) z celami do realizacji, które można łączyć w kampanie, policjanci rozwijają się w trakcie gry. Rzut okiem na gre pewnie po świetach zrobie. ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2036
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 121 times
Been thanked: 331 times

Re: Hard City.

Post autor: walkingdead »

W ile osób graliście?
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Hard City.

Post autor: pavel »

Mechanicznie może być spoko. Taki tryb versus, lekka gierka, bez zawiłych zasad, z szybkim setupem. Natomiast bardzo mocno odpycha mnie grafika. Niby lata 80' ale bardziej GTA V. No i bardzo mocno kojarzy mi się z Miami vice. Palmy, kolor niebieski z różowym, jak w tytułowanym przeze mnie serialu. Don Johnson policjant, a drugi to Hammer, jak główny kompozytor muzyki do serialu. Nie znam autora, poszedł na łatwiznę. Odpychają mnie te podobieństwa.
Hexy Studio
Posty: 23
Rejestracja: 21 mar 2018, 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Hard City.

Post autor: Hexy Studio »

Już pojutrze zapraszamy do Lublina na pokaz Hard City podczas konwentu Arena Gier ed. 2. Prezentacja jako oficjalny punkt programu jest wpisana na godz. 17, ale będziemy na imprezie przez większość pierwszego dnia, więc istnieje możliwość przetestowania prototypu zarówno wcześniej, jak i później :wink:

Obrazek
Żucho
Posty: 156
Rejestracja: 24 sty 2012, 12:33
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Hard City.

Post autor: Żucho »

Wstępna angielska instrukcja w PDF opublikowana: http://hardcitygame.com/hc_manual_web.pdf
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Hard City.

Post autor: Rocy7 »

Hexy Studio
Posty: 23
Rejestracja: 21 mar 2018, 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Hard City.

Post autor: Hexy Studio »

Cześć! Opublikowaliśmy dziś pierwszy filmik promocyjny gry - krótki fabularyzowany rzut oka na najważniejsze komponenty :wink: https://t.co/YQ1Q1LeAAz
Na razie wersja w całości po angielsku, ale polska też jest w drodze.
Turnavine

Re: Hard City.

Post autor: Turnavine »

Widzę na filmie sporo potencjalnych dodatków na Kickstarterze - gra mnie zainteresowała, ale czy udało się wysłać prototypy do recenzentów (także tych zagranicznych?) szkoda by było żeby się nie ufundowałą lub ufundowała bez co ciekawszych elementów. Na BGG trochę ruch jest mały. A przydałoby się żeby zaczęły się też recenzje pokazywać przed kampanią - na razie mamy chyba tylko jedną powyżej.
Hexy Studio
Posty: 23
Rejestracja: 21 mar 2018, 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Hard City.

Post autor: Hexy Studio »

Turnavine pisze: 17 kwie 2018, 10:10czy udało się wysłać prototypy do recenzentów (także tych zagranicznych?) szkoda by było żeby się nie ufundowałą lub ufundowała bez co ciekawszych elementów. Na BGG trochę ruch jest mały. A przydałoby się żeby zaczęły się też recenzje pokazywać przed kampanią - na razie mamy chyba tylko jedną powyżej.
Spokojnie, prototypy są m.in. u Dice Tower, Undead Vikinga, Game Boy Geeka, krążą też między polskimi recenzentami. Na pewno przed startem kampanii będzie dostępnych całkiem sporo materiałów.
Turnavine

Re: Hard City.

Post autor: Turnavine »

Ekspresowa odpowiedź. : ) Dziękuję i czekam w takim razie.
Hexy Studio
Posty: 23
Rejestracja: 21 mar 2018, 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Hard City.

Post autor: Hexy Studio »

Jeszcze raz filmowy trailer, w obiecanej polskiej wersji. Czytał Tomasz Knapik.
https://www.youtube.com/watch?v=tOsCy_vHbA8
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2036
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 121 times
Been thanked: 331 times

Re: Hard City.

Post autor: walkingdead »

Czy gra będzie dostępna poza KS. Rozumiem, że wersja PL gry będzie? :mrgreen:

BTW.
Hexy się nie chwalą a są nowe zdjęcia na BGG
https://boardgamegeek.com/boardgame/246 ... ity/images
Hexy Studio
Posty: 23
Rejestracja: 21 mar 2018, 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Hard City.

Post autor: Hexy Studio »

walkingdead pisze: 26 kwie 2018, 16:27Hexy się nie chwalą a są nowe zdjęcia na BGG
https://boardgamegeek.com/boardgame/246 ... ity/images
Chwaliliśmy się na Facebooku :wink: są nowe zdjęcia na BGG i niektóre cieszą się nawet sporą popularnością. Jest szansa wejść na stronę główną, więc życzliwych zapraszamy do zostawienia kciuka tutaj:
https://boardgamegeek.com/image/4098874/hard-city
https://boardgamegeek.com/image/4098875/hard-city
walkingdead pisze: 26 kwie 2018, 16:27 Czy gra będzie dostępna poza KS.
Tak, zdecydowanie. Nie idziemy w ślady Batmana i HATE :wink:
walkingdead pisze: 26 kwie 2018, 16:27 Rozumiem, że wersja PL gry będzie? :mrgreen:
Jak pisaliśmy wcześniej, rozmawiamy z różnymi potencjalnymi współwydawcami różnych wersji językowych, polskiej oczywiście też. Natomiast dopóki wszystko nie będzie potwierdzone na 100%, a podpisy na umowach złożone, nie chcielibyśmy się oficjalnie wypowiadać :wink:
Hexy Studio
Posty: 23
Rejestracja: 21 mar 2018, 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Hard City.

Post autor: Hexy Studio »

Jutro startujemy! Kampania przechodzi ostatnie szlify, chętnych do rzutu okiem i podzielenia się uwagami zapraszamy na preview, który dziś udostępniliśmy: https://goo.gl/Suurjx
Pojawiają się też kolejne recenzje prototypu:
Angry Board Gamer (PL): http://angryboardgamer.pl/hard-city/
Polyhedron Collider (ENG): http://www.polyhedroncollider.com/2018/ ... eview.html
Turnavine

Re: Hard City.

Post autor: Turnavine »

Na tę chwilę trochę brakuje mi opisu czym np. jest Blast i dlaczego tak dobrze go mieć. Rozumiem, że dodatkowi mutanci będą do odblokowania w czasie kampanii - F.U.B.A.R (sic!) już pojawił się w jednej z recenzenckich kopii wraz ze swoimi zasadami, szkoda byłoby tego nie wykorzystać na samym początku. Przydałoby się wyjaśnienie czy przeszkody będą miały jednak jakiś wpływ na rozgrywkę czy będą zwykłymi "przeszkadzajkami" (a są częścią jednego z dodatków).

Ogólnie czuć, że mogliście sporo dodać od czasu pierwotnego prototypu, ale jednocześnie pachnie to trochę wycięciem rzeczy z gry, wcześniej nie miałem tego wrażenia. Nie mniej czekam na początek kampanii i listę rzeczy do odblokowania. ; ) Cena jest bardzo przystępna - przydałyby się jeszcze koszty dostawy, ale to pewnie się pojawi w już opublikowanym projekcie.
Żucho
Posty: 156
Rejestracja: 24 sty 2012, 12:33
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Hard City.

Post autor: Żucho »

Turnavine pisze: 10 maja 2018, 09:10czekam na początek kampanii i listę rzeczy do odblokowania.
Kampania ruszyła: http://kck.st/2I8HG2p
sasquach
Posty: 1820
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 933 times
Been thanked: 580 times

Re: Hard City.

Post autor: sasquach »

@Hexy Studio:
Koszty wysyłki do Polski są takie same jak dla reszty Europy?
Hexy Studio
Posty: 23
Rejestracja: 21 mar 2018, 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Hard City.

Post autor: Hexy Studio »

sasquach pisze: 11 maja 2018, 09:12@Hexy Studio:
Koszty wysyłki do Polski są takie same jak dla reszty Europy?
Kalkulujemy i sprawdzamy różne opcje, jeśli chodzi o obniżenie kosztów przesyłki. Zobaczymy też ile zawartości jeszcze się odblokuje jako SG i jak ciężkie będą pudełka finalnie :wink: natomiast koszty podane na stronie kampanii to takie "bezpieczne założenie", realnie wysyłka krajowa ma szansę być tańsza.
ODPOWIEDZ