Root (Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
.Podstawka +dodatek w polskiej wersji będzie miał premierę w drugim kwartale roku. Więc może Portal wyda również The underword expansion. Z powodu asymetrycznej rozgrywki wole mieć Roota po polsku. Łatwiej tłumaczyć i rozgrywać.
- kmd2000
- Posty: 324
- Rejestracja: 26 sty 2017, 23:59
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Południe
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 125 times
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Nie znałem wcześniej tej gry. Wpadła mi w oko przez przypadek. Natomiast asymetryczny tryb rozgrywki uwielbiam, dlatego nie mogłem się powstrzymac i zamówiłem do sprawdzenia jak wyjdzie. Czy w tej grze jest sporo negatywnej interakcji? Gry nad stołem? I ile mamy dróg do zwycięstwa?
Pomysł na to, że cała armia budujących kotów ma takie same szanse na wygraną jak jeden biegający szop trafia do mnie idealnie
Zamówiłem z dodatkiem - czy mozna dowolnie podmieniać frakcje z dodatku z podstawką?
Pomysł na to, że cała armia budujących kotów ma takie same szanse na wygraną jak jeden biegający szop trafia do mnie idealnie
Zamówiłem z dodatkiem - czy mozna dowolnie podmieniać frakcje z dodatku z podstawką?
Re: Root (Cole Wehrle)
Mam grę. Przeczytałem zasady jeszcze nie udało mi się zagrać więc mogę się mylić. Ale:
Tak. To jest jedna z gier, które udają że nie są grą wojenną. Negatywną interakcje tu rozumiem jako walkę. Na drugiej stronie planszetek graczy jest informacja jak bardzo agresywna jest frakcja.
Co prawda jest możliwość gry kooperacyjnej. Ale nie wydaje mi się by było dużo gry nad stołem w przypadku wooden alliance, marquise the cat, earie dynasty i lizards cult. W przypadku gry z vagabond (bierze od innych frakcji przedmioty), riverfolk company (handluje z innymi frakcjami żołnierzami i przewozami) może być troche gry nad stołem.
Dwie:
- zdobycie 30pkt
- w przypadku gdy ma się 10pkt można odrzucić żeton wskazujący na punktacje i zwyciężyć poprzez kontrole 4 wskazanych polan.
Jest jeszcze osobny sposób wygrania dla vagabond. Z tego co pamiętam może wybrać frakcje z najmniejszą ilością punktów i grać na nią. I wtedy gdy ta frakcja wygra to razem z vagabond.
Tak. Można grać dowolną konfiguracją frakcji. Ale niektóre kombinacje lepiej do siebie pasują niż inne. Są proponowane "najlepsze konfiguracje" w instrukcji.
Wydaje mi się nawet, że dodatek z nowej kampanii kickstarterowej https://www.kickstarter.com/projects/20 ... escription może być grany jako samodzielny dodatek jeśli kupiony będzie na KS. W dodatku Riverfolk Expansion z tego co pamiętam nie było kart i znaczników polan. Natomiast tu w dodatkach KS są zarówno karty (jest napisane że 20 nowych ilustracji, nie wiadomo ile kart. W podstawce było kart około 60) jak i znaczniki polan.
- pan_satyros
- Posty: 6127
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 642 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Jak wasze opinie o rozgrywce w dwie osoby? Ma to jakiś sens (zważywszy na elementy z dodatku).
Miałem okazję Root sprawdzić ale nie była to gra we dwoje.
Miałem okazję Root sprawdzić ale nie była to gra we dwoje.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
moim zdaniem sama rozgrywka 1vs1 nie ma sensu - las w Root jest samobalansującym się mechanizmem kiedy grają wszystkie 4 frakcje (osobiście traktuję Root jako grę na 4 osoby), ale widziałbym możliwość takiej gry gdzie 3 i 4 frakcja jest botem.pan_satyros pisze: ↑21 mar 2019, 11:53 Jak wasze opinie o rozgrywce w dwie osoby? Ma to jakiś sens (zważywszy na elementy z dodatku).
Miałem okazję Root sprawdzić ale nie była to gra we dwoje.
Nie grałem z dodatkiem Riverfolk i innymi frakcjami i tu chyba jeszcze bardziej się komplikuje.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 14:05 przez mauserem, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 7 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Premiera podstawki w II 2019? A dodatek nie mial byc w pakiecie?
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Nie wydaje mi się, aby granie w tak asymetryczną grę było dobrym pomysłem na 2 graczy.
Re: Root (Cole Wehrle)
Rozmawiałem z kolegą, który grał w dwie osoby i nie był zachwycony. Myślę że gra zyskuje na ilości graczy.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Na dwie osoby czuć, że brakuje frakcji. To wszystko się tam ładnie zazębia, frakcje kontrują jedna drugą i żeby wszystko łądnie grało, grać musi wszystko.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ewentualnie ciekawym eksperymentem mogłoby być granie 1vs1 tymi samymi frakcjami (gdyby mieć dwa pudełka), choć - oczywiście - duża część uroku Root by wtedy przepadła.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Root (Cole Wehrle)
No i w samej instrukcji jest propozycja, żeby na dwie osoby rozgrywać dwie partie z zamianą stron. Samo to sugeruje, że przy rozgrywce duosobowej może powstać dysbalans z powodu braku wszystkich frakcji.
Re: Root (Cole Wehrle)
Wraz z podstawką wyjdzie w tym samym czasie pierwszy dodatek. Ale tutaj rozmawiali o drugim dodatku który jest w przygotowaniu.
Re: Root (Cole Wehrle)
Ech, ja to zawsze mam szczęście do złego timingu z kupnem gier. Widząc, że można dorwać Root na kickstarterze (właśnie zbierają na drugi dodatek) wsparłem i dzień później zobaczyłem, że Portal będzie wydawał polską edycję...
Sorki, chyba musiałem się po prostu wyżalić
Sorki, chyba musiałem się po prostu wyżalić
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Przed zakończeniem kampanii w każdej chwili możesz anulować wsparcie. Żadne opłaty nie zostały jeszcze pobrane.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Re: Root (Cole Wehrle)
O, dobrze wiedzieć. No nic, mam jeszcze 9 dni na decyzję. Chciałbym mieć addon "new automated factions", bo pewnie będę czasem grał w formie coop, ale z drugiej strony ma nie być exclusivów, więc może będzie to jakoś dostępne (w wersji pl, bo nie chcę mieszać).
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
W sumie mało opinii tej gry na polskim rynku, więc dorzucę swoje przemyślenia.
Każdy grał pierwszy raz i od razu graliśmy na 6 osób. Postaram się wypisać w formie plusów i minusów, ale będą to subiektywne odczucia po pierwszej, bardzo testowej partii.
NEUTRALNE:
Gra wydaje się prosta, jednak mnogość różnic pomiędzy poszczególnymi frakcjami nas dobiła. Zazwyczaj nie mam problemu usiąść do gry z mnóstwem dodatków, nawet pierwszy raz. Tutaj wyciągnięcie wszystkiego od razu to był skok na głęboką wodę, z której niestety nie dało się wypłynąć. Ogarnięcie swoich ruchów + kontrola 5 innych, zupełnie asymetrycznych frakcji to było ponad moje siły. Koniec końców, podliczając ilość błędnych rzeczy, z którymi gralismy źle, to ciężko to w sumie nazwać nawet partią pokazową.
MINUSY:
Mnogość rzeczy, które dany gracz może zrobić w swojej turze jest przytłaczająca. Dlatego tura gracza trwa bardzo długo i oczekiwanie na swoją kolej w gronie osób grających pierwszy raz to była masakra ja, grając Alliance, nie wykonywałem nawet 20% możliwości ze swojej frakcji, bo jakbym miał wszystko przemyśleć to zeszłaby wieczność, a dodatkowo patrzyłem na innych graczy w nie swojej turze zamiast kombinować.
PLUSY:
Frakcje są totalnie asymetryczne. I to tak naprawdę totalnie. Chcę zagrać każdą z nich, koniecznie. Co da mi łącznie 6 partii nawet po zagraniu tylko raz każdą frakcją (co jest bez sensu, bo fajne zagrania będą widoczne dopiero w 2-3 grze tym samym). Daje mi to niemal pewne 10 rozgrywek przy zaledwie muśnięciu gry. Przy ilości tytułów jakie mamy w grupie i fakcie, że większość ograłem może z 5 razy - daje to OGROMNĄ regrywalność, przynajmniej dla mnie.
Zgrabne połączenie euro i kontroli mapy - dużo bitew, sporo możliwości punktowania, alternatywna droga do wygranej. Zupełnie nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że gra będzie po jakimś czasie powtarzalna.
Grafiki i design są fantastyczne! Milusie zwierzątka walczące na śmierć o dominację w lesie? Super odskocznia od wikingów, zombie czy cthulhu.
Mimo sporego czasu oczekiwania na swój ruch, gra jest bardzo dynamiczna - gdy kolejka dochodzi do nas, mnostwo rzeczy może się zmienić na mapie. W przypadku wiekszej ilośći osób, trzeba się dogadywać, bo ciężko jest dowieść zwycięstwo do końca samemu.
Dziś gramy drugą partię w samą podstawkę, juz bardziej świadomie, więc liczę, że rozgrywka będzie jeszcze lepsza.Jestem bardzo na tak.
Każdy grał pierwszy raz i od razu graliśmy na 6 osób. Postaram się wypisać w formie plusów i minusów, ale będą to subiektywne odczucia po pierwszej, bardzo testowej partii.
NEUTRALNE:
Gra wydaje się prosta, jednak mnogość różnic pomiędzy poszczególnymi frakcjami nas dobiła. Zazwyczaj nie mam problemu usiąść do gry z mnóstwem dodatków, nawet pierwszy raz. Tutaj wyciągnięcie wszystkiego od razu to był skok na głęboką wodę, z której niestety nie dało się wypłynąć. Ogarnięcie swoich ruchów + kontrola 5 innych, zupełnie asymetrycznych frakcji to było ponad moje siły. Koniec końców, podliczając ilość błędnych rzeczy, z którymi gralismy źle, to ciężko to w sumie nazwać nawet partią pokazową.
MINUSY:
Mnogość rzeczy, które dany gracz może zrobić w swojej turze jest przytłaczająca. Dlatego tura gracza trwa bardzo długo i oczekiwanie na swoją kolej w gronie osób grających pierwszy raz to była masakra ja, grając Alliance, nie wykonywałem nawet 20% możliwości ze swojej frakcji, bo jakbym miał wszystko przemyśleć to zeszłaby wieczność, a dodatkowo patrzyłem na innych graczy w nie swojej turze zamiast kombinować.
PLUSY:
Frakcje są totalnie asymetryczne. I to tak naprawdę totalnie. Chcę zagrać każdą z nich, koniecznie. Co da mi łącznie 6 partii nawet po zagraniu tylko raz każdą frakcją (co jest bez sensu, bo fajne zagrania będą widoczne dopiero w 2-3 grze tym samym). Daje mi to niemal pewne 10 rozgrywek przy zaledwie muśnięciu gry. Przy ilości tytułów jakie mamy w grupie i fakcie, że większość ograłem może z 5 razy - daje to OGROMNĄ regrywalność, przynajmniej dla mnie.
Zgrabne połączenie euro i kontroli mapy - dużo bitew, sporo możliwości punktowania, alternatywna droga do wygranej. Zupełnie nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że gra będzie po jakimś czasie powtarzalna.
Grafiki i design są fantastyczne! Milusie zwierzątka walczące na śmierć o dominację w lesie? Super odskocznia od wikingów, zombie czy cthulhu.
Mimo sporego czasu oczekiwania na swój ruch, gra jest bardzo dynamiczna - gdy kolejka dochodzi do nas, mnostwo rzeczy może się zmienić na mapie. W przypadku wiekszej ilośći osób, trzeba się dogadywać, bo ciężko jest dowieść zwycięstwo do końca samemu.
Dziś gramy drugą partię w samą podstawkę, juz bardziej świadomie, więc liczę, że rozgrywka będzie jeszcze lepsza.Jestem bardzo na tak.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Może faktycznie rozpędziłem się z tym stwierdzeniem, natomiast nawet jeżeli gra wystarczy mi na te 6-10 partii, to już będzie dla niej duży sukces, bo zazwyczaj ogrywamy 3-4 razy tytuł a pozniej wchodzą nowości, nowości, nowości ;p
- Galatolol
- Posty: 2319
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 566 times
- Been thanked: 912 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Sześciu graczy, z których żaden wcześniej nie grał, niekoniecznie było szczęśliwym wyborem
- Namurenai
- Posty: 564
- Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
- Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 213 times
Re: Root (Cole Wehrle)
To w sumie nie jest do końca prawdą - używają tych samych kart i mają ten sam warunek zwycięstwa (poza Vagabondem w niektórych przypadkach), więc tak "naprawdę totalnie" to asymetryczne nie są
- ZygfrydDeLowe
- Posty: 486
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
- Has thanked: 934 times
- Been thanked: 204 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Cena bardzo atrakcyjna i przystająca do zawartości, dla miłej odmiany.
Natomiast bardzo jestem zainteresowany tłumaczeniem - czy instrukcja w naszym rodzimym języku będzie udostępniona gdzieś on-line przed premierą?
Poza tym, wchodząc w powyższy link, w pierwszym akapicie, w pierwszym zdaniu:
"Nikczemny Markiz de Kot rządzi wielkim lasem twardą ręką. Pod jej rządami [...]"
Chyba coś pozostało po zmianie płci względem oryginału.