Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy (Adam Betley, Michał Ostapowicz)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Quba40 »

Trzymam kciuki aby gra ufundowała się z dużym zapasem i odblokowała wszystkie cele. Co prawda ja odpuszczam temat, ponieważ gra niestety nie jest skierowana do mnie. Grafiki i klimat gry są świetne ale niestety mechanicznie zbliżona jest za bardzo do Talismana, ale mam nadzieję, że to właśnie będzie Talisman killer.
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3062
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 87 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: cezner »

playerator pisze: Co mnie urzekło? Chyba wszystko.
Urzekła mnie pasja twórców, pomysłowość (przez duże P), humor, kapitalna oprawa graficzna i spójność tego wszystkiego, która jak nic przełoży się na klimat rozgrywki..
Humor i oprawa graficzna wystarczy może na dwie gry. A i to nie jest pewne, bo jeśli rozgrywka będzie się tak ciągnęła jak w Talismanie to pod koniec pierwszej gry już nikomu do śmiechu nie będzie.
A dla znajomych znajdziesz dziesiątki lepszych gier niż kolejny klon Talismana. Ale oczywiście to twoje pieniądze i możesz z nimi zrobić co tylko chcesz i oczywiście wesprzeć ten niezwykle pomysłowy i inowacyjny projekt :wink:
Ramen
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

Dr_Kecaj pisze:Zdradzicie u kogo będą kolejne recenzje? Przydałby się ktoś typowo planszowkowy.

I przy okazji prośba przestańcie używać "wiemy że warto", "ale wiemy że warto", "przynajmniej wiemy że warto". No chyba że to już wasz znak rozpoznawczy :p
Marx pisze:A od kiedy to na forum funkcjonuje cenzura słowa i wytyczaniem innym jakich fraz mają/ nie mają używać? :wink:
Na chwilę obecną prototypy idą do Dama Gier, Literatka Kawy, Diceland, Sterta Gier, Kostkarnia, Gram na Planszy oraz for2players. Jako że zainteresowanie przerosło nasze najśmielsze oczekiwania, musimy zrobić co najmniej jeden dodruk, po czym prototypy pójdą do następnych recenzentów :) Mamy ogólnie listę kilkunastu recenzentów, którzy wyrazili chęć zrecenzowania Penny Dreadfun! :)

Co do "warto" to w sumie słuszna uwaga, bo rzeczywiście jak mnie ponoszą emocje to potrafię utknąć w jednym wyrażeniu i je w kółko powtarzać :D a emocje trochę ponoszą nasz team, bo w niecały dzień ufundowaliśmy 70% naszego celu! Ale obiecuję zerknąć przed następnym postem do słownika synonimów :D
Rocy7 pisze:
playerator pisze: Mając w pamięci pomysłowość autorów i wiedząc, że są świadomi bolączek dziadka Talismana, nie zamartwiam się, że to będzie mechaniczny crap.
Tam gdzie Ty widzisz pomysłowośc ja widzę pójście po najmniejszej linii oporu, zwłaszcza w kwestii mechaniki.

Praca twórcza autorów to głównie grafiki, które choć fajne to dla mnie za mało.

Gdyby twórcy byli świadomi bolaczek Talizmana ograniczyli by w większym stopniu losowość rozgrywki i zmienili mechanike ruchu. Dobrym pomysłem byłoby np. zrezygnowanie z zasady ruchu dokładnie o tyle pol ile oczek wypadło.
Penny Dreafun pisze: pomijasz jeden z ważniejszych aspektów gry, a skupiasz się na nieistotnej podstawie! [emoji20] W grze znajdują się przedmioty i umiejętności, które wpływają na długość ruchu, zmniejszają, zwiększają, wymagają konkretnego rodzaju ruchu, pozwalają rzucać ponownie kostką, pozwalają rzucać kostką w nieskończoność, ale w zamian za poświęcenie punktu statystyki...; przenoszą na konkretne pole, do osoby, etc.
Nic nie pomijam, kluczowe jest prawdopodobineństwo wystąpienia a nie sama obecność jakiejś możliwości. Ogólnie dopiero w sytuacji, gdyby każda z postaci miała jakąś zdolność bazową wpływająca na ruch i startowała z jednym przedmiotem przenoszacym do dowolnej lokacji dopiero wtedy moglibysmy twierdzić, że podstawowe zasady ruchu są mniej istotne.

Jednak z zasad wynika, że jest inaczej.

Samo dodanie przedmiotów teleportujacych Cię do konkretnej lokacji aż tak bardzo nie zmienia sytuacji na lepszą (już Talizman mial tratwę, port, czy czar teleportacji). Kluczowa jest szansa na otrzymanie i użycie tych przedmiotów. Mam wrażenie, że nadal pierwotny i najbardziej dostepny rodzaj ruchu jest kalką ponad 30 letniej przestarzałej mechaniki.

Z tego co widzę w instrukcji każdy z 35 przedmiotów (z których jedynie niektóre wpływają na ruch) zdobywasz w wyniku kart zdarzeń, których jest 98 lub odbierając je innym graczom. Nawet pomijając kwestie losowego zdobycia przedmiotów jestem bardzo ciekawy tego jak one działają w praktyce. Zakładam, że większość teleportuje do konkretnej a nie dowolnej lokacji, co mechanicznie jedynie odrobinę ogranicza losowość ruchu.

Interesująca bylaby tu kompletna rozpiska talii przedmiotów z opisem ich działania.

Umiejętności mogą ratować sytuacje, ale w instrukcji pisze, że tylko niektóre z nich wpływają na ruch. Znowu wracamy do dostępności i możliwości użycia tych umiejętności. Na kartach 3 postaci widziałem tylko 1 tego typu zdolnośc, która daje przerzut.
Ciekawe uwagi, więc pozwól, że się do nich ustosunkuję możliwie szczegółowo. Mamy 9 postaci - gracz, który chce mieć zróżnicowane możliwości ruchu, może wybrać taką, która to oferuje. Pamiętajmy, że nie wszystkim zależy na tym, by każda postać to oferowała - stąd też każdy z naszych bohaterów jest drastycznie różny od pozostałych i oferuje inne możliwości i strategie. Dzięki temu każdy znajduje coś dla siebie.
Startowanie z przedmiotem przenoszącym jest w okolicach tego, co rozważamy w kwestii usprawnienia rozgrywki - możliwe, że każdy gracz będzie startować z wybranym przedmiotem - wówczas osoba z chrapką na teleportacje może sobie taki wybrać :) Właśnie po to udzielamy się w społecznościach i zbieramy opinie, by gra w dniu premiery była idealna - pamiętajmy, że od teraz do premiery to okres wzmożonej pracy dla nas, w czasie której będzie brać pod uwagę wszelkie sugestie.
Uważasz, że warto by pozbyć się ruchu dokładnie o tyle pol ile oczek wypadło - jasne, ciekawa uwaga i rozważaliśmy to. Ale wielu graczy lubi ten aspekt rozgrywki i poczucie losowości - więc zachowaliśmy to; dodaliśmy za to na mapie skróty i rozstaja (oraz wspominane przedmioty i umiejętności), dzięki czemu gracz wyrzucając 6 nieraz i tak może stanąć np na polu obok - jeśli się przyjrzy dokładnie mapie :)
Przedmiotów wpływających na ruch jest sporo i szansa na trafienie na taki jest spora - a jeśli trafi na takowy ktoś inny, to może warto go zaatakować i przejąć upragniony przedmiot? Rozgrywka ma być pełna swobody, interakcji oraz zawierać element losowości - wtedy każda rozgrywka jest czymś nowym.
Same przedmioty prawie nigdy nie przenoszą do konkretnej lokacji - to robią zdarzenia oraz przeciwnicy (oferując kilka lokacji przy pozytywnym doświadczeniu) i jedna z umiejętności jednej postaci. Tak to przenoszą raczej do graczy albo według preferencji na wybrane pole etc.
Zgadzam się, że rozpiska talii przedmiotów byłaby ciekawa, ale nie wiem, na ile możliwa (tym bardziej, że np jedzenie znajduje się u nas w talii zdarzeń, nie przedmiotów, a również oferuje m. in. teleportacje) - porozmawiam z resztą teamu na ten temat! :)
cezner pisze:
playerator pisze: Co mnie urzekło? Chyba wszystko.
Urzekła mnie pasja twórców, pomysłowość (przez duże P), humor, kapitalna oprawa graficzna i spójność tego wszystkiego, która jak nic przełoży się na klimat rozgrywki..
Humor i oprawa graficzna wystarczy może na dwie gry. A i to nie jest pewne, bo jeśli rozgrywka będzie się tak ciągnęła jak w Talismanie to pod koniec pierwszej gry już nikomu do śmiechu nie będzie.
A dla znajomych znajdziesz dziesiątki lepszych gier niż kolejny klon Talismana. Ale oczywiście to twoje pieniądze i możesz z nimi zrobić co tylko chcesz i oczywiście wesprzeć ten niezwykle pomysłowy i inowacyjny projekt :wink:
Ramen
Rozgrywka trwa 2-3 godziny, a kart jest tyle, że nawet przy kolejne rozgrywce nawet autorzy gry nie pamiętają większości :)
Quba40 pisze:Trzymam kciuki aby gra ufundowała się z dużym zapasem i odblokowała wszystkie cele. Co prawda ja odpuszczam temat, ponieważ gra niestety nie jest skierowana do mnie. Grafiki i klimat gry są świetne ale niestety mechanicznie zbliżona jest za bardzo do Talismana, ale mam nadzieję, że to właśnie będzie Talisman killer.
Zrozumiałe - dzięki wielkie za trzymane kciuki i uprzejmy komentarz :)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Rocy7 »

Losowość jest fajna o ile gracze mają na nią jakis poziom kontroli, inaczej na dłuźszą metę gra traci.
Penny Dreafun pisze: Przedmiotów wpływających na ruch jest sporo i szansa na trafienie na taki jest spora
Sporo to tzn ile procentowo? Nie bez powodu prosiłem o tabelkę z rozkładem taliii przedmiotów i szansa na to, że taki przedmiot uda się dostać z talii zdarzeń (rozkład talii zdarzeń jest w sumie nawet ważniejszy do samej talii przedmiotów) - wolałbym rozmawiać o konkretach nie ogólnikach.
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

Rocy7 pisze:Losowość jest fajna o ile gracze mają na nią jakis poziom kontroli, inaczej na dłuźszą metę gra traci.
Dokładnie tak :) Cieszę się, że się zgadzamy!
Rocy7 pisze:
Penny Dreafun pisze: Przedmiotów wpływających na ruch jest sporo i szansa na trafienie na taki jest spora
Sporo to tzn ile procentowo? Nie bez powodu prosiłem o tabelkę z rozkładem taliii przedmiotów i szansa na to, że taki przedmiot uda się dostać z talii zdarzeń (rozkład talii zdarzeń jest w sumie nawet ważniejszy do samej talii przedmiotów) - wolałbym rozmawiać o konkretach nie ogólnikach.
Tak jak wspominałem - jedzenie nie podchodzi pod przedmioty w naszej grze, ale też oferuje możliwość przeniesienia się na inne pole - tylko trzeba je poświęcić. Trudno zatem wyliczyć procentowo, ile przedmiotów pozwala się przenosić, ponieważ w tym rozumieniu słowa "przedmiot" nie tylko przedmioty są przedmiotami (przedmioty, ekwipunek i towarzysze składają się na talie posiadania, a jedzenie, które funkcjonuje podobnie, znajdują się w talii zdarzeń) - obojętnie jak niezręcznie by to nie brzmiało :D Na chwilę obecną powiedziałbym, że w grze znajduje się kilkanaście przedmiotów, kart ekwipunku, towarzyszy, jedzenia i używek, które pozwalają się przenosić na inne pola +karty zdarzeń, umiejętności, etc.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Rocy7 »

Penny Dreafun pisze:
Rocy7 pisze:Losowość jest fajna o ile gracze mają na nią jakis poziom kontroli, inaczej na dłuźszą metę gra traci.
Dokładnie tak :) Cieszę się, że się zgadzamy!
Nie zgadzamy się, ja nadal twierdzę, że losowośc ruchu w waszej grze jest pod bardzo małą kontrolą, Ty nadal nie przedstawiasz jakichkolwiek konkretnych argumentów, że jest inaczej.
Penny Dreafun pisze: Trudno zatem wyliczyć procentowo, ile przedmiotów pozwala się przenosić, ponieważ w tym rozumieniu słowa "przedmiot" nie tylko przedmioty są przedmiotami (przedmioty, ekwipunek i towarzysze składają się na talie posiadania, a jedzenie, które funkcjonuje podobnie, znajdują się w talii zdarzeń) - obojętnie jak niezręcznie by to nie brzmiało :D Na chwilę obecną powiedziałbym, że w grze znajduje się kilkanaście przedmiotów, kart ekwipunku, towarzyszy, jedzenia i używek, które pozwalają się przenosić na inne pola +karty zdarzeń, umiejętności, etc.
widzisz sam fakt, że nie wyliczyliście procentowo jaka jest szansa na dostanie czegokolwiek (rodzaj karty ma tu małe znaczenue) co wplywa na ruch w trakcie rozgrywki przez gracza świadczy o tym, że kontrola losowości ruchu nie była dla Was ważna.

I to właśnie dlatego jestem nadal bardzo sceptyczny w kwestii twierdzeń o poprawianiu mechaniki Talizmana.
Awatar użytkownika
DeBOB
Posty: 74
Rejestracja: 30 maja 2012, 10:32
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: DeBOB »

Rocy7 pisze: Mam wrażenie, że nadal pierwotny i najbardziej dostepny rodzaj ruchu jest kalką ponad 30 letniej przestarzałej mechaniki.
Która to mechanika, po 30 latach, nadal sprawia frajdę dużej liczbie "niedzielnych" graczy. Miałem kilkukrotnie okazję obserwować konwenty od strony zaplecza wypożyczalni i nie pamiętam przypadku, gdy "Talisman" i "Munchkin" nie zostały wypożyczone ani razu.

Dla mnie jasnym jest, że Penny Dreadfull nie jest grą, która może przypaść Ci do gustu (i żadne statystyki wystąpienia kart tego nie zmienią). Chociaż, jakiś domorosły psycholog mógłby zacząć podejrzewać, że skoro nie "olałeś" tematu i nadal udzielasz się w tym wątku, to bardzo chciałbyś by gra Ci się jednak spodobała. :)

Oburącz podpisuję się pod wypowiedzią Quby40 (z pominięciem mordu na Talismanie, dopóki granie weń daje komuś radość):
Quba40 pisze:Trzymam kciuki aby gra ufundowała się z dużym zapasem i odblokowała wszystkie cele. Co prawda ja odpuszczam temat, ponieważ gra niestety nie jest skierowana do mnie. Grafiki i klimat gry są świetne ale niestety mechanicznie zbliżona jest za bardzo do Talismana, ale mam nadzieję, że to właśnie będzie Talisman killer.
Czytając posty wyobraźcie sobie, że osoba je pisząca uśmiecha się do Was życzliwie, bez podtekstu.
- Merry

The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than to produce it.
- Brandolini's law
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Rocy7 »

DeBOB pisze:[skoro nie "olałeś" tematu i nadal udzielasz się w tym wątku, to bardzo chciałbyś by gra Ci się jednak spodobała. :)
od wielu lat szukam dobrej gry przygodowej z ciekawą mechaniķą. Chciałbym by ta gra była lepsza, ciekawsza (stąd moje sugestie w kwestii mechaniki) wtedy być może by mnie bardziej kusiła.

Mechanika Talizmana zaś od wielu lat również zniechęca masę ludzi do gier planszowych (utrwalajac pewne negatywne stereotypy hobby), ale to temat na odrębną dyskusje.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2018, 15:31 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: misioooo »

Dla mnie fajnym rozwinięciem ruchu talizmanowego były karty planszy w dragons ordeal :) Zdecydowanie większa decyzyjność i możliwości niż "w lewo albo w prawo" :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

DeBOB pisze:
Rocy7 pisze: Mam wrażenie, że nadal pierwotny i najbardziej dostepny rodzaj ruchu jest kalką ponad 30 letniej przestarzałej mechaniki.
Która to mechanika, po 30 latach, nadal sprawia frajdę dużej liczbie "niedzielnych" graczy. Miałem kilkukrotnie okazję obserwować konwenty od strony zaplecza wypożyczalni i nie pamiętam przypadku, gdy "Talisman" i "Munchkin" nie zostały wypożyczone ani razu.

Dla mnie jasnym jest, że Penny Dreadfull nie jest grą, która może przypaść Ci do gustu (i żadne statystyki wystąpienia kart tego nie zmienią). Chociaż, jakiś domorosły psycholog mógłby zacząć podejrzewać, że skoro nie "olałeś" tematu i nadal udzielasz się w tym wątku, to bardzo chciałbyś by gra Ci się jednak spodobała. :)

Oburącz podpisuję się pod wypowiedzią Quby40 (z pominięciem mordu na Talismanie, dopóki granie weń daje komuś radość):
Quba40 pisze:Trzymam kciuki aby gra ufundowała się z dużym zapasem i odblokowała wszystkie cele. Co prawda ja odpuszczam temat, ponieważ gra niestety nie jest skierowana do mnie. Grafiki i klimat gry są świetne ale niestety mechanicznie zbliżona jest za bardzo do Talismana, ale mam nadzieję, że to właśnie będzie Talisman killer.
Dzięki wielkie za ten komentarz :)

Polecamy też do wglądu nagranie naszego livestreamu z rozgrywki: https://www.facebook.com/PennyDreadfun/ ... cation=ufi. Jest to nasz pierwszy livestream i trochę się stresowaliśmy (wręcz bardzo! :D), ale na pewno nie ostatni! W razie jakichkolwiek pytań - służę pomocą :)
gerhard.xqwd
Posty: 45
Rejestracja: 23 sty 2018, 15:56

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: gerhard.xqwd »

Co tu taka cisza? Gratulacje! Gra ufundowana ;)
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3034
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 568 times
Been thanked: 239 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: DarkSide »

1.) Co z testami gry? Ile ich było, kiedy się odbywały i ile osób mniej więcej ją testowało? Niestety w relacjach z wielu konwentów ten tytuł w ogóle się nie przewinął. Jeśli była testowana tylko w jakimś hermetycznym gronie, to może być ciut mało.
2.) W szczególności właśnie na tym forum wiele osób pamięta wciąż kampanię gry "Stworze". Graficznie super, tematycznie super, ale mechanicznie słabiutko. Dla wyrobionego gracza forumowego i tak koniec końców liczy się mechanika gry. :wink:
3.) Dobrze by było dać do wglądu (niekoniecznie publicznego) treść wszystkich kart i instrukcji. Najlepiej jakimś forumowym wyjadaczom. Pozwoli to na ograniczenie do minimum tworzenia FAQ po premierze gry. Dla autora i zaprzyjaznionych testerów pewne sformułowania mogą brzmieć jednoznacznie i w zbyt oczywisty sposób działać by wzbudzić (jednak uzasadnione) wątpliwości.
4.) W nawiązaniu do powyższego sugeruję delikatnie zmodyfikować trzecią cechę Oskara Wilde'a. Każdy znający podstawy logiki zacznie wchodzić w dyskusję co do interpretacji treści. :wink:
Ostatnio zmieniony 14 mar 2018, 08:40 przez DarkSide, łącznie zmieniany 1 raz.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Marx »

Cel dla zebranej kwoty 44 tysięcy jest zabawny. Bez karty się nie obejdzie, trzeba dodatkowych objaśnień? :P
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1806 times
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Gambit »

Ciekawostka. Z tego co wiem (o ile nie mam złych informacji) w Gdańsku w Graciarni będzie prototyp do ogrywania jakby ktoś był chętny poznać grę przed końcem kampanii.
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

Marx pisze:Cel dla zebranej kwoty 44 tysięcy jest zabawny. Bez karty się nie obejdzie, trzeba dodatkowych objaśnień? :P
Działanie pól Burdelu oraz Magicznego sklepu (pól, nie kart! :)) jest objaśnione na mapie - na samym polu - ale w prosty, skrócony i funkcjonalny sposób; mapa z natury rzeczy nie jest przesadnie fabularna :D Większy opis - troszkę bardziej fabularny - znajdować się będzie w instrukcji. Ale jeśli osiągniemy ten cel, zrobimy dwie dodatkowe karty-plansze, które będzie można położyć obok mapy i które będą zawierały nowe ręcznie malowane ilustracje oraz właśnie ładniejszy opis :) Chodzi o to, żeby jeszcze bardziej urozmaicić rozgrywkę pięknymi ilustracjami!
DarkSide pisze:1.) Co z testami gry? Ile ich było, kiedy się odbywały i ile osób mniej więcej ją testowało? Niestety w relacjach z wielu konwentów ten tytuł w ogóle się nie przewinął. Jeśli była testowana tylko w jakimś hermetycznym gronie, to może być ciut mało.
2.) W szczególności właśnie na tym forum wiele osób pamięta wciąż kampanię gry "Stworze". Graficznie super, tematycznie super, ale mechanicznie słabiutko. Dla wyrobionego gracza forumowego i tak koniec końców liczy się mechanika gry. :wink:
3.) Dobrze by było dać do wglądu (niekoniecznie publicznego) treść wszystkich kart i instrukcji. Najlepiej jakimś forumowym wyjadaczom. Pozwoli to na ograniczenie do minimum tworzenia FAQ po premierze gry. Dla autora i zaprzyjaznionych testerów pewne sformułowania mogą brzmieć jednoznacznie i w zbyt oczywisty sposób działać by wzbudzić (jednak uzasadnione) wątpliwości.
4.) W nawiązaniu do powyższego sugeruję delikatnie zmodyfikować trzecią cechę Oskara Wilde'a. Każdy znający podstawy logiki zacznie wchodzić w dyskusję co do interpretacji treści. :wink:
1. Jeśli chodzi o konwenty byliśmy na razie tylko na Lajconiku. Testy były przeprowadzane przez nas oraz na zewnątrz, ale niepublicznie - mamy jednak mnóstwo planów na następne wydarzenia i właśnie testy i rozgrywki w lokalach planszówkowych, na których będzie można nawet wygrać egzemplarz gry! :D Wysyłamy też prototypy do lokali planszówkowych, gdzie będzie można pograć :)
2. Zrozumiałe :) stąd też zapraszamy na eventy i do lokali, gdzie będzie można w grę zagrać, zobaczyć, przetestować! Na naszym fanpage'u jest cała lista - albo mogę tu podać, jeśli wolisz :)
3. Instrukcja jest dostępna do wglądu w treści kampanii - znajduje się tam link do pliku .pdf :) Jeśli chodzi o wgląd w karty dla starych wyjadaczy forumowych - dobry pomysł. Pogadam z resztą teamu!
4. Możesz to rozwinąć? :)
gerhard.xqwd pisze:Co tu taka cisza? Gratulacje! Gra ufundowana ;)
Dziękujemy! Cisza, cisza, bo trochę świętowaliśmy, a trochę padliśmy ze zmęczenia i emocji - były to intensywne dwa dni. Zebraliśmy sto procent w 33h! :D Ale już wracamy do pracy, odpisywania, cyzelowania gry i wymyślania nowych kart! :)
Gambit pisze:Ciekawostka. Z tego co wiem (o ile nie mam złych informacji) w Gdańsku w Graciarni będzie prototyp do ogrywania jakby ktoś był chętny poznać grę przed końcem kampanii.
Masz jak najbardziej dobre informacje! :) W Graciarni na dniach powinien się pojawić nasz prototyp - i nie tylko tam :)

Generalnie - @wszyscy - jeśli wiecie o jakichś lokalach planszówkowych, gdzie możemy podesłać prototyp, żeby ludzie testowali - dajcie znać, dajcie kontakt! Będziemy się kontaktować i wysyłać prototypy! :)
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3034
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 568 times
Been thanked: 239 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: DarkSide »

Penny Dreafun pisze:
DarkSide pisze: 4.) W nawiązaniu do powyższego sugeruję delikatnie zmodyfikować trzecią cechę Oskara Wilde'a. Każdy znający podstawy logiki zacznie wchodzić w dyskusję co do interpretacji treści. :wink:
4. Możesz to rozwinąć? :)
"Jeśli posiada królową, traci jej kartę nawet przy remisie z graczem" - można interpretować tak, że jak tylko gracz kierujący postacią O.W. wejdzie w posiadanie karty królowej, to od razu ją traci i nawet(?) remis z innym graczem tego nie powstrzyma :wink:
Jeśli natomiast dobrze domyślam się tego o co chodziło autorowi przy zdolności tej postaci, to lepsze jest chyba sformułowanie: "Remis z innym graczem nie chroni przed utratą karty królowej".
Wtrącenie typu: "Jeśli posiada..." jest redundantną informacją, gdyż ciężko utracić coś czego się nie posiada. :roll:
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

DarkSide pisze:
Penny Dreafun pisze:
DarkSide pisze: 4.) W nawiązaniu do powyższego sugeruję delikatnie zmodyfikować trzecią cechę Oskara Wilde'a. Każdy znający podstawy logiki zacznie wchodzić w dyskusję co do interpretacji treści. :wink:
4. Możesz to rozwinąć? :)
"Jeśli posiada królową, traci jej kartę nawet przy remisie z graczem" - można interpretować tak, że jak tylko gracz kierujący postacią O.W. wejdzie w posiadanie karty królowej, to od razu ją traci i nawet(?) remis z innym graczem tego nie powstrzyma :wink:
Jeśli natomiast dobrze domyślam się tego o co chodziło autorowi przy zdolności tej postaci, to lepsze jest chyba sformułowanie: "Remis z innym graczem nie chroni przed utratą karty królowej".
Wtrącenie typu: "Jeśli posiada..." jest redundantną informacją, gdyż ciężko utracić coś czego się nie posiada. :roll:
Aa, rzeczywiście, nie pomyśleliśmy :) Z literackiego punktu widzenia, z akcentem na "nawet", ma to sens, ale jak się do tego dołoży żelazną logikę, to rzeczywiście można interpretować dwojako :D
Awatar użytkownika
kornikov
Posty: 28
Rejestracja: 22 sty 2010, 15:13

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: kornikov »

1. Kiedy pojawią się nowe cele?
2. Lużna propozycja, dla zaspokojenia antyRNGowców. Dodajcie (np.do celów) dodatek z 3-4 postaciami, które mają ruch niezależny od rzutu kością (np wybierany ruch od 1-3 pól, stajemy gdzie chcemy, wszystkie karty dające bonusy do rzutu kością na ruch nie działają, postacie mają ciut lepsze staty i umiejki z draftem kart, kości dalej używanie do walki)
Sety postaci np odkrywców (towarzystwo geograficzne !!) albo niemiecka potęga tech (Karl Benz, Rudolf Diesel , Wilhelm Maybach).
Pani ilustrator na pewno coś ładnego namaluje do tego :twisted:
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 698
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 106 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Largo »

W najbliższy weekend odbywają się Targi Fantastyki w Warszawie. Może warto byłoby tam pojawić się z prototypem?
Kiedy pojawią się jakieś nowe recenzje?
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

Largo pisze:W najbliższy weekend odbywają się Targi Fantastyki w Warszawie. Może warto byłoby tam pojawić się z prototypem?
Kiedy pojawią się jakieś nowe recenzje?
Niestety jesteśmy małym teamem bazującym w Krakowie i mamy cały ten weekend obsadzony już eventami :( Ale planujemy się pojawić w Warszawie w najbliższym czasie!
kornikov pisze:1. Kiedy pojawią się nowe cele?
2. Lużna propozycja, dla zaspokojenia antyRNGowców. Dodajcie (np.do celów) dodatek z 3-4 postaciami, które mają ruch niezależny od rzutu kością (np wybierany ruch od 1-3 pól, stajemy gdzie chcemy, wszystkie karty dające bonusy do rzutu kością na ruch nie działają, postacie mają ciut lepsze staty i umiejki z draftem kart, kości dalej używanie do walki)
Sety postaci np odkrywców (towarzystwo geograficzne !!) albo niemiecka potęga tech (Karl Benz, Rudolf Diesel , Wilhelm Maybach).
Pani ilustrator na pewno coś ładnego namaluje do tego :twisted:
Nowe cele zostały dodane! Obecnie sięgają one 72 000 i oferują mnóstwo nowych kart - a nawet i dziesiątą grywalną postać!

Ta propozycja jest bardzo intrygującym pomysłem i brzmi jak satysfakcjonujące wszystkich rozwiązanie! Przedstawię ją teamowi!
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 152 times
Been thanked: 181 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Błysk »

Aaa to też pozwolę sobie wrzucić. Podobno w Mandragorze (Kraków) gra również będzie do potestowania, w niedzielę chyba. I nawet ja będę. Także wiecie 8)
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 698
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 106 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Largo »

Myślę, że 169 zł jest dla mnie do przełknięcia, ale poczekam na opinie forumowiczów i recenzje bardziej branżowych recenzentów ;)
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

Largo pisze:Myślę, że 169 zł jest dla mnie do przełknięcia, ale poczekam na opinie forumowiczów i recenzje bardziej branżowych recenzentów ;)
Jasne :) Pakiet za 169 zł będzie aktywny aż do 26.03 do 23:59, więc jest dużo czasu do namysłu! :D
Błysk pisze:Aaa to też pozwolę sobie wrzucić. Podobno w Mandragorze (Kraków) gra również będzie do potestowania, w niedzielę chyba. I nawet ja będę. Także wiecie 8)
Jak najbardziej; a potem w Hexie i innych miejsach - na naszym fanpage'u są podane wszystkie wydarzenia: https://www.facebook.com/pg/PennyDreadf ... e_internal :)

I też będziemy w Mandragorze! :D A zwycięzcy rozgrywek otrzymają w dniu premiery własny egzemplarz Penny Dreadfun!!
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

AKTUALIZACJA:

Cześć ponownie! :D Pomyślałem, że opowiem tutaj, co udało się nam osiągnąć jak na razie w naszej kampanii, w ciągu pierwszych 72h :)
- na chwilę obecną zebraliśmy 46 215zł. To aż 128% naszego celu! Tym samym gra zostanie na pewno wydana - a my walczymy dalej, o cele dodatkowe!
- z celi dodatkowych, nasi backersi odblokowali: 2 dodatkowych, dwustronnych, ręcznie malowanych towarzyszy (Pan Darcy, nieśmiertelny demon oraz Emily Bronte), jak również powiązane z nimi karty (w tym nowy quest od Jane Austen!); dodatek: kubek z nadrukiem z motywem gry; dodatkowe, zilustrowane karty-plansze, przedstawiające Burdel oraz Magiczny sklep - obie ręcznie malowane i większe od pozostałych kart.
- najbliższy następny cel to 47 500 - oferuje on aż 4 nowe questy! (każdy quest to również dodatkowe przedmioty, przeciwnicy i zdarzenia - łącznie co najmniej 12 nowych kart!)
- jednocześnie nasze Facebook Challenges są osiągane w zatrważającym tempie (zatrważającym! :D), dzięki czemu nasza cudowna społeczność odblokowała już 4 kolejnych towarzyszy - to aż 8 nowych ręcznie malowanych ilustracji! - i powiązane z nimi karty; wśród odblokowanych towarzyszy znajduje się też ulubieniec tłumów: KOŃ NA BIAŁYM RYCERZU! :D

Podsumowując: jak na razie nasi wspierający odblokowali prawie 30 nowych kart, które znajdą się w każdym egzemplarzu PENNY DREADFUN! :D Jest naprawdę super! Dlatego dziękujemy Wam wszystkim za wsparcie - i liczymy na następne cele! Konkursy, glosariusze, opowiadania, a przede wszystkim: karty, karty i jeszcze więcej kart! Questy, towarzysze, nowa grywalna postać... Chcemy wypełnić każde pudełko PENNY DREADFUN aż po brzegi! :D

W razie jakichkolwiek pytań o kampanię, cele, nowe karty oraz grę - służę pomocą :)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Rocy7 »

Penny Dreafun pisze: W razie jakichkolwiek pytań o kampanię, cele, nowe karty oraz grę - służę pomocą :)
wciąż czekam na rozķład kart zdarzeń, ilość przedmiotów oraz zdolności bohaterów wpływajacych na ruch.
ODPOWIEDZ