Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy (Adam Betley, Michał Ostapowicz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

Rocy7 pisze:
Penny Dreafun pisze: W razie jakichkolwiek pytań o kampanię, cele, nowe karty oraz grę - służę pomocą :)
wciąż czekam na rozķład kart zdarzeń, ilość przedmiotów oraz zdolności bohaterów wpływajacych na ruch.
Taka rozpiska jest w przygotowaniu, z tym że zajmuje się tym Michał - producent - który w pierwszej kolejności zajmuje się organizowaniem playtestów w miastach w całej Polsce, rozmowami z recenzentami oraz prowadzeniem kampanii. Ale Michał przeprasza, że musisz tak długo czekać i liczy na Twoje zrozumienie!
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Marx »

:mrgreen:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 15 mar 2018, 14:41 przez Marx, łącznie zmieniany 1 raz.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Rocy7 »

Penny Dreafun pisze:zajmuje się organizowaniem playtestów w miastach w całej Polsce, rozmowami z recenzentami oraz prowadzeniem kampanii.l
kiedy beda playtesty w Warszawie? Recenzje (choć pewnie rzut okiem) też Wam mogę zrobić przy okazji.
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

Marx pisze::mrgreen:
Spoiler:
<3
Rocy7 pisze:
Penny Dreafun pisze:zajmuje się organizowaniem playtestów w miastach w całej Polsce, rozmowami z recenzentami oraz prowadzeniem kampanii.l
kiedy beda playtesty w Warszawie? Recenzje (choć pewnie rzut okiem) też Wam mogę zrobić przy okazji.
Rozmawiamy z lokalami w Warszawie, żeby zorganizować playtesty :) Daty będziemy na pewno ogłaszać na naszym fanpage'u!

Co do recenzji - super :) będziemy się odzywać!
Awatar użytkownika
kornikov
Posty: 28
Rejestracja: 22 sty 2010, 15:13

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: kornikov »

Wsparcie ciut siadło, może dodajcie do kampanii np, torby bawełniane ablo t-shirty z ilustracjami by nakręcić wsparcie. #ProTip
kelvar
Posty: 327
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:11
Has thanked: 16 times
Been thanked: 24 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: kelvar »

#ProTip ...koszulki, które się np. w Valhalli sprzedały w nakładzie 29 szt. (przy 10 krotnym nakładzie gdy względem tego projektu na chwilę obecną...), ile osób kupiło też kubki dostępne w tej kampanii widać (szału nie ma...).
To czego mi brakuje w grze to np. kości "w klimacie" czy jakichś fajnych znaczników postaci (nie mówię o figurkach).
Chociaż moje pierwsze skojarzenie i zestawienie to niestety Talizman i to co tam dostaje w cenie gry :P

Ps. Mimo obaw - wsparłem w pierwszych godzinach:) ...i nie będę żałował pewnie, ale narzekać i sugestie dawać zawsze warto.
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 699
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 107 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Largo »

Kości mogłyby być jakieś klimatyczne, ale myślę, że spoko byłyby pionki graczy w postaci ilustracji na zetonach tekturowych w plastikowych podstawkach. Myślę, że koszt nie byłby duży
:-)
BTW. Dużo jest dodatkowych kart w early bird? Nie załapałem się niestety, a chciałbym wiedzieć jak dużo straciłem
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

kornikov pisze:Wsparcie ciut siadło, może dodajcie do kampanii np, torby bawełniane ablo t-shirty z ilustracjami by nakręcić wsparcie. #ProTip
kelvar pisze:#ProTip ...koszulki, które się np. w Valhalli sprzedały w nakładzie 29 szt. (przy 10 krotnym nakładzie gdy względem tego projektu na chwilę obecną...), ile osób kupiło też kubki dostępne w tej kampanii widać (szału nie ma...).
To czego mi brakuje w grze to np. kości "w klimacie" czy jakichś fajnych znaczników postaci (nie mówię o figurkach).
Chociaż moje pierwsze skojarzenie i zestawienie to niestety Talizman i to co tam dostaje w cenie gry :P

Ps. Mimo obaw - wsparłem w pierwszych godzinach:) ...i nie będę żałował pewnie, ale narzekać i sugestie dawać zawsze warto.
Rozważamy różne dodatki! :) w tym zarówno akcesoria jak t-shirty, jak i kostki. Najbardziej nam zależy jednak na contencie w samej grze, czyli kartach, pionkach, figurkach, właśnie specjalnych, klimatycznych, wiktoriańskich kostkach, żeby pudełko było naprawdę wypasione! :D Ale o kubkach, t-shirtach i torbach nie zapominamy przy okazji, bo wiele osób nam mówiła, że chciałoby takie cóś :)

Dzięki za wsparcie! Dziękujemy też za tipy, sugestie oraz - narzekanie! :D Bardzo tego potrzebujemy, bardzo nam na tym zależy - gdy wiemy, czego społeczność pragnie, co przeszkadza, możemy tym lepiej pracować dalej nad naszą grą, żeby finalny produkt był naprawdę mega! Więc wszystkie uwagi spisujemy i wszystkie nam pomagają :)
Largo pisze:BTW. Dużo jest dodatkowych kart w early bird? Nie załapałem się niestety, a chciałbym wiedzieć jak dużo straciłem
W Early Bird znajdowały się dwa questy: od tytułowego Early Birdu oraz od Henryka Sienkiewicza. Każdy quest to 3-4 karty, czyli razem ominie Cię 6-8 kart :( Ale też z drugiej strony odblokowaliśmy już tak dużo kart dzięki Facebook Challenges oraz celom dodatkowym - i jeszcze tyle pozostało do odblokowania! - że pudełko będzie tych kart pełne :D

EDIT: Przy okazji pomyślałem, że pokażę Wam ulubieńca tłumów, który został odblokowany w ramach Facebook Challenges i który został dziś ukończony przez naszą niesamowitą ilustratorkę. Oto KOŃ NA BIAŁYM RYCERZU! :D Jak każda odblokowana dodatkowa karta, znajdzie się w każdym egzemplarzu PENNY DREADFUN. Po więcej ilustracji konia i produkcji zapraszam też na fanpage: https://www.facebook.com/PennyDreadfun/

Obrazek
Awatar użytkownika
kornikov
Posty: 28
Rejestracja: 22 sty 2010, 15:13

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: kornikov »

Jest szansa na wrzucenie karty z Sienkiewiczem? Bardzo mnie ciekawią :twisted:
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

kornikov pisze:Jest szansa na wrzucenie karty z Sienkiewiczem? Bardzo mnie ciekawią :twisted:
Powinny być gotowe w tym tygodniu, więc nie widzę problemu! :)
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1403
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 186 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Błysk »

Dobra, jestem na gorąco po testach. Warto wspomnieć, że ekipa to mili, młodzi ludzie.

Co do gry, to zacznijmy od zalet:

- faktycznie śmieszne teksty na kartach, karty są duże, więc tekstu trochę jest. Jak ktoś lubi humor zaprezentowany do tej pory to się nie zawiedzie.
- ładne ilustracje, każda postać ma własną, ale reszta jest podzielona na kategorie, więc questy mają 1 ilustrację, jedzenie 1, przedmioty jedną (za to każdy towarzysz ma 2). Szkoda, że nie ma więcej.
- sporo interakcji, można się klepać do woli
- walka z potworami to 0 losowości w sumie.
-To lepszy Talizman...

Minusy:
-... Ale jednak Talizman.
- Questy ciężko zrobić, ale chłopaki mówili, że akurat to zmieniają.
- Wspominałem, że to jednak Talizman?
- Tak, to Talizman.
- A no i balans, ale coś tam zmienią, tylko czy ktoś oczekuje w sumie balansu po Talizmanie?
- Gra jest za długa, fajnie jak się czyta teksty z kart, ale po godzinie staje się to męczące i wtedy gra z lepszej wersji Talizmanu staje się po prostu Talizmanem, trochę mniej irytującym, ale Talizmanem...

Podsumowując- jeśli lubisz Talizman, to Penny Dreadfun też Ci się spodoba i pewnie będzie lepsze. Jeśli nie lubisz, to do piwka dałoby się pograć i pośmiać z kart gdyby gra nie trwała tak długo. Graliśmy raz i trwało to z tłumaczeniem zasad około 3h.

Trochę mi szkoda tych wszystkich tekstów i ilustracji, że jednak nie powstało z nich coś ambitniejszego, nie wiem, choćby na poziomie Eldricht Horror, tylko w zwiarowanej scenerii. :)
piogar
Posty: 416
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: piogar »

Troche smutek po powyzszym opisie :(

Ktorys z autorow gier na tym forum pisal, ze prototyp gry powinno sie tworzyc z brzydkich elementow (zeby nie bylo szkoda pozniej ich wyrzucic w trakcie dopracowytwania), a dopiero po dopracowaniu mechaniki zajac sie warstwa graficzna. W tym przypadku chyba bylo odwrotnie i wychodzi na to, ze wspomniany autor mial racje.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1403
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 186 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Błysk »

piogar pisze:Troche smutek po powyzszym opisie :(

Ktorys z autorow gier na tym forum pisal, ze prototyp gry powinno sie tworzyc z brzydkich elementow (zeby nie bylo szkoda pozniej ich wyrzucic w trakcie dopracowytwania), a dopiero po dopracowaniu mechaniki zajac sie warstwa graficzna. W tym przypadku chyba bylo odwrotnie i wychodzi na to, ze wspomniany autor mial racje.

Autorzy akurat tutaj taki mieli zamysł, żeby wyciągnąć co lubią z Talizmana i Munchkina. Czy słusznie? Dla zapalonych graczy nie, dla autorów (co widać po zbiórce) jak najbardziej dobrze. :)
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: playerator »

Fajnie, że relacja z pierwszej ręki. Z czego jeszcze, oprócz długości rozgrywki wynika to podobieństwo do Talismana? Jak pamiętam, najgorsze było to, że każdy grał prawie solo i to był powód, że się dłużyło.
Skoro interakcja jest jak trzeba, nie poprawia to grywalności? Nielosowa walka z kreaturami też brzmi nieźle i "nietalismanowo".
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1403
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 186 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Błysk »

playerator pisze:Fajnie, że relacja z pierwszej ręki. Z czego jeszcze, oprócz długości rozgrywki wynika to podobieństwo do Talismana? Jak pamiętam, najgorsze było to, że każdy grał prawie solo i to był powód, że się dłużyło.
Skoro interakcja jest jak trzeba, nie poprawia to grywalności? Nielosowa walka z kreaturami też brzmi nieźle i "nietalismanowo".
1. Rzucasz kością na ruch jak w Talizmanie. Możesz się zatrzymać na polu z graczem lub jak masz questa.
2. Walka między graczami jak w Talizmanie (ale wybierasz statystykę, na którą chcesz walczyć), w wypadku remisu przeciwnik może Cię wyzwać w ramach rewanżu na statystykę, którą on wybierze. Obaj gracze zyskują +1 statystyki na którą walczyli, wygrany może ukraść przeciwnikowi 2 pkt. dowolnej statystyki lub przedmiot.
3. Stajesz na polu i zazwyczaj ciągniesz kartę wydarzenia (jak w Talizmanie), albo rzucasz kością (jak w talizmanie), może Ci wypaść przedmiot, wróg, quest (prawie jak w Talizmanie).
4. Masz "3 kręgi" jak w Talizmanie.
5. Musisz dojść do 3 kręgu (jak w Talizmanie) i jeszcze stamtąd wrócić z królową. Po drodze musisz walczyć ze wszystkimi napotkanymi graczami, jak przegrasz to ktoś kradnie Ci królową.
6. Walka z potworami wygląda tak, że po prostu porównujesz statystyki (czasem jedną, czasem dwie). Jak masz więcej to wygrałeś, jak mniej to rzucasz kością, jak wynik rzutu +statystyka > statystyka potwora to udaje Ci się uciec- nic się nie dzieje.

Tura ogranicza się do: Rzuć kością na ruch, stań na polu i wyciągnij kartę/ rzuć kością, ewentualnie dodajesz do tego "wykorzystaj przedmiot" lub "walcz z graczem". Mnie Talizman nie dłużył się z powodu braku interakcji a z powodu braku decyzyjności , tutaj decyzyjność jest niewiele większa lub taka sama. To ma być prosta gra dla bardzo casualowych graczy i jest.
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

Błysk pisze:Dobra, jestem na gorąco po testach. Warto wspomnieć, że ekipa to mili, młodzi ludzie.

Co do gry, to zacznijmy od zalet:

- faktycznie śmieszne teksty na kartach, karty są duże, więc tekstu trochę jest. Jak ktoś lubi humor zaprezentowany do tej pory to się nie zawiedzie.
- ładne ilustracje, każda postać ma własną, ale reszta jest podzielona na kategorie, więc questy mają 1 ilustrację, jedzenie 1, przedmioty jedną (za to każdy towarzysz ma 2). Szkoda, że nie ma więcej.
- sporo interakcji, można się klepać do woli
- walka z potworami to 0 losowości w sumie.
-To lepszy Talizman...

Minusy:
-... Ale jednak Talizman.
- Questy ciężko zrobić, ale chłopaki mówili, że akurat to zmieniają.
- Wspominałem, że to jednak Talizman?
- Tak, to Talizman.
- A no i balans, ale coś tam zmienią, tylko czy ktoś oczekuje w sumie balansu po Talizmanie?
- Gra jest za długa, fajnie jak się czyta teksty z kart, ale po godzinie staje się to męczące i wtedy gra z lepszej wersji Talizmanu staje się po prostu Talizmanem, trochę mniej irytującym, ale Talizmanem...

Podsumowując- jeśli lubisz Talizman, to Penny Dreadfun też Ci się spodoba i pewnie będzie lepsze. Jeśli nie lubisz, to do piwka dałoby się pograć i pośmiać z kart gdyby gra nie trwała tak długo. Graliśmy raz i trwało to z tłumaczeniem zasad około 3h.

Trochę mi szkoda tych wszystkich tekstów i ilustracji, że jednak nie powstało z nich coś ambitniejszego, nie wiem, choćby na poziomie Eldricht Horror, tylko w zwiarowanej scenerii. :)
Hej :) Dzięki wielkie za opinię i za sam udział w testach - testy i feedback po nich dają nam naprawdę dużo, bo wiemy, co poprawiać!

Zaczynając od zalet, to jak widzę udało nam się osiągnąć to, na czym nam najbardziej zależało - czyli dużo interakcji między graczami, 0 losowości przy potworach, no i śliczny wygląd połączony z zabawnymi, tworzącymi narrację opisami. Więc super :D

Co do minusów, to, cóż - nie ukrywamy, że Talisman jest jedną z inspiracji, więc nie unikniemy podobieństw :) I nie jest to dla nas minusem! - ale rozumiemy, że może być dla niektórych graczy :D Jak przy każdym gatunku gier czy innych mediów, lubi się to albo nie :)
Funkcjonowanie questów definitywnie zmieniamy - na chwilę obecną odblokowaliśmy kolejne questy w celach dodatkowych, więc teraz będzie ich więcej, a samo działanie zmienimy tak, by każdy miał X dostępnych questów i znacznie większą szansę na ich wykonanie. Zależy nam bardzo na możliwości ich wykonania (bo dają super nagrody), stąd też chcemy ograniczyć ich losowość.
Co do balansu - nam akurat zależy na balansie w grze (dlatego wszystkie uwagi są mega w tej kwestii)! :D Stąd też po wczorajszych testach wiemy, co zmienić, by gra była bardziej zbalansowana, no a po następnych testach - będziemy wiedzieć jeszcze więcej ;) Chcemy żeby każda postać miała swoje wady i zalety, odpowiadała różnym stylom gry - i żeby balans w trakcie rozgrywki był zachowany, żeby nikt nie poczuł, że coś jest nie tak. Dlatego dumamy nad paroma dodatkowymi mechanikami, które to umożliwią bez zmieniania core gry.
Gra powinna się zmieścić w przedziale 2-3h i takie jest jej założenie. Ale po testach i opiniach od recenzentów mamy już pomysł na mechaniki, która zauważalnie przyspieszą początek gry (a co za tym idzie rozwój postaci), jak również sam progres w eksplorowaniu mapy! Wówczas nawet przy większej grupie ludzi gra powinna móc się zamknąć w ok. 2h - lub 3 jeśli gracze będą tego chcieli :)

Co do ambitności - jesteśmy niewielkim teamem i jest to nasza pierwsza w pełni autorska gra planszowa. Chcieliśmy stworzyć coś z prostym progiem wejścia, co dzięki narracyjności i możliwości interakcji zapewni dużo funu grupkom znajomym, którzy razem chcą przysiąść pograć w pełną humoru planszówkę :) Kto wie, może nasz następny tytuł będzie bardziej rozbudowany i skomplikowany :D Albo może któryś z dodatków, bo mamy mnóstwo pomysłów oraz mega sugestii od społeczności - chociażby żeby dodać coop - więc opcje są ;]
playerator pisze:Fajnie, że relacja z pierwszej ręki. Z czego jeszcze, oprócz długości rozgrywki wynika to podobieństwo do Talismana? Jak pamiętam, najgorsze było to, że każdy grał prawie solo i to był powód, że się dłużyło.
Skoro interakcja jest jak trzeba, nie poprawia to grywalności? Nielosowa walka z kreaturami też brzmi nieźle i "nietalismanowo".
Błysk pisze:
playerator pisze:Fajnie, że relacja z pierwszej ręki. Z czego jeszcze, oprócz długości rozgrywki wynika to podobieństwo do Talismana? Jak pamiętam, najgorsze było to, że każdy grał prawie solo i to był powód, że się dłużyło.
Skoro interakcja jest jak trzeba, nie poprawia to grywalności? Nielosowa walka z kreaturami też brzmi nieźle i "nietalismanowo".
1. Rzucasz kością na ruch jak w Talizmanie. Możesz się zatrzymać na polu z graczem lub jak masz questa.
2. Walka między graczami jak w Talizmanie (ale wybierasz statystykę, na którą chcesz walczyć), w wypadku remisu przeciwnik może Cię wyzwać w ramach rewanżu na statystykę, którą on wybierze. Obaj gracze zyskują +1 statystyki na którą walczyli, wygrany może ukraść przeciwnikowi 2 pkt. dowolnej statystyki lub przedmiot.
3. Stajesz na polu i zazwyczaj ciągniesz kartę wydarzenia (jak w Talizmanie), albo rzucasz kością (jak w talizmanie), może Ci wypaść przedmiot, wróg, quest (prawie jak w Talizmanie).
4. Masz "3 kręgi" jak w Talizmanie.
5. Musisz dojść do 3 kręgu (jak w Talizmanie) i jeszcze stamtąd wrócić z królową. Po drodze musisz walczyć ze wszystkimi napotkanymi graczami, jak przegrasz to ktoś kradnie Ci królową.
6. Walka z potworami wygląda tak, że po prostu porównujesz statystyki (czasem jedną, czasem dwie). Jak masz więcej to wygrałeś, jak mniej to rzucasz kością, jak wynik rzutu +statystyka > statystyka potwora to udaje Ci się uciec- nic się nie dzieje.

Tura ogranicza się do: Rzuć kością na ruch, stań na polu i wyciągnij kartę/ rzuć kością, ewentualnie dodajesz do tego "wykorzystaj przedmiot" lub "walcz z graczem". Mnie Talizman nie dłużył się z powodu braku interakcji a z powodu braku decyzyjności , tutaj decyzyjność jest niewiele większa lub taka sama. To ma być prosta gra dla bardzo casualowych graczy i jest.
Święte słowa co do gry solo w Talismanie - bardzo chcieliśmy tego uniknąć i stworzyć tytuł, w którym gracze decydują, jak i kiedy wchodzą ze sobą w jakie interakcje - i mają dużo opcji tych interakcji! :) Planujemy też już dodać opcji interakcji więcej, bo testy nam pokazały ładnie, czego jest za mało z rzeczy, na których nam zależy.

Co do punktów to pozwolę sobie się odnieść do każdego! :)
1. Dodajmy tutaj, że poza zewnętrznym kręgiem, Podziemia są zbudowane z labiryntu uliczek. Jako że gracz może decydować na rozstajach gdzie idzie, nawet wyrzucając 6 może często udać się na pole tuż obok, jeśli wyliczy odpowiednio swoją trasę! Zależało nam tutaj na dodaniu dużej ilości swobody do ruchu, a rzut kostką zachować jako wyznacznik dystansu, jaki można przebyć - żeby jakiś element losowości pozostał.
2. Zyskiwanie statystyk po walce - rozważamy zmiany tutaj, po tym jak po wczorajszych playtestach dostaliśmy mnóstwo super uwag, jak można by to zmienić, żeby osiągnąć lepszy balans rozgrywki! :)
3. Tutaj nie zaprzeczam - acz mogą się trafić też ogólne zdarzenia, których efekt następuje natychmiast - ale wydaje mi się, że jest to odrobinkę jednak bardziej rozbudowane niż w Talismanie :D szczególnie zważywszy na ilość możliwych wyników danych kart, która w Talismanie była dość ograniczona.
4. Mamy jeden krąg oraz podziemny labirynt! Oraz piekło, które akurat specjalnie jest tak zaprojektowane, by parodiować Talisman - stąd też zamiast mozolnej walki w ostatnim kręgu, wszystkie wydarzenia w Piekle są przyjemne, zabawne i relaksujące :D
5. J/w - zależało nam, by Piekło było miejscem, gdzie gracz złapie oddech przed dramatycznym finiszem, w którym wszyscy inni gracze go atakują, by odbić królową :)
6. Tutaj dodam tylko, że przegranie przy wielu przeciwnikach również oferuje coś, na czym graczowi może zależeć - może zostać gdzieś przeniesiony, może otrzymać artefakt etc :) Stąd też gracz musi nieraz zdecydować, czy woli uciec, czy przegrać, czy wygrać!

Co do podsumowania, to tak, zależało nam na tym by tura była prosta w założeniu i zrozumiała w konstrukcji, bo jednak chcemy tytuł z niewysokim progiem wejścia. Stąd skupiliśmy się na interakcjach między graczami i ograniczeniu losowości Talismana - ale nie usunięciu takowej. Chcieliśmy żeby ta losowość, połączona z 300 kartami, sprawiała, by każda rozgrywka opowiadała nową, absurdalną historię każdego bohatera, a decyzyjność wprowadzić przy walce z przeciwnikami oraz interakcjach z graczami :)

Mega dzięki za te opinie i jeśli cokolwiek jeszcze Ci przyjdzie do głowy jako refleksja po testach - dawaj znać :) Komentarze, sugestie, opinie, uwagi - notujemy to wszystko i planujemy poprawki i zmiany w mechanikach, żeby gra była naprawdę czymś super w dniu premiery!
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

Przy okazji - przed chwilą pojawił się nowy artykuł o prototypie Penny Dreadfun, więc zapraszam do lektury:
http://www.planszowkiwedwoje.pl/2018/03 ... kensy.html :)
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

kornikov pisze:Jest szansa na wrzucenie karty z Sienkiewiczem? Bardzo mnie ciekawią :twisted:
Oto jest! :D Karta questu od Henryka Sienkiewicza :) Karty Złośliwych Krzyżaków i Nagrody Nobla - Twoja własna nagroda Nobla! :D - również są już gotowe, więc quest czeka tylko na korektę, wydruk i premierę :)
Spoiler:
Awatar użytkownika
ravenone
Posty: 239
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:29
Has thanked: 64 times
Been thanked: 35 times

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: ravenone »

Mam pytanie - co wy palicie przy pisaniu tych questów? :D
Mega zrysowana gierka. Chętnie zagram.
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

ravenone pisze:Mam pytanie - co wy palicie przy pisaniu tych questów? :D
Mega zrysowana gierka. Chętnie zagram.
No właśnie w tym sęk, że absolutnie nic! :shock: Nasz designer nawet przy alkoholu nie potrafi nic stworzyć (ale cieszy się, jak ludzie o to pytają lub podejrzewają coś, bo to znaczy, że wykonał swoją pracę dobrze, będąc po prostu swoim dziwnym sobą! :D). Więc z jednej strony musi mieć zawsze całkowicie czysty umysł, żeby pisać, a z drugiej strony efekty są, cóż... specyficzne :D
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

Hej! Dzisiaj jest przedostatni dzień kampanii, więc pomyśleliśmy, że warto Wam pokrótce przedstawić, co więcej znajdzie się w grze w dniu premiery!

1. Odblokowaliśmy nową, dziesiątą grywalną postać!
2. Około 50 NOWYCH KART! (questy, przedmioty, przeciwnicy, TOWARZYSZE!)
3. Karty skróconych zasad, glosariusz - czemu by nie ;)

W tym samym czasie dostaliśmy też mnóstwo opinii od recenzentów oraz od WAS w trakcie w publicznych playtestów - i wprowadziliśmy (lub właśnie wprowadzamy) te sugestie w życie! W związku z tym, według ankiet po playtestach np. średnia ocena mechaniki gry wzrosła z z 5.8 do 8.4/10!!! :D Dlatego też jesteśmy mega wdzięczni naszej Społeczności za wszelkie uwagi - chcieliśmy, żeby nasza gra była najlepsza, jak może być, a dzięki Wam docieramy do tego celu :)

To takie krótkie podsumowanie ostatnich paru tygodni. W trakcie kampanii zebraliśmy jak na razie 183% NASZEGO CELU! Wierzymy też, że osiągniemy 200%, co odblokuje i fabularne opowiadania dla każdego z bohaterów, i... aplikację mobilną do liczenia punktów! :shock:

Tym samym przypominamy, że kampania KOŃCZY SIĘ JUTRO - środa 10.04. - O 23:59! Jeśli ktoś chciałby nas wesprzeć, jest to ostatnia szansa! :) https://wspieram.to/PennyDreadfun
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: mauserem »

wow! jaki dokładny pomiar jakości mechaniki gry :mrgreen:
zamęczaliście tych, którym mechanika roll&move nie pasuje tak długo, aż ją pokochali? ;)
czy nadal w grze będzie ten pierdyliard małych znaczników do zaznaczania statystyk?
Awatar użytkownika
Redi Games
Posty: 81
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: Redi Games »

mauserem pisze: 10 kwie 2018, 17:39 wow! jaki dokładny pomiar jakości mechaniki gry :mrgreen:
zamęczaliście tych, którym mechanika roll&move nie pasuje tak długo, aż ją pokochali? ;)
czy nadal w grze będzie ten pierdyliard małych znaczników do zaznaczania statystyk?
Pomierzone, bo ankiety mieliśmy przygotowane z ocenami na /10, więc wyliczyliśmy sobie dokładnie, co i jak :D

I haha, tak, zamęczeni :D A tak naprawdę to większości testerów ta mechanika nie przeszkadzała, a dla tych którym i owszem dodaliśmy startowe przedmioty oraz cechy chociażby naszej dziesiątej postaci, które pozwalają się poruszać zawsze np z przedziału 1-4 - wedle sugestii z playtestów! :)

I nie, ze znaczników zrezygnowaliśmy i właśnie robimy design systemu, który będzie znacznie prostszy, elegantszy oraz bardziej funkcjonalny; takie tory, na których każdy zaznaczą swoją statystykę, więc i jest jasne dla wszystkich jak wygląda sytuacja, i nie odrywa to od samej rozgrywki :)
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy

Post autor: mauserem »

i o to choooozi :mrgreen:

a jakiś update grafiki w kampanii?

bo tam nadal stoi: "288 znaczników" - jak się wam jakiś zawiedziony formalista trafi to hehe "będzie bal" :mrgreen:
ODPOWIEDZ