Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Quba40 »

Jiloo pisze: 14 lip 2019, 15:20
Quba40 pisze: 13 lip 2019, 23:02 Jestem bardzo zadowolony z dodatków, szczególnie, że udało mi się je zmieścić w pudełku od podstawki i bardzo przyspieszyłem sam setup po zastosowaniu tacek na żetony (...) Składanie gry zajmuje mi niewiele czasu - bardzo polecam wykorzystanie odpowiedniego pojemnika na żetony.
Jakie masz te tacki? Możesz wrzucić foto? Tez myśle żeby coś ogarnąć do setupu i chciałem robić z pianki ale jak jest coś gotowego to chętnie się temu przyjrzę.
Wrzuciłem na BGG zdjęcia poglądowe https://boardgamegeek.com/thread/223519 ... mendations
Niestety wieko od pudełka nie zamyka się do końca. Samo pudełko musi leżeć poziomo aby nie wysypały się żetony.
Wykorzystałem tackę na żetony od DVG, którą zakupiłem tutaj https://fortgier.pl/p/24/22949/counter- ... soria.html
oraz pojemnik dla żetonów z Adventure Packów https://sklep.avt.pl/organizer-17-5x10x ... K7Xz-LbXhs


BTW ukończyłem dzisiaj kampanię Adventure Pack 2, która bardziej mi się podobała od AP1. Wprowadzała nieco więcej interesujących wydarzeń i mechanizmów. Miejscami czułem niemal jakbym grał w ameritrashowego dungeoncrawler ;)
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: stary gracz »

Zapytałem dzisiaj Andrzeja Parksa czy planują jeszcze jakieś dodatki do gry.
Oto co odpowiedział:
"Yes, for sure. We have lots of plans for the future of Dungeon Alliance.

Andrew"
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2411
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Jiloo »

stary gracz pisze: 31 lip 2019, 10:26 Zapytałem dzisiaj Andrzeja Parksa czy planują jeszcze jakieś dodatki do gry.
Oto co odpowiedział:
"Yes, for sure. We have lots of plans for the future of Dungeon Alliance.

Andrew"
Andrew Parks to przedsympatyczny gość, zawsze pomocny jeśli masz jakiś problem, sprawę lub pytanie. Kampania na KS, mimo że spóźniona, była prowadzona bardzo fajnie i przejrzyście.
Fajnie, że będzie rozwijać dalej DA choć mam nadzieję, że na chwilę odpuści i wróci do Core Worlds: Empires na które czekam, a które miało się jakoś w tym roku ukazać. Przez dodatki do DA trochę się prace CAE przesunęły.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Quba40 »

Jiloo pisze: 31 lip 2019, 10:49
stary gracz pisze: 31 lip 2019, 10:26 Zapytałem dzisiaj Andrzeja Parksa czy planują jeszcze jakieś dodatki do gry.
Oto co odpowiedział:
"Yes, for sure. We have lots of plans for the future of Dungeon Alliance.

Andrew"
Andrew Parks to przedsympatyczny gość, zawsze pomocny jeśli masz jakiś problem, sprawę lub pytanie. Kampania na KS, mimo że spóźniona, była prowadzona bardzo fajnie i przejrzyście.
Fajnie, że będzie rozwijać dalej DA choć mam nadzieję, że na chwilę odpuści i wróci do Core Worlds: Empires na które czekam, a które miało się jakoś w tym roku ukazać. Przez dodatki do DA trochę się prace CAE przesunęły.
Również jestem za tym aby trochę odpuścił DA. Posiadając wszystkie dodatki mam poczucie pełnego produktu, czasami ilość może być zbyt przytłaczająca, przez co dana gra rzadziej ląduje na stole ;)
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Quba40 »

Rozegrałem solo kolejną kampanię z Adventure Pack 3 - zawiera ciekawe mechanizmy wspierania zwalczających się frakcji, które przekładają się na różne premie oraz zawężają pewne decyzje. Fabularnie stoi na podobnym poziomie, karty pozwalają poznać troszkę fabuły, ale i tak większość trzeba sobie dopowiedzieć ;)

Wykorzystałem w końcu dodatek z leżem głównego wroga i klimat na tym zdecydowanie zyskał, teraz ta gra coraz bardziej przypomina taktyczne cRPG :)
W leżu czeka na nas poza bossem sporo niespodzianek w postaci posiłków i pułapek - nie wiadomo czego się spodziewać dzięki czemu gra jeszcze bardziej przesuwa się w stronę ameritrasha.
2 dodatkowe tury na pokonanie bossa spowodowały, że nie czuć aż tak dużej presji czasowej - wprowadziłbym tylko home rulsa który dodaje dwie dodatkowe tury jeśli wejdziemy do leża.

W weekend postaram się ograć Adventure Pack 4 :)
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Quba40 »

W weekend rozegrałem 3 przygody z kampanii Adventure Pack 4, został mi jeszcze sam finał. Jedna z kart AP4 może zostać draftowana dopiero w ostatecznej misji więc jestem ciekaw czym mnie zaskoczy.
Ciężko mi stwierdzić czy miałem trochę pecha czy ten dodatek jest najtrudniejszy, ale do tej pory pomimo 3 zwycięstw (ostatnia rozgrywka zwycięska dopiero w finalnej rundzie, było bardzo intensywnie) zaliczyłem już 2 martwych bohaterów. Narastające wymagania co do liczby gromadzonych punktów kampanijnych sprawdzają się nad wyraz dobrze, miejscami trzeba się nieźle napocić, zdecydowanie to wariant dla doświadczonych graczy, którzy dbają o odpowiednią synergię pomiędzy bohaterami.
Walka z final enemy może mieć bardzo opłakane konsekwencje jeśli źle się do niej przygotujemy. Goblin King zabił mi co prawda tylko 1 bohatera, ale wyłącznie dzięki fartownemu dobraniu odpowiednich kart. Nieprzewidywalność dodatku i spawnowanie posiłków dla Bossa lub wrednych pułapek stanowczo zwiększyło poziom trudności. Przygotowanie się na jedną rundę do przodu może już nie wystarczyć.
Szkoda, że AP nie zostały dodane jako integralna część 1 edycji, być może dzięki nim gra zyskałaby wyższe noty i cieszyła się większą popularnością.
Poziom AP jest bardzo równy, ciężko mi wybrać ulubiony, każdy cechuje się pewnymi smaczkami mechanicznymi. Podoba mi się, że gracz ma pełną swobodę kogo chce wesprzeć i wcale nie musi być tym dobrym :)

Tutaj można zobaczyć co się kryje w pudełku do DA oraz we wszystkich jego dodatkach: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... xbafHOffJk
olikok
Posty: 23
Rejestracja: 19 lip 2014, 00:18
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: olikok »

Rzuciłem okiem na przykładowy gameplay i zastanawiają mnie dwie kwestie, których za bardzo nie rozumiem:
1. Czemu potwory i ich rozmieszczenie wydrukowane są na kaflach terenu zamiast na kartach? Aktualne rozwiązanie wydaje się być strasznie sztywne, ograniczone i drogie. Ale może się mylę i jest w tym jakiś zamysł?
2. Czy uzależnienie końca gry od ilości tur w takim gatunku jak dungeon crawler nie wydaje się wam bardzo sztucznym ograniczeniem? Domyślam się, że twórcy mieli w głębokim poważaniu szufladki i zrobili po prostu to co chcieli, ale ja podchodzę z punktu widzenia odbiorcy nakierowanego na chodzenie po podziemiach ;) Czy to ograniczenie nie jest aby łataniem niedoskonałości mechaniki, która w inny sposób nie jest w stanie poradzić sobie z graczami?
piogar
Posty: 416
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: piogar »

olikok pisze: 09 wrz 2019, 20:57 Rzuciłem okiem na przykładowy gameplay i zastanawiają mnie dwie kwestie, których za bardzo nie rozumiem:
1. Czemu potwory i ich rozmieszczenie wydrukowane są na kaflach terenu zamiast na kartach? Aktualne rozwiązanie wydaje się być strasznie sztywne, ograniczone i drogie. Ale może się mylę i jest w tym jakiś zamysł?
2. Czy uzależnienie końca gry od ilości tur w takim gatunku jak dungeon crawler nie wydaje się wam bardzo sztucznym ograniczeniem? Domyślam się, że twórcy mieli w głębokim poważaniu szufladki i zrobili po prostu to co chcieli, ale ja podchodzę z punktu widzenia odbiorcy nakierowanego na chodzenie po podziemiach ;) Czy to ograniczenie nie jest aby łataniem niedoskonałości mechaniki, która w inny sposób nie jest w stanie poradzić sobie z graczami?
Jak dla mnie, punkt 1 wynika z punktu 2.
Ad. 2: Wydaje mi sie, ze ograniczenie czasowe jest spowodowane tym, ze gra nie ma scenariuszy jak np. w Descencie - takie bylo zalozenie tworcow. Faktycznie, w zasadzie nie wiadomo po co chodzimy po tych lochach, bo nie widac przyslowiowych "zlego" do zabicia, a tym bardziej dluzszej kampanii, ktora nada temu sens - ot, sa jakies potwory w jaskinii, to my je ciach! Gra konczy sie po X turach i tyle - patrzymy na punkty zwyciestwa, cieszymy sie albo nie... i koniec. Pozostawia to troche niedosyt. Widac, ze dodano questy i Bossow, ale faktycznie wyglada mi to troche na mechanizm wrzucony na sile, zeby "cos bylo", niz na glebszy zamysl. Tak to wyglada w podstawce. Odnosnie sztywnosci i ograniczenia - w pelni sie zgadzam, jest to troche zmarnowany potencjal (chociaz rownie dobrze mozna wymyslic dynamiczny mechanizm dokladania wrogow i olac nadrukowane postacie).
Ad. 1: Skoro juz wiemy, ze naszym jedynym celem jest rozegrac X rund, trzeba dobrze zaplanowac co w tym czasie zrobimy. Tu przychodza nadruki z wrogami na kaflach terenu. Ogolnie w DA mamy nieduzo ruchow (po 1 na bohatera na ture, co daje w sumie 4 ruchy na bohatera) i gra skupia sie na optymalizowaniu. Nie ma tu za bardzo miejsca na Descentowe "moze wyrzuce hita i sie uda, a jak nie, to porzucam w kolejnej turze", bo tych kolejnych tur kazdy bohater ma niewiele. Dlatego tez pomieszczenia i rozklad przeciwnikow jest znany przed wejsciem, aby gracz mogl poglowkowac i wykonac optymalne ruchy. Najczesciej nie masz watpliwosci, czy Twoj atak w danym ruchu zakonczy sie zabiciem przeciwnika - wszystko to mozna wyliczyc, a brak jednego punktu ruchu moze zniweczyc caly plan.

Podsumowujac - w DA duzo wiecej trzeba optymalizowac, niz nastawiac sie przygode i radosne turlanie. To po prostu inna gra, niz Descent czy Gears of War.

Z tego co wiem (jeszcze w nie nie zagralem, leza i czekaja), Adventure Packi wprowadzaja cos na ksztalt scenariuszy/historii/kampanii. Wydaje mi sie to krokiem w dobrym kierunku, bo brak celu byl chyba najbardziej irytujacym elementem w podstawce.

Odnosnie latania bledow mechaniki - sama mechanika mi sie podoba: zarzadzanie i rozwoj reki, interakcje miedzy bohaterami, ograniczenia niektorych kart akcji do bohaterow sa naprawde niezle zrobione, a w zasadzie jedyny minus (mam nadzieje) jest naprawiony przez Adventure Packi i historie przez nie wprowadzoną. To, co jest "latane", to swiadome zalozenie autorow o braku historii. Jesli ktos wymyslilby jakis system "dynamicznych scenariuszy" (lub po prostu same scenariusze), gra zyskalaby dodatkowy atut.
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2411
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Jiloo »

Dungeon Alliance jest specyficzną hybrydą euro z dungeon crawlerem i jeszcze opartą o budowanie talii. Bliżej jej do Mage Knight niż innym typowym figurkowym crawlerom.
Oczywiście jest pewna doza losowości, ale to gra w planowanie i optymalizowanie. Korzystanie z tego co mam tu i teraz i jak to najlepiej wykorzystać.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
inzkulozik
Posty: 296
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 66 times
Been thanked: 18 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: inzkulozik »

Z innej beczki, ogarnął ktoś temat insertu, który mieści wszystko, karty w koszulkach, Championów + Adventure Packi ?
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2411
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Jiloo »

U mnie w koszulkach jest bardzo ciasno. Mam figurki w osobnym pudełku i dzięki temu na ścisk się zmieściłem ale muszę coś zbudować żeby to normalnie zmieścić.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
inzkulozik
Posty: 296
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 66 times
Been thanked: 18 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: inzkulozik »

Szukałem na BGG po images a trzeba było zajrzeć tam na forum - https://boardgamegeek.com/thread/226846 ... -champions - insert na wszystko do inspiracji
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2411
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Jiloo »

inzkulozik pisze: 10 wrz 2019, 11:38 Szukałem na BGG po images a trzeba było zajrzeć tam na forum - https://boardgamegeek.com/thread/226846 ... -champions - insert na wszystko do inspiracji
Założenia fajne, ale karty bez koszulek, będzie trzeba pokombinować, bo w koszulkach w tę przestrzeń nie wejdą.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Quba40 »

olikok pisze: 09 wrz 2019, 20:57 Rzuciłem okiem na przykładowy gameplay i zastanawiają mnie dwie kwestie, których za bardzo nie rozumiem:
1. Czemu potwory i ich rozmieszczenie wydrukowane są na kaflach terenu zamiast na kartach? Aktualne rozwiązanie wydaje się być strasznie sztywne, ograniczone i drogie. Ale może się mylę i jest w tym jakiś zamysł?
2. Czy uzależnienie końca gry od ilości tur w takim gatunku jak dungeon crawler nie wydaje się wam bardzo sztucznym ograniczeniem? Domyślam się, że twórcy mieli w głębokim poważaniu szufladki i zrobili po prostu to co chcieli, ale ja podchodzę z punktu widzenia odbiorcy nakierowanego na chodzenie po podziemiach ;) Czy to ograniczenie nie jest aby łataniem niedoskonałości mechaniki, która w inny sposób nie jest w stanie poradzić sobie z graczami?
Ta gra to euro-łamigłówka polana ameri-sosem, wariant rywalizacyjny to wyścig na punkty, więc musi być ograniczenie czasowe. Poza tym, bez tego ograniczenia gra trwała by bardzo długo - a już teraz do krótkich nie należy. Dorzucając dodatki możesz zwiększyć rozgrywkę do 6 tur (Final Enemy) a razem z Adenture Packami otrzymujesz zarys fabularny i możliwość podejmowania decyzji i pchania wątków w odpowiednim kierunku. Potwory są wydrukowane na kaflach ponieważ z góry widzisz na co trafiasz i musisz sobie przekalkulować co Ci się najbardziej opłaca i jak podejść do danego pomieszczenia najbardziej optymalnie. DA nie jest typowym dungeon cralwerem, to gra w stylu Mage Knight, gdzie gracze skupiają się na jak najbardziej optymalnym wykorzystaniu swoich zasobów i wymaksowaniu wyniku (czy to punktowego czy to pokonaniu questów).
inzkulozik pisze: 10 wrz 2019, 10:17 Z innej beczki, ogarnął ktoś temat insertu, który mieści wszystko, karty w koszulkach, Championów + Adventure Packi ?
W tym temacie już pisałem o moim rozwiązaniu, jest dosyć tanie i wydajne, natomiast pudło nie domyka się do końca i słabo sprawdza się w transporcie link do BGG https://boardgamegeek.com/thread/223519 ... mendations
olikok
Posty: 23
Rejestracja: 19 lip 2014, 00:18
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: olikok »

piogar pisze: 10 wrz 2019, 00:20 Faktycznie, w zasadzie nie wiadomo po co chodzimy po tych lochach, bo nie widac przyslowiowych "zlego" do zabicia, a tym bardziej dluzszej kampanii, ktora nada temu sens - ot, sa jakies potwory w jaskinii, to my je ciach!
To mi nawet szczególnie nie przeszkadza :) Oczywiście, że fajnie jak jest możliwość rozegrania kampanii ale jak jest dobra mechanika i klimat to wystarczy.
piogar pisze: 10 wrz 2019, 00:20 Nie ma tu za bardzo miejsca na Descentowe "moze wyrzuce hita i sie uda, a jak nie, to porzucam w kolejnej turze", bo tych kolejnych tur kazdy bohater ma niewiele. Dlatego tez pomieszczenia i rozklad przeciwnikow jest znany przed wejsciem, aby gracz mogl poglowkowac i wykonac optymalne ruchy.
Quba40 pisze: 11 wrz 2019, 09:20 Potwory są wydrukowane na kaflach ponieważ z góry widzisz na co trafiasz i musisz sobie przekalkulować co Ci się najbardziej opłaca i jak podejść do danego pomieszczenia najbardziej optymalnie.
Rozumiem, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby kartę z rozstawieniem wrogów dociągać od razu po odkryciu kafla terenu. Taki prosty zabieg umożliwiłby dużo większą różnorodność rozgrywki tanim kosztem.
piogar pisze: 10 wrz 2019, 00:20 Podsumowujac - w DA duzo wiecej trzeba optymalizowac, niz nastawiac sie przygode i radosne turlanie. To po prostu inna gra, niz Descent czy Gears of War.
Rozumiem i wcale tego nie oczekuję. Podchodzę do tej gry jak do taktycznego dungeon crawlera z optymalizacją działań opartego na deckbuildingu.
Jiloo pisze: 10 wrz 2019, 10:14 Bliżej jej do Mage Knight niż innym typowym figurkowym crawlerom.
Quba40 pisze: 11 wrz 2019, 09:20 DA nie jest typowym dungeon cralwerem, to gra w stylu Mage Knight, gdzie gracze skupiają się na jak najbardziej optymalnym wykorzystaniu swoich zasobów i wymaksowaniu wyniku (czy to punktowego czy to pokonaniu questów).
Z tego też zdaję sobie sprawę, tylko, że w takim MK nie mamy na sztywno zdefiniowanej ilości tur (bo tego dotyczyła moja wątpliwość dot. mechaniki). Chciałem się dowiedzieć czy jako gracze nie macie wrażenia, że mogło to zostać dodane trochę na siłę - jak okazało się, że mechanika nie za bardzo potrafi poradzić sobie inaczej z graczami (takie ciachnięcie maczetą, które można nawet nazwać elementem euro). Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem, że nie masz takiego wrażenia - to dobrze. Chociaż z wypowiedzi piogar'a można wywnioskować, że nie do końca odpowiada mu to rozwiązanie. Tak czy siak dzięki, nieco mi się rozjaśniło :)
piogar
Posty: 416
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: piogar »

olikok pisze: 11 wrz 2019, 22:01 Rozumiem, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby kartę z rozstawieniem wrogów dociągać od razu po odkryciu kafla terenu. Taki prosty zabieg umożliwiłby dużo większą różnorodność rozgrywki tanim kosztem.
Racja, daloby to wieksza swobode. Mimo to, nawet z nadrukowanymi potworami moznaby cos takiego zrobic jako fanowski dodatek, bo i tak nadrukowane symbole maja znaczenie tylko przy rozstawieniu, a po chwili potwory sie przemieszczaja.
olikok pisze: 11 wrz 2019, 22:01 Z tego też zdaję sobie sprawę, tylko, że w takim MK nie mamy na sztywno zdefiniowanej ilości tur (bo tego dotyczyła moja wątpliwość dot. mechaniki).
Nie ma? Malo w niego gralem, ale z tego co pamietam bylo tam ograniczenie co do liczby tur. Moze po prostu gralem w takie scenariusze.
olikok pisze: 11 wrz 2019, 22:01 Chociaż z wypowiedzi piogar'a można wywnioskować, że nie do końca odpowiada mu to rozwiązanie.
Troche tak jest. Gra jest ciekawa, ale brakowalo mi jasnego celu. Nie wiem, czy nie lepszym rozwiazaniem bylaby chociazby koniecznosc oczyszczenia calego lochu i odpowiednie bonusy/kary punktowe w zaleznosci od tego ile tur to zajmie.
Mam nadzieje, ze Adventure Packi zalataja ta dziure.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Quba40 »

olikok pisze: 11 wrz 2019, 22:01 Z tego też zdaję sobie sprawę, tylko, że w takim MK nie mamy na sztywno zdefiniowanej ilości tur (bo tego dotyczyła moja wątpliwość dot. mechaniki). Chciałem się dowiedzieć czy jako gracze nie macie wrażenia, że mogło to zostać dodane trochę na siłę - jak okazało się, że mechanika nie za bardzo potrafi poradzić sobie inaczej z graczami (takie ciachnięcie maczetą, które można nawet nazwać elementem euro). Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem, że nie masz takiego wrażenia - to dobrze. Chociaż z wypowiedzi piogar'a można wywnioskować, że nie do końca odpowiada mu to rozwiązanie. Tak czy siak dzięki, nieco mi się rozjaśniło
Po prostu jest to rajd na lochy, ograniczenie czasowe wzmaga potrzebę największej optymalizacji, gdyby było więcej czasu to można byłoby sobie pozwolić na bardzo powolne łażenie i czyszczenie każdego pomieszczenia, to rozwiązanie zmusza do pośpiechu i kombinowania. Spokojnie też można sobie dopowiedzieć dlaczego jest skończona liczba tur - drużyna zaskoczyła potwory i ma trochę czasu zanim zdążą się przegrupować i sprowadzić posiłki, a sam główny boss zdąży przygotować jakiś paskudny rytuał albo zwyczajnie ucieknie z lochów na inny poziom ;)

piogar pisze: 11 wrz 2019, 22:43 Troche tak jest. Gra jest ciekawa, ale brakowalo mi jasnego celu. Nie wiem, czy nie lepszym rozwiazaniem bylaby chociazby koniecznosc oczyszczenia calego lochu i odpowiednie bonusy/kary punktowe w zaleznosci od tego ile tur to zajmie.
Mam nadzieje, ze Adventure Packi zalataja ta dziure.
Ale przecież w podstawowej wersji jest możliwość grania na Questy - możesz założyć, że jeśli zdążysz wykonać ich odpowiednią ilość przed końcem czasu to wygrywasz. Kary punktowe istnieją jeśli nie zdążysz oczyścić lochów ze wszystkich wrogów/pułapek oraz jeśli nie odkryjesz wszystkich kafli lochów.
Adventure Packi dodają bardzo dużo, przede wszystkim zmieniają grę euro w grę przygodową, bez tych dodatków raczej już do niej nie zasiądę - ale o tym pisałem już bardzo dużo w tym wątku.
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2411
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Jiloo »

olikok pisze: 11 wrz 2019, 22:01 (...) w takim MK nie mamy na sztywno zdefiniowanej ilości tur (bo tego dotyczyła moja wątpliwość dot. mechaniki).
Wręcz przeciwnie, MK ma określoną liczbę tur – od 3 do 6 zależnie jaką długość scenariusza wybierzemy. Jest to trochę inaczej rozwiązane, bo tura trwa tak długo aż ktoś pierwszy przekopie się przez swoją talię wtedy pozostali mają jeszcze jeden ruch. Więc tury mogą mieć różną długość. Standardowo z tego co pamiętam mamy po 3 rundy w turze.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
olikok
Posty: 23
Rejestracja: 19 lip 2014, 00:18
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: olikok »

Jiloo pisze: 12 wrz 2019, 14:27
olikok pisze: 11 wrz 2019, 22:01 (...) w takim MK nie mamy na sztywno zdefiniowanej ilości tur (bo tego dotyczyła moja wątpliwość dot. mechaniki).
Wręcz przeciwnie, MK ma określoną liczbę tur – od 3 do 6 zależnie jaką długość scenariusza wybierzemy. Jest to trochę inaczej rozwiązane, bo tura trwa tak długo aż ktoś pierwszy przekopie się przez swoją talię wtedy pozostali mają jeszcze jeden ruch. Więc tury mogą mieć różną długość. Standardowo z tego co pamiętam mamy po 3 rundy w turze.
Masz rację. Grałem bardzo dawno temu i wydawało mi się, że ścigałem się tylko z talią.
Quba40 pisze: 12 wrz 2019, 13:11 Po prostu jest to rajd na lochy, ograniczenie czasowe wzmaga potrzebę największej optymalizacji, gdyby było więcej czasu to można byłoby sobie pozwolić na bardzo powolne łażenie i czyszczenie każdego pomieszczenia, to rozwiązanie zmusza do pośpiechu i kombinowania
Chyba, że poziom trudności np. walki byłby na tyle wymagający, że mógłby być czynnikiem ograniczającym.
Ale już wiem, szukam po prostu pewnej dozy swobody w eksploracji, ale za to wymagającej taktycznie walki.
piogar
Posty: 416
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: piogar »

Ograniczenie liczby tur w MK i DA jest zapewne spowodowane tym, ze inaczej moznaby "pasowac" (nie wykonywac zadnych sensownych ruchow) az nie dociagnie sie idealnego zestawu kart na reke.
Dosc ciekawie jest to zrobione w Gloomheaven - z jednej strony nie ma sztywnego ograniczenia tur, ale z drugiej topniejaca talia ja ogranicza.
Eskimos
Posty: 102
Rejestracja: 01 kwie 2019, 21:31
Has thanked: 19 times
Been thanked: 14 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Eskimos »

Czy są jakieś plany wydania tego tytułu po polsku?
Awatar użytkownika
vder
Posty: 716
Rejestracja: 30 gru 2007, 20:20
Lokalizacja: warszawa
Has thanked: 281 times
Been thanked: 119 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: vder »

po 2 wydaniach poprzez kickstarter na bgg niecałe 1400 osób przyznaje się do posiadania tego tytułu. Imho tytuł wybitnie się nie nadaje do tłumaczenia.
cheshiek
Posty: 8
Rejestracja: 28 sty 2014, 09:11
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: cheshiek »

Cześć, zbieram się do zamówienia Adventure Packa do Dungeon Alliance. Sklep wylicza okolo 30USD za transport. Andrew Parks na BGG wpomnial, ze bedzie pomagał ogarnać nize opłaty za transport dla osób z EU. Wysłałem do niego zapytanie i czekam na odpowiedź.

Czy ktoś z was miałby ochotę przyłaczyć się do zamówienia?
sasquach
Posty: 1803
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 921 times
Been thanked: 576 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: sasquach »

cheshiek pisze: 07 lut 2020, 09:05 Cześć, zbieram się do zamówienia Adventure Packa do Dungeon Alliance. Sklep wylicza okolo 30USD za transport. Andrew Parks na BGG wpomnial, ze bedzie pomagał ogarnać nize opłaty za transport dla osób z EU. Wysłałem do niego zapytanie i czekam na odpowiedź.

Czy ktoś z was miałby ochotę przyłaczyć się do zamówienia?
Ja bym się zastanawiał. Pytanie czy nie doliczą też cła jako to USA? No i z tego co widzę to w sklepie obecnie nie ma ani podstawki ani dodatków :(
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: stary gracz »

W Planszomani jest podstawka i dodatek Champions.

https://www.planszomania.pl/index.php?s ... ton=szukaj
ODPOWIEDZ