Nowości:
-Hero Realms - (+) Świetna reimplementacja Star Realms, podobna, ale wszystkie wprowadzone zmiany oceniam pozytywnie.
-Iron Curtain - (+) Zimna Wojna w 20 minut, świetna mikrogra. Sporo rozkminy i dużo emocji, a wszystko w 18tu kartach.
-Shakespeare z dodatkiem Backstage - (+) Zakochałem się w tej grze, znakomite euro z ciekawym systemem licytacji własnych akcji i męczeniem pracowników. Sporo przepłaciłem za ściągnięcie dodatku, ale nie żałuję ani złotówki.
-Kawerna: Jaskinia kontra jaskinia - (+) Przyjemna dwuosobówka dająca poczucie zagrania pełnoprawnego euro w pół godziny. Jedyną wątpliwość budzi regrywalność.
-Galaxy Trucker - (+/-) Dopiero teraz poznałem tego klasyka i podobał mi się, choć wariant dwuosobowa wydaje się najsłabszy.
-Krótka Historia Cywilizacji - (+/) Ciekawa próba zmieszczenia gry cywilizacyjnej w godzinnej rozgrywce. Pomysły mechaniczne ciekawe, lecz jeszcze nie jestem pewien, czy mnie przekonują.
-Ginkgopolis - (-/+) Nie przemówiło do mnie, system zagrywania kart i dociągania kafelków był dla mnie losowy i upierdliwy.
-Tulip Bubble - (-/+) Gra o giełdzie i pierwszej w historii bańce spekulacyjnej. Temat ciekawy, rozgrywka raczej nie dla mnie. Na pewno gra trwa trochę za długo.
-Clank!: The Mummy's Curse - (-/+) Drugi dodatek do Clanka, niestety zdecydowanie słabszy od pierwszego. Na plus (jak zawsze) nowe karty i dodatkowy przedmiot na rynku, na minus mechanizm mumii (marginalny) i niezbyt ciekawe plansze.
-Box of Rocks - (-/+) Śmieszna gra triviowa, w której musimy zmierzyć swoją wiedzę z pudełkiem z kamieniami. Śmieszna ciekawostka.
-13 Days: The Cuban Missile Crisis - (-/+) Druga, po Iron Curtain, próba zmieszczenia ducha Zimnej Wojny w zdecydowanie mniejszej grze. Niestety próba nieudana.
Stali bywalcy:
- Zamki Burgundii, Santa Maria, Ryzyk Fizyk, Trajan, Clank, Pupile Podziemi, Majestat, Imperium Atakuje, Tash-Kalar, Star Realms.
Powroty:
- Snow Tails, 1989: Jesień Narodów, 7 Cudów Pojedynek, Star Wars: Rebelia, Tyrants of Underdark, Vikings Gone Wild.
Wyróżnienia:
Nowość miesiąca: Shakespeare - Kolejny miesiąc z trudnym wyborem, bo Iron Curtain bardzo mocno naciskało, ale jednak wyróżnienie przypada Shakespearowi. Bardzo przyjemne euro, z ciekawymi pomysłami mechanicznymi i kilkoma źródłami pezetów. Dodatek świetnie rozwija pomysły z podstawki i wynosi grę na bardzo wysoki poziom.
Gra miesiąca: Star Wars: Rebelia - Znów ciężki wybór, bo na mój stół powróciły dwie, duże gry - Rebelia i 1989. Wybór pada na tę pierwszą, ponieważ do rozgrywki namówiłem żonę
Wydarzenie miesiąca: Brak, nic ciekawego się nie dziąło.
Rozczarowanie miesiąca: Zdecydowanie więcej spodziewałem się po 13 Days: The Cuban Missile Crisis.
Planszowe wyzwanie 10x10 Idzie całkiem nieźle, choć nadal nie ruszyłem porządnie z trzema pozycjami solo: