Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Zagrałem dzisiaj pierwszy scenariusz na dużej mapie, pełen potencjał taktycznego poruszania się i wykorzystywania zdolności bohaterów.
Ad1666 wymaga niezłego główkowania, ale udział losu również jest obecny, dzięki temu jest tu bardzo emocjonująco, powiedziałbym, że los to jakieś 35% powodzenia, 35% to taktyka a 30% to umiejętne dobranie bohaterów do drużyny oraz ich dodatkowego wyposażenia. Podoba mi się, że przywiązujemy się do postaci i nie traktujemy ich tylko jak pionki na planszy. Realizm jest na przyzwoitym poziomie, znaleziono tu balans poziomu komplikacji zasad.
Szczęśliwy wystrzał z muszkietu potrafi położyć niemal każdą postać trupem. Średnio 2 trafienia dowolną bronią wystarczają aby pokonać większość postaci, czując ich śmiertelność gra się nad wyraz ostrożnie, korzystając z każdej przewagi jak terenowe przeszkody, liczebność czy niepozorność. Postać uzbrojona w broń strzelecką nawet mimo lepszej walki wręcz nie szarżuje do akcji, tylko najpierw wykorzystuje dystans i próbuje złapać wroga w niedogodnej dla niego pozycji.
Podoba mi się, że setup jest całkiem szybki oraz to, że rozgrywka zaczyna się w momencie wyboru postaci do drużyny i ekwipunku, takie przygotowywanie do misji sprawia, że jest bardziej osobiście, że faktycznie bardziej dba się o naszych podkomendnych.
Podczas ostatniej gry prowadziłem od połowy scenariusza do jakichś 3/4, aby potem przegrywać, miałem jeszcze szansę wygrać w ostatniej turze, ale źle ją rozegrałem i los mi nie do końca sprzyjał co skrzętnie wykorzystała moja żona i zasłużenie zwyciężyła.
Po 4 rozgrywkach wstępnie oceniam grę na 9/10 - to na razie najlepszy skirmish w jaki grałem do tej pory, a grałem w gry takie jak Mordheim, HATE, AVP The Hunt Begins 2nd ed., Heroes of Normandie czy The World of SMOG.
Ad1666 wymaga niezłego główkowania, ale udział losu również jest obecny, dzięki temu jest tu bardzo emocjonująco, powiedziałbym, że los to jakieś 35% powodzenia, 35% to taktyka a 30% to umiejętne dobranie bohaterów do drużyny oraz ich dodatkowego wyposażenia. Podoba mi się, że przywiązujemy się do postaci i nie traktujemy ich tylko jak pionki na planszy. Realizm jest na przyzwoitym poziomie, znaleziono tu balans poziomu komplikacji zasad.
Szczęśliwy wystrzał z muszkietu potrafi położyć niemal każdą postać trupem. Średnio 2 trafienia dowolną bronią wystarczają aby pokonać większość postaci, czując ich śmiertelność gra się nad wyraz ostrożnie, korzystając z każdej przewagi jak terenowe przeszkody, liczebność czy niepozorność. Postać uzbrojona w broń strzelecką nawet mimo lepszej walki wręcz nie szarżuje do akcji, tylko najpierw wykorzystuje dystans i próbuje złapać wroga w niedogodnej dla niego pozycji.
Podoba mi się, że setup jest całkiem szybki oraz to, że rozgrywka zaczyna się w momencie wyboru postaci do drużyny i ekwipunku, takie przygotowywanie do misji sprawia, że jest bardziej osobiście, że faktycznie bardziej dba się o naszych podkomendnych.
Podczas ostatniej gry prowadziłem od połowy scenariusza do jakichś 3/4, aby potem przegrywać, miałem jeszcze szansę wygrać w ostatniej turze, ale źle ją rozegrałem i los mi nie do końca sprzyjał co skrzętnie wykorzystała moja żona i zasłużenie zwyciężyła.
Po 4 rozgrywkach wstępnie oceniam grę na 9/10 - to na razie najlepszy skirmish w jaki grałem do tej pory, a grałem w gry takie jak Mordheim, HATE, AVP The Hunt Begins 2nd ed., Heroes of Normandie czy The World of SMOG.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Gra (i część dodatków) dostępna w sklepie Wargamera.
A tu trochę informacji na temat premiery gry, dostępności dodatków, spotkań w sklepach itd.
https://wspieram.to/AD1666?pokaz_projek ... acje#a7589
A tu trochę informacji na temat premiery gry, dostępności dodatków, spotkań w sklepach itd.
https://wspieram.to/AD1666?pokaz_projek ... acje#a7589
47
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Po łącznie 5 rozgrywkach z moją żoną w weekend zagrałem 2 gry w trybie arcywroga ale solo z wykorzystaniem moich zasad, które zaproponowałem na BGG https://boardgamegeek.com/article/33831633#33831633. Może komuś się przydadzą do testowych rozgrywek
Gra arcywrogiem wymaga częstego podejmowania decyzji za stronę tych złych w oparciu o wylosowaną kartę AI - na pewno nie jest to idealne rozwiązanie, jednak na pewno jest lepsze niż typowe granie za obie strony.
W moim rozwiązaniu przynajmniej jest pewna sugestia co do priorytetyzowania zachowania w zależności od koloru karty AI. Arcywróg może przyzywać posiłki, więc pewne braki w optymalizacji nadrabia ilością wrogów, a dobrana karta AI zawsze wspiera zagraną kartę podczas testów. Oczywiście ten tryb nie umywa się do normalnej rozgrywki i nie zastąpi żywego oponenta. Mógłbym go oczywiście rozbudować w oparciu o bardziej złożony model jednak obawiam się, że znacznie wydłużyłoby to czas rozgrywki.
Spoiler:
W moim rozwiązaniu przynajmniej jest pewna sugestia co do priorytetyzowania zachowania w zależności od koloru karty AI. Arcywróg może przyzywać posiłki, więc pewne braki w optymalizacji nadrabia ilością wrogów, a dobrana karta AI zawsze wspiera zagraną kartę podczas testów. Oczywiście ten tryb nie umywa się do normalnej rozgrywki i nie zastąpi żywego oponenta. Mógłbym go oczywiście rozbudować w oparciu o bardziej złożony model jednak obawiam się, że znacznie wydłużyłoby to czas rozgrywki.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
-
- Posty: 790
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 1560 times
- Been thanked: 252 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Jako, że jestem laikiem zacznę od pytania, co to takiego ten skirmish? Dwa, czy gra dobrze chodzi na dwie osoby, bo gram tylko z dziewczyną?
Gra bardzo mi się podoba i chodzi za mną jej zakup.
Gra bardzo mi się podoba i chodzi za mną jej zakup.
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 13 lip 2015, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 97 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Gra głównie chodzi na dwie osoby.
Skirmish to pojedynki małych grup przeciwników, tak zwanych band. Każda banda liczy kilka kilkanaście figurek, w odróżnieniu do bitewnych gier figurowych gdzie mamy dziesiątki lub setki figurek reprezentujących całe armie.
Byłbym ostrożny wybierając tego typu tytuł do gry z dziewczyną. Ale nie chcę generalizować. W jakie gry gracie?
-
- Posty: 790
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 1560 times
- Been thanked: 252 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Spoiler:
Nie tykamy euro choć w planach mamy Anachrony, ale z figurkami
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 13 lip 2015, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 97 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Reguły mogą być trochę bardziej skomplikowane niż w wymienionych grach, ale jeżeli gracie w Doom i Nemesis to główna kwestia, czyli silnie konfrontacyjny charakter gry nie powinien być dla Was problemem.suibeom pisze: ↑22 sty 2020, 07:43Przygodowe, ameritrashe, abstrakcyjne (chyba :-) )- Zombicide BP, GH do Najeźdźcy, Nemesis, Doom 2 ed., The Others, TWoM, Posiadłość Szaleństwa, HwA lcg, Minerały, Azul, Sagrada, Brzdęk. Gejsze itd...Spoiler:
Nie tykamy euro :-D choć w planach mamy Anachrony, ale z figurkami :-D
Wydawca rozpoczyna promocję gry, więc jeżeli macie możliwość możecie wybrać się na pokazy i ocenić czy to tytuł dla Was.
Wydarzenia premierowe
25 stycznia, w naszym sklepie stacjonarnym na Wilczej odbędzie się dzień z Anno Domini 1666, na który serdecznie zapraszamy. Będzie można spotkać członków zespołu, nauczyć się grać, poplotkować i zobaczyć modele z pierwszego planowanego nowego dodatku :)
1-2 lutego weekend z Anno Domini będzie odbywał się Wargamerze Lublin.
-
- Posty: 790
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 1560 times
- Been thanked: 252 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
za daleko, jesteśmy ze śląska, a przez nawał pracy Katowice to dla nas w tej chwili jedyna opcja. Liczę, że uwzględnią to miasto lub okolice
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Moja żona gra ze mną w większość gier kooperacyjnych ale nie lubi mocnej rywalizacji. Zagrała ze mną i całe szczęście spodobała jej się mechanika oraz możliwości jakie ze sobą niosą scenariusze.
Zasady nie są trudne ale jest dużo mikro zasad, więc trzeba być ogarniętym graczem. Gra nastawiona jest na mocną konfrontację i potrafi wywołać sporo emocji, jeśli ktoś sobie z tym nie radzi to może nie być jej zwolennikiem. Całe szczęście jest też spory udział losu na który można zwalić swoje błędy decyzyjne
Sądząc po wymienionych tytułach to powinniście sobie poradzić
Zasady nie są trudne ale jest dużo mikro zasad, więc trzeba być ogarniętym graczem. Gra nastawiona jest na mocną konfrontację i potrafi wywołać sporo emocji, jeśli ktoś sobie z tym nie radzi to może nie być jej zwolennikiem. Całe szczęście jest też spory udział losu na który można zwalić swoje błędy decyzyjne
Sądząc po wymienionych tytułach to powinniście sobie poradzić
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
-
- Posty: 790
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 1560 times
- Been thanked: 252 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
mam pytanie, jak duży stół jest potrzebny do rozegrania największej mapy w tej grze? I czy coś wiadomo o terminie wydania, bo widzę, że teraz mają tylko preorder, a nie mogę na ich stronie znaleźć info o terminach
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Najpierw to musza skończyć wysyłkę z dwóch portali CF - KS i W.to. (polską wspieraczkę chyba już zakończyli ale zostaje jeszcze cała ma sa KS na cały świat...) W sobotę w Warszawie jest premiera to mogę podpytać Sosnę czy mają jakieś ramy czasowe już nakreslone.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Od soboty w sklepach powinno być, bo w Krakowie też premiera w weekend.
-
- Posty: 790
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 1560 times
- Been thanked: 252 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
podjęliśmy z dziewczyną decyzję o kupnie, i teraz mam kolejne pytanie, czy brać wszystko co jest na sklepie, czy lepiej czekać aż ktoś się znudzi i wystawi na sprzedaż all-in?
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Weźcie najpierw podstawkę i zobaczcie jak się gra. Dokupić dodatkowe zestawy frakcyjne zawsze można będzie. Do tego all-in nawet w plastiku to ładny grosz; lepiej po kawałku kupować
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Ludzie wystawiaja juz i all in i mniejsze zestawy, mozna kupic od kogos zagrac w sama podstawke i jak nie podejdzie sprzedac z mala strata.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Przekleję za FB gry:
Lista (alfabetyczna) sklepów, w których kupicie Anno Domini 1666. Na liście są wyłącznie sklepy, które weszły w całą linię - tylko takim sprzedawaliśmy grę na premierę.
Więcej sklepów od następnego tygodnia (w sensie nie tego najbliższego, ale kolejnego)
Bolter - Wrocław
Cardstore Ełk
Galaktyka Gier Pruszków
Graal sieć sklepów Warszawa
Rebel Gdynia
Strategia Centrum Gier Łodż
Vanaheim Kraków
Veto Kraków
Wargamer Lublin
Wargamer Kielce
Wargamer Warszawa
Wargamer Radom też będzie miał, ale jest w trakcie przenosin do nowego, większego lokalu
-
- Posty: 790
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 1560 times
- Been thanked: 252 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
szybkie pytanie do kolegów graczy - czy jest jakiś insert, albo sposób, żeby poupychać figurki w jednym miejscu i nie pogubić się która z jakiego dodatku pochodzi? Dodam, że posiadam all-in, więc tych figurek trochę jest
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Na razie nie ma - jest tylko insert do podstawki. Natomiast wydawca pisał na FB, że jak ogarną ostatecznie wszystkie wysyłki wspieraczkowe to pomyślą o dedykowanych wypraskach do dodatków - albo takich, jak są w podstawce albo po prostu z miejscami na figurki.
- Gromb
- Posty: 2820
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 841 times
- Been thanked: 363 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Może takie coś wam się nada. Do tego są dedykowane torby.
https://m.rebel.pl/product.php/2,5432/1 ... twory.html
https://m.rebel.pl/product.php/2,5432/1 ... twory.html
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Również mam All-in i wszystko mieści mi się w pudełku od podstawki. Każdej nacji dedykowałem 2 woreczki strunowe - większy na figurki i mniejszy na karty postaci oraz ekwipunek, oba woreczki połączone są spinaczem. Figurki nie są aż tak delikatne abym bał się o uszkodzenie i kombinował wypraskę piankową.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Metalowe są. Są klejone a przez to niektóre z nich bardziej narażone na uszkodzenie. Nie zaryzykowałbym wrzucenia ich do torebki/woreczka.Quba40 pisze: ↑29 lut 2020, 10:52Również mam All-in i wszystko mieści mi się w pudełku od podstawki. Każdej nacji dedykowałem 2 woreczki strunowe - większy na figurki i mniejszy na karty postaci oraz ekwipunek, oba woreczki połączone są spinaczem. Figurki nie są aż tak delikatne abym bał się o uszkodzenie i kombinował wypraskę piankową.
-
- Posty: 790
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 1560 times
- Been thanked: 252 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
bardziej myślałem o jakimś dodatkowym pudle z jakimiś przegródkami, żebym potem mógł się w tym wszystkim połapać
Bo na razie wszystko mam w oryginalnych pudełkach, a jest ich trochę i zajmują za dużo miejsca.
Bo na razie wszystko mam w oryginalnych pudełkach, a jest ich trochę i zajmują za dużo miejsca.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Wyrzuc wszystko z pudelka dodatku dla 3-4 graczy, wklej do niego gąbkę od feldherr-a i ładuj figurki. W podstawowym pudle wytnij niepotrzebna część gabki(tam gdzie są miejsca na karty) i dodaj w to miejsce Deck boxy. Tym sposobem zmieściłem wszystko(no moze prawie bo brakuje trochę miejsca na końcówkę figurek ale to dlatego, ze za duze przerwy zostawiałem w gąbce).
-
- Posty: 790
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 1560 times
- Been thanked: 252 times
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Nie, nie. Feldherr RASTER, wymiaru nie pamietam ale wziąłem grubość 40 cm plus separator. Niestety nie zamyka się całkiem ale mi to nie przeszkadza.