Sorcerer (Peter Scholtz)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY GIER!
Wosho
Użytkownik wspierający
Posty: 638
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Been thanked: 5 times

Sorcerer (Peter Scholtz)

Post autor: Wosho » 31 maja 2018, 15:49

Pytanie bo pojawił się late pledge a gra wygląda bardzo fajnie.
https://www.kickstarter.com/projects/11 ... escription
Czy wiadomo czy wydawca SR i HR planuje polską wersję?

Wosho
Użytkownik wspierający
Posty: 638
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Been thanked: 5 times

Re: [KS] Sorcerer

Post autor: Wosho » 14 kwie 2019, 13:53

Udało mi się kupić wersje basic z ks, zagrałem jedna gre wiec z opiniami sie wstrzymam, ale ogolnie wydanie jest swietne. Grafiki, elementy, wypraska :)
Ktos tez dorwal i zagral wiecej niz jedna gre? :)

myszons
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:14

Re: [KS] Sorcerer

Post autor: myszons » 14 kwie 2019, 18:43

W środę planuję rozegrać kilka partii. Posiadam rozszrzoną wersję KS z możliwością jednocześnej gry przez dwie pary. Chcę pograć możlwie dużą ilością kombinacji talii. Zgadzam się co do jakości i odczuć estetycznych, gra jest niesamowita. W piątek był bardzo ciekawy stream z gry Roberta z JR. Polecam. M.

Wosho
Użytkownik wspierający
Posty: 638
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Been thanked: 5 times

Re: [KS] Sorcerer

Post autor: Wosho » 15 kwie 2019, 12:21

Dzieki, daj znac jak pojda gry :)

zaki850
Użytkownik wspierający
Posty: 105
Rejestracja: 20 kwie 2008, 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: [KS] Sorcerer

Post autor: zaki850 » 15 kwie 2019, 12:36

Ja grałem trzy partie i póki co wydaje mi się, że gra jest świetna. :) Dwie partie taliami z podstawki i jedna partia taliami z dodatków.

Fajny klimat - grafiki są mroczne i cieszą oko. Wykonanie kompnentów na bardzo wysokim poziomie.

Co do rozgrywki - jest bardzo płynna i trzyma w napięciu. Jest bardzo ciekawe rozwiązanie z tymi trzema polami bitwy, na które można wysyłać jednostki. Każde pole bitwy ma swój pasek życia. Jeśli zejdzie do 0 - pole jest przez gracza zdobyte. Zdobycie dwóch pól z trzech = wygrana. Trzeba więc cały czas balansować jednostki pomiędzy tymi polami i czasami podejmować trudne decyzje i poddać któreś z pól, żeby skupić się na innym. Inicjatywa zmienia się z rundy na rundę (np. w pierwszej rundzie gracz pierwszy atakuje jako pierwszy na polu bitwy nr 1 i nr 3,a jako drugi na polu bitwy nr 2. W kolejnej rundzie na odwrót.), co wymaga sporej dozy planowania.

Sama walka - standard, podobna do Magica - tapujesz jednostkę i przydzielasz obrażenia do jednostek przeciwnika lub do pola bitwy. Jedyny haczyk to że wartość ataku danej jednostki to ilość kości, którymi kula. ;) Co podejrzewam, że dla niektórych może być nie do przejścia. :)

Moim zdaniem całą grę robi balansowanie między tymi polami bitwy i inicjatywą, ale gra się super. Jestem w szoku, że ta gra gdzieś śmignęła poniżej zasięgu radarów - ja w nią zagrałem, bo kumpel ją zbackował dwa lata temu i pewnego dnia przyniósł. :D

Deck buduje się wybierając kombinację z 3 decków (Character - 10 kart /Lineage - 20 kart /Domain - 10 kart). Ciężko mi się wypowiedzieć na temat balansu, ale mam pewne obawy, że niektóre kombinacje mogą być OP przeciw innym, tak na pierwszy rzut oka.

Awatar użytkownika
Arasq
Posty: 79
Rejestracja: 01 wrz 2009, 14:32

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

Post autor: Arasq » 17 kwie 2019, 13:29

Za mną pierwsze rozgrywki więc kilka przemyśleń na gorąco (grę testowałem tylko na 2 osoby):

- Wykonanie pierwsza klasa, wypraska, jakość komponentów, grafiki, nie ma się do czego przyczepić
- Rozgrywka ciekawa i zróżnicowana poszczególne talie mają fajne mechaniki
- Aby w pełni cieszyć się z gry trzeba dobrze poznać talie (są pojedyncze karty, które same mogą zadecydować o wyniku gry jeżeli nie będziemy na nie przygotowani)
- Klimat dark fantasy w czasach wiktoriańskich, mi pasuję, choć spotkałem się z zarzutem, że gra jest za mroczna :)
- Kostki w czasie walki... wciąż nie jestem do nich w pełni przekonany, opcja przerzutów trochę ratuje sytuację, muszę zagrać więcej, aby określić na ile ich losowość wpływa ostatecznie na wynik gry

Podsumowując jestem zadowolony, że wsparłem ten tytuł, mam nadzieję, że będzie dalej rozwijany.

Jakie talie najbardziej przypadły Wam do gustu ?

U mnie na chwilę obecną:

Sorcerer: Raganhar (manipulacje wilkami sprawiają mega frajdę w early jak i w late game)
Lineage: Keepers of Progeny (za możliwości Blood Pool i legendarki)
Domain: Forgotten Temple (discard/draw + porządne stworki)

alpha
Użytkownik wspierający
Posty: 326
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 14 times

Re: [KS] Sorcerer

Post autor: alpha » 17 kwie 2019, 23:21

zaki850 pisze:
15 kwie 2019, 12:36
ja w nią zagrałem, bo kumpel ją zbackował dwa lata temu i pewnego dnia przyniósł. :D
Co zrobił? :roll:

Awatar użytkownika
Furan
Użytkownik wspierający
Posty: 1434
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Been thanked: 15 times

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

Post autor: Furan » 17 kwie 2019, 23:53

Kurka, wchodzę, bo myślałem, że to planszowa wersja Szymka, albo chociaż to... roz-cza-ro-wa-nie.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

Carson City + Gold and Guns; Myrmes + dodatek

myszons
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:14

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

Post autor: myszons » 19 kwie 2019, 21:18

Siemka
Oglądacie warto.
zaki850 pisze:
15 kwie 2019, 12:36
... Każde pole bitwy ma swój pasek życia. Jeśli zejdzie do 0 - pole jest przez gracza zdobyte...
Pamiętaj idziemy od 1 do 12 = Podbój. Tutaj liczymy ilość zadamych obrzażeń.

strona 7
When damage is assigned to a player’s side of the battlefield, move a red wooden cube that many spaces up the defense tracker on that side. If your opponent’s defense tracker gets to 12, you have conquered that battlefield!
zaki850 pisze:
15 kwie 2019, 12:36
... Inicjatywa zmienia się z rundy na rundę (np. w pierwszej rundzie gracz pierwszy atakuje jako pierwszy na polu bitwy nr 1 i nr 3,a jako drugi na polu bitwy nr 2. W kolejnej rundzie na odwrót.), co wymaga sporej dozy planowania.
Wręcz odwotnie, Pierwszy gracz zawsze ma pierwszeństwo na polu bitwy nr 2 (centralne), a jego oponent na PB 1 i 3 (skrajnych). A i pola liczymy od lewego po stronie Pierwszego gracza.

Strona 17
Battle Phase
Starting with the battlefield on the first player’s left, players alternate attacking in that battlefield. Once both players have completed all their attacks in a battlefield, move to the battlefield to its right.
The first player attacks first in the center battlefield and their opponent attacks first in the flanking battlefields.
When it is your turn to attack in a battlefield, if you have no ready minions in that battlefield, you pass. Otherwise you must choose one (and only one) of your ready minions to attack with.

ODPOWIEDZ