Strona 1 z 1

Sorcerer (Peter Scholtz)

: 31 maja 2018, 15:49
autor: Wosho
Obrazek

https://boardgamegeek.com/boardgame/181819/sorcerer

Opis via BGG:
Spoiler:

Pytanie bo pojawił się late pledge a gra wygląda bardzo fajnie.
https://www.kickstarter.com/projects/11 ... escription
Czy wiadomo czy wydawca SR i HR planuje polską wersję?

Re: [KS] Sorcerer

: 14 kwie 2019, 13:53
autor: Wosho
Udało mi się kupić wersje basic z ks, zagrałem jedna gre wiec z opiniami sie wstrzymam, ale ogolnie wydanie jest swietne. Grafiki, elementy, wypraska :)
Ktos tez dorwal i zagral wiecej niz jedna gre? :)

Re: [KS] Sorcerer

: 14 kwie 2019, 18:43
autor: myszons
W środę planuję rozegrać kilka partii. Posiadam rozszrzoną wersję KS z możliwością jednocześnej gry przez dwie pary. Chcę pograć możlwie dużą ilością kombinacji talii. Zgadzam się co do jakości i odczuć estetycznych, gra jest niesamowita. W piątek był bardzo ciekawy stream z gry Roberta z JR. Polecam. M.

Re: [KS] Sorcerer

: 15 kwie 2019, 12:21
autor: Wosho
Dzieki, daj znac jak pojda gry :)

Re: [KS] Sorcerer

: 15 kwie 2019, 12:36
autor: zaki850
Ja grałem trzy partie i póki co wydaje mi się, że gra jest świetna. :) Dwie partie taliami z podstawki i jedna partia taliami z dodatków.

Fajny klimat - grafiki są mroczne i cieszą oko. Wykonanie kompnentów na bardzo wysokim poziomie.

Co do rozgrywki - jest bardzo płynna i trzyma w napięciu. Jest bardzo ciekawe rozwiązanie z tymi trzema polami bitwy, na które można wysyłać jednostki. Każde pole bitwy ma swój pasek życia. Jeśli zejdzie do 0 - pole jest przez gracza zdobyte. Zdobycie dwóch pól z trzech = wygrana. Trzeba więc cały czas balansować jednostki pomiędzy tymi polami i czasami podejmować trudne decyzje i poddać któreś z pól, żeby skupić się na innym. Inicjatywa zmienia się z rundy na rundę (np. w pierwszej rundzie gracz pierwszy atakuje jako pierwszy na polu bitwy nr 1 i nr 3,a jako drugi na polu bitwy nr 2. W kolejnej rundzie na odwrót.), co wymaga sporej dozy planowania.

Sama walka - standard, podobna do Magica - tapujesz jednostkę i przydzielasz obrażenia do jednostek przeciwnika lub do pola bitwy. Jedyny haczyk to że wartość ataku danej jednostki to ilość kości, którymi kula. ;) Co podejrzewam, że dla niektórych może być nie do przejścia. :)

Moim zdaniem całą grę robi balansowanie między tymi polami bitwy i inicjatywą, ale gra się super. Jestem w szoku, że ta gra gdzieś śmignęła poniżej zasięgu radarów - ja w nią zagrałem, bo kumpel ją zbackował dwa lata temu i pewnego dnia przyniósł. :D

Deck buduje się wybierając kombinację z 3 decków (Character - 10 kart /Lineage - 20 kart /Domain - 10 kart). Ciężko mi się wypowiedzieć na temat balansu, ale mam pewne obawy, że niektóre kombinacje mogą być OP przeciw innym, tak na pierwszy rzut oka.

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

: 17 kwie 2019, 13:29
autor: Arasq
Za mną pierwsze rozgrywki więc kilka przemyśleń na gorąco (grę testowałem tylko na 2 osoby):

- Wykonanie pierwsza klasa, wypraska, jakość komponentów, grafiki, nie ma się do czego przyczepić
- Rozgrywka ciekawa i zróżnicowana poszczególne talie mają fajne mechaniki
- Aby w pełni cieszyć się z gry trzeba dobrze poznać talie (są pojedyncze karty, które same mogą zadecydować o wyniku gry jeżeli nie będziemy na nie przygotowani)
- Klimat dark fantasy w czasach wiktoriańskich, mi pasuję, choć spotkałem się z zarzutem, że gra jest za mroczna :)
- Kostki w czasie walki... wciąż nie jestem do nich w pełni przekonany, opcja przerzutów trochę ratuje sytuację, muszę zagrać więcej, aby określić na ile ich losowość wpływa ostatecznie na wynik gry

Podsumowując jestem zadowolony, że wsparłem ten tytuł, mam nadzieję, że będzie dalej rozwijany.

Jakie talie najbardziej przypadły Wam do gustu ?

U mnie na chwilę obecną:

Sorcerer: Raganhar (manipulacje wilkami sprawiają mega frajdę w early jak i w late game)
Lineage: Keepers of Progeny (za możliwości Blood Pool i legendarki)
Domain: Forgotten Temple (discard/draw + porządne stworki)

Re: [KS] Sorcerer

: 17 kwie 2019, 23:21
autor: alpha
zaki850 pisze: 15 kwie 2019, 12:36 ja w nią zagrałem, bo kumpel ją zbackował dwa lata temu i pewnego dnia przyniósł. :D
Co zrobił? :roll:

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

: 17 kwie 2019, 23:53
autor: Furan
Kurka, wchodzę, bo myślałem, że to planszowa wersja Szymka, albo chociaż to... roz-cza-ro-wa-nie.

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

: 19 kwie 2019, 21:18
autor: myszons
Siemka
Oglądacie warto.
zaki850 pisze: 15 kwie 2019, 12:36 ... Każde pole bitwy ma swój pasek życia. Jeśli zejdzie do 0 - pole jest przez gracza zdobyte...
Pamiętaj idziemy od 1 do 12 = Podbój. Tutaj liczymy ilość zadamych obrzażeń.

strona 7
When damage is assigned to a player’s side of the battlefield, move a red wooden cube that many spaces up the defense tracker on that side. If your opponent’s defense tracker gets to 12, you have conquered that battlefield!
zaki850 pisze: 15 kwie 2019, 12:36 ... Inicjatywa zmienia się z rundy na rundę (np. w pierwszej rundzie gracz pierwszy atakuje jako pierwszy na polu bitwy nr 1 i nr 3,a jako drugi na polu bitwy nr 2. W kolejnej rundzie na odwrót.), co wymaga sporej dozy planowania.
Wręcz odwotnie, Pierwszy gracz zawsze ma pierwszeństwo na polu bitwy nr 2 (centralne), a jego oponent na PB 1 i 3 (skrajnych). A i pola liczymy od lewego po stronie Pierwszego gracza.

Strona 17
Battle Phase
Starting with the battlefield on the first player’s left, players alternate attacking in that battlefield. Once both players have completed all their attacks in a battlefield, move to the battlefield to its right.
The first player attacks first in the center battlefield and their opponent attacks first in the flanking battlefields.
When it is your turn to attack in a battlefield, if you have no ready minions in that battlefield, you pass. Otherwise you must choose one (and only one) of your ready minions to attack with.

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

: 26 lip 2019, 13:26
autor: michaelius
Grałem w to 2 razy z kolegą - jak dla mnie typowy produkt z kickstartera - cała para poszła w szatę graficzną i bajery, a na testowanie zabrakło czasu.

Po pierwsze całość jest mało czytelna patrząc z drugiej strony stołu.
Po drugie - w większości decków brakuje removalu, który pozwoliłby na skuteczne kontrolowanie stołu. My graliśmy losujące którymi deckami gramy i niektóre kombinacje były mocno słabe.
Po trzecie wydaje mi się, że słabo przemyślana jest kwestia walki o pole główne vs walki o pola boczne - ponieważ jedne i drugie podbija się równie łatwo to oddanie pola centralnego przeciwnikowi kończy się tak, że on swoje jednostki przenosi na ostatnie pole boczne za 1 akcję a my musimy przenosić swoje za 2.
Po czwarte - musiałbym zagrać jeszcze kilka razy , ale mam poważne wątpliwości czy warto wystawiać najtańsze jednoranowe potwory. Jeden fartowny rzut i tracisz kilka swoich kostek ,a coś grubego z położonym attachmentem jest praktycznie nieruszalne bez dobrego removalu, którego jest mało.

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

: 03 lip 2020, 21:57
autor: Mendaks
Witam

Zapraszam was na moją recenzję tej moim zdaniem świetnej gry https://www.youtube.com/watch?v=A822VxTq4vs.

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

: 03 lip 2020, 23:42
autor: myszons
To do powyższej recki dodam link do twającego Ks'a dodatkowych talii i rozszerzenia (koop lub solo) plus wszystko z poprzedniego. W sumie jeżeli komuś się spodoba, to może zamówić All-in.

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

: 05 lip 2020, 23:48
autor: tommyray
W nowym KS jest z dodatkiem wariant solo , i w związku z tym mam pytanie - czy są i czy ktoś testował tu warianty solo do podstawki? I o ile są, to jak się sprawdzają ?

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

: 06 lip 2020, 18:54
autor: myszons
tommyray pisze: 05 lip 2020, 23:48 W nowym KS jest z dodatkiem wariant solo , i w związku z tym mam pytanie - czy są i czy ktoś testował tu warianty solo do podstawki? I o ile są, to jak się sprawdzają ?
W kampanii jest podlinkowany film w którym są przedstawione elementy dodatku i przykładowa rozgrywka. Dość podobne rozwiązania jak w kampanii do HR. Ja jestem na Tak.

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

: 19 lip 2020, 20:27
autor: Gambit
Kilka słów o podstawce ode mnie
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

: 29 lip 2020, 22:19
autor: thegammer
Dzisiaj ogrywaliśmy Sorcerera 1vs1. Mam wątpliwość co do tej gry. W każdej grze walka toczyła się tylko na jednej dzielnicy na pozostałych dwóch dzielnicach od początku wiadomo było kto będzie dominował i nie wystawiliśmy tam swoich jednostek. Gra wydaje się schematyczna pomimo dużej liczby kart, z których można złożyć deck. Jak u was wyglądają partie w Sorcerer-a.

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

: 29 lip 2020, 22:26
autor: Gambit
thegammer pisze: 29 lip 2020, 22:19 Dzisiaj ogrywaliśmy Sorcerera 1vs1. Mam wątpliwość co do tej gry. W każdej grze walka toczyła się tylko na jednej dzielnicy na pozostałych dwóch dzielnicach od początku wiadomo było kto będzie dominował i nie wystawiliśmy tam swoich jednostek. Gra wydaje się schematyczna pomimo dużej liczby kart, z których można złożyć deck. Jak u was wyglądają partie w Sorcerer-a.
Może raz tak miałem, jak mi nie podchodziły karty. Pozostałe przypadki, to jednak walka o każdą dzielnicę. Fakt, można było zauważyć lekką przewagę jednej ze stron, ale nie była to dominacja. Zawsze była szansa na odwrócenie losów bitwy.

Re: Sorcerer (Peter Scholtz)

: 19 paź 2020, 19:27
autor: Warenhari
Ktoś wspierał Endbringer-a na którego jest nadal otwarty late-pledge i byłby skłonny dołożyć dla mnie kilka dodatków?
Idealnie oczywiście z okolicy Będzina/Katowic ale przesyłka w PL to i tak już dużo lepiej niż wprost z KS.

Pozdrawiam

Łukasz Struzik