Nieznane lądy / Discover: Lands Unknown (Corey Konieczka)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Nieznane lądy / Discover: Lands Unknown (Corey Konieczka)

Post autor: pan_satyros »

https://www.fantasyflightgames.com/en/d ... ding-page/

Póki co nie wiemy nic, poza tytułem, drobną grafiką, datą ogłoszenia i zapowiedzią PL edycji od Galakty (?!)
Wygląda na jakąś odpowiedź FFG, na populrnosć 7th Continent. Jestem zaintrygowany.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2023, 09:45 przez Mr_Fisq, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Reformat tytułu.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: Trolliszcze »

Skąd takie podejrzenia? (O "odpowiedzi na 7th Continent"). To już któryś taki komentarz, a zdaje się, że oprócz fragmentu grafiki znamy tylko tytuł.
odmu
Posty: 118
Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
Lokalizacja: Trzebnica
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: odmu »

To może być tytuł, który wyskoczy nagle jak rok temu nowa edycja Twilight Imperium. Jeśli ma to wydać galakta to temat pewnie był już zaklepany jeszcze w erze wolnego rebela. Czyli nie zdziwię się jak gra w sierpniu trafi na półki.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: pan_satyros »

Trolliszcze pisze: 17 lip 2018, 09:22 Skąd takie podejrzenia? (O "odpowiedzi na 7th Continent"). To już któryś taki komentarz, a zdaje się, że oprócz fragmentu grafiki znamy tylko tytuł.
Nie któryś, bo pewnie to też moje zdanie z FB ;) Po prostu nazwa i grafika sugerują grę o odkrywaniu jakiegoś nieznanego lądu. Mi przyszła na myśl gra w stylu 7th i tyle ;)
Do tego FFG zazwyczaj najbardziej promuje się grami przygodowymi.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: Trolliszcze »

Ach, liczyłem jednak na jakieś przecieki. Ja mam jeden, aczkolwiek niekoniecznie związany z tym tytułem. Gdzieś na forum FFG (chyba) rzucił mi się jakiś czas temu w oczy post gościa - prawdopodobnie współpracownika FFG - który odradzał kupno Eldrtich Horrora aż do GenConu. Oczywiście z uwagi na NDA itd. nic nie mógł zdradzić ;) Może to była ściema, a może nie. No i czy to odradzanie miałoby dotyczyć nowego tytułu na podstawie Lovecrafta, czy tylko nowej przygodówki? I czy jest nią właśnie Discover? Zastrzegli to sobie jako znak handlowy, więc niewątpliwie mają z tytułem związane duże plany.
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: Arius »

Pewnie gdyby nowa przygodówka trąciła mackami to jakoś by to na grafice ujęli.
A ona jest wyjątkowo zero macek.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: pan_satyros »

Ha, a właśnie z kumplem w rozmowie pisałem "byle to nie był reskin innego IP. np eldritcha " xD
Jak z tego zrobią taki family frendly Indiana Jones, to pewnie złapią klientów, ale troche szkoda zbierania tych tasiemców.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: Trolliszcze »

Nie no, mnie się tytuł Discover też wybitnie kojarzy z jakąś mechaniką legacy, a w sumie najwyższa pora, żeby FFG coś takiego wypuściło ze swojej stajni. Ich polityka miliona dodatków dobrze by wróżyła takiej inicjatywie.
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: Chaaber »

A ja bym sobie życzył, żeby zrobili tego kapkę krótszy i kapkę bardziej złożony Fortune and Glory. Taki Indiana Jones na planszy, to by było coś godnego naruszenia portfela :)
szajus2
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2014, 18:19
Been thanked: 1 time

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: szajus2 »

Wiadomo coś więcej na temat tego tytułu? ;)
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: mauserem »

Teraz wiemy tyle, że przecieki z FFG raczej dotyczyły Arkham Horror 3ed.
Więc wypada nadal czekać - ale już w poniedziałek...

Discover: Land Uknown - landing page
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: Skid_theDrifter »

Szkoda strasznie, że na potrzeby spekulacji nie mogę zaprezentować minionych notatek, bo od poniedziałku do piątku było ich pięć, a każda utrzymana w bardzo podobnym tonie, ale z pewnymi wskazaniami. W jednej pojawiła się "radio tower" - co sugeruje, że setting nie jest nazbyt odległy. Wszystkie podtrzymują tematykę przetrwania oraz nienaturalnego zagrożenia ("coś patrzy", "nienaturalnie wielkie ślady łap", etc). Do poniedziałku będzie mi się dłużyło jak diabli, bo jestem ciekaw - nawet bardzo ciekaw wiedząc, że będzie polska wersja. Jeśli będziemy mieli na rękach ciekawy survival adventure z eksploracją to byłoby to coś świeżego dla mnie. Wiem, że na rynku jest kilka produktów które próbowały taką tematykę wypełnić, ale jakoś mnie nie skusiły.

Mój największy problem z eksploracją w grach tak w ogóle jest nierozwiązywalny. Jeśli eksploracja jest nieograniczona, to jest proceduralna - przez co dla mnie na dłuższą metę nudna. Jeśli jest z charakterem, to dlatego, że jest hand made - a więc skończona, zamknięta. Od pewnego momentu może się tylko powtarzać. Ale, na takie rozmowy za wcześnie, bo nawet nie wiadomo co się z tego w poniedziałek wykluje.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: pan_satyros »

Wrzucałem screeny na naszego fb, wiec wszystkie notki są jak najbardziej dostępne:
https://www.facebook.com/ZnadPlanszyPel ... =3&theater
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: brazylianwisnia »

Jak tylko zobaczyłem tytuł i grafikę to widze w tym 7th continent LCG. Niedługo się przekonamy.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: brazylianwisnia »

Rozczarowanie. Mechanika zapewne będzie uproszczona skoro większość gry będzie wymieszane. Zresztą nie wygląda to jakoś super. Ciekawe jak z regrywalnoscia takiej gry.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: Wallenstein »

To ciekawe jak z balansem skoro każdy komponent jest inny?
Coś się FFG nie popisało z tymi unique games.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: c08mk »

Do tej pory żadna gra przygodowa z opcją solo od FFG mnie nie odrzuciła po pierwszym wrażeniu. Drewniane ludki, blee. Do tego "unique" czyli zamiast rozszerzeń do gry kupuje się nowe pudełka. Nawet na forum sobie nie pogadamy jak się grało, bo nasze gry będą inne.
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: Skid_theDrifter »

Ooooookej. Nie tego się spodziewałem, ale moje zainteresowanie nie opadło. Więc teraz kawałek po kawałku.

Gra zdaje się być produktem relatywnie skończonym, ale niepozbawionym zdolności do rozszerzenia, ponieważ istnieje pewien zestaw core, wokół którego gra jest obudowana. Obstawiam, że jeden z pięciu scenariuszy jest bardziej ustandaryzowany, tak aby mógł funkcjonować jako tutorial, a stwierdzam to na podstawie określenia "vast majority" odnośnie komponentów losowych (bo "vast majority" to nie to samo, co "all"). Więc możemy założyć, że część gry jest taka sama w każdym pudełku. Jak duża część? 20%, jeden scenariusz? Okaże się. Poza tym mamy pewne komponenty, które są w stałej liczbie, ale mogą być rozlosowywane - jak karty postaci.

Unikatowość gry sprowadza się do kombinacji komponentów, ponieważ ich pula jest tutaj skończona, zdaje się. Niektórzy nie lubią mówić o znaczeniu i motywacji, ale dla mnie jest to jedna z najważniejszych cech każdego działania. Co daje taki model? Unikatowy produkt, to raz. Wartość w ponownym zakupie, to dwa. Ale wraz z każdym kolejnym zakupem wartość będzie maleć, ponieważ pula jest skończona i powtórki zawartości zdecydowanie się pojawią, bo tak to jest zbudowane. Tutaj nikt nie mówi o ogromnej liczbie kombinacji, bo, zgaduję, nie jest ona tak absurdalna jak w przypadku Keyforge, ale i tak myślę, że musi być w milionach lub miliardach.

Prosi się to jednak o pytanie: czy ten model jest consumer friendly? Niby tak, ale też zależy to od tego, czy chcesz zobaczyć całą grę. Ponieważ nikt nie powinien się na to złapać: ta gra nie jest kompletna prosto z pudełka. Jest to kolejna ewolucja modelu sprzedaży części produktu, ale tym razem z twistem w postaci retoryki: "jedno pudło = jedna gra". Ta sama retoryka jest z Keyforge, "jedna talia = tournament viable deck". Nie wiem, czy ktoś to wyłapuje, ale jest to bajeczny pozór skończonego doświadczenia. Wymusza inne myślenie o produkcie, dlatego łatwo się może skonfundować - ale to dalej stare dobre demo. Najlepsze porównanie jakie widziałem prowadzi do pytania o to co by było, gdyby gra wideo z elementami "procedural generation" miała te elementy proceduralne przypisane do klucza gry i aby mieć inne doświadczenie wymagała kolejnego klucza. Bo z tym, zdaje się, mamy do czynienia - tylko w kartonowej wersji. Jak ktoś ogarnie całość opcji, będzie można rozpocząć handel jak z boosterami, tylko zamiast sprzedawać single, będzie można sprzedawać postaci, scenariusze, płytki planszy, what have ya.

Z perspektywy modelu przyjaznego konsumentowi, pała.

Ale jak ze wszystkim, kwestia percepcji. Czy jesteś osobą, której wystarczy zagrać w Magica talią złożoną tylko z commonów za kilka złotych, albo gotowym deckiem? Jeśli tak i nie potrzeba Ci pełni doświadczenia, to pewnie warto kupić sobie jedną sztukę "Discover: Lands Unknown".

Ale. Jesteśmy na forum dla zapaleńców. Ile jest tu osób, które uważając się jednocześnie za kolekcjonerów, kupują wszystko, co się da do ukochanej gry? Sporo, myślę. Ja też mam taką naturę. Ten model otwiera okno do nadużyć względem ludzi z taką naturą, co zupełnie mi nie odpowiada - dlatego pytanie o sam zakup będzie zawsze gorzkie. Bo jeśli ta gra Cię wciągnie i masz naturę kolekcjonera, kiss your wallet goodbye. Jak Cię nie wciągnie, to i jednego pudła szkoda brać. Sprytne opakowanie, sprytny marketing, rewolucyjna metoda kompletowania pudełek (maszyny > ludzie), ale ostatecznie - stara dobra maść na szczury i jej cwaniactwo w ekscytującej, inkluzywnej oprawie. Metodologia boostera zaimplementowana w planszówce.

Parę dobrych lat temu model LCG był planszówkowym systemem sprzedaży wprowadzonym do kolekcjonerskich karcianek - ten model to 180 stopni. I o ile w Keyforge ilość kombinacji i sam system gry (brak budowy talii) kusi mnie pozytywnie, tak tutaj to samo podejście gryzie.

Swoją drogą, weź tu człowieku wykryj, czy czegoś Ci w pudle nie brakuje, wypraski żetonów, albo kart. Chyba że wzorem Keyforge, lista wszystkich komponentów będzie wydrukowane osobno, niczym decklista.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: brazylianwisnia »

Tyle że Keyforge jako karcianka naprawdę oferuje regrywalnosc za 30zl. Kupujesz deck i możesz pograć nim 100 rozrywek. Podobnie jak z deckiem w MTG. Tak tutaj to jest problem bo za 60USD masz chyba prawo oczekiwać skończonej gry w która z przyjemnością zagrasz kilkadzisat razy. To jednak jest już spora kwota a nie 10USD za kolejny deck. Obawiam się że przez tą proceduralnosc gra nie będzie miała odpowiednich mechanizmów zwiększających regrywalnosc jednego zestawu.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2438
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 540 times
Been thanked: 269 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: Markus »

Rynek wtórny będzie kwitł.
Ludzie będą wymieniać się sztuka za sztukę. Po co przepłacać za nową przygodę :-) ?
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: wirusman »

Czekaj bo za chwile twn rynek bedzie wyglądał ze ta gra Bedzie chodziła za 100 :) bo jedyna, nie do kupienia, raz grana :)
feniks_ciapek
Posty: 2269
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1589 times
Been thanked: 915 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: feniks_ciapek »

Mi też się od razu skojarzyło z 7th Continent i trochę z Robinsonem. W sumie jedyne, co utrzymuje moje zainteresowanie to Cory Konieczka, bo ani grafiki, ani komponenty nie robią jakoś specjalnie wrażenia.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: pavel »

Szkoda, że dyskusja na temat nowej gry sprowadza się po raz kolejny do rozmyślań o cenie. System Unique Game TM, nazwanym przez FFG, nie jest niczym nowym w świecie gier. Natomiast nie spodziewałbym się w grze o takiej tematyce i komponentach. W stylistyce kreskówkowej, mocno dziecinnej, co nie podoba mi się z tematem z jakim jest związana gra. To jak wygładzanie powagi gry komputerowej jakim była Cywilizacja, do miana Setlersów w części VI. Nie widzę podobieństwa żadnego do 7th kontynentu, czy Robinsona. Musiałbym zobaczyć gameplay, żeby porównywać.
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: Skid_theDrifter »

pavel pisze: 13 sie 2018, 21:22 Szkoda, że dyskusja na temat nowej gry sprowadza się po raz kolejny do rozmyślań o cenie.
To naturalna konsekwencja tego, że możemy mówić o tym co wiemy lub podejrzewamy. Akurat w tym wypadku mówimy o modelu biznesowym bardziej niż cenie, ale nie jest to coś do pominięcia. Są ludzie, którzy uważają, że cena nie ma znaczenia,jeśli gra jest dobra. Należą do mniejszości, choć w przypadku gier f2p zdarza im się finansować przedsięwzięcie dla większości. Kampania Star Citizen pokazuje, że można wyłożyć masę kasy na grę, której nawet nie ma. Większość ludzi nie żyje w sytuacji, w której cena nie gra roli, stąd i takie rozmowy. Problem z nimi jest tylko wtedy, gdy się je prowadzi w próżni, bo sama natura takich rozważań ma sens tylko komparatystycznie.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Discover: Lands Unknown [FFG]

Post autor: brazylianwisnia »

Skid_theDrifter pisze: 13 sie 2018, 22:39
pavel pisze: 13 sie 2018, 21:22 Szkoda, że dyskusja na temat nowej gry sprowadza się po raz kolejny do rozmyślań o cenie.
To naturalna konsekwencja tego, że możemy mówić o tym co wiemy lub podejrzewamy. Akurat w tym wypadku mówimy o modelu biznesowym bardziej niż cenie, ale nie jest to coś do pominięcia. Są ludzie, którzy uważają, że cena nie ma znaczenia,jeśli gra jest dobra. Należą do mniejszości, choć w przypadku gier f2p zdarza im się finansować przedsięwzięcie dla większości. Kampania Star Citizen pokazuje, że można wyłożyć masę kasy na grę, której nawet nie ma. Większość ludzi nie żyje w sytuacji, w której cena nie gra roli, stąd i takie rozmowy. Problem z nimi jest tylko wtedy, gdy się je prowadzi w próżni, bo sama natura takich rozważań ma sens tylko komparatystycznie.
Cena zawsze ma znaczenie chyba że planujesz kupować gry bez opamiętania. Najczęściej budżet jak i przestrzeń w domu jest ograniczona. Kwestia jest taka że muszą pokazać że gra jest dobra i ko kurencyjna. Jeśli mam zapłacić 200zl za grę w która Zagram 3 razy bo później będzie powtarzalność to lepiej kupić za tą kasę Terraformacje oraz Great western trail i ograć łącznie 100 partii.

Obawiam się poprostu że duża część frajdy ma robić ta unikatowosc a jak to wyjmiemy to gra się nie obroni. To są oczywiście spekulacje ale po tych szczatkach informacji nie wygląda to najlepiej.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
ODPOWIEDZ