KeyForge (Richard Garfield)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY GIER!
Wosho
Użytkownik wspierający
Posty: 658
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Been thanked: 7 times

KeyForge (Richard Garfield)

Post autor: Wosho » 02 sie 2018, 02:05

Nowa gra karciana ffg, nie ccg ani lcg, jesli dobrze zrozumialem kupuje sie decki ktorych nie mozna zmieniac i kazdy deck jest inny :shock:
Co oznacza ze bedzie sie mozna wymieniac calymi deckami. Brzmi to dziwnie..
https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... e-archons/

Awatar użytkownika
pan_satyros
Użytkownik wspierający
Posty: 5681
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 62 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Keyforge

Post autor: pan_satyros » 02 sie 2018, 07:41

Jeszcze dziwniej brzmi zasada blokowania decków na turnieju. W skrócie - jak w statystyce coś za często wygra, to zablokujemy XD
Oj śmierdzi ten system pay to win.
Moja kolekcja
Oferuję 7% rabatu w Trzy Trolle i 11% w Planszostrefa.pl
Podcast "Co jest grane?" i recenzje na ZnadPlanszy: Pełną parą

Wosho
Użytkownik wspierający
Posty: 658
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Been thanked: 7 times

Re: Keyforge

Post autor: Wosho » 02 sie 2018, 09:22

No wlasnie tez dzis mi to mignelo na fejsie, skoro maja byc tryliony deckowych kombinacji to na jakiej zasadzie maja blokowac jeden konkretny?
Jak jedna osoba bedzie ciagle wygrywac tzn ze jej deck jest przegiety czy ona jest swietnym graczem?
Do tego jakis dziwny swiat, nie wroze temu sukcesu, ale jakis gameplay obejrze.

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4715
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Keyforge

Post autor: mat_eyo » 02 sie 2018, 09:35

Co za poroniony pomysł :D Nie chce się przy projektowaniu testować balansu kart, więc projektowane będą całe talie z określonymi już kombami kart? Co dalej? W następnej karciance od Garfielda dostaniemy tylko zasady i obrazki, do których możemy sami napisać sobie karty? :D

Nie widzę tego, totalnie. Nie sądziłem, że kiedyś to napiszę, ale CCG wygląda na sensowniejszy model wydawniczy ;)
Ostatnio zmieniony 02 sie 2018, 09:55 przez mat_eyo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Olgierdd
Użytkownik wspierający
Posty: 1940
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Keyforge

Post autor: Olgierdd » 02 sie 2018, 09:41

A mnie się ten system podoba, bo nie przepadam za budowaniem talii (jak już to draft), chociaż faktycznie turniejowo wygląda to tak sobie. W małych metach pewnie sprawdzi się system kilku talii na gracza i kilku rund (każdy ma np. 3 talie i musi z tym samym przeciwnikiem wygrać przy pomocy każdej swojej talii), ale póki co nie wiadomo ile czasu zajmuje jedna rozgrywka.

Awatar użytkownika
Trolliszcze
Użytkownik wspierający
Posty: 4116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 23 times
Been thanked: 254 times

Re: Keyforge

Post autor: Trolliszcze » 02 sie 2018, 09:44

Widzę to totalnie. Kupuję pudełko, otwieram i jazda? Kurcze, że też nikt wcześniej na to nie wpadł xD Nie sądzę, żeby to miała być konkurencja dla "poważnych" tytułów LCG/CCG - to raczej coś obok, przeznaczone do szybkiej, bardziej casualowej gry. Dla mnie bingo, idealna gra, żeby wprowadzić dzieciaki w świat karcianek (a i żona, która deck buildingu nie znosi, a same karcianki lubi, z pewnością nie wzgardzi). Przy tym totalny brak spiny na zbieranie kart, bo i tak nie możemy celować w nic konkretnego, więc każdy kolejny "booster" to po prostu kolejna nowa talia, żeby sobie zwiększyć różnorodność. A sama mechanika "banowania" talii jest całkiem spoko. Nie wiem, jak to ma wyglądać w praktyce, ponieważ jednak każda talia to unikalny Archon, można sobie wyobrazić, że po wygraniu turnieju przechodzi on do jakiejś tam Hali Sław. Czyli emeryturka, kolejne turnieje bez niego ;) Naprawdę spoko pomysł, szczególnie w zalewie innych tytułów CCG i LCG - można powiedzieć, w końcu jakiś powiew świeżości. A jak ktoś chce grać super konkurencyjnie, ma do wyboru dziesiątki innych karcianek.

Awatar użytkownika
Karit
Użytkownik wspierający
Posty: 1477
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time

Re: Keyforge

Post autor: Karit » 02 sie 2018, 09:57

Nowy rodzaj gry - NDG - noncustomizable deck game :D
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja

Awatar użytkownika
mauserem
Użytkownik wspierający
Posty: 1595
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 91 times
Been thanked: 43 times

Re: Keyforge

Post autor: mauserem » 02 sie 2018, 10:53

Ja myślę, że głosy krytyczne pokazują na razie jedno - ludziom umknęła informacja o systemie handicapowym, który moim zdaniem może być kluczem do sukcesu.
Dobrze zbudowany system klasyfikowania decków - czyli ustalania ich wartości względem siebie pozwoli na konfrontację takich talii po zastosowaniu handicapu.
Taki system może w organized play wyznaczać np marginesy wygranej dla danego zestawienia. Np. gracz z deckiem o wartości N, w konfrontacji z graczem dysponującym deckiem o wartości N+5 ma będzie miał niższy próg zwycięstwa niż jego oponent. Na razie nie biorę pod uwagę mechaniki (nic o niej nie wiem) ale żeby miało to sens - cel gry raczej musi polegać na budowaniu dorobku punktowego podczas rozgrywki, niż na zerojedynkowym KO - np. karcianki z mechaniką "trick taking" (wziątek). Handicap byłby wtedy po prostu modyfikatorem do liczby "wziątek".
Takie systemy z powodzeniem działają w sporcie amatorskim - pozwalając na skuteczną konfrontację graczy o różnym stopniu zaawansowania.
Na razie Keyforge budzi moje zaciekawienie jako kolejny model marketingowy.

Wosho
Użytkownik wspierający
Posty: 658
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Been thanked: 7 times

Re: Keyforge

Post autor: Wosho » 02 sie 2018, 11:35

No wlasnie nie do konca z tym brakiem zbierania.
Bo jest system ze niektore decki beda oszukane i beda mialy zaburzone uklad kart, wiec zgaduje ze to beda mythic rary ktore beda ladnie chodzic na ebayu jesli gra sie przyjmie.

Najbardziej nie rozumiem tego ze kazdy deck jest inny i ma swoje personality.. Rozumiem ze moga zrandomizowac decki zeby byl kazdy inny ale zeby ten kazdy inny mial sens i jakos dzialal to tego nie widze.

Wosho
Użytkownik wspierający
Posty: 658
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Been thanked: 7 times

Re: Keyforge

Post autor: Wosho » 02 sie 2018, 11:35

mauserem pisze:
02 sie 2018, 10:53
Ja myślę, że głosy krytyczne pokazują na razie jedno - ludziom umknęła informacja o systemie handicapowym, który moim zdaniem może być kluczem do sukcesu.
Dobrze zbudowany system klasyfikowania decków - czyli ustalania ich wartości względem siebie pozwoli na konfrontację takich talii po zastosowaniu handicapu.
Taki system może w organized play wyznaczać np marginesy wygranej dla danego zestawienia. Np. gracz z deckiem o wartości N, w konfrontacji z graczem dysponującym deckiem o wartości N+5 ma będzie miał niższy próg zwycięstwa niż jego oponent. Na razie nie biorę pod uwagę mechaniki (nic o niej nie wiem) ale żeby miało to sens - cel gry raczej musi polegać na budowaniu dorobku punktowego podczas rozgrywki, niż na zerojedynkowym KO - np. karcianki z mechaniką "trick taking" (wziątek). Handicap byłby wtedy po prostu modyfikatorem do liczby "wziątek".
Takie systemy z powodzeniem działają w sporcie amatorskim - pozwalając na skuteczną konfrontację graczy o różnym stopniu zaawansowania.
Na razie Keyforge budzi moje zaciekawienie jako kolejny model marketingowy.
A na jakiej zasadzie okreslisz sile decku skoro kazdy jest inny?

0NCK0
Użytkownik wspierający
Posty: 124
Rejestracja: 16 lut 2010, 09:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Keyforge

Post autor: 0NCK0 » 02 sie 2018, 11:48

Na turniejach w zależności do ilu wygranych gier gramy:
Przychodzimy z trzema taliami. Oponent banuje nam jedną my mu 2 i on wybiera z którą gra 1 grę. Później on nam banuje jedną a my wybieramy z którą gramy 2gą grę, a trzecia gra to co pozostało. Jeżeli mamy jedną grę to tylko pierwszy etap.

esztfke
Użytkownik wspierający
Posty: 322
Rejestracja: 20 lut 2015, 14:49
Has thanked: 3 times

Re: Keyforge

Post autor: esztfke » 02 sie 2018, 12:06

Może czegoś nie zrozumiałem ale piszą jakby to był kompletnie inny model ale wygląda jakby zamiast kupować booster z 15 kartami kupujemy 'booster' składający się z pełnego decku więc jeśli ktoś chce mieć dobry deck kupuje aż trafi? A zamiast sprzedawać pojedyncze karty będzie się sprzedawać pełne decki

Awatar użytkownika
Karit
Użytkownik wspierający
Posty: 1477
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time

Re: Keyforge

Post autor: Karit » 02 sie 2018, 12:08

Wosho pisze:
02 sie 2018, 11:35
A na jakiej zasadzie okreslisz sile decku skoro kazdy jest inny?
(Siła kart + życie / koszty zagrania) * współczynnik czegoś tam^2
Sposoby na pewno by się znalazły :)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja

sasquach
Użytkownik wspierający
Posty: 154
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Has thanked: 13 times

Re: Keyforge

Post autor: sasquach » 02 sie 2018, 12:22

pan_satyros pisze:
02 sie 2018, 07:41
Jeszcze dziwniej brzmi zasada blokowania decków na turnieju. W skrócie - jak w statystyce coś za często wygra, to zablokujemy XD
Oj śmierdzi ten system pay to win.
A co w tym dziwnego? Wiele turniejowych karcianek banuje karty. Nie raz tak skutecznie, że cały deck przestaje mieć sens, więc co za różnica :)

No i raczej "pay then ban then cry" niż "pay to win" ;)

Awatar użytkownika
pankrolik
Posty: 1
Rejestracja: 02 sie 2018, 12:32

Re: Keyforge

Post autor: pankrolik » 02 sie 2018, 12:35

Jest już dostępny pierwszy gameplay Muszę przyznać, że jako fan karcianek jest zaintrygowany. Ciekawe jak w ogóle Garfield pociągnie dwie duże gry karciane w ciągu roku.

Awatar użytkownika
mauserem
Użytkownik wspierający
Posty: 1595
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 91 times
Been thanked: 43 times

Re: Keyforge

Post autor: mauserem » 02 sie 2018, 12:47

Wosho pisze:
02 sie 2018, 11:35
mauserem pisze:
02 sie 2018, 10:53
Ja myślę, że głosy krytyczne pokazują na razie jedno - ludziom umknęła informacja o systemie handicapowym, który moim zdaniem może być kluczem do sukcesu.
Dobrze zbudowany system klasyfikowania decków - czyli ustalania ich wartości względem siebie pozwoli na konfrontację takich talii po zastosowaniu handicapu.
Taki system może w organized play wyznaczać np marginesy wygranej dla danego zestawienia. Np. gracz z deckiem o wartości N, w konfrontacji z graczem dysponującym deckiem o wartości N+5 ma będzie miał niższy próg zwycięstwa niż jego oponent. Na razie nie biorę pod uwagę mechaniki (nic o niej nie wiem) ale żeby miało to sens - cel gry raczej musi polegać na budowaniu dorobku punktowego podczas rozgrywki, niż na zerojedynkowym KO - np. karcianki z mechaniką "trick taking" (wziątek). Handicap byłby wtedy po prostu modyfikatorem do liczby "wziątek".
Takie systemy z powodzeniem działają w sporcie amatorskim - pozwalając na skuteczną konfrontację graczy o różnym stopniu zaawansowania.
Na razie Keyforge budzi moje zaciekawienie jako kolejny model marketingowy.
A na jakiej zasadzie okreslisz sile decku skoro kazdy jest inny?
To nie będzie raczej nasze zmartwienie, czyli graczy - zakładam, że decki będą miały oznaczenia, jakiś level, skill czy symbole.
Keyforge to jest raczej dobrze zaprojektowany produkt, a więc na pewno policzony. Znając podejście Garfielda to decki są "wyceniane" już na etapie ich generowania.
Takie karcianki, żeby miały sens, muszą być dokładnie przeliczone (ich "wagi", współczynniki, ilość konkretnych kart w talii, interakcja z innymi kartami - i chyba najważniejsze ich interakcja z innymi deckami).
Podsumowując - wartości talii będą chyba od razu im przypisywane i będzie to częścią tego systemu handicapowego.

kozz84
Użytkownik wspierający
Posty: 338
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Been thanked: 9 times

Re: Keyforge

Post autor: kozz84 » 02 sie 2018, 13:35

Niby nie ccg, ale nadal będą rzadkie karty i trzeba będzie kupować paczki aż znajdzie się tę konkretną, albo najlepiej kombinację 2-3 kart...

I zupełnie nie rozumiem tego chwytu marketingowego, że jest 104,000,000,000,000,000,000,000,000 kombinacji talii. Przecież w każdej grze karcianej czy to ccg, czy to lcg jest tyle kombinacji.

Awatar użytkownika
Trolliszcze
Użytkownik wspierający
Posty: 4116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 23 times
Been thanked: 254 times

Re: Keyforge

Post autor: Trolliszcze » 02 sie 2018, 13:47

kozz84 pisze:
02 sie 2018, 13:35
Niby nie ccg, ale nadal będą rzadkie karty i trzeba będzie kupować paczki aż znajdzie się tę konkretną, albo najlepiej kombinację 2-3 kart...
Przyznam, że nie rozumiem takiego myślenia. Robią grę, w której nie ma większego sensu polowanie na konkretny zestaw kart, bo prawdopodobieństwo jego zdobycia jest mikroskopijne. Odpowiedź graczy: będziemy kupować jeszcze więcej!
Po co - żeby się trochę pobawić, a potem trafić na listę "zbanowanych"? Toż cała idea tej gry jest taka, żeby odpakować i cieszyć się talią, odkryć jej możliwości, spróbować wygrać turniej. Bez żadnej spiny, bez prób "ogrywania" mety (której raczej nie będzie, bo skąd?). Wiele bolączek sceny turniejowej wynika z tego, że trudno w nią wejść po czasie, a tutaj? Dwie-trzy dyszki za talię i miłego grania. W turniej można wejść dosłownie z ulicy - czy to nie zaleta w środowisku, gdzie społeczność fanowska poszczególnych gier jest po prostu za mała? Może się mylę, ale uważam, że jeśli coś ma u nas szansę dłużej przetrwać, to właśnie gra o takiej konstrukcji.

Awatar użytkownika
Karit
Użytkownik wspierający
Posty: 1477
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time

Re: Keyforge

Post autor: Karit » 02 sie 2018, 13:53

Wiadomo ile na start będzie liczyła pula kart z której będą losowane do booster decków?
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja

kozz84
Użytkownik wspierający
Posty: 338
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Been thanked: 9 times

Re: Keyforge

Post autor: kozz84 » 02 sie 2018, 13:55

Podobno 370.

Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 3932
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 50 times
Been thanked: 66 times

Re: Keyforge

Post autor: BartP » 02 sie 2018, 14:00

Przede wszystkim: przed kliknięciem łudziłem się, że to nowa gra Richarda Breese'a z cyklu Key ;].

Ale, ale; im więcej o tym myślę i czytam wasze komentarze, to dochodzę do wniosku, że to rzeczywiście może być ciekawa zabawa. Lubię konfrontacyjne karcianki dwuosobowe, gdzie trzeba planować, przewidywać itd. Ale nie lubię składać talii, kazać to robić przeciwnikowi, wymieniać się, sprzedawać... nie moja bajka. Dlatego przemawiają do mnie takie gry jak Neuroshima Hex, Summoner Wars lub Pixel Tactics, które opierają się na predefiniowanych armiach albo zamkniętej, wspólnej puli kart. A tutaj jest jeszcze inaczej, intryguje mnie to.
Sprzedam Escape Plan (wersja KS), Dilluvia Project, Habitats, Dokmus, Amun-Re: The Card Game, Exit x2: The Mysterious Musem i The Sinister Mansion, duck! duck! Go!
Kupię Lowlands, Verona Twist, Saint Petersburg 2. edycja, Kerala i inne

Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 5323
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 60 times
Been thanked: 129 times

Re: Keyforge

Post autor: Odi » 02 sie 2018, 14:04

Bart -> a Blue Moon Legends sprawdzałeś? :)

Pomysł faktycznie tym bardziej interesujący, im dłużej sie nad nim zastanawiać. Na pierwszy rzut oka - bleh. Ale w sumie... W sumie poszedłbym na turniej, na którym każdy gra świeżutką talią.

Trochę mnie tylko odrzuca grafa. Mam wrażenie, że projekt jest robiony pod młodszych graczy.

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik wspierający
Posty: 1733
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 60 times
Been thanked: 19 times

Re: Keyforge

Post autor: Markus » 02 sie 2018, 14:17

I nagle "warhammer : czempions" CCG stał się starociem :D :D :D

Idea z zamkniętymi dekami ciekawa. Oby FFG nie skiepściło. Czasami mają fajne pomysły ( np bitewniak : RUNEWARS: THE MINIATURES GAME) ale coś nie zaskoczy.

Azazelek
Użytkownik wspierający
Posty: 888
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Keyforge

Post autor: Azazelek » 02 sie 2018, 14:35

W teorii wygląda to trochę jak NHex
Osobne armie/talie, jedne mocniejsze/słabsze na inne i brak budowania talii/hexów :)

kozz84
Użytkownik wspierający
Posty: 338
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Been thanked: 9 times

Re: Keyforge

Post autor: kozz84 » 02 sie 2018, 14:36

Obejrzałem rozgrywkę i zasady gry są proste. Spodziewałem się kolejnej bitki z potworami, ale na szczeście w tej grze nie chodzi o zabijanie potworów przeciwnika. Z tego co rozumiem trzeba zebrać 18 kasy.

A swoją drogą jak oceniacie, czy będzie wersja PL (DE, FR i inne)? W szczególności, że tytuł kierowany jest dla młodszych graczy. Jeśli zrobią tłumaczenia, to oznacza, że jedna talia będzie dostępna tylko i wyłącznie w jednym języku. Poprzez aplikację pewnie łatwo będzię można oglądać tłumaczenia kart.

ODPOWIEDZ